Я.А. Коменський зазначав: “ Якщо навчання дається дитині важко, то в цьому передусім винні методи, якими її навчають ” Учитель застосовує більше інноваційних методів навчання замість переказування абстрактної, «готової» інформації. Форми роботи мають захоплювати учнів, пробуджувати в них інтерес і мотивацію, навчати самостійному мисленню та діям. Ефективність і сила впливу на емоції і свідомість учнів значною мірою залежать від умінь і стилю роботи конкретного вчителя. Інноваційні технології - це цілеспрямований системний набір прийомів, засобів організації навчальної діяльності, що охоплює весь процес навчання від визначення мети до одержання результатів
проаналізувати теоретичні та методичні основи формування навичок самоосвіти створити передумови для різнобічного розгляду учнями певного об’єкта, поняття формувати системне емоційне ставлення до пізнання, розвитку творчої особистості, здатної навчатися протягом усього життя пробудити інтерес учнів до навчання, зацікавити їх на уроках зробити так, щоб вивчення інформатики було для учнів доступним, ненав’язливим, з позитивними емоціями Інновації дають можливість…
Принципи інноваційних технологій викликати в учнів стійку мотивацію до навчання навчати діалогічно, тобто в співпраці з учнями навчати діагностично (постійне спостереження за навчанням, корекція, стимулювання) навчати у відповідному темпі, використовувати оптимальні засоби й способи навчати й допомагати учням на рівні їх фактичних здібностей, а не на рівні зовнішніх характеристик відповідей учнів при виконанні навчальних задач здатність учнів до рефлексії та оцінювання свого прогресу забезпечення учнів такими наборами завдань для самостійної роботи, що допомагають уникнути повторення дій стимулювання ініціативи й творчості учнів створення таких умов у класі, що сприятимуть формуванню соціально інтегрованої особистості учня
Технологія проблемного навчання В основі технології проблемного навчання, створення вчителем самостійної пошукової діяльності школярів із розв’язання навчальних проблем, у ході якої формується нове знання, уміння Технологія розвивального навчання Технологія розвивального навчання – це активно - діяльнісний спосіб навчання, під час якого враховуються та використовуються природні закономірності індивідуального розвитку дитини Ігрові технології навчання Ігрові технології навчання відрізняються від інших технологій тим, що гра: добре відома, звична й улюблена форма діяльності для людини будь-якого віку,ефективний засіб активізації, мотиваційна за своєю діяльністю,дозволяє вирішувати питання передачі знань, умінь, навичок
Технологія інтерактивного навчання Сутність інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учнів, де і учень і вчитель є рівноправними, рівнозначними суб’єктами навчання Інформаційні технології Інформаційні технології – технології інформатики в поєднанні з іншими, пов’язаними з нею, технологіями, що забезпечують ефективний пошук інформації, розповсюдження даних, доступ до джерел інформації незалежно від місця їх розташування Проектна технологія Проектна технологія – це форма роботи організації освітнього середовища, в основі якої лежить комплексний характер діяльності тимчасового колективу спеціалістів в умовах активної взаємодії з навколишнім середовищем. Це сукупність певних дій, документів, текстів, призначених для створення реального об'єкта, предмета, різного роду теоретичного чи практичного продукту
Елементи нетрадиційних форм навчання : Логіка програміста Відгадай слово, фразу. Наприклад: Текстовий, графічний, системний, програмний, виконуваний, командний, прихований, архівний ... (файл) Розгадай кросворд або ребус Або створи кросворд або ребус Гра «Так» - «Ні» Питання читається один раз, перепитувати не можна, за час читання питання необхідно записати відповідь «так» чи «ні». Головне тут - долучити навіть самих пасивних до навчання Гра «Допиши визначення, формулу, програму ...» Наприклад: Інформація - це ... Комп'ютерні синоніми Для кожного з наведених слів вкажіть його синоніми. Наприклад: Вінчестер - ... (жорсткий магнітний диск). RAM - ... (ОЗП) Принтер - ... (друкуючий пристрій)
Інформаційне лото Збери блок-схему, програму, комп'ютер, апаратну частину ПК, програмне забезпечення ПК і т.д. Наприклад: Кожна команда отримує кілька картинок із зображенням комплектуючих і периферійних пристроїв. Гравці, користуючись підручником, повинні підготуватися до того, щоб переконливо розповісти про те, що зображено на картинці, чи є зображений предмет обов'язковим для роботи комп'ютера, представити його функціональні можливості. Гра «Знайди відповідність» У таблиці знайдіть відповідність до певних понять. Наприклад: Поставити відповідність наступних понять: Звичайна пошта Електронна пошта Україна м. Київ-03148, вул.Зодчих,22 Лист в комп'ютері абонента Лист Канал зв'язку Транспортування Вузловий комп'ютер Поштова станція sznz196@ukr.net Елементи нетрадиційних форм навчання :
Гра «Зайвий термін» Наприклад: у кожній з наведених груп термінів один термін є “ зайвим ”. Знайдіть його Сканер, регістр, клавіатура, джойстик, маніпулятор “ миша ” Евклід, Морзе, Нортон, Менделєєв, Паскаль, Гейтс Файл, Правка, Зафарбування, Сервіс, Вигляд, Вставка… Гра «Знайдіть пару» Дано таблицю з двома колонками слів і словосполучень. Необхідно знайти пари слів, що є синонімами Вінчестер Монітор ОЗП ЕОМ RAM Комп’ютер Жорсткий магнітний диск Дисплей Елементи нетрадиційних форм навчання :
Реалізація здоров’язберігаючої складової на уроках інформатики здійснюється через: Арт-терапія Виконання гімнастики для очей Виконання вправ для зняття м’язового напруження Релаксація Контроль за правильною поставою під час роботи за комп’ютером Фізкульт хвилинки, рухливі ігри Яким чином ?
Приклад арт-терапевтичної техніки « Трояндовий кущ » Вік: старші класи Форма проведення: індивідуальна Час проведення: 20-30 хвилин Обладнання: комп’ютери Попередня підготовка: робота з комп’ютером в графічному редакторі Мета: дослідження уявлень учнів про себе, діагностика психічного та емоційного стану учнів, створення арт- терапевтичного простору, що сприяє здоров’ю та реалізації творчого потенціалу учнів, їх саморозкриттю, самопізнанню Приклад арт-терапевтичної техніки « Трояндовий кущ »
Приклад арт-терапевтичної техніки « Намалюй хмаринку » Вік: старші класи Форма проведення: індивідуальна Час проведення: 15-20 хвилин Обладнання: комп’ютери Попередня підготовка: робота з комп’ютером Мета: дослідження уявлень учнів про себе, діагностика психічного та емоційного стану учнів, створення арт- терапевтичного простору, що сприяє здоров’ю та реалізації творчого потенціалу учнів, їх саморозкриттю, самопізнанню Приклад арт-терапевтичної техніки « Намалюй хмаринку »