1
Тема розділу 4: Текстові документи. Змістова лінія «Інформаційні технології».
Урок № 20. 24.02.2023 р. (Річниця спротиву українців у боротьбі з російськими загарбниками/ згідно слів Данилова).
ПІБ вчителя: вчитель інформатики Роздобудько Василь Васильович
Клас: 5-А
Тема уроку: Введення та редагування тексту у текстовому процесорі WORD. Вставка символів, перевірка правопису. (Майстер-клас)
Мета уроку:
Очікувані результати навчання: учень вміє створити та знає як редагувати об’єкти текстового документа, готуючи його до друку; дотримується критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів, згідно стор. 11 Модельної навчальної програми «Інформатика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.
Обладнання: комп’ютери, електронні підручники, Classroom, картки, пам'ятки.
Компетенції учнів на даному уроці:
Основні поняття |
Основні знання |
Основні вміння і навики |
призначення текстового процесора WORD; його об’єктів та їх властивостей |
знати основні правила введення та редагування тексту в програміWORD |
вміти робити перевірку правопису в тексті; уставлення в текстовий документ спеціальних символів. |
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1.1. Привітання
Добрий день. Сьогодні в нас 24.02.2023 року - Річниця спротиву українців у боротьбі з російськими загарбниками/ згідно слів Данилова)
Вступне слово вчителя:
Сьогодні 24 лютого 2023 року. У цей день рік тому почалася повномасштабна війна. Насправді всі ви знаєте, що війна йде вже дев’ять років. За останній рік ми всі переживали багато складних подій. Цей рік був дійсно важким для українців. Шкода, що нам із вами довелося через це проходити. Ми стали дорослішими, стійкішими та впевнилися, які ми сильні. Ми всі вдячні ЗСУ. Але в нас із вами теж є своя роль і своя сила. Назвіть свою особисту силу – те, що вам у цей рік допомагало”. Це може бути розум, почуття гумору, дружба, витривалість, близькість та ін. Можна, щоб думки дітей повторювалися. Коли хтось каже те, що подібне й до наших відчуттів, ми робимо спеціальний жест, про який домовляємося заздалегідь. Це дає можливість відчути єдність та підтримку [https://nus.org.ua/articles/yak-i-pro-shho-govoryty-z-uchnyamy-na-urokah-24-lyutogo/]
Далі дивимся 2 відео (з Президентом - останнє).
Забігаючи наперед скажу, що у Вас буде сьогодні завдання написати грамотно листа воїну ЗСУ під патріотичну музику. Але це згодом.
1.2. Мотивація навчальної діяльності та міжпредметні зв’язки
— Як ви вже знаєте, текстовий процесор WORD — це одна з найважливіших комп'ютерних програм, якою має володіти кожна освічена людина. Оскільки друкувати та редагувати текст Вам потрібно буде наприклад при підготовці доповіді чи рефератів з інших предметів, наприклад, історії. А знання правил з української мови та грамотне написання текстів ручкою в зошиті теж є запорукою грамотного введення тексту з клавіатури, оскільки тут також діють правила з українського правопису. Але окрім правил українського правопису, ви маєте опанувати основні навички роботи з текстовими документами та знати правила введення тексту (пам’ятка). Які Ви знаєте правила правопису з української мови? Наведіть приклади.
Наприклад, при роботі з комп’ютером є теж свої правила. Ви їх пам’ятаєте?
Хто пригадає якісь правила з техніки безпеки? (Діти піднімають руки і відповідають). Дякую. Добре.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
2.1. Дати відповідь на запитання (бліц)
ІІІ. Виклад основного матеріалу
Спочатку іде презентація на 6 слайдів. +
Далі учні зачитують по одному правилу по черзі з пам’ятки, а я їх на ноутбуці в себе показую і виводжу на екран учням.
Пам’ятка правил введення тексту в програмі WORD (стор. 136):
! Крім того, є набір важливих клавіш для роботи з текстом:
! Нагадую, що під час введення тексту курсор автоматично переходить на початок нового рядка, але це не вважається початком нового абзацу. Новий абзац встановлюється тільки за допомогою клавіші Enter.
Крім того, сам текст, чи його фрагмент можна (мишкою, чи кнопками):
V. Фізкультхвилинка та релаксація
Відео про пісню пса Патрона (взяти в 4 класу).+
Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми.
Учитель, враховуючи індивідуальні особливості учнів класу, самостійно визначає час і термін проведення комплексу вправ під час роботи (як правило, через 8-10 хвилин після початку роботи).
Вправа для очей. Міцно заплющити очі на 5 секунд, потім відкрити на 5 секунд, повторити 6 разів. Далі швидко моргати протягом 30 секунд (1 хв).
VI. Практична робота за ПК
Інструктаж з БЖД. Нагадую про критерії оцінювання в класрумі.
! Практичне завдання на ПК виконується під тихе звучання пісні «Ой у лузі червона калина».
ТЕКСТ ЛИСТА НА ПРАКТИЧНУ (зразок без помилок):
ЛИСТ ЗАХИСНИКУ ЗСУ
Дорогий солдате!
Я вдячний, що ти врятував стільки життів і, мабуть, усі жителі нашого міста це розуміють.
Ти захищаєш життя усієї України, і вся наша країна вдячна тобі.
Від щирого серця дякуємо тобі за спокій і бажаємо скорішого повернення додому.
Я бажаю тобі, нашому захиснику, міцного здоров’я, сили духу та перемоги.
учень 5 - __ класу СЗШ № 126 м. Києва
Петренко Іван Іванович
Поки ви дописуєте, я хочу задати Вам деякі питання:
Молодці. З цим завданням Ви успішно впорались, показали свою кмітливість, логічне мислення та старанність!
VII. Оцінювання учнів
(Нагадую про критерії оцінювання, які знаходяться в Вашоиу класрумі! Звертайте на них увагу! Використовую метод формувального оцінювання, + метод оцінки 360 градусів (коли учень оцінює себе сам + його оцінюють одногрупники і вчитель).
Бачу, що Ви всі сьогодні були досить активні, старалися і здобули гарні знання та навики! Дякую за увагу!
VIII. Підсумки уроку. Рефлексія
Таким чином ми з Вами успішно пройшли до завершення уроку. Ми завершили вивчення теми даного уроку, але вивчення програми WORD ми продовжимо на наступних уроках, де будемо дізнаватися про щось нове і цікаве.
Отже, підведемо підсумки уроку Ви сьогодні дуже гарно попрацювали. Дякую. Дуже добре. Бачу, що Ви досить активні, розумники і гарно засвоїли весь матеріал теми нашого уроку! Про що свідчать результати практичного завдання й Ваші відповіді на поставлені запитання. На завершення прошу відповісти на питання: що Вам сподобалося? Чи досягли цілей уроку? Які є питання, можливо? Що Ви для себе нового зрозуміли? Що викликало труднощі?
IX. Домашнє завдання та рекомендовані джерела
Використана література