Введення та редагування тексту у текстовому процесорі WORD. Вставка символів, перевірка правопису. (Майстер-клас)

Про матеріал
Введення та редагування тексту у текстовому процесорі WORD. Вставка символів, перевірка правопису. (Майстер-клас)
Перегляд файлу

1

Тема розділу 4: Текстові документи. Змістова лінія «Інформаційні технології».

Урок № 20. 24.02.2023 р. (Річниця спротиву українців у боротьбі з російськими загарбниками/ згідно слів Данилова).

ПІБ вчителя: вчитель інформатики Роздобудько Василь Васильович

Клас: 5-А

Тема уроку: Введення та редагування тексту у текстовому процесорі WORD. Вставка символів, перевірка правопису. (Майстер-клас)

 

Мета уроку:

  • навчальна: ознайомити учнів з правилами введення і редагування тексту; сформувати вміння вводити і редагувати текст; удосконалювати навички роботи з текстовим процесором;
  • патріотично-виховна: виховувати увагу, грамотність, високу інформаційну культуру, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання в сфері введення та редагування тексту у текстовому процесорі WORD, а також патріотично-налаштовану молодь.
  • розвиваюча: розвиток мислення, уваги, формувати вміння узагальнювати, міркувати, а також наступні компетентності:
    • компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій: вміння розробляти концептуальну модель предметної області, спроектувати структуру електронного документа;
    • інформаційно-комунікативну компетентність: вміння вибирати технології та інструментальні засоби створення різних документів;
    • компетентність у сфері навчання впродовж життя: здатність набувати навичок введення та редагування тексту в текстовому процесорі WORD для ефективного розв’язування завдань, що постають у сучасній навчально-соціальній та майбутній професійній діяльності;
    • культурно-історичну компетентність: знання історії розвитку текстових редакторів в Україні і світі.
  • мотиваційна: зацікавити й заохотити учнів до більш ефективного вивчення нового матеріалу уроку, шляхом покрокових запитань та цікавої презентації й нестандартного викладу матеріалу.

 

Очікувані результати навчання: учень вміє створити та знає як редагувати об’єкти текстового документа, готуючи його до друку; дотримується критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів, згідно стор. 11 Модельної навчальної програми «Інформатика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)

 

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.

Обладнання: комп’ютери, електронні підручники, Classroom, картки, пам'ятки.

Компетенції учнів на даному уроці:

 

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння і навики

призначення текстового процесора WORD; його об’єктів та їх властивостей

знати основні правила введення та редагування тексту в програміWORD

вміти робити перевірку правопису в тексті; уставлення в текстовий документ спеціальних символів.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1.1. Привітання

Добрий день. Сьогодні в нас 24.02.2023 року - Річниця спротиву українців у боротьбі з російськими загарбниками/ згідно слів Данилова)

Вступне слово вчителя:

 

Сьогодні 24 лютого 2023 року. У цей день рік тому почалася повномасштабна війна. Насправді всі ви знаєте, що війна йде вже дев’ять років. За останній рік ми всі переживали багато складних подій. Цей рік був дійсно важким для українців. Шкода, що нам із вами довелося через це проходити. Ми стали дорослішими, стійкішими та впевнилися, які ми сильні. Ми всі вдячні ЗСУ. Але в нас із вами теж є своя роль і своя сила. Назвіть свою особисту силу – те, що вам у цей рік допомагало”. Це може бути розум, почуття гумору, дружба, витривалість, близькість та ін. Можна, щоб думки дітей повторювалися. Коли хтось каже те, що подібне й до наших відчуттів, ми робимо спеціальний жест, про який домовляємося заздалегідь. Це дає можливість відчути єдність та підтримку [https://nus.org.ua/articles/yak-i-pro-shho-govoryty-z-uchnyamy-na-urokah-24-lyutogo/]

Далі дивимся 2 відео (з Президентом  - останнє).

Забігаючи наперед скажу, що у Вас буде сьогодні завдання написати грамотно листа воїну ЗСУ під патріотичну музику. Але це згодом.

 

1.2. Мотивація навчальної діяльності та міжпредметні зв’язки

 

    — Як ви вже знаєте, текстовий процесор WORD — це одна з найважливіших комп'ютерних програм, якою має володіти кожна освічена людина. Оскільки друкувати та редагувати текст Вам потрібно буде наприклад при підготовці доповіді чи рефератів з інших предметів, наприклад, історії. А знання правил з української мови та грамотне написання текстів ручкою в зошиті теж є запорукою грамотного введення тексту з клавіатури, оскільки тут також діють правила з українського правопису. Але окрім правил українського правопису, ви маєте опанувати основні навички роботи з текстовими документами та знати правила введення тексту (пам’ятка). Які Ви знаєте правила правопису з української мови? Наведіть приклади.

Наприклад, при роботі з комп’ютером є теж свої правила. Ви їх пам’ятаєте?

