НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНА КАРТА ЗАНЯТТЯ №
Група І-А мех., І-Б мех.
Предмет українська література
Тема заняття: Вступ. Літературний процес 70-90-х років ХІХ ст.
Мета: Дати загальну характеристику розвитку української літератури ІІ половини ХІХ століття, визначити особливості літературного процесу означеного періоду.
Виховувати повагу до історичної правди, почуття патріотизму і національної гордості.
Розвивати вміння визначати зв'язок між змінами в суспільному житті і розвитком літератури.
Тривалість 80 хв.
Вид заняття Лекція з елементами розповіді.
Забезпечення заняття:
"Портретна галерея" прогресивних діячів ІІ пол. ХІХ ст.: М. Драгоманова, М. Чубинського, М. Лисенка; письменників - представників даного літературного періоду:
І. Нечуя-Левицького, Панаса Мирного, І. Франка, М. Старицького, І. Карпенка-Карого; збірки творів.
Комп’ютер
• Українська література. 10 клас: рівень стандарту, академічний рівень: Хрестоматія / Упорядник О. І. Борзенко. – Х.: Ранок, 2012. – 768 с.
• Авраменко О. М., Пахаренко В. І. Українська література: підручник для 10 класу (рівень стандарту, академічний рівень). – К.: Грамота, 2010. – 280 с.
• Семенюк Г. Українська література: підручник для 10 класу (рівень стандарту, академічний рівень). – К.: Освіта, 2010. – 352 с.
ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ:
№ елемента
\
|
Елементи заняття, навчальні питання та засоби забезпечення заняття |
Примітка |
|
1. |
Організаційний момент - привітання студентів; - підготовка аудиторії до заняття, перевірка наявності студентів.
1.1 Привітання студентів 1.2 Підготовка аудиторії до заняття, перевірка наявності студентів. |
|
|
2. |
Ознайомлення студентів з темою та навчальними цілями заняття - ознайомлення з літературним процесом 70-90-х рр.. ХІХ ст., з передовими громадськими діячами та їх творами.
|
|
|
3. |
Мотивація навчання - слово викладача
|
|
|
4. |
Актуалізація опорних знань
|
|
|
5. |
Коментар відповідей та робіт студентів
|
|
|
6. |
Викладення та вивчення нового матеріалу
|
|
|
7. |
Запис плану лекції: - суспільно-політичний і загальнокультурний процес 70-90 рр.; - поезія, проза
7.2 Поезія, проза 7.3 Основна тематика періоду 7.4 Висновки |
|
|
8. |
Закріплення знань студентів: усне фронтальне опитування за лекцією 1. Чим відзначалося літературне життя в Україні у другій половині ХІХ століття? 2. Коли були підписані Валуєвський циркуляр та Емський указ? Як вони позначилися на перебігу українського культурного життя? 3. З'ясуйте значення Південно-Західного відділу Російського географічного товариства у розвитку українознавства. 4. Схарактеризуйте подвижницьку діяльність громад початку 70-х років ХІХ століття. 5. Коли і де було відкрите Наукове товариство імені Тараса Шевченка? 6. Назвіть українських письменників, чия творчість припадає на 70—90-і роки ХІХ століття. |
|
|
9. |
Коментар роботи студентів
|
|
|
10. |
Підсумок заняття |
|
|
Завдання додому
Осмислення лекції, читати «Кайдашева сім’я» Нечуя-Левицького
Викладач: __________________________________ (підпис)