Ранкові зустрічі в НУШ
Сьогодні я хочу розповісти і показати як вчителі початкової ланки на ранкових зустрічах впроваджують інтегрований підхід до навчання. Спочатку: що таке ранкова зустріч?
Ранкова зустріч - це запланована, структурована зустріч на початку дня учнів з учителем, яка займає важливе місце в повсякденному розкладі діяльності класу.
Учителі присвячують 15—25 хвилин кожного дня вранці для того, щоб створити позитивну атмосферу на весь період перебування дітей у школі.
Такі заняття дають змогу опанувати різноманітні соціальні та навчальні навички, об'єднують дитячий колектив. Під час цих занять учні вчаться:
- висловлювати свої думки таким чином, щоб їх зрозуміли інші;
- уважно слухати, коли говорять інші;
- розв'язувати власні проблеми за допомогою слів;
- пропонувати свої ідеї у групі
Важливого значення набуває здатність людини говорити і слухати, робити вибір, уникати конфліктів. Учням необхідно постійно розвивати свої мовленнєві здібності, використовуючи можливість спілкування зі своїми ровесниками.
Завдяки ранковим зустрічам учні переходять від зосередження уваги на власній особистості до взаємодії з іншими людьми. Соціальні переваги цього періоду сприяють розвитку емпатії, активному слуханню однолітків, діти навчаються розуміти позицію інших людей. Уміння сприйняти точку зору іншої людини сприяє розвитку толерантності, виховує повагу до думки інших.
Ранкова зустріч містить чотири компоненти:
Вітання. Учні разом із вчителем розміщуються в колі. Усі діти вітаються, і це забезпечує розуміння, що вони є важливими членами групи. Всі звертаються один до одного на ім’я, що допомагає створити атмосферу дружби та приналежності до групи. Вітання створює спокійний і розважливий настрій для наступного елементу зустрічі.
Обмін інформацією. Учні висловлюють свої думки, обмінюються ідеями та пропонують важливі для них теми для обговорення. Діти мають змогу дізнатися щось один про одного. Обмін інформацією допомагає розвивати навички, які дають змогу навчатися впевнено говорити й слухати. Кожна дитина може поставити запитання чи прокоментувати, а учень, який повідомляє інформацію, відповідає на запитання та коментарі товаришів.
Групове заняття. Розпочинається після спокійного обмірковування інформації. У класі створюється відчуття єдності, радості через виконання пісень, участі в іграх, коротких і швидких заняттях. Ігри та заняття, позбавлені елементів суперництва, кооперативні за суттю, враховують індивідуальний рівень розвитку певних навичок дітей. Такі групові заняття, здебільшого, пов’язані з навчальною програмою чи темою, яка в цей час вивчається в класі.
Щоденні новини. Це коментування письмового оголошення, яке щодня вивішується на відповідному стенді чи дошці. Письмове оголошення налаштовує учнів на те, що має вивчатися цього дня, а також дає можливість обміркувати події та навчання попередніх днів. Щоденні новини допомагають дітям тренувати навчальні навички, що сприяють розвиткові математичних та мовленнєвих навичок. Щоденні новини можуть містити різноманітні завдання (заповнення календаря, перегляд розкладу виконання робіт, створення графіка погоди), що активізує початок індивідуальної роботи або діяльність у центрах активності.
А зараз я хочу показати деякі вправи, які ми використовуємо на ранкових зустрічах.
Вітання:
В цьому класі друзі всві.
Посміхнись тому хто зліва,
Посміхнись тому хто справа.
Руку дай тому хто зліва,
Руку дай тому хто справа.
Обійми того хто зліва,
Обійми того хто справа.
Ми одна сім’я.
Гра «Так чи ні»
(завдання із чарівної скриньки)
У цій скриньці є певний предмет . Я пропоную визначити, що це може бути.
При цьому діють певні правила:
Кожен може задавати одне запитання про об’єкт, який знаходиться всередині.
Відповідь буде одна “Так” чи “Ні”
Зараз ми послухаємо музичний твір П.Чайковського «Пори року. Квітень». Хто хоче може потанцювати.