Урок, розроблений для того, щоб здобувачі освіти могли вільно замовляти їжу та напої у кафе чи ресторанах, розповідали та описували атмосферу в місцях для харчування; розуміли почуте та прочитане з теми.
Form: 6
Тема уроку / The subject of the lesson What are you buying? / Що купуєте?
Цілі/Aims:
Очікувані результати/Learning outcomes:
Тип уроку/Type of the lesson: урок розвитку навичок сприймання на слух та усного продукування.
Види діяльності на уроці/Activities at the lesson: гра “Guess the words of the waiter and the customer”, вправа “Drawing up the situation according to the picture”, вправа «Making sentences according to the picture», вправа «Choose a snack from the line”, рольова гра, усний переказ ситуації.
Перебіг уроку/Procedure
Привітання/Greeting:
T: Good morning!
P: Good morning, good morning, good morning to you! Good morning, good morning I`m glad to see you!
Повідомлення теми, мети уроку:
T: Our theme is `What are you buying?`. We will repeat the material from previous lessons, grammar, work with some exercise and play the different games and retell the situations about the food.
Гра «Guess the words of the waiter and the customer»/ «Вгадай слова офіціанта та клієнта»
T: Let`s guess the words of the waiter and the customer:
Вправа «Making sentences according to the picture» / Складання ситуації за малюнком
T: Let`s make up the mini-dialogue according to the pictures
Вправа «Making sentences according to the picture» / «Складання речень за малюнками»
T: Let`s make up sentences about the meal according to the pictures
Вправа «Choose a snack from the line”
T: Choose a snack from the line:
soup, milkshake, sandwich, French fries
burger, salad, fish, cola
borsch, vareniky, pizza, omelette
spaghetti, lemon, sause, sausage
Робота з підручником/Work with textbook
Аудіювання та читання/Listening and reading
T: Listen to the dialogue on p. 28 and read.
Рольова гра/Role play
T: Let`s read in roles the text “Anything else”. Please, divide into four characters: Max, Lily, Ginny and Dad.
Письмо/Writing
Робота з підручником /Work with the textbook:
T: Let`s fill the gaps in the dialogue (ex. 4, p. 28).
Говоріння/Speaking
Усний переказ ситуації / Oral retelling of the situation
T: Retell the story about food and drink (ex. 4, p. 28)
Підсумки уроку/Summarizing
T: What did you do on this lesson?
P: I know…
I liked…
Домашнє завдання/Home tasks
Do p. 24, WB.