Вправи для перевірки знань учнів 7 класу з фізики по темі «Фізика як природнича наука».

Про матеріал
Вправи для перевірки знань учнів 7 класу з фізики по темі «Фізика як природнича наука»: містить різні типи вправ.
Перегляд файлу

Вправи для перевірки знань учнів 7 класу з фізики   по темі «Фізика як природнича наука».        

 

 а). Заповнити таблицю .

              Випишіть окремо назви фізичних тіл, речовин та фізичних явищ: кулька, амоній,  веселка, лід , лампа, танення льоду , коливання, повітря, падіння, кипіння води, годинник,

вода , автомобіль, людина, зіткнення.

 

Фізичне тіло

Речовина

Фізичні явища

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      б). Записати значення фізичних величин.

            3 м 25 см =--------------мм

            8530 мм =-----------м------см

            200 мл =------------м3

            3500 см3 = ----------м3

            18  МН = ----------Н

            15  кДж = ----------Дж

             0,5 кВТ = ---------Вт

в). Фронтальне опитування  у формі інтерактивної  вправи „ Мікрофон”.

          - Що вивчає фізика?

          - Що називають фізичним тілом ?

          - Що таке речовина?

          - Що називають фізичним явищем?

          - Які є типи фізичних явищ?

          - Наведіть приклади фізичних величин  та назвіть їх одиниці вимірювання .

          - Що означає виміряти фізичну величину?

Які вимірювальні прилади ви знаєте?

Якими вимірювальними приладами ви користуєтеся удома?

Назвіть вимірювальні прилади , які є у вас на парті?

Що таке шкала приладу?

Що таке ціна поділки приладу? Як її визначають?

 

г). Наведіть приклади фізичних явищ.

 

                                                              

Фізичне явище

 

Магнітне

     

Електричне

 

Механічне

 

Теплове

 

Оптичне

 

?

 

?

 

?

 

?

 

?

 

 

 д). Логічна вправа „ Доведи свою думку ”

 

             1 пара

 

Падають краплі дощу-механічне явище

 

 

            2 пара

 

Падають краплі дощу –

теплове явище

 

          3 пара

 

Падають краплі дощу -

звукове явище

Відповіді учнів , які прозвучали  на уроці

 

 

Падаючи , краплі  дощу здійснюють рух, тобто відбувається зміна з часом їх взаємного положення в простір відносно інших тіл,

Значить, це явище механічне.

 

 

 

 

 

 

Краплі дощу утворилися

внаслідок охолодження водяної пари, тобто відбувся перехід одного стану речовини в іншій (газ-рідина). Значить ,це явище теплове.

 

 

Від удару крапель дощу об землю виникають звукові хвилі. Ми чуємо шум дощу.

Значить,це явище звукове

 

 

 

 

 

Висновок.  Падіння крапель дощу – це і механічне, і теплове , і звукове явище.

 

Е). Визначити ціну поділки фізичного приладу, який  міститься на парті.

 

На кожній парті міститься один із фізичних приладів (лінійка, термометр, мензурка, динамометр, амперметр, вимірювальна стрічка, рулетка).

 

Один учень біля дошки визначає ціну вибраного фізичного приладу і пояснює кожен етап виконання завдання.

 

Є). Випишіть окремо назви фізичних величин , вимірювальних приладів та одиниць вимірювання , заповнивши таблицю.

    

Фізичні величини

Вимірювальні прилади

 Одиниці вимірювань

 

 

 

 

( Вчитель читає, а учні самостійно заповнюють таблицю).

Довжина , термометр, градус, кілограм, кілометр, температура, висота , мензурка, квадратний метр, мікрометр, лінійка, відстань, вимірювальна стрічка.

 

 Ж). Розглянути малюнок . Назвати зображений  вимірювальний прилад. Де його використовують і що ним вимірюють?

 

З). Тестування на відчуття часу.

     Пропоную дітям за командою заплющити очі рівно на одну хвилину. Коли, на їхню думку, хвилина мине, вони розплющують очі і мовчки (щоб не заважати іншим) дивляться на положення моєї руки. Якщо вона піднята вгору, минуло менше хвилини, якщо рука в середньому положенні – це рівно одна хвилина, а якщо опущена, минуло більше хвилини.

ІІ. Проведемо гру.

  1. Вправа “Зупинись мить”.

     За винайдення фотографії у 1839 році, французького фізика Луї Жак Дагера стали називати людиною, що зупинила мить”. Ось ви бачите картинку із зображенням природи.

          Що зображено на картинці?

          Назвіть фізичні явища, що зображені?

          Назвіть фізичні тіла і речовини з яких вони складаються?

  1. Гра “Кроки і терміни”.

     Учень, роблячи кроки по класу, із кожним кроком називає фізичний термін (прилад, явище, одиниці вимірювання…) із теми Час”.

     Якщо, учень збився, він залишається стояти на тому місці, де зазнав невдачі. Виграє учень, який пройде далі та назве більше фізичних термінів.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
Додано
5 червня 2020
Переглядів
924
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку