Слайд 1. Дітям про Чорнобиль
Слайд 2. Сьогодні ранок в нас чудовий:
веселий, різнокольоровий
Квітують квіти і дерева,
птахи злітаються здалека
Ви здогадались, що прийшла
чарівна дівчина –весна
слайд 3
Поштова скринька чарівна
Листа нам знову принесла.
Від кого цей лист,
Я теж не знаю.
Увага! Лист я відкриваю.
- Діти, цей лист не звичайний. Прочитаємо його!
- Так, адреса м. Чорнобиль, від наших менших друзів звірят та пташенят.
- Які гарні тварини! Від кого надійшов цей лист? Так. Від звірят і пташенят.
Слайд 4
Вони сьогодні хочуть розповісти вам одну історію із свого життя, яка трапилася в їхньому рідному містечку.
(Читаємо лист)
Дорогі діти!
Пишуть вам звірята та пташенята. Нам дуже сумно .
Хочемо ,попросити вас, намалювати квітку полин ,яка нам так нам необхідна, у нашому рідному краї м. Чорнобиль.
Цікаво , а що сталося у їхнім краї?
- Чому просять нашої допомоги?
Слайд 5.
А давайте, спочатку, знайдемо це місце на карті!
Так, так - здається я знаю, що ці тварини мали на увазі!
Слайд 6
Я хочу вам розповісти про малу Батьківщину - Полісся. Тут росте багато чудових цілющих рослин, особливо виділяється квітка - чорнобиль, або (як її називають в народі) - полин звичайний.
Ця квітка дає цілющу силу довголіття , та - найголовніше очищає повітря. Там, де її було багато, де над степом стояв її дух запашний, там і оселилися люди, звірі та птахи. Щоб дихати чистим свіжим повітря.
Слайд 7
Так виникло місто Чорнобиль. Жило, росло містечко і стало великим містом , навіть не підозрюючи що про нього дізнається увесь світ. Біля Чорнобиля люди збудували величезну атомну електростанцію.
Слайд 8
Атомна Електро Станція
АЕС- це підприємство, де атомну енергію перетворюють в електричну.
Слайд 9
«Як працює АЕС» (відео)
А працівники станції , заснували м. Прип’ять.
І так рік за роком, це підприємство працювало, даючи людям електроенергію.
Слайд 10
Але однієї весняної ночі 26 квітня 1986р. на атомній електростанції сталася пожежа.
Слайд 11
Місто – привід (відео)
Слайд 12
Діти, як ви думаєте хто першим прибув на місце аварії гасити пожежу? (Пожежники)
- Так, правильно . Молодці!
- А хто скаже, за яким номером можна викликати пожежну службу? ( 101)
- Так . Які ж ви в мене всезнайки!
- А чим можна гасити пожежу? ( вогнегасник, піна, пісок, вода)
- Все вірно!
Пожежа була така велика, що на допомогу приїхало багато людей з інших служб порятунку:
Служба газу - 104
Поліція - 102
Швидка допомога – 103
Всі вони довго боролися з пожежею. Разом із димом в повітрі розповсюджувалася радіація.
Слайд 13
Що таке радіація?
- Радіація – це те, що рухається в просторі, як промінь світла, тобто, це політ дрібних частинок. Ці частинки такі маленькі, що можна їх порівняти з піщинками, з пилинками. Одна частинка для людини – дрібниця, а ось якщо їх багато, тоді, тоді – біда. Радіація, якщо вона велика, дуже шкідлива для людини, тим більше страшно те, що ми не відчуваємо її за запахом, не бачимо очима.
Слайд 14
26 квітня 1986 р. на Чорнобильській станції сталася аварія, пожежа. Вирвався з-під контролю триглавий змій-дракон на волю.
- Він випускав на наші землі, міста, села, річки невидимі частинки, які погано діяли на людину. Якщо людина не вбереглася, то вона починала хворіти.
- Перша голова дракона випромінювала альфа промені. Це найбільші частинки, вони найважчі і тому найнебезпечніші. Але вони не проникають глибоко, і тому шкодять в основному шкірі. Тільки треба себе дуже берегти, щоб ці частинки не потрапили до нас всередину з їжею чи водою. (вилітає корона)
- Друга голова випромінювала в – бета –частинки. Вони легші, але проникають глибше. Вони дрібніші і рухаються швидше. Більшість з них проходять крізь скло і навіть бетон.
- Третя голова випромінювала Y – гамма частинки. Вони більше схожі на хвилі, зовсім легкі, але захиститися від них важче, вони проходять і крізь бетонні стіни.
І коли на атомній станції сталася аварія – вибух, то такий дракон випустив дуже багато невидимих небезпечних частинок. Утворилась радіоактивна хмара, яка рухалась за вітром над землею. Радіоактивні частинки випадали на ліси, поля, міста, села. Одні з них випадали близько від станції, інших вітром відносило далі. Треба було терміново рятувати людей. Найближче до станції було місто Прип′ять. Людей вивезли, евакуювали з небезпечної зони. Потім евакуювали людей з навколишніх сіл.
Слайд 15
- Чи забруднене наше місто?
- Ні, ми живемо в чистій зоні, і переконатися в цьому можна за допомогою приладу, який називається дозиметр. Є люди, професія яких – дозиметристи. Вони за допомогою дозометра перевіряють чи є радіація на вулицях, в будинках, в магазині, в полі, на городі, в лісі, в дитячому садочку, на наших майданчиках, в пісочницях.
- Ось цей прилад.
- Включаємо, мовчить, не пищить, - значить чисто у нас, радіації немає. Недарма ваші мами кілька разів на день миють підлогу, витирають пил.
Слайд 16
Як діяти у разі загрози та раптового виникнення радіаційної безпеки?
Слайд 17
Після одержання інформації про радіаційну небезпеку необхідно:
Одразу сховатися у житловий будинок. Стіни дерев’яного будинку послаблюють випромінювання вдвічі, а цегляного — в 10 разів. Заглиблені сховища (підвали) ще більше знижують ризик.
Слайд 18
Щоб захистити квартиру (будинок) від випромінювання, потрібно зачинити кватирки, щільно притиснути рами і двері.
Слайд 19
Терміново зробити запаси питної води в закриті посудини, перекрити крани.
Слайд 20
Допомогти батькам підготуватися до можливої евакуації: взяти з собою документи, предмети першої необхідності, ліки, мінімум білизни й одягу, консерви.
Слайд 21
Зібрані речі запакувати у герметичні мішечки, і скласти їх у приміщенні, яке найбільше захищене від проникнення зовнішнього забруднення (віддаленому від вікон, від дверей тощо)
Слайд 22
Використовувати в їжу тільки консервовані продукти, що збереглися у закритому приміщенні й не були радіаційно забруднені.
Слайд 23
Використовувати в їжу лише продукти, які зберігалися в закритому приміщенні.
Слайд 24
Уникати тривалого перебування на забрудненій території, особливо на дорозі, траві, у лісі, утриматися від купання в водоймах.
Слайд 25
Змінити взуття, коли заходиш в приміщення (брудне взуття залишити за дверима).
Слайд 26
Необхідно використовувати наявні засоби захисту:
Органів дихання - прикрити рот і ніс марлевою пов’язкою;
Шкіри і волосся – прикрити будь-якими предметами одягу, головними уборами.
Слайд 27
Дотримуватись чистоти приміщення, де живемо і працюємо.
Слайд 28
Ретельно мити руки з милом, полоскати рот і горло;
Часто приймати душ, дбати про чистоту одягу.
Слайд 29
Знак «Радіаційна небезпека»!
Жовтогарячий колір привертає до себе увагу. Три пелюстки знаку означають випромінювання.
Негайно залишити зону радіоактивного забруднення!
Слайд 30
Гра «Евакуація»
Обери серед поданих предмети, що знадобляться.
На сьогоднішній день люди в місті Чорнобиль не живуть, залишилися тільки звірі і птахи. І тому, вони хочуть, щоб у цей чудовий край на Поліссі, знову повернулися люди. Тварини, дуже за ними сумують .
- Діти ви зрозуміли, для чого нам прислали того листа? (Так. Для того щоб допомогти тваринам відродити їхню землю).
Слайд 31
- Молодці! Всі тварини хочуть , щоб знову на їхній землі росло багато цієї життєдайної рослини, яка очистить забруднене повітря і люди повернулися до своїх домівок.
Слайд 32
Я пропоную Вам допомогти тваринам.
Сьогодні ми виготовимо ще одну квітку – білу троянду.
Виготовлення білих паперових троянд як символу відродження постраждалих від Чорнобильської катастрофи територій. (відео ролик)
Слайд 33
Все буде добре.
Слухайте батьків. Вірте у ЗСУ.