Мета: Стимулювати пізнавальну діяльність учнів, вміння діяти в надзвичайних ситуаціях, приймати відповідальні рішення на основі набутих знань та власного досвіду.
Вікторина «Мої дії в надзвичайній ситуації»
Мета: Стимулювати пізнавальну діяльність учнів, вміння діяти в надзвичайних ситуаціях, приймати відповідальні рішення на основі набутих знань та власного досвіду.
Розвивати мислення, мовлення, спостережливість, пам`ять, формувати комунікативну та життєву компетентності учнів. Виховувати відповідальне ставлення до власної безпеки, бажання самостійно працювати, уміння працювати в групі. Виховувати навички свідомої дисциплінованої поведінки на вулиці, дорозі, у громадському транспорті.
Обладнання: ілюстрації НС ( стихійні лиха, тероризм), з тематики : пожежна безпека, дорожній рух, вибухонебезпечні предмети, безпека щоденного життя, надання першої допомоги.
Слово вчителя:
Доброго дня .Сьогодні ми зібралися для того щоб перевірити знання з правил безпеки життєдіяльності.
Ви вже знаєте, що безпека — це коли нічого не загрожує життю і здоров’ю, а небезпека — ситуація, коли щось або хтось може тобі зашкодити. Щоб убезпечитися, треба вміти розпізнавати небезпеки, знати причини їх виникнення та способи захисту. Упевненість у собі, сміливість, обачність допоможуть уникати небезпечних ситуацій.
Починаючи з того моменту, як дитина робить перші кроки, вона зазнає впливу небезпечних факторів. Небезпеки підстерігають дитину практично на кожному кроці – на вулиці – необережність на дорозі,удома небезпека йде від електричних, газових приладів, пустощів із сірниками, використання піротехнічних, вибухонебезпечних предметів і та ін. може призвести до біди.
Пам’ятай! Твоє здоров’я і життя залежать не тільки від знання правил безпечної поведінки, а найголовніше — від їх виконання в будь-яких ситуаціях.
Сьогодні ми усвідомлюємо, як важливо у екстремальних ситуаціях, щоб людина не розгубилася, взяла себе в руки й пригадала, як поводитися за таких обставин, як урятуватися самій й як допомогти вижити іншим.
1завдання. Стихійні лиха
Донбасу? ( смерч)
заглиблені)
торкатися кранів, закрити вікна, двері? ( блискавка)
снігу, наганяння води з моря на узбережжя та в гирла річок сильним вітром або приливом)
5. Закінчіть речення « Створення двигунів внутрішнього згорання розв’язало проблему швидкого пересування, але привело…( до забруднення довкілля, підвищення травматизму)
6. Закінчіть речення « Через зростання виробництва, розвиток енергетики і транспорту, широке застосування добрив Україна та інші держави світу перебувають на межі….( екологічної катастрофи)
2 завдання. Пожежна безпека
І. Чи можна вибивати вікна при пожежі? (Ні, бо у приміщення почне поступати свіже повітря, який прискорює горіння).
2. Чи можна гас, бензин, нафту потушити водою? (ні, вони легші за воду і, виринаючи на поверхню, продовжують горіти)
2. Чи повинен постраждалий, на якому горить одежа, бігти? (ні, бо вогонь тільки розгорається)
3. Що треба робити, якщо під час перегляду телевізора, якщо з нього пішов дим? (Вимкнути телевізор. Викликати пожежну службу, позвати на допомогу дорослих або самому накинути на телевізор щільну тканину, ковдру).
4. Чи можна гасити водою електроприлади? (ні, бо вода є провідником електрики)
5. Чому у дитячих закладах двері приміщень відчиняються назовні? (Тому, що у такому випадку при евакуації не створюється велике скупчення людей).
6. Яка діжка представляє більшу небезпеку: наповнена бензином чи порожня після нього? (Порожня: в ній може створитися вибухонебезпечна концентрація прів бензину з повітрям).
7. Чому неможна кидати у вогонь аерозольні упаковки? (Аерозольні упаковки — вибухонебезпечні).
8. Що треба робити, якщо під час перегляду телевізора, якщо з нього пішов дим? (Вимкнути телевізор. Викликати пожежну службу, позвати на допомогу дорослих або самому накинути на телевізор щільну тканину, ковдру).
9.Якою тканиною можна обгортати електричну лампу? (Ніякою)
10. Де в задимлених приміщеннях потрібно шукати дітей? (У шафі, під ліжком)
11. Як слід добиратись до виходу, коли в приміщенні з'явилось багато диму? (повзучи, бо дим підіймається вгору)
12.Коли в приміщенні чути запах газу, чого не можна робити?
(запалювати світло, вогонь)
3 завдання. Дорожній рух
1 .В якому місці можна переходити дорогу? (По пішохідному переходу)
2.Як має рухатись пішохід за відсутності тротуару? (назустріч руху автотранспорту)
3. Як має рухатись пішохід за наявності тротуару? (по правій стороні, один потік не заважає руху іншого)
4.Чому при переході вулиці треба дивитись спочатку ліворуч, а потім праворуч? (бо в нас правосторонній рух)
5.Що називається пішохідним переходом? (розмітка у вигляді широких суцільних ліній, нанесених на проїжджу частину)
6. Як і де потрібно переходити вулицю, дорогу? (за сигналом світлофора, по пішохідному переходу)
7. Як потрібно переходити вулицю після виходу з транспорту? (автобус, тролейбус - позаду, трамвай – спереду).
8. Як має вести себе пішохід, коли жовтий сигнал світлофора застав його під час переходу дороги? (дійти до середини дороги і чекати зеленого сигналу світлофора).
9. Як велосипедист має переїжджати залізничну колію? (ведучи велосипед в руках).
10. Який знак має бути встановлений поблизу школи? (увага! діти)
4 завдання .Тероризм. Вибухонебезпечні.
вибуховим пристроєм.
5 завдання. Безпека щоденного життя.
речовини?( протерти сухою ганчіркою, не здувати, промити проточною водою)
знесилений, а їх їдять звірі та птахи)
електроприладах)
вибуховість)
речей).
6 завдання. 3агальні питання
7 завдання. Надання першої допомоги
Бувають такі ситуації, коли людині терміново потрібно надати невідкладну допомогу, від цього залежить стан її здоров'я в теперішньому і майбутньому. Ми зможемо це зробити?
підкласти щось під ноги, забезпечити доступ свіжого повітря, побризкати водою, поплескати по щоках, дати понюхати нашатирного спирту, відразу перевірити наявність ознак життя).
( штучне дихання і непрямий масаж серця)
8 завдання. Фольклорна сторінка
По черзі продовжити другу частину прислів'я та приказки.
1. Прийшла біда - ... (відчиняй ворота).
2. Іскру гаси до пожежі, біду ... .(відведи до удару).
3. Не знаючи броду… ( не лізь у воду).
4. Криком вогню…( не згасити).
5. Навчання-світло, а ... ( невчення - пітьма).
6 . Від вогню багато користі і…( багато шкоди).
7. Друзі пізнаються…( в біді).
8. Їдь тихо -…( обминеш лихо).
9. Коли їдеш в путь,-(обережним будь).
10. Від маленької іскорки -(велике лихо).
Підсумок вікторини. Вікторину закінчено, але слід пам’ятати завжди, що знання правил безпеки – запорука безпеки власного життя та життя інших людей.