Хто пригадає якісь правила з техніки безпеки? (Діти піднімають руки і відповідають). Дякую. Добре.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

2.1. Дати відповідь на запитання (бліц)

  • Наведіть приклад об’єкта та його властивостей з життя? Що в класі Ви бачите навколо себе, що може бути об’єктом?
  • Чи вірно, що у текстовому редакторі WORD можна не лише вводити тексти, а й редагувати їх? +
  • Що не є об’єктом текстового процесора WORD (текст, слово, рядок, ручка)?
  • Що не є властивостями об’єктів у програмі WORD, з якими ми робимо певні дії, тобто їх змінюємо? (Розмір, колір, нахил тексту, шрифт, смак)?

 

ІІІ. Виклад основного матеріалу

 

 Спочатку іде презентація на 6 слайдів. +

Далі учні зачитують по одному правилу по черзі з пам’ятки, а я їх на ноутбуці в себе показую і виводжу на екран учням.

Пам’ятка правил введення тексту в програмі WORD (стор. 136):

  1. äëÿ ââåäåííÿ ñèìâîëіâ âåðõíüîãî ðåãіñòðó òà âåëèêèõ ëіòåð ñëіä óòðèìóâàòè íàòèñíóòîþ êëàâіøó Shift;
  2. äëÿ ââåäåííÿ êіëüêîõ ïîñïіëü âåëèêèõ ëіòåð ñëіä íàòèñíóòè êëàâіøó Caps Lock, äëÿ ïîâåðíåííÿ ó çâè÷àéíèé ðåæèì ïîòðіáíî íàòèñíóòè öþ êëàâіøó ïîâòîðíî;
  3. äëÿ ïåðåêëþ÷åííÿ ìîâ óâåäåííÿ òåêñòó ïîòðіáíî âèáðàòè іíäèêàòîð ìîâè íà Ïàíåëі çàäà÷ і ïîòіì ïîòðіáíó ìîâó, àáî íàòèñíóòè ïåâíå ñïîëó÷åííÿ êëàâіø êëàâіàòóðè (íàé÷àñòіøå Shift + Ctrl àáî Alt + Shift çëіâà);
  4. ìіæ ñëîâàìè ïîòðіáíî ââîäèòè òіëüêè îäèí ïðîïóñê;
  5. ïåðåä ðîçäіëîâèìè çíàêàìè (òàêèìè ÿê ; : . , ! ?) ïðîïóñê íå ñòàâèòüñÿ, à ïіñëÿ íèõ óâîäèòüñÿ îäèí ïðîïóñê, àáî çäіéñíþєòüñÿ ïåðåõіä íà íîâèé àáçàö;
  6. ïðîïóñê íå ñòàâèòüñÿ ïіñëÿ âіäêðèâàþ÷èõ і ïåðåä çàêðèâàþ÷èìè äóæêàìè {} [] () і ëàïêàìè „ « »;
  7. äåôіñ ó ñëîâàõ óâîäèòüñÿ áåç ïðîïóñêіâ;
  8. ïåðåä òèðå і ïіñëÿ íüîãî ââîäÿòüñÿ ïðîïóñêè;
  9. äëÿ çàïîáіãàííÿ ðîçðèâó äåÿêîї ôðàçè â êіíöі ðÿäêà ìіæ ñëîâàìè ñëіä óâîäèòè íåðîçðèâíèé ïðîïóñê Ctrl + Shift + ïðîïóñê (íàïðèêëàä, ìіæ ïðіçâèùåì òà іíіöіàëàìè, ìіæ çíàêîì No і íîìåðîì øêîëè òîùî);
  10.        äëÿ ââåäåííÿ äåÿêîї âіäñòàíі ìіæ ñëîâàìè, áіëüøîї íіæ 1 ïðîïóñê, ìîæíà íàòèñíóòè êëàâіøó Tab (наприклад, зробити абзац);
  11.         ïåðåõіä òåêñòó íà íîâèé ðÿäîê âіäáóâàєòüñÿ àâòîìàòè÷íî, òîáòî êîëè òåêñò äîñÿãàє îñòàííüîї ïîçèöії ðÿäêà, êóðñîð àâòîìàòè÷íî ïåðåõîäèòü íà íîâèé ðÿäîê. Ïðè öüîìó ñëîâî, ÿêå íå âìіñòèëîñÿ â ïîïåðåäíüîìó ðÿäêó, àâòîìàòè÷íî ïåðåíîñèòüñÿ íà íàñòóïíèé;
  12.        äëÿ ïåðåõîäó íà íîâèé ðÿäîê ó ìåæàõ îäíîãî àáçàöó (íàïðèêëàä, ïіä ÷àñ óâåäåííÿ âіðøà) òðåáà ââîäèòè ðîçðèâ ðÿäêà (Shift + Enter);
  13.         äëÿ ââåäåííÿ òåêñòó ç íîâîãî àáçàöó ñëіä íàòèñíóòè êëàâіøó Enter;
  14.        ïåðåõіä òåêñòó íà íîâó ñòîðіíêó òåêñòîâîãî äîêóìåíòà çäіéñíþєòüñÿ àâòîìàòè÷íî.

 

! Крім того, є набір важливих клавіш для роботи з текстом:

  • Delete — видалення символ, розташованого після курсора.
  • Backspace — видалення символа, що стоїть перед курсором.
  • Home — перехід курсора на початок рядка.
  • End — перехід курсора на кінець рядка.
  • PageUp — перехід курсора на сторінку вгору.
  • PageDown — перехід курсора на сторінку вниз.
  • Enter — перехід курсора на новий рядок (введення символа «Знак абзацу»).

! Нагадую, що під час введення тексту курсор автоматично переходить на початок нового рядка, але це не вва­жається початком нового абзацу. Новий абзац встановлюється тільки за допомогою клавіші Enter.

  • Tab — введення великого проміжку (наприклад, абзацного від­ступу — 1,25 см).

Крім того, сам текст, чи його фрагмент можна (мишкою, чи кнопками):

 

  1. Виділяти
  2. Копіювати
  3. Видаляти
  4. Переміщати.

 

V. Фізкультхвилинка та релаксація

 

Відео про пісню пса Патрона (взяти в 4 класу).+

Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми.

Учитель, враховуючи індивідуальні особливості учнів класу, самостійно визначає час і термін проведення комплексу вправ під час роботи (як правило, через 8-10 хвилин після початку роботи).

 

Вправа для очей. Міцно заплющити очі на 5 секунд, потім відкрити на 5 секунд, повторити 6 разів. Далі швидко моргати протягом 30 секунд (1 хв).

 

VI. Практична робота за ПК

 

Інструктаж з БЖД. Нагадую про критерії оцінювання в класрумі.

 

! Практичне завдання на ПК виконується під тихе звучання пісні «Ой у лузі червона калина».

 

  1. Дописати листа воїнам ЗСУ.
  2. Виправити помилки.
  3. Поставити кожне нове речення з абзацу.
  4. Підписати своє ПІП в листі.
  5. Вкінці вставити пару символів на вибір із таблиці символів.

 

ТЕКСТ ЛИСТА НА ПРАКТИЧНУ (зразок без помилок):

 

 

ЛИСТ ЗАХИСНИКУ ЗСУ

 

Дорогий солдате!

Я вдячний, що ти врятував стільки життів і, мабуть, усі жителі нашого міста це розуміють.

Ти захищаєш життя усієї України, і вся наша країна вдячна тобі.

Від щирого серця дякуємо тобі за спокій і бажаємо скорішого повернення додому.

Я бажаю тобі, нашому захиснику, міцного здоров’я, сили духу та перемоги.

 

учень 5 - __ класу СЗШ № 126 м. Києва

Петренко Іван Іванович

 

Поки ви дописуєте, я хочу задати Вам деякі питання:

  • Що свідчить про наявність помилок у тексті?( Не грамотність автора).
  • Чи завжди підкреслення червоною хвилястою лінією свідчить про помилку в слові?( Ні. Інколи немає просто такого слова в словнику ПК.)

   Молодці. З цим завданням Ви успішно впорались, показали свою кмітливість, логічне мислення та старанність!

 

VII. Оцінювання учнів

(Нагадую про критерії оцінювання, які знаходяться в Вашоиу класрумі! Звертайте на них увагу! Використовую метод формувального оцінювання, + метод оцінки 360 градусів (коли учень оцінює себе сам + його оцінюють одногрупники і вчитель).

Бачу, що Ви всі сьогодні були досить активні, старалися і здобули гарні знання та навики! Дякую за увагу!

 

VIII. Підсумки уроку. Рефлексія

Таким чином ми з Вами успішно пройшли до завершення уроку. Ми завершили вивчення теми даного уроку, але вивчення програми WORD ми продовжимо на наступних уроках, де будемо дізнаватися про щось нове і цікаве.

Отже, підведемо підсумки уроку Ви сьогодні дуже гарно попрацювали. Дякую. Дуже добре. Бачу, що Ви досить активні, розумники і гарно засвоїли весь матеріал теми нашого уроку! Про що свідчать результати практичного завдання й Ваші відповіді на поставлені запитання. На завершення прошу відповісти на питання: що Вам сподобалося? Чи досягли цілей уроку? Які є питання, можливо? Що Ви для себе нового зрозуміли? Що викликало труднощі?

 

IX. Домашнє завдання та рекомендовані джерела

  1. Опрацювати § 4.2 електронного підручника та переглянути відео в класрумі.
  2. Пройти тест в класрумі дома до наступного уроку.
  3. Зробити конспект основних правил в зошиті.

 

Використана література

 

  1. Підручник з інформатики для 5 класу.НУШ / Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В., 2022., К.: «Генеза», 2022. - 239 с.
  2. Як і про що говорити з учнями на уроках 24 лютого 2023 року. – Стаття. -– [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://nus.org.ua/articles/yak-i-pro-shho-govoryty-z-uchnyamy-na-urokah-24-lyutogo/
  3. Модельна навчальна програма «Інформатика. 5-6 класи»для закладів загальної середньої освіти (автори Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.), 2022. – 22 с. – [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2021/14.07/Model.navch.prohr.5-9.klas.NUSH-poetap.z.2022/Inform.osv.haluz.5-6-kl/Inform.5-6-kl.Ryvkind.ta.in.14.07.pdf

 

docx
Додано
27 лютого 2023
Переглядів
1757
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку