ТРЕНІНГ "Я - дитина. Я теж маю права!"
МЕТА: Формувати в учнів адекватну самооцінку; виховувати ціннісне ставлення до себе; спонукати учнів до розуміння власної унікальності та значущості, ознайомити їх з вправами, що дають змогу підвищити рівень самооцінки.
Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №89
Криворізької міської ради Дніпропетровської області
вул. Іскрівська, 1А, м. Кривий Ріг, 50054, Тел./факс (056) 442-05-73,
е-mail: school89@email.ua, код ЄДРПОУ 20229976
План заходів до Дня спільних дій в інтересах дітей /20 листопада/
"Я - дитина. Я теж маю права!"
№ з/п |
Назва заходу |
Дата проведення |
Вікова категорія |
Місце проведення |
Відповідальні |
1. |
Інформаційний дайджест до Дня спільних дій в інтересах дітей |
17.11.2017р. |
Для учнів та батьків |
Фойє школи |
Лозенко С.М. |
2. |
Організація та проведення виставки літератури на правову тематику «Наш Закон-наша сила». |
20.11.2017р. З 9.00 |
Для учнів та батьків |
Бібліотека школи |
Хапатько О.М. |
3. |
Інформаційна хвилина «Світова книга прав дитини». |
20.11.2017р. |
1-8 класи |
Класні кімнати |
МІГ самоврядування |
4. |
Презентація « Служби примирення». |
20.11.2017р. |
9-10 класи |
Шкільний парламент |
Лозенко С.М. Журавель О.С. |
5. |
Тренінг «Знаємо свої права-виконуємо свої обов’язки» |
20.11.2017р.
|
для учнів ВШО та з сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах. |
Кабінет практичного психолога |
Ворман В.В. Совенко С.В. |
6. |
Проведення заняття батьківського лекторію правових знань на тему: «Стратегія виходу із конфліктної ситуації» |
16.11.2017р. 17.30 |
Для батьків |
Методичний кабінет |
Служба примирення Лозенко С.М. Совенко С.В. Ворман В.В. |
7. |
Відеоперерва «Я – дитина, я – особистість» |
20.11.2017р. 09.15
|
5-10 класи |
Фойє школи |
Лозенко С.М. |
8. |
Перегляд та обговорення фільму «Станція призначення-життя» (протидія торгівлі людьми). |
20.11.2017р. ІІ модуль
|
8-10 класи |
Тренінговий кабінет |
Лозенко С.М. |
9. |
Ігротека на перервах «Золоте правило ввічливості». |
20.11.2017р. Протягом дня |
1-5 класи |
Рекреації класів |
Класні керівники |
10 |
Скринька довіри «Чого бажає молодь» |
20.11.2017р. Протягом дня |
8-10 клас |
Фойє школи |
Ворман В.В. |
11. |
Тренінг «Хочеш змінити світ - почни з себе» |
20.11.2017р.
|
Для учнів пільгової категорії |
Кабінет практичного психолога |
Ворман В.В. |
12. |
Виставка малюнків «На крилах надії» |
20.11.2017р. О 14.00 |
1-6 класи |
Фойє школи |
НеваліхінаТ.В. |
Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №89
Криворізької міської ради Дніпропетровської області
вул. Іскрівська, 1А, м. Кривий Ріг, 50054, Тел./факс (056) 442-05-73,
е-mail: school89@email.ua, код ЄДРПОУ 20229976
ТРЕНІНГ
"Я - дитина.
Я теж маю права!"
МЕТА: Формувати в учнів адекватну самооцінку; виховувати ціннісне ставлення до себе; спонукати учнів до розуміння власної унікальності та значущості, ознайомити їх з вправами, що дають змогу підвищити рівень самооцінки.
ЗАВДАННЯ:
- виховувати ціннісне ставлення до себе та оточення;
- формувати в учнів адекватну самооцінку;
- формувати навички толерантного спілкування.
I. Вступна частина
На дошці написані слова В. Шекспіра: «Наша особистість – це сад, а наша воля – її садівник».
Класний керівник: Розпочну заняття віршем відомого українського поета Василя Симоненка.
Ти знаєш, що ти - людина ?
Ти знаєш про це чи ні?
Усмішка твоя – єдина,
Мука твоя – єдина,
Очі твої – одні.
Більше тебе не буде.
Завтра на цій землі
Інші ходитимуть люди,
Інші кохатимуть люди –
Добрі, ласкаві і злі.
Сьогодні усе для тебе –
Озера, гаї, степи.
І жити спішити треба.
Кохати спішити треба –
Гляди ж не проспи!
Бо ти на землі – людина,
І хочеш того чи ні –
Усмішка твоя – єдина,
Мука твоя – єдина,
Очі твої – одні.
Що хотів сказати цими словами поет? До чого закликав?
II. Основна частина
Вправа «Мій портрет»
Спробуйте уявити себе видатним художником. Кожен художник хоча б раз в житті малював свій портрет. Тому ми теж намалюємо себе в усій красі. По закінченні вправи учні вивішують свої портрети і роблять висновок, що жоден з них не схожий один на одного.
Вправа «Мої позитивні і негативні риси»
Учасники ділять аркуш паперу навпіл. В одній колонці записують позитивні риси своєї особистості, а в другій – негативні. У колонці з позитивними рисами список повинен бути довший.
Вправа «П’ять добрих слів»
На аркуші паперу кожен з учасників обводить свою долоню. У центрі пише власне ім’я і передає аркуш по колу. Решта учасників повинні написати на «пальчиках» ті якості, які вони цінують у власника долоні. Коли аркуш повертається до власника, він порівнює своє сприйняття власної особистості зі сприйняттям її рештою учасників.
Релакс – вправа «Чарівні туфлі»
Психолог: Сядьте зручніше, заплющте очі й спробуйте уявити все, що я буду зачитувати.
«Уяви, що тебