Вровадження квест - технологій в НУШ

Про матеріал
У роботі розкрито одну з актуальних проблем педагогічного простору–використання квест-технологій у початковій школі, проаналізовано методичні аспекти впровадження квест-ігор у навчальному процесі учнів початкової школи, охарактеризовано основні та структурні елементи напрямків і види квестів та приклади уроків-квестів. Відбувся аналіз терміну «квест-технологія» та його зміст. Проаналізовано використання пошукової технології в початковій освіті, охарактеризовано види та основні ознаки пошукової технології. Розкрито методичні аспекти підготовки квестів для учнів початкових класів. Багатий та цікавий матеріал запропонований до уроків може бути використано для розвитку зацікавленості, фантазії та реалізації ігрової діяльності у НУШ. Також становлення учителя Нової школи, який надає можливість змінити роль педагога-виконавця на педагога-дизайнера.
Перегляд файлу

КУ «Болградський центр професійного розвитку педагогічних працівників» Болградської міської ради

БАННІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ ВАСИЛІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

БОЛГРАДСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

ЯРМАРОК ПЕДАГОГІЧНИХ ІДЕЙ ТА ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Інноваційні технології початкової освіти

 

 

 

 Впровадження квест –технологій в НУШ

 

 

 

Палазова Інна Михайлівна

Вчитель початкових класів

І категорія

Баннівського ліцею

                                                         

                                                                                      

                                                      2023 рік


Анотація

 

У роботі розкрито одну з актуальних проблем педагогічного простору–використання квест-технологій у початковій школі, проаналізовано методичні аспекти впровадження квест-ігор у навчальному процесі учнів  початкової школи, охарактеризовано основні та структурні елементи напрямків і види квестів та приклади уроків-квестів.

 Відбувся аналіз терміну «квест-технологія» та його зміст. Проаналізовано  використання пошукової технології в початковій освіті, охарактеризовано види та основні ознаки пошукової технології. Розкрито методичні аспекти підготовки квестів для  учнів початкових класів.

Багатий та цікавий матеріал запропонований до уроків може бути використано для розвитку зацікавленості, фантазії та реалізації ігрової діяльності у НУШ. Також становлення учителя Нової школи, який надає можливість змінити роль педагога-виконавця на педагога-дизайнера.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Зміст

Вступ.................................................................................................................4 Розділ 1.  Квест як різновид іноваційних технологій...................................5

Розділ 2. Принципи побудови квесту......................................................... 10 Висновки ....................................................................................................... 14

Список використаних джерел...................................................................... 15

Додатки...........................................................................................................17

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

Проблема підвищення якості освіти є актуальною і неможливою без створення інноваційного обладнання. В нових умовах характерною рисою роботи закладів освіти є активний пошук і застосування інтерактивних технологій у практичній діяльності на ринку послуг.

Інноваційні педагогічні технології – це ті, які суттєво покращують мотивацію учнів у навчальному процесі та формують їх особистісні цінності в рамках загальнолюдських цінностей.

Квест-технологія в освіті як загальне поняття і навчальний процес з'явилася порівняно недавно.

Метою роботи є дослідити теоретико-методичні особливості підготовки квестів для учнів початкових класів НУШ.

Завдання:

1. Розкрити поняття квесту, як інноваційних технологій;

2. Розглянути завдання, які вирішує квест;

3. Розглянути принципи побудови квестів.


Розділ 1.  Квест як різновид іноваційних технологій

Однією із сучасних технологій, яка дуже успішно використовується в процесі середньої освіти, є квест-технологія. В останні роки ця технологія успішно використовується креативними та творчими вчителями багатьох предметів, таких як математика, природознавство, інформатика, іноземні мови та інших напрямків освіти. Успішний досвід колег та розробка методики необхідні чинники для поширення та впровадження цього ігрового методу в життя кожного учня.

У результаті спонукання вчителів до пошуку нових форм, методів, підходів в організації навчального процесу, до переоцінки своїх ідей та модернізації сучасного суспільства та розвитку перевиховання були створені навчальні завдання.

Існує багато методів та прийомів активізації пізнавальної діяльності учнів. Педагоги впроваджують в навчальний процесс сучасні інноваційні технології. Та особливої популярності в останні роки набуло проведення квестів. Квест (з англійської quest – пошук) – це спортивно-інтелектуальне змагання, що вимагає покрокового виконання заздалегідь підготовлених завдань. Це абсолютно нова форма навчально-розважальної діяльності, до якої активно залучаються учні, отримуючи практичну інформацію та заряд позитивних емоцій.

Пряма місія не тільки дозволяє кожному учаснику заявити про себе та свої здібності, але й сприяє розвитку комунікації між гравцями, що стимулює спілкування та є хорошим способом згуртувати учасників місії. Завдання мають як елемент змагання, так і ефект несподіванки (несподівана зустріч, таємниця, певна атмосфера, пейзаж). Вони заохочують розвиток аналітичних навичок, уяви та креативності, оскільки учасники можуть виконувати завдання в режимі реального часу в міру їх просування. Це рух від станції до станції, де на зупинках учні одержують чи демонструють свої знання чи вміння.

Це засіб максимального наближення здобувачів освіти до реального життя та залучення їх до розв’язання конкретних завдань в діловому та міжособистісному спілкування і співпраці. Це цілеспрямований пошук з елементами гри і пригод. Діти люблять фільми, книги про пригоди, а під час квесту вони самі стають шукачами пригод, «скарбів». При цьому їм допомагає вміння швидко шукати потрібну інформацію в довідниках, логічне мислення, оперативний пошук рішення, швидка реакція, фізичні можливості.

Квест для молодших учнів  – це інтелектуальна розвага. Він привчає дітей розмірковувати над завданням, різнобічно оцінювати ситуацію, аналізувати інформацію, дозволяє пов’язувати матеріал кількох предметів, залучаючи попередньо набуті знання, логіку і критичне мислення.

Особливе місце в навчальному процесі займає квест-урок, він дає можливість дітям відчувати себе безпосередніми учасниками навчального процесу, а не залишатися спостерігачами і споживачами інформації, пропонованої вчителем. Емоційність процесу, пов’язана із отриманням результатів і проходженням етапів квесту, сприяє кращому запам’ятовуванню інформації.

Квест, як інтерактивна форма навчання вирішує наступні  завдання:

1. Навчальне – залучення кожного учня до процесу активного навчання (організація індивідуальної та групової діяльності учнів, визначення здібностей та вміння самостійно працювати з кожного предмета);

2. Розвиваюче – інтерес до предмета, розвиток творчих здібностей, уяви учнів, формування дослідницьких навичок, уміння самостійно працювати з інформацією, розширення кругозору, ерудиції, мотивації;

3. Виховне – виховання відповідальності за доручення, поваги до праці та навчання, дисциплінованості, сумлінності, ініціативності, поваги до культурних традицій, історії, знання місця, вміння працювати в групі.

Класифікація квестів:

1. За рівнем застосування квести поділяють на загальнопедагогічні, предметні, локальні.

2. За переважаючим чинником психічного розвитку – біогенні, соціогенні, психогенні.

3. За ставленням до дитини – авторитарні, особистісно орієнтовані.

  4. За орієнтацією на особистісні структури – інформаційні, емоційно моральні, евристичні.

5. За формою роботи – групові та індивідуальні.

6. За характером - навчальні, ігрові, пошукові та спортивні.

7. За місцем проведення – в приміщенні або на свіжому повітрі.

  8. За характером контактів – учні одного класу, різних класів, а також із залученням дорослих.

Квест дозволяє розвивати активне пізнання матеріалу на уроках, сприяє розвитку мислення, допомагає долати проблеми та труднощі, а саме: вирішити, розв’язати ситуацію, придумати нову ситуацію, уміти застосовувати свої знання на практиці у нестандартних ситуаціях, тобто актуалізувати знання, вчити мислити логічно, розвиває інтерактивні здібності, стимулює інтерес учнів, забезпечуює активне долучення всіх учасників, згуртовує колектив учнів.

Упровадження квесту дозволяє:

1) активізувати розумову діяльність шляхом створення спеціальних умов для виконання завдань, які потребують достатньої свідомості й зрілості учнів, здатності до подолання спеціально створених перешкод;

2) формувати стійкий інтерес учнів до вивченння різних предметів;

3) активізувати сприйняття матеріалу засобами наочності (реальних предметів, макетів, моделей, зображень кінофрагментів, фотографій, малюнків, умовних графічних знаків, символіки);

4) поєднати новітні та традиційні дидактичні засоби навчання;

5) розвинути універсальні форми розумової діяльності.

На мою думку, квестце вид інноваційного навчання та виховання з елементами традиційного виду навчання (проблемного), у якому використовуються методи стимулювання засобами рольової гри.

При використанні квесту, як методу стимулювання і мотивації навчально-пізнавальної діяльності учнів засобами ігрової діяльності школярі шукають оригінальні рішення.

Під час гри команди вирішують логічні завдання шляхом підказок і пошуку рішень в нестандартних ситуаціях. Після завершення чергового завдання команди переходять до виконання наступного. Перемагає команда, що виконала завдання швидше за інших.

При використанні дидактичних ігор як методу навчання та виховання, застосовую окремі прийоми при проведенні квесту: головоломки, ребуси, анаграми, викреслення зайвого, шифрування, збирання предметів, створення за зразком, представлення за обмежений час результатів дослідницької роботи у вигляді виступу, презентації, стіннівки, брошури, запитання-відповідь, розв’язування задач, «ключове слово», складання пазлу.

Зазначу, що в залежності від правил, змагання як вид квесту, можна розглядати як форму організації виховного процесу. При цьому змагання можуть бути різних видів, форм та типів.

Оскільки діти проявляють зацікавленість до всього незвичайного, яскравого, то неординарність завдань сприяє переключенню уваги, змінює хід думок, учень починає мислити не тільки логічно, а й абстрактно, творчо, що, в свою чергу, сприяє розвитку вищих форм мислення.

Використання квестів робить молодшого школяра самостійним, адаптованим до життя, вміє орієнтуватися в різних ситуаціях, сприяє розвитку пізнавальних і творчих здібностей, здатності самостійно створювати знання, здатності самостійно орієнтуватися в інформаційний простір; розвиток критичного мислення, інформаційної діяльності. Завдяки цій технології вчитель отримає ефективний метод для мотивації навчання, творчого осмислення матеріалу та поглиблення знань.

В принципі, необхідно використовувати нові форми роботи, які відповідатимуть потребам і вимогам сучасного учня початкових класів, сприятимуть розвитку майбутньої особистості.

На сучасному етапі розвитку освіти вчитель повинен бути готовим до інновацій, активно їх впроваджувати, розширювати власний освітній досвід, бути новатором і допомагати іншим швидше адаптуватися до змін.

Застосування такого методу дає можливість дітям більше спілкуватися, висловлювати власну думку, в них розвивається уміння не тільки працювати самостійно, а й у команді.

Проведення заходів на одну тему в різних класах з використанням та без використання даного методу показало, що учні активніше, з більшою зацікавленістю й захопленням працюють на квест-заході.

Вважаю, що система роботи з використанням квестів формує пізнавальний інтерес до вивчення різних предметів.

 


Розділ 2. Принципи побудови квесту

1. Принцип навігації – вчитель виступає координатором навчально-виховного процесу, направляє дітей, «підказує» правильне рішення, але остаточні висновки роблять діти самостійно.

2. Принцип доступності завдань – завдання відповідають віковим та індивідуальним особливостям учнів.

3. Принцип порядку – завдання логічно йдуть одне за одним з друзями та з раніше виконаними завданнями.

4. Принцип емоційного забарвлення завдань – за грою ховаються методичні та навчальні завдання.

5. Принцип інтеграції – використання різних видів дитячої діяльності та інтеграція освітніх галузей під час виконання завдань.

6. Принцип раціональності часу - пошук може бути короткочасним і може бути довгостроковим при цьому виконання завдань займає кілька днів, і організатори пошуку повинні враховувати вік особливості пам'яті дітей шкільного віку.

 

Змістова лінія квесту включає такі компоненти:

 

1) Вступ, керівництво до дії – визначення часових рамок, головних ролей учасників або сценарій квесту, попередній план роботи, знайомлення зі змістом квесту в цілому.

2) Центральне завдання – чітко визначено результат, який має одержати команда, виконавши задану серію завдань.

3) Список інформаційних ресурсів (на електронних чи паперових носіях), необхідних для виконання завдання, може даватися учням в процесі роботи на кожному з етапів.

4) Опис процедури роботи, яку необхідно виконати учасникам під час проходження етапу (може зазначатися на кожному етапі окремо чи на початку гри).

5) Розробка критеріїв чи параметрів оцінювання – залежить від типу завдань, які вирішуються на квесті.

6) Висновок – аналіз досвіду, отриманого учасниками квесту.

 

 Основні засади квесту:

1. Проходження за сюжетом, який може бути чітко визначеним або мати декілька варіантів, у залежності від вибору учасника.

2. Питання розраховані на застосування логіки.

3. Однозначність відповіді (одне слово - якщо це запитання для переходу між етапами; розширена відповідь - якщо це запитання самого етапу).

4. Регламентована кількість часу на обговорення.

5. Не завжди лаконічні та чіткі завдання розвивають дослідницькі навички – аналіз випадкових, на перший погляд, відомостей, збір різних, дещо абсурдних як за виглядом, так і за функціональністю даних повідомлень.

6. Залучення всіх учасників – думка кожного учасника враховується, навіть, якщо це тільки «рух у невідоме», висловлювання ідей, виконання певних практичних завдань.

7. Міжпредметні зв’язки, застосування знань у новій ситуації.

 

 

 

 

 

Принципи побудови квесту:

1. Сюжет гри чітко визначений або може мати кілька варіантів.

2. Завдання чи питання містять елементи логіки.

3. Відповіді - однозначні.

3. Залучення всіх учнів.

4. Міжпредметні зв’язки.

5. Чітка мета квесту.

6. Продумана інструкція та ознайомлення з нею учасників гри.

7. Зв’язок матеріалу з життєвим досвідом учнів.

Завдання до квесту подавати у вигляді ребусів, шарад, загадок, шифровок, підказок.

Матеріал має бути поданим в яскравому, естетичному вигляді. Вчити дітей бути відповідальними за успіхи, знаходити причини недоліків та способи їх вирішення.

До підготовки та проведення квестів в початковій школі доцільно залучати батьків.

Переваги використання квесту:

1) дозволяє учням пізнати один одного в умовах необхідності прийняття швидких рішень;

2) виявляє приховані якості учнів, потенційних лідерів, інтелектуалів, учнів-логістів, які вміють прорахувати на декілька ходів вперед;

3) розвиває логічне мислення, інтуїцію, вміння швидко знаходити вихід із складної ситуації, знайти спільну мову з різними людьми;

4) дозволяє учням краще ознайомитися з темою, бо всі сценарії носять тематичний характер;

5) проводить аналогії й асоціації між явищами;

6) швидка актуалізація інформації;

7) ігрові етапи дозволяють спільно пережити емоційні сплески, що психологічно зближує учнів, викликають масу позитивних емоцій і радісних спогадів, сприяють розвитку комунікабельності;

8) інтелектуальні етапи розвивають ерудицію і виявляють спритність.

Сьогодні, в умовах створення Нової Української Школи, одним із аспектів оптимізації процесу початкової освіти є тенденція до демократизації взаємовідносин між учителем та учнем, що проявляється у нових підходах до навчання: створенні сприятливого клімату співпраці, сприяння розвитку шкільної освіти. , зменшення монологічного викладу предмета та накладення інформації з доступних джерел і освіти

Переходити до діалогічного спілкування з учнями в процесі навчання, вдосконалювати навчальний процес. Можливість впровадження в навчальний процес активних методів навчання, розвитку творчої особистості, розвитку ініціативи та активізації пізнавальної та навчальної діяльності учня.

Аналізуючи власну професійну діяльність, робимо висновок, що використання квесту в освітній діяльності приносить позитивні результати. Розвиток логічного мислення, пам’яті, уваги, уяви, спостережливості підвищує загальний рівень розвиненості школяра.

Ким би не збирався стати учень, який фах не обрав би, йому потрібно правильно і швидко міркувати, діяти організовано, враховуючи обставини і наявні ресурси. Впевнена, що той вчитель, який спробує створити та провести хоча б один квест з учнями, одразу побачить у своїх вихованцях позитивні зміни.


Висновки

За останні роки в освітньому процесі з'явилося багато методичних удосконалень українських та зарубіжних викладачів з використанням квест-технологій з різних предметів. Проте важливість розробок  викладачів не зменшується, оскільки з кожним роком удосконалюється рівень інформації і вчитель повинен враховувати специфіку предметів, що вивчаються в кожному класі, та особистісні особливості кожного учня.

Тому, враховуючи аналіз наукових джерел та власний досвід вивчення матеріалів з даної теми, можна сміливо стверджувати, що квести формують набір необхідних навичок і, головне, сприяють активізації інтересу до вивчення нових тем, адже сучасні учні більше цікавляться новими технологіями, проводять багато часу в Інтернеті та відкладають книжки та підручники. Тому в подальшому планується активна розробка та впровадження квест-завдань з більш детальним покроковим описом їх розробки різними способами.


Список використаної літератури

  1.        Большакова І., Пристінська М., Ареф’єва В. Квести в початковій школі: посібник. Київ: Перше вересня, 2016. 132 с.
  2.        Булавко В. Кожен учитель має володіти сучасними освітніми технологіями // Освіта України. 2001. С.10.
  3.               Гриневич М. С. Медiаосвiтнi квести. Вища освіта України. № 3. Дод.1. Тем. вип. Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології. К.: Гнозис, 2009. С. 153-155.
  4.               Дичківська, 2006 – Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології: навчальний посібник. К.: Академ.видав, 2006. 352 с.
  5.               Дуткевич, 2003 – Дуткевич Т.В. Психологічні основи використання інтерактивних методів навчання у процесі підготовки спеціалістів з вищою освітою // Використання інтерактивних методів та мультимедійних засобів у підготовці педагога: Зб. Наукових праць. Кам’янець-Подільський: Абетка – Нова, 2003. С. 26-33.
  6.               Ілляш С.Д. Психолого-педагогічні аспекти впровадження інновацій у початковій школі / Соломія Ілляш // Молодь і ринок. Щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2012. - №10 (105).
  7.               Квест. Матеріал з вільної Інтернет енциклопедії «Вікіпедія». URL:http://ru.wikipedia.org/wiki/Квест
  8.               Орел, 2005 – Орел Л. Позакласна робота з математики як засіб розвитку математичних здібностей молодших школярів //Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка – Житомир – 2005. Вип. 24. С. 254-257.
  9.               Пометун О.І. Інтерактивні технології навчання // Сільська школа України. – Київ, 2004. № 16-17 (88-89). 128 с.
  10.    Сокол І.М. Квест як сучасна інноваційна технологія навчання /І.М. Сокол //Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: зб. наук. пр. - Рівне: РДГУ, 2013. Вип. 7 (50). С. 168-171.
  11.          Шапран О.І. Основні тенденції розвитку інноваційних освітніх процесів у практиці сучасної вищої школи // Наукові записки. К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2005. Випуск LVІІІ (58). С. 186-197.


Додатки

Додаток 1

Квест «Природа рідного краю»

Мета. У цікавій для дітей формі гри-подорожі повторити, узагальнити і систематизувати знання учнів про природу рідного краю (рослини, тварини, гриби, правила поводження на природі). Розвивати в учнів мислення, увагу, пам'ять, зацікавленість природою. Виховувати екологічні навики, любов до природи рідного краю, бажання стати природі другом.

Обладнання. Конверти із завданнями. Колонка. Приз.

Хід подорожі.

І. Організаційний момент

- На нас чекає захоплива гра-подорож природою рідного краю. Але ми будемо не просто виконувати завдання, а й одночасно робити корисну справу – прибирати територію, якою будемо рухатися. Тому візьмемо з собою все необхідне: мішок для сміття, олівець, ножиці, усмішки, завзятість, жагу до перемоги.

- Щоб дізнатися напрямок до першої станції, вам потрібно відгадати загадку

У лісі зростав, у столяра побував,

В кімнаті оселився, полотном укрився. (стіл)

- Під столом знаходиться підказка, як знайти дорогу до першої станції.

- Перша станція знаходиться у шкільному дворі під деревом, що отримало свою назву від другого літнього місяця, хоч і цвіте в червні (липа).

ІІ. Основна частина

 

1-ша станція «Липова»

- На липі, що росте у шкільному дворі, прикріплене завдання станції  « Липова» – назвати 20 дерев, що ростуть в нашій місцевості (липа, дуб, береза,  вільха, тополя, ялина, сосна, бук, горіх, клен, граб, акація, яблуня, груша, слива, алича, айва, вишня, черешня, осика, верба, каштан, горобина, абрикос, явір, смерека тощо). Після того, як усі дерева будуть названі і записані, дається підказка, де шукати наступну станцію. Наступна станція знаходиться за 20 кроків на схід. Шукайте представника середнього ярусу.

2-га станція «Загадкова»

- Наступне завдання прикріплене за 20 кроків до куща. На цій станції потрібно відгадати загадки про тварин. Після того, як всі загадки відгадані, дається підказка, як пройти до наступного завдання. Треба всього-на –всього рухатися за пташиними слідами. Пташині сліди намальовані на асфальті крейдою і ведуть до галявини біля заїзду до школи з Вокзальної.

3-тя станція «Пташина»

- Тут потрібно знайти птахів рідного краю. Вирізані з паперу малюнки птахів розвішані на гілках дерева. Потрібно зняти тільки тих птахів, що зустрічаються в Україні. Наприклад, пінгвіна знімати не потрібно, бо він не живе в Україні. Усіх птахів треба підписати (ластівка, горобець, шпак, сорока, дятел, соловей, лелека, чапля, сова, ворона, синиця, зозуля, голуб, снігур, орел, чайка). Після того, як будуть названі всі птахи, діти отримують підказку, як знайти наступне завдання. Щоб це зробити потрібно відгадати загадку.

І великі, і малі повдягалися в брилі.

І дощу ці одноніжки не бояться ані трішки. Ліс – улюблений їх край. Як зовуться – відгадай? (Гриби)

- А під чим ростуть гриби? (Під деревами). Шукайте дерево з білою корою.

- Тим часом двоє учнів йдуть до класу і приносять нам шапки мухоморів.

 

 

 

4-та станція «Грибна»

- Тут потрібно зібрати їстівні гриби. Гриби розкидані під березою на галявині біля басейну. Зібрані гриби треба назвати. Після того, як завдання буде виконано, звучить підказка до наступного.

- Наступна станція знаходиться у кабінеті людини, до якої ми ходимо, коли болить живіт або голова. Хто це? Це наша медсестра. Але ми не йдемо всі в кабінет до Олени Василівни, а посилаємо гінця, хто перший вгадав, хто ця людина, що нас лікує. Він отримує вказівку – стукати три рази, попросити конверт із завданням.

Фізкультхвилинка

5-та станція «Лікарська»

- Коли приходить учень з конвертом, виконуємо наступне завдання – назвати 20 лікарських рослин, можна повторювати вже ті рослини, що були названі на попередніх станціях, якщо вони лікарські (подорожник, липа, полин, звіробій, цикорій, ромашка, нагідка, горіх, калина, шипшина, чорниця, суниця, малина, каштан, плющ, бузина, алое, льон, валеріана, аїр тощо). Після того, як названі і записані усі лікарські рослини, звучить підказка, де наступна станція. Щоб знайти наступне завдання, рухайтеся до спортивного майданчика.

6-та станція «Екологічна»

- На спортивній драбині підвішений конверт із завданням. Право дістати його отримує той, хто відповість на запитання. Як називається наука про довкілля, яка вивчає закономірності взаємовідносин організмів між собою та з навколишнім середовищем? (Екологія)

- Завдання екологічної станції – сформулювати і записати 7 основних правил поводження на природі. Коли учні виконають це завдання, вони отримують вказівку, що останню станцію слід шукати у людини з добрим серцем.Розбившись на пари, тихенько заходимо до школи і рухаємося до її кабінету. Стукаємо три рази і вигукуємо пароль:

Ми природолюби, бо природу любим.

Все про неї знаємо, її оберігаємо.

Всі завдання подолали і сміття усе прибрали.

Ви нас не тримайте, приз наш віддавайте.

ІІІ. Підсумки

7-ма станція «Переможець отримує від природи найкраще»

- В дитячому центрі стоїть кошик з призом – осінні фрукти. Вона урочисто вручає приз найкращим знавцям природи рідного краю і ми йдемо до класу, миємо руки і фрукти і їмо їх разом, обговорюючи, які вітаміни містить кожен фрукт.

 

Додаток 2

Розробка квесту на тему:

“ Людина красна не словами, а добрими ділами»

Тема: Людина красна не словами, а добрими ділами.

В. О. Сухомлинський «Красиві слова і красиве діло»

Мета:

- формування вміння контролювати свою навчальну діяльність, проявляти допитливість у навчанні;

- удосконалення правильного свідомого читання, збагачувати активний словник учнів, навичок співпраці у команді та ініціативності, вміння прислухатися до думки товариша;

- залучення учнів до роботи з різними джерелами інформації, здатність вирішення життєво важливих завдань;

- формування культури міжособистісного спілкування;

- розвивати вміння визначати в тексті головне, робити висновки та узагальнення, висловлювати свої думки, творчі здібності, здатність реагувати на прочитане, виявляти та усвідомлювати свої почуття;

- виховувати чуйність, доброту, милосердя.

Обладнання: презентація «Життєвий шлях В.О.Сухомлинського», маршрутний лист, підказки, скарб, картки-дерева гарних справ, пам’ятка «Чого не можна робити» (за В.О.Сухомлинським).

Девіз:

Не слова красять людину, а добрі діла.

Хід уроку

І. Організація класу

Вправа «Настрій»

- Гарний день починається з гарних думок. Тож хай сьогоднішній день буде гарним. А гарні думки перетворяться у гарні справи! Хоча я трішки засмучена. Приготувала вам невеличкий сюрприз – скарбничку з важливою інформацією щодо нашого уроку, але, як бачу, вона зникла. Що ж робити? Допоможете знайти скарбничку?

-Тоді запрошую вас на урок-квест. Якими будемо на уроці?

К – кмітливі, красиві,

В – веселі, ввічливі,

Е – енергійні, емоційні,

С – старанні, сміливі,

Т – творчі, талановиті.

Повторення правил гри

*Квест – командна гра.

*Для квесту відведено певний час.

*Капітан відповідає за активну участь  команди.

*Правило піднятої руки.

*Поважати та дослухатися до усіх членів команди.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку

Вправа «Читацьке коло» (Стаємо в коло, по черзі промовляємо прислів’я про читання)

*Хто багато читає, той багато знає.

*Будеш з книгою дружити — буде легше в світі жити.

*Людина без книги, що криниця без води.

* Читання – найкраще навчання.

* Книги читати — усе знати.

-Готові до пошуку? Тоді обираємо капітана і вирушаймо в дорогу.               Біля кожної станції знаходиться експерт, який буде давати ключ після того, як команда виконає завдання

- А ось і маршрутний лист. Він вам допоможе.

 

 

МАРШРУТНИЙ ЛИСТ

1. Словниковий вокзал

2. Інтернет-кафе

3. Школа радості

4. Сад творчості

5. Рідна школа

Станція 1. Словниковий вокзал (шкільна бібліотека)

- На першій платформі картки-завдання: «байки», «вірші», «оповідання».

«Байки»: Хто є автором байки «Чиж та Голуб»? Які байки Глібова знаєте?

«Вірші»: Хто є автором вірша «Мамо, іде вже зима»? (Леся Українка). З якого вірша рядки «Як виросту – збудую хату…»? (Дмитро Павличко «Мрія»).

«Оповідання»:

- Чому остання картка пуста, як гадаєте?

- Так, сьогодні будемо читати оповідання і визначати його головну думку. Але ж яке? Йдемо на другу платформу.

Гра «Віднови прислів’я»

* за дорожчі щирого Слова частування вітання

* не Слово вилетить – горобець, не спіймаєш

* За платять добром добро.

* труда Без плода нема

Ключ:

Запам'ятай, моя дитино, з юних літ

На все життя, щоб знала, як прожити.

Людина для добра приходить в світ

Й покликана завжди добро творити.

- Поспішаймо на третю платформу. Завітаємо в інтернет-кафе, можливо там нас чекає підказка, що робити далі?

 

Станція 2. Інтернет-кафе (кабінет інформатики)

Перегляд презентації «Життєвий шлях В.О.Сухомлинського».

- Як вважаєте, що все це означає?

- Так, ми будемо читати оповідання, автором якого є В.О.Сухомлинський.

Сідаємо в потяг і мчимо до міста Кропивницького . Чому саме туди, хто знає?

ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

Кропивницький

- Слухайте уважно, уявляйте, мрійте, думайте, запам’ятовуйте. Великий вплив на Василя Олександровича мав його дідусь. У нього була велика бібліотека, і він дуже любив читати онукові. При цьому очі його завжди світилися добротою. Цю доброту увібрав у себе і Сухомлинський, який став найвідомішим педагогом, письменником. Мені дуже подобаються слова В.О.Сухомлинського: «Людина народжується на світ не для того, щоб зникнути безвісною пилинкою. Людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний». Скільки цікавих оповідань він написав для дітей. Про ласкаве сонечко і соковиту травичку, про працелюбних мурашок і веселого метелика, про кращі риси людини. Всі його твори повчальні.

- Зараз і ми з вами відвідаємо чарівний світ творчості Василя Олександровича Сухомлинського. Завітаємо у Павлиську школу, школу радості, яку створив Василь Олександрович.

- Сьогодні будемо читати оповідання «Красиві слова і красиве діло». Про що йтиме мова, як гадаєте?

 

 

Ключ:

Нелегко це, хто що б не говорив,

Й не кожному зробити це вдається.

Бо в світі стільки смертних є гріхів,

Що доброта не завжди йде до серця.

Станція 3. Школа радості (класна кімната)

1.Словникова робота

*негода

 *ллє мов з відра

*захмарило

 *мокра як хлющ

2.Самостійне мовчазне читання учнів. «Читаємо для себе». -Прочитайте оповідання і подумайте, що в ньому головне? Перевірка первинного сприйняття оповідання

Вправа «Так чи ні»

- Події, описані в оповіданні, відбувалися літнього дня? -Маленька хатина стояла серед поля.

- Хлопці сховалися від дощу у хатинці.

- Незнайомий хлопчик заблукав.

- Справжню допомогу надав перший хлопчик.

Вправа «Мікрофон»

- Для кого була збудована хата?

- Що сталося одного разу?

- Скільки хлопчиків було у хаті?

- Що сказав кожен із них?

- Що зробив третій хлопчик?

- У яких словах висловлюється головна думка твору? -Як гадаєте, чи навчив інших учинок хлопчика. Що віддав сорочку? Вправа «Увага! Розшук!»

- Прочитайте слова з тексту, якими можна було б підписати малюнок. -Прочитайте красиві слова з оповідання.

- Прочитайте слова хлопчика, на якого хотіли бути схожим. Читання оповідання вслух. «Читаємо для інших».

- Що вразило під час читання?

- Вчинком якого хлопчика захоплюєтесь?

Ключ:

Та ти людина і тому учись

Добро творити, людям співчувати.

До цього світу пильно придивись,

Злим помислам навчися лад давати.

- Чи хотіли б ви щось змінити в оповіданні, переінакшити його? Що саме, як?

Станція 4. Сад творчості 

Метод «Сторітелінг» (мистецтво цікавої розповіді).

*Вправа «Який я персонаж?» (учні обирають одного із персонажів оповідання і дають йому характеристику)

*Вправа «Побажання»

- Кому з героїв оповідання і які побажання дасте сьогодні?

*Вправа «Подяка»

- Кому з героїв твору можете подякувати? За що?

*Вправа «Сам собі» (учні складають есе «Що важливіше – красиві слова чи красиві діла?»)

- Що б хотіли сказати В.О. Сухомлинському? Про що б запитали? Підказка. Відгадавши загадку, ви легко знайдете скарб.

 

Загадка.

Колись давно він деревом був. А потім у класі місце здобув. На нього часто ми сідаємо, про щось усім розповідаємо. (Чарівний пеньочок)

 Ключ:

Йди з добротою – це собі затям,

Із ласкою, прихильністю, привітно.

Й не розлучайся з добрим почуттям,

Хай доброта в душі суцвіттям квітне.

ІV.Підсумок уроку. Рефлексія

Станція 5. Рідна школа (класна кімната)

- Ось ми і повернулися в рідну школу, рідний клас.

Зараз з’єднаємо частинки ключа і прочитаємо, чого в своїх оповіданнях вчить нас В.О.Сухомлинський.

- Ви мені допомогли знайти потрібну скарбничку. Відкриємо її?

- А в ній ось такі деревця гарних справ, які ви сьогодні зможете висадити. А якщо будете їх поливати красивими справами, то вони одразу приймуться і приживуться у нашому класі.

- А ще у скарбничці подарунок від В.О.Сухомлинського. Це 10 правил про те, чого не можна робити. Думаю, що кожному із вас вони знадобляться у житті і допоможуть.

Чого не можна робити:

*Не можна ледарювати, коли всі працюють.

*Не можна сміятися над старістю і старими людьми, про старість потрібно говорити тільки з повагою.

*Не можна сперечатися з шанованими і дорослими людьми, особливо зі старшими.

*Не можна виявляти незадоволення тим, що тобі бракує якоїсь речі. *Не можна допускати, щоб мати давала тобі те, чого вона не бере собі. *Не можна робити того, що осуджують старші.

*Не можна залишати старшу рідну людину одинокою. *Не можна збиратися в дорогу. Не спитавши дозволу і поради у старших. *Не можна сідати до столу, не запросивши старшого.

*Не можна сидіти, коли стоїть доросла, особливо літня людина, тим більше жінка.

- І це ще не все. Головне – у цій скарбничці є список гарних справ, які можна зробити вже сьогодні.

Гарні справи:

*Зробити комплімент однокласникам.

*Пригадати, кого ти образив ненавмисно та знайти спосіб виправитися. *Допомогти товаришеві у навчанні.

*Допомогти вчителю, першокласникам, малятам дитсадка, літнім людям.

*Привітатися з усіма щиро посміхнутися.

*Прочитати оповідання В.О.Сухомлинського молодшим братикам і сестричкам.

- Ось і добіг до кінця наш урок. Як почуваєтеся?

- Що запам’ятали?

- Чим корисний цей урок?

Вправа «Незакінчене речення»

- Сьогодні урок мене навчив…

- Прочитане оповідання спонукає мене…

- Вважаю, що…

- Що візьмете із собою у життя?

- Чого вам не вистачило?

- Чим пишаєтесь?

- Яке красиве діло хотіли б зробити сьогодні?

- Чого вчать твори В.О. Сухомлинського?

- Як бачите, Василь Олександрович хотів, щоб діти зростали добрими та чуйними. Отже, читайте його твори і збагачуйте свої знання! І пам’ятайте, що людина красива не словами, а ділами.

 

V. Домашнє завдання

Скласти цікаві питання до оповідання.

Дібрати прислів’я, співзвучні з темою.

Підготувати рекламу до одного з оповідань В.О.Сухомлинського.

 

 

                                                                          Додаток 3

Розробка квесту-гри на тему:    

“ Врятувати сніговика”

Тема «Врятувати сніговика»

Мета: формувати стійкий інтерес; швидше і якісне виконання певних завдань з метою досягнення кінцевої цілі; формувати суспільну та пізнавальну активність учнів; розвивати бажання більше знати; прагнення самостійно з'ясовувати невідоме; розвивати кмітливість, спостережливість.

Обладнання: дидактичні матеріали для проведення і виконання завдань. Хід гри

І. Організація гри.

Місце проведення квесту – актова зала.

Ведення свята – ведуча.

На сцені шикуються діти.

1. Вправа «Очікування».

- А що ви очікуєте від гри?

(Відповіді учнів)

2. Вправа «Вироблення і прийняття правил».

Дітям пропонують різноманітні картинки, розкладені на столі. Обговоривши, вони мають наклеїти потрібні їм картки на ватман і озвучити правила.

Пропонують підписати контракт. Видаються смайлики-наклейки і діти скріплюють підписання і дотримання правил наклеюванням смайликів на ватман під правилами.

3. Вправа «Скриня поділу на команди».

На сцену виносять чарівну скриньку, усі діти по черзі підходять до неї і витягують собі папірець. Папірці складені навпіл. На половині папірців намальовані зайчики, на іншій половині – лисички. Коли усі папірці взято, дітям пропонується глянути на малюнок і не розмовляючи, згуртуватись за допомогою жестів. Діти, виконуючи рухи цих тварин, гуртуються у дві команди – команду Зайчиків і команду Лисичок.

4. Вступне слово ведучого.

Гра починається з урочистого привітання команд учасників.

5. Сюрпризний момент.

До зали забігає стурбований зайчик, а його наздоганяє лисеня. Зайчик ховається за ведучу, а лисеня намагається його зловити.

Ведуча розбороняє звірят.

6. Озвучення основного завдання до квесту.

Ведуча. Зупиніться! Заспокойтесь! Розкажіть нам, що ж таке сталося у вас в лісі!

Зайчик. (важко дихаючи) Доброго дня усім. Я бігав по лісі, стрибав і веселився. Йшов пухнастий сніг. Я та лисеня Рижуля вирішили зліпити сніговика. Ми почали робити кульки зі снігу, і тут до нас підбігло вовченя. Воно захотіло ліпити разом з нами і ми згодились.

Але замість того, щоб разом з нами робити сніговика, вовчик почав балуватися, розкидати вже готові кулі. Ми зробили йому зауваження, а він насупився і сказав нам, що ми ще пожалкуємо про це і пішов. Зовсім скоро сніговик з носом, очима та відром на голові стояв посеред галявини. І ми пішли додому грітися. Вовчик пожалівся Сніговій королеві і вона перетворила усі частинки сніговика на сніжинки і розкидала по лісі. Ой, що ж нам тепер робити???? Ми зліпили сніговичка і чекали на подарунки від Діда Мороза, а тепер?!

Лисеня. Діти, чи допоможете ви нам зібрати усі сніжинки, щоб потім скласти сніговичка по частинках?

ІІ. Виконання завдань

Дітям із двох команд видають маршрутні листи, на яких вказана послідовність місць, де знаходяться сніжинки.

       Клас у класі зустрічає дітей вчитель, який пропонує завдання, за яке вони отримають сніжинку.

Завдання – скласти «Сенквейн» до поняття зима.

Після виконаного завдання, вчитель пропонує дітям знайти сніжинку у класі, допомагаючи їм підказками «холодно-жарко».

1-ша команда – голова.

2-га команда – тулуб.

Бібліотека – у бібліотеці дітей зустрічає бібліотекар.

Завдання – на столі лежать книги з різноманітними казками, події в яких відбувалися взимку. Переказати стисло дві із них на вибір учнів. Після виконаного завдання бібліотекар пропонує дітям віднайти сніжинку у самій товщій книзі на нижній полиці.

1-ша команда – руки.

2-га команда – ноги.

Спортивний зал – зустрічає інструктор із фізичного виховання. Смуга перешкод.

Після виконаного завдання, вчитель пропонує дітям дістати сніжинку, підстрибуючи, яка підвішена на мотузочці вгорі.

1-ша команда – очі і рот.

2-га команда – ніс.

Музичний клас зустрічає вчитель з музики.

Завдання – вгадати назви зимових пісень по мелодіях.

1-ша команда – шапка і шарф.

2-га команда – мітла.

 

 

 

 

 

ІІІ. Підсумок гри

Дві команди зустрічаються в актовому залі.

Лисеня. Виконали усі завдання? А чи принесли усі сніжинки, щоб повернути нашого сніговика?

(Відповіді дітей)

Лисеня. Ще треба покласти сніжинки у мішок, а мішок – у ящик і промовити закляття, щоб чари розвіялися і сніговик повернувся. Але Снігова королева зашифрувала закляття, тому нам треба відгадати загадки і вставити потрібні нам слова, де їх не вистачає.

1. Вправа «Відгадай слова»

1. Замість справжньої дитини

Є у кожної дівчини.

Її пестять, одягають,

Спати ввечорі вкладають.

І годують її смачно –

Дуже мамі вона вдячна! (Лялька)

2. Біла скатертина всю землю вкрила. (Сніг)

3. Сидить панна у світлиці

молода, червонолиця.

Хто до неї завітає – 

вітамінами вгощає. (Морква)

4. Руки – гілки, ніс – патик

Двір прикрасив… (Сніговик)

Вставляють пропущені слова з загадок і промовляють заклинання: Ти – не ….. й не людина,

На ……. стояти звик

В тебе ніс – смачна ………

Де ти ……. знов зник?

Ми тебе чекаємо!

Коли діти промовляють заклинання, з ящика ведуча дістає другий мішок, в якому знаходяться деталі для сніговита (голова, тулуб, руки, ноги, очі, рот, ніс, шапка і шарф, мітла).

2. Вправа «Склади сніговика з деталей».

Діти склеюють деталі сніговика.

3. Сюрпризний момент.

У зал заходить Сніговик. Вітає усіх дітей. Дякує за те, що його оживили. Зайчик і Лисеня тішаться і обіймають Сніговика. Теж дякують діткам за допомогу.

4. Вправа «Асоціативний кущ»

Ведуча. А тепер я пропоную вам дібрати до слова Сніговик асоціації, слова які будуть його характеризувати.

На ватмані записане посередині слово «сніговик». Діти різнокольоровими маркерами записують відгалуження від слова – асоціації.

5. Вправа «Очікування»

Ведуча. Чи сподобалась гра?

Чи справдились ваші очікування, озвучені на початку гри?

Що справдилось, а що ні? Чому?

(Відповіді учнів)

6. Флеш-моб.

Під веселу музику сніговик показує різні рухи, а діти і усі учасники квесту повторюють за ним.  


Додаток 4

Урок - квест

з літературного читання

Тема: Літературні казки

Мета: формувати позитивний настрій і зацікавленість, вміння слухати один одного; розвивати уяву, кмітливість, спритність; виховувати почуття взаємодопомоги, дружні стосунки; удосконалювати вміння працювати в групі, робити висновки.

Обладнання: маршрутні листи, браслети, картки з завданням, пазли, завдання із зашифрованим текстом, загадки, прислів’я.

 Хід квесту

1.Організаційний момент.

2.Вступне слово вчителя.

- Чи любити ви казки?

- Які казки ми з вами прочитали?

- Що таке літературні казки?

- Сьогодні ми з вами зробимо підсумок у незвичайному уроці. Це буде урок - квест.

- На дошці весить великий малюнок, але на ньому не вистачає декількох деталей. Кожна команда отримає свою деталь, лише пройшовши всі станції.

- Отож розпочинаємо.

3.Поділ класу на 6 груп. (з коробки витягують браслет певного кольору).

4. Пригадування правил і розподіл обов’язків в групах.

5.Капітани оберають маршрутні листи.

3.Хід квесту.

1 станція «Спритна»

Дати відповіді на запитання.

- Яке плем’я жило у густому- прегустому лісі?

- Що шукав дерев’яний чоловічок?

- Про які серця розповів лікар?

- Що в кінці сталося з дерев’яним чоловічком?

- Яким був старший син і молодший у казці «Чому в морі вода солона»? - Що засуджується у цій казці?

- То чому у морі вода солона?

- Як звали головних героїв казки «Місто Майстрів»?

- Що зробив Лар?

- Чому Кроса прогнали з міста?

- Як назвали місто?

- Як звали новенького у повісті «Суд у цирку»?

- У яке місто потрапили хлопці?

- Чи справедливим був суд над Ромкою?

2 станція «Народна мудрість».

Зберіть і підберіть прислів’я до казки. (В конверті картка).

Комусь ніяково, на чужі пожитки.

Скупому про все байдуже, той усе здолає.

Беруть завидки а йому однаково!

Хто добре серце має, аби гроші цілі.

 3 станція «Майстерня».

Для кожної команди свій конверт. У конверті пазли з малюнками до казок.

Завдання. Скласти пазл і записати з якої це казки.

 4 станція «Загадкова».

Розгадати загадки і написати на своєму листу відгадки.

Хоч я і страшнуватий,

Ось палиця в руці,

Та як мені прогнати

Від проса горобців? (Опудало).

 

Ніде не купиш,

На вагах не зважиш,

Сам здобуваєш,

У комору складаєш. (Знання).

 

Якщо руки ваші в ваксі,

Якщо на ніс сіли клякси,

Хто тоді ваш перший друг,

Змиє бруд з лиця і рук? (Вода).

 

Над глибокою рікою

Вигнув спину він дугою.

Всі по ньому їдуть,

Всі по ньому йдуть,

А з собою не беруть. (Міст).

 

Книжечки маленькі,

Аркуші біленькі.

В них ми вчимося писати,

І складати, й віднімати. (Зошит).

 

Дерев’яні хлопці

Лежать у коробці.

Коли з нами граються,

То вогнем займаються. (Сірники).

 

Ніг не маю, а ходжу. Рота не маю, а скажу. Коли обідати, коли спати, коли роботу починати. (Годинник).

- Яка загадка пов’язана з казкою. І як саме?

5 станція «Творча».

Вибрати казку і скласти до неї 5 запитань. Намалювати малюнок до улюбленого моменту з казки. (Казки з прочитаного розділу).

6 станція «Відтворення».

Відгадати казку за відривком . Записати відповіді і пройти лабіринт.

1. Заметами лягала сіль

 на підвіконня, на постіль,

 запорошила стіни, речі,

 сягнула братові по плечі.

2. Чоловічок постояв, вагаючись: серце йому дуже сподобалося, воно ж було таке блискуче!

3. На перерві новачок кудись зник, залишивши на парті свої окуляри.               4. Далеко линула слава про громадян безіменного міста, вправних майстрів.

5. Дивно і незвично почував себе чоловічок, повертівшись до своїх одноплемінників…

6. Ще заздалегідь кожен майстер написав про свою Ляльку Раді найстаріших майстрів міста.

7. Ми кинулись шукати Рудика. Але його ніде не було.

4.Підсумок квесту.

- Чи вам було цікаво?

- Що найбільше сподобалося?

- На якій станції було найважче?

Кожна команда отримує деталь, яку прикріплює на малюнок – казок. Зараз оцініть свою роботу і поставте собі оцінку.

Додаток 5

Математичний квест- гра “Цікава математика”

Мета. Згуртувати учнівські колективи команд; створити умови для самореалізації та соціалізації; навчити дітей швидкому рахунку, дізнаватись цікаві факти, виховувати зацікавленість другокласників математикою.

Правила гри

1. Грають 3 команди.

2. Кожна команда має маршрутний лист (загадка)

3. Кожна відгадка є підказкою для пошуку наступного завдання.

 4. Завдання командам видаються в конвертах певного кольору.

5. За кожне завдання отримують літеру.

6. Кожна команда наприкінці гри складає слово з отриманих літер. Інструкція до квесту – гри.

1. Команда повинна працювати злагоджено та дружно.

2. По закінченню кожного етапу подавати сигнал, взявшись за руки і піднявши їх вгору.

3. Участь в етапах повинні приймати всі учасники команди.

Хід гри.

Вправа “Мікрофон”

- Подумайте і скажіть, яким має бути наш урок?

(Цікавим, навчальним, трохи казковим, продуктивним, веселим, світлим, загадковим, проблемним)

- А ви на уроці якими повинні бути?

(Дисциплінованими, уважними, зібраними, активними, вправними, наполегливими, толерантними…)

- Отож, якщови будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий, продуктивний урок. І працювати будемо під девізом.

Щоб робота в нас кипіла

Працювати будем

Швидко! Дружно! Вміло!

Завдання. СТАРТ

1. Конверт з першим завданням одержите, коли розгадаєте загадку:               Бачить – не бачить.

Чути – не чує.

Мовчки говорить

Дуже мудрує.

Правди навчає

Всіх звеселяє. (Книга)

Ви у ньому знайдете потрібне завдання.

Розв'язати задачу

На лаві сиділи – Степан, Василь, Іван, Дем’ян

На одному з країв – Степан.

Біля нього – не Василь.

В окулярах – то Іван.

Де на лаві сів Дем’ян?

https://lh6.googleusercontent.com/3kkBZ8SGoNYK5v1zw27mGPs9c1FheR0CL-N1VHFeEuuY0_SB6EosoIUt_yv4UpkvO9JWeOCKFtvEx215mQlt6WRUVfuaqSx0e0AKk2U0hySsTSDDVL0TNM9batHV8L9x7evpY5RGZGG-WO-SwzSR7gQ

2. Конверт із завданням № 2 одержите після того як розгадаєте наступну загадку:

У кожного в домі

Така дивина:

Братів аж чотири, а шапка одна. (Стіл)

 

На столику, на поличці конверт білий примостився і чекати вже втомився.

Розгадайте ребуси:

https://lh6.googleusercontent.com/Bsv99PGKnW7UY6F5fTntJIPtkvNFfUvYj7v8B5wDj--4Aw06POrgKrX3iWw0rZFBxZHE8WKocBYSjaDa3x54-U7uwt_2HTJvjL9zYfm4sqNXmQyLU9P2RoLDCnJNWYbTBbvLy8EYOSK1-yjGy6RGKTQ

https://lh4.googleusercontent.com/C75aRrP-aul6Gpst6bTbR3l925Dk7d1RPtR1tekVXzJFWhOvywNNIHKVtBYCAf9b9zdk29BRC3ZHA7TEYJL56opay0QpxUjaYIlruFRxWfFI0q1TLjLGz-mBnRJMEZJHr5-LnESJDAX59_n_ZYVHN5E

 

 

 

 

 

 

 

 

https://lh3.googleusercontent.com/1MEC7rq2Oc91Yu2olgrilwNwYGnbKTIzk3sEnV6BpsMts83dSZDSVQBKzBvCr6AnEuItGXIUPsK3Pq-h4VGeZRaDHsQIfYd1tf5JLUCd7ZuKCsCw_xSjTdz2NoqZqSN5KU8fDYX1CYK3yg6L6mv0bZc

https://lh4.googleusercontent.com/YG5mFMbNeWX2yyYEdZexuR9AdhvbtsiedP-2Pv0nnFr845HIZdu6w4SVu7Sq_-tEciUGu5QHf3EObtNzrwL900OBz4B8sZCaiwCTt9ugMQ9pXmr0XsQxsXt40qygUt1RgO-pppjBDbrmXEdiTQWB2go

 

https://lh3.googleusercontent.com/XIiXJ9jCcDLTY95j5S4v05PPWbAJRdmUrGpiPca-maI6bx7yGEX0Pi8iioLpOiAmejVJjUhGrmQdB6mJ3t-o0kNMWjC2QNi_fL5KEm5Bk5eVZiVe6FJx_7JrdE-zBO9x7IfmnpJ9m2MsF3__LLkI_us3. Конверт із завданням № 3 одержите там де:

Перерви там проходять весело, цікаво,

Там завжди граємось, а тут - завдання вас чекає. (Ігровий куточок) https://lh6.googleusercontent.com/hmytXuuTRC4yVjtl3u3UkImwAa8WJlklQSbLsihr0CNoW3icGrJ9JQm58U-X825CKv0px-8VasiDzRl_qrzz5i9PAixljvwNyU1q_YKt9OIzuh2LU_Ge1nQcV0Mh9n78bDR19-PayNMCGDDyu2Pr1o8

4. Конверт із завданням № 4 отримаєте після того як розгадаєте загадку:

У портфелі є хатинка –

ручки там живуть, резинка,

клей, лінійка, кутники? –

школярів помічники. (Пенал)

Під нею є завдання "Поміркуй»

Стрічку розрізали на 5 частин. . Скільки зробили розрізів?

 

https://lh5.googleusercontent.com/pDUtcVFVIM5m50uzX8f5NN54z3nfad3qcDFxhJzsfjEWLbTCvS_ccixxY_4gYOHvQ-ga-Bp6FAnXuzWMwvaeXplphQODlQd3FHfFl7VKRdYVZU5WWffkxLiCrmqefq8URjUUorUOLVFq2pN6PPGyatI

 

5. Конверт із завданням № 5 одержите там де: Ні дощами, ні снігами

За сто років не розмить.

Але хлопці – хулігани

Можуть м’ячиком розбить. (Вікно)

Розв’язати кросворди

1.Відрізок, квадрат, трикутник – це…

2.Замкнена лінія, що обмежує круг?

3.Одиниця вимірювання часу.

4.Знак порівняння.

5.Результат дії при додаванні.

6.Цифра ця – два кільця, без початку і кінця.

 

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Конверт із завданням №6 одержите там де:

Хто завжди правду каже?

Який є, таким покаже,

І без слів про все разкаже.

На нього дивишся, а себе бачиш. (Дзеркало)

І завданням там знайдіть.

АНАГРАМИ

Перестав букви в словах і отримай математичні терміни

НРІЗИЯЦ

АТДРАВК

ЛОКО

НОКДАДО

МЕАТРДІ

РИКЦЬУЛ

7. Конверт № 7 із завданнями одержите коли відгадаєте де він знаходиться.

Чи маленькою буває,

Безліч знань в собі тримає –

В ній і Рильський і Шевченко,

і Костенко. (Книжкова шафа)

Стелаж справа, конверт зліва і завдання вам підсилу.

Прямуй шляхом математичний дій. Зайди суми та різниці, запиши їх у порожніх клітинках за зразком.

 

 

 

 

2 3
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

3

 

1

 

3

 

 

4

 

 

 

 

6

 

 

 

2

 

2

 

5

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

0

 

8. Конверт із завданням № 8 одержите там де:

Ніг не маю, а ходжу,

Рота не маю, а скажу,

Коли обідати, коли спати,

Коли роботу починати. (Годинник)

Гра «Хто швидше»

1. Якщо цю цифру перевернути догори ногами, то вона зменшиться на 3. Що це за цифра? (9)

2. Яка математична фігура не має жодного кута, початку і кінця? (Коло) 3. Назвіть 5 днів підряд, не називаючи ні числа, ні днів тижня. (Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра).

4. У мами 7 синів. У кожного з них є 1 сестра. Скільки всього дітей у сім’ї? (8)

5. На грядці сиділо 6 горобців. До них прилетіло ще 4 горобці. Кіт підкрався і піймав одного горобця. Скільки горобців залишилося на грядці? (Жодного)

6. Що важче: 1 кг заліза чи 1 кг вати?

7. Скільки горошин ввійде в стакан? (Жодної, вони ніг не мають) 8. Скільки у Вінниці поворотів? (Два — лівий і правий)

9. Скільки горобець зробить кроків за 7 років? (Жодного, він стрибає) 10. Горіло 7 свічок, вітром 3 свічки задуло. Скільки свічок залишилося? (3 свічки, 4 — згоріли)

11. Який рік триває тільки один день?

12. Йшли дві матері і дві доньки. Знайшли три яблука і зраділи: кожна матиме по одному. Як таке може бути?

9. Конверт із завданням № 9 одержите там де:

Кожен учень мене має,

В мене олівці складає.

Мабуть, ти мене впізнав?

https://lh5.googleusercontent.com/sidLj7fP2_lI7Gn65DG7fp5nNfzEruBoQMcGme3JHE97BWv-Sdr44R2tFdZCAnlgN3N9K32JgdGXlaKpthd9EmYJ43ysZwNtXx4hHGMBmtqsaouw_65U1DHmoCo7QW0Scp6_NrM31nTBpMdYYrdcFVU

Ну звичайно! Я … (пенал)

https://lh3.googleusercontent.com/DDgaTtvDLPM8FXWUzRMxJHJ3yYAahlsElL9zvCRj6qkirKevqKYQvCpTw2jIoiOt4enT4DsmTN3CLpI4YqiEoPs68GqkyPprhU_Ok20SFVVmHz7as8e1qMkkTPUk-kC8TE-Txy5mE9lEDR1-fTPz4rw

10. Конверт із завданням № 10 одержите там де:

 

Головою обертає,

Землю нашудобре знає, Нам показує держави Ріки, гори, океани. (Глобус) "Шифровка"

https://lh3.googleusercontent.com/UQMbclcsEx2strvFcIIiGsP5qBrc_rsDFHCGqgEQih8rDnJ1LKPKsDSrS0oJOgiWPMbTsu67Svn5KUMt48noaSveCwWiab84eKpY_7_UPlbCYorLy-6ZGUVNRqPiR3jSssc2c6Xtv9g9VAD7rq0hvEM

3

0 – 8

1

0 – 7

20

+ 13

2

5 – 2

1

9 + 0

 

 

 

 

 

 

11. Конверт із завданням №11 одержите там де:

Розклад добре знаю я

І домашнє завдання.

На сторіночках – оцінки

Кожного шкільного дня! (Щоденник)

Перед вами 6 склянок, 3 з них наповнені водою, а 3 – пусті. Як зробити так, щоб склянки чергувалися: повний, порожній і при цьому можна доторкатися тільки до однієї склянки?

(Взяти другий стакан і перелити в 5!)

12. Конверт із завданням №12 одержите там де:

Величезне полотно

Та й існує вже давно.

Любим ми на нім писати,

А ще більше – витирати. (Дошка)

 

ФІНІШ:

Підводимо підсумки квесту.


Додаток 6

Розробка квесту-гри на тему:

“Міжнародний день безпечного Інтернету”

Тема: Міжнародний день безпечного інтернету (Safer Internet Day). Мета:

актуалізувати знання учнів про Інтернет;

ознайомити дітей із святкуванням дня безпечного інтернету у світі;

залучити школярів до безпечного інтернету;

формувати ІКТ-компетентності учнів та ключові компетентності для реалізації творчого потенціалу дітей;

розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, почуття колективізму;

стимулювати пізнавальну активність;

виховувати культуру спілкування в інтернеті; культуру роботи за комп’ютером.

Обладнання:

проектор;

комп’ютери(10шт);

емблеми учасників квесту;

картки з завданнями;

карта «станцій»;

повітряні кульки.

Форма проведення: урок-квест.

Методи, прийоми і форми роботи: квест, робота в групах, проблемні запитання.

 

Хід уроку:

Бере участь дві команди учнів із 5 осіб.

Учасники попередньо розділені на команди, кожен має емблему команди.

І. Організаційний момент

Вчитель (під святкову музику): Сьогодні увесь світ відзначає Міжнародний День Безпечного Інтернету, саме тому ми проведемо захоплюючу гру-квест з інформатики. (Слайд 1)Ваше завдання – якнайшвидше та згуртовано пройти всі завдання.

Для того щоб ознайомитися з інформацією про те, як відзначають цей день у різних країнах, нам потрібно знайти на карті перше завдання. Завдання 1

Учасники команд отримують картки з зображенням значка браузера. Учні мають підписати під значками їх назви, а також обвести значок браузера, який використовують у комп’ютерному класі. (Слайд2)

Вчитель:

-Ви чудово впорались із завданням. Тож зараз я пропоную переглянути слайд про міжнародний день безпечного інтернету. (Cлайд 3) Робота за комп’ютером

 

Завдання 2

Школярі працюють у комп’ютері. Щоб знайти наступне завдання необхідно запустити на виконання браузер, який є відгадкою першого завдання. В закладках знайти посилання «Безмежний ліс» та виконати завдання, звернути увагу на основні правила безпечного користування інтернетом. (Слайд 4)

Завдання 3

На робочому столі комп’ютера знайди папку Квест, в папці знайдіть документ Microsoft Word, у правилах переплутані слова потрібно «вирізати» та «вставити» у необхідне місце (Слайд 5).

Вправи для очей

Вчитель: Ви добре попрацювали, але кожен знає, що під час роботи за комп’ютером очі втомлюються дуже швидко, тому я пропоную обом командам виконати вправи для очей.

(Слайд 6 )

 

Завдання 4

Повторивши правила безпечного інтернету пропоную командам створити вітальні листівки до «Дня безпечного Інтернету» у програмі «PAINT», на листівці намалювати повітряні кульки та розмістити привітання для інших користувачів мережі. Зберегти їх у папку Квест (Слайд 7).

Вчитель: Молодці! Ви впоралися, та створили чудові роботи. Ще один крок на карті виконаний, а тепер потрібно зняти втому, і швидко переходити до наступного завдання.

 

 

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка

(Слайд8)

Завдання 5

Кульки які ви малювали є символом останнього завдання квесту. Карта майже пройдена. Команди учасники отримують по дві кульки. Кожен колір відповідає певній літері. Учасники якнайшвидше мають скласти слово з своїх «кольорів» та стати з кульками в такому ж порядку, як розміщені букви у слові (Слайд 9).

БРАУЗЕР

ІНТЕРНЕТ

Р – зелений, Е – жовтий, А – білий, І – синій, Н – чорний, Т – червона, У – рожева, З – помаранчевий, Б – фіолетовий.

Вчитель: Квест пройдено! Молодці! Ви успішно виконали всі завдання квесту.Кожен учасник нагороджується значком «Учасник квесу». Нагородження учасників квесту значками.

 


Додаток 7

Урок-квест з математики

“Подорож до Країни Мультляндії”

Тема: Закріплення додавання і відмінання двоцифрових чисел з переходом через розряд. Розв’язування задач.

Мета: закріплювати вміння додавати і віднімати двоцифрові числа на пракиці; розвивати логічн мислення, кмітливість, креативність, спостережливість, вміння працювати в команді; удосконалювати вміння розв’язувати задачі; використовувати набуті знання в нових ситуаціях; виховувати інтерес до математики.

Місце проведення: класна аудиторія.

Тривалість:40хв.

Структура гри: Діти об’єднані у 4 команди по 5 осіб за емблемами у вигляді геометричних фігур. Кожну команду очолює капітан-лідер в навчанні з математики. Команди рухаються за картою, від зупинки до зупинки, виконуючи різні завдання. Завдання для всіх команд однакові. Маршрутний лист із списком усіх зупинок надається кожній команді. Після отримання підказки, та знаходження конверту з завданням, гравці виконують завдання й отримують нову підказку, доки не зайдуть скриньку із скарбом шоколадними монетами (по закінченню квесту, винагороду отримують всі учасники). Для того, щоб рухатися вперед, потрібно виконати правильно завдання. Команда, що виконує завдання першою, отримує найбільшу кількість фішок-4, друга команда отримає-3 фішки, третя-2, і та команда, яка виконає завдання останньою-1 фішку. Відповідно, та команда, яка назбирає найбільшу кількість фішок, стане переможцем гри.

Обладнання: комп’ютери, карта країни Мультляндії, малюнки героїв, маршрутні листи для учасників, конверти із завданнями, скринька з монетами – шоколадками, 4 мішечки, фішки, емблеми у вигляді геометричних фігур.

Хід квесту

1.Організаційний момент

Сьогодні в нас цікава гра – Змагатиметься наша дітвора. В умінні міркувати, не зівати і правильно відповідати. Зберіть усі знання і сили. Згадайте все, що ви вчили. І в бій з суперником вступайте. У чесній грі його перемагайте.

- Тож, діти, наш урок математики, незвичайний. Сьодні у нас урок – квест.

- А що ж означає слово квест?

- Квест – це командна гра – пригода. Що очікуєте від такого уроку? Якими будете сходні на уроці? Придумайте слова, які б підходили. Використовуючи перші букви слова.

(К – кмітливими, красивими, корисними, красномовними… В- веселими….

Е – енергійними……

С – старанними….

Т – творчими, терплячими…

- Давайте нагадаємо правила квесту:

1. Правило піднятої руки (якщо хтось підняв руку, то всі повині припинити розмову і уважати послухати).

2. Під час гри потрібно поважати усіх членів команди.

- Які правила хочете запропонувати самі?

- А ще я впевнена, діти, що ця подорож буде не тільки цікавою, а ще й дуже небезпечною. Під час подорожі ви зустрінетеся з різними перешкодами і вам доведеться показати свої знання та вміння, щоб подолати їх. Відправлятися в подорож поодинці дуже небезпечно, то ж давайте об’єднаємося в чотири команди за геометричними фігурами. У кого фігури більшого розміру – це капітани.

(Діти об’єднуються в команди за геометричними фігурами) -Молодці, діти! А зараз капітани команд підійдіть і візьміть зашифровані назви ваших команд.

Розташувавши двоцифрові числа у порядку зростання, ви отримаєте коди, та дізнаєтесь назву своєї команди.

(Кожна команда отримає зашифровану назву своєї команди) (У конвертах розрізані коди за допомогою яких діти складають назву команди)

1 команда:

93 59 21 89 15 25 44 99 61

К Г О Й П М А И А

15 21 25 44 59 61 89 93 99

П О М А Г А Й К И

2 команда:

49 98 11 34 50 73 79 82 94

Е И В С З Н А Й К

11 34 49 50 73 79 82 94 98

В С Е З Н А Й К И

3 команда:

19 49 50 69 83 94 67 25 35

Р І В И К И Н Я Т

19 25 35 49 50 67 69 83 94

Р Я Т І В Н И К И

4 команда:

25 44 21 15 89 93 61 93 59

З У О Р И К Н И К М

15 21 25 44 59 61 89 93 99

Р О З У М Н И К И

2. Визначення теми і мети подорожі. Мотивація навчальної діяльності. -Діти, сходні вранці, по дорозі до школи, листоноша вручив мені ось цього листа для вас.

- Прочитаємо?

«Любі діти! Ми потрапили у біду. Зла відьма зачарувала нас. Всі жителі країни, звертаються до вас по допомогу. Знаємо, що завдяки вашій кмітливості, розуму, бажанню допомогти – ви обов’язково нас визволите! Поспішіть, бо часу дуже мало».

-Дивно, діти, але лист без підпису! Мабуть, дуже вже поспішали. -ЯК добре, правда ж, діти, що ці загадкові жителі звернулися саме до нас по допомогу.

-Діти, як ви гадаєте, а хто це може бути? (Відповіді дітей)

- То що допоможемо? Вирушаймо у подорож!

- Але ще хочу вас попередити, що під час нашої подорожі ви зустрінете багато перешкод. Та команда, яка здолає їх першою, отримуватиме фішки. Максимальну кількість фішок, яку можна отримати за завдання – 4, мінімальна – 1. Відповідно, та команда, яка отримає найбільшу кількість фішок, стане переможцем, бо врятує найбільшу кількість героїв. Але, пам’ятайте, якщо ви будете порушувати порядок, заважатиме іншим командам, може бути штраф.

Щоб, дізнатися куди ми сходні вирушимо та кого будемо рятувати, нам допоможе наступне завдання нашого квесту. Підказку ви знайдете у вазі з квітами. На кожній пелюстці є літери – складіть відповідне слово. МУЛЬТЛЯНДІЯ

-То як називається країна, в яку ми вирушаємо, щоб врятувати її мешканців від чар злої відьми? (Діти вписують у порожні клітинки слово «Мультляндія»).

- А мешканці цієї країни, що потребують нашої допомоги? (Герої мультфільмів).

- Діти, який вид транспорту оберемо, щоб швидше дістатися країни Мультляндії?

- Так, я теж гадаю, що найшвидший транспорт, яким ми можемо потрапити до Мультляндії – це літак. Розправили крила – летимо!

3. Основна частина

Зупинка 1.

-От ми, діти і на місці! Треба бути дуже обережними. Капітани команд отримайте маршрутні листи нашої рятувальної операції.

-Перша нашо зупинка – це селище Математичних визначень. Кого ж ми зараз будемо рятувати? Завдання ви знайдете під столом.(Під столами прикріплені конверти із завдання)

Завдання 1. З’єднайте вираз з його визначенням, і ви дізнаєтеся кого у цьому селищі зачаклувала зла відьма.

45-13

Вираз зі змінною

71-(8+3)

Сума

А-75, якщо а=80

Різниця

30+15

Вираз з дужками

-Молодці! Ви чудово впоралися із завданням. Чи впізнали ви цих казкових чоловічків? З якого вони мультфільму? ( На карті вчитель прикріплює малюнок казкових голубих чоловічків, які живуть у селищі Смурфедонії у густому лісі з мультфільму «Смурфіки»)

Підведення підсумку конкурсу.

Зупинка 2.

– Рухаємося далі, ми у дрімучому лісі Задач. Завдання ви знайдете у чарівній скринці з коштовним камінням. (Задача: Гноми назбирали для Білосніжки 41 янтар та 35 рубінів. 5руббінів а 12 янтарів вони загубили, Скільки всього яблук назбирали гноми для Білосніжки?) Відповідь: нуль

- Молодці, діти, ще одних героїв ви звільнили від полону. Кого ви визволили? Як називається мультфільм? (На карті вчитель прикріплює малюнок лісовх гномів та Білосніжки з мультфільму «Білосніжка і сім гномів») (Капітани команд, показують відповідь. В залежності від того, як команди справилися із завданням, вони отримують фішки та кладуть їх у свою скарбничку)

Зупинка 3.

- Отже наша рятувальна місія продовжується. – Стає, діти, дуже спекотно. Перед нами пустеля Виразів. Завдання, щоб визволити наступних героїв, знаходиться на моніторі телевізора. Розв’язуючи вирази, ви складете пазл з портретами героїв, які потребують вашої допомоги.

(Учні, виконуючи додавання та віднімання двоцифрових чисел, складають пазл та отримують малюнки з яких зображенням героїв з мультфільму «Аладін»)

- Подивіться, діти, ось герої, яких ви врятували від злої відьми. Хто вони та з яких мультфільмів?

(На карті вчитель прикріплює малюнок головних героїв мультфільму Аладдіна, принцеси Жасмін, Джина, султана, Яго, Абу).

(Підводимо підсумок конкурсу)

Зупинка 4.

-Молодці, діти! Я пишаюся вашою робоою, Продовжуємо подорож країною Мультляндією. Перед нами Математичний океан. Зібравши правильно намисто з перлин, для цього героя мультфільму, ви звільните його від відьомських чар. Завдання ви знайдете під стільцями. Впишіть у кожну перлинку правильні відповіді:

Перша – не чорна, і не біла, а такого кольору, як океан(синя).

Друга – найбільш кругле двоцифрове число (90).

Третя – Найменше двоцифрове число, що записується однаковою кількістю одининиць і десятків (11).

Четверта – Геометрична фігура, у якох всі сторони рівні(квадрат) П’ята- кількість людей у класі.

Вчитель. Отже ще одного героя ми звільнили. Хто він? З якого мультфільму? (На карті вчитель прикріплює малюнок Русалоньки з мультфільму «Русалонька»

(Підсумок конкурсу)

Зупинка 5,

- Остання наша зупинка – це Місто скарбів. Хто перших виконає завдання ношої зупинки, зможе не тільки визволити героїв цього міста, а й отримати ключ від дверей де зберігаються незлічені багатства. Завдання виз найдете під горшечками вазонів.

Склади з геометричних фігур та гудзиків знайомий тобі предмет. (у конверті геометричні фігури ти 12 різнокольорових гудзиків) Вчитель. Діти, у мене є до цього завдання підказка. Але та команда яка скористається підказкою отримає мінус 1 фішку. Хто бажає скористатися підказкою?

Підказка у відгадці до загадки:

А що то за штука,

Що цілий день стука?

Не думає, не гадає,

Тільки хвостиком повиляє,

Під ніс собі чургине

Та чужий вік ліче. (годинник)

(Діти складають з геометричних фігур та ґудзиків годинник) -Діти, годинник означає, що наша пригода підходить до завершення. – Подивіться, кому ви допомогли повернутися у своє місто. Хто це? З якого мультфільму?

(На карті вчитель прикріплює героїв мультфільму «Качині історії» Скруджа Магдака найбагатшого качура в світі, його племінників – Біллі, Віллі, Діллі, місіс Клювдії та її онучки Паночки)

(Команди, в залежності від того як правилися із завданням, отримують фішки та кладуть останнє завдання, отримує ключ та шукає двері, які можна було відчинити цим ключем)

- Спробуйте знайти двері, що відчиняються цим ключем. За дверима на вас чекає сюрприз найбагатшого в світі качура, у знак вдячливості за Звільнення героїв Мультляндії від чарівної відьми.

(У кімнаті, за дверима, діти знаходять скриньку з монетами – шоколадними)

4.Заключна частина

- Діти, а чи хочете ви дізнатися, хто ж зачарував усіх героїв? – У скринці є записка з ім’ям цієї лиходійки. Використавши дзеркальце ви прочитаєте у дзеркальці її ім’ям відьма використала магію вогню, щоб знищити записки, але я впевнена, діти, що ви зможете назвати ім’я відьми, що зачаклувала усіх мультиплікаційних героїв.

(Кожна команда отримує записку, де у дзеркальному відображенні діти читають ім'я – Магіка. Вчитель показує портрет Магіки. (Рятувальна місія добігає кінця).

(Визначається переможець гри).

Вчитель.

От і закінчилася наша з вами пригода. Наша рятувальна місія завершена. За вашій згуртованості, вмінню працювати, ви врятували героїв Мультляндії, вони повернулися у свої мультфільми і свої країни. Але, щоб їх врятувати, ви, діти, потратили багато своєї енергії. Відновити сили вам допоможуть монети-шоколадки з чарівної скриньки Скруджа Магдака. Дякую вам, діти за роботу!

 

 

1

 

docx
Додано
18 березня
Переглядів
130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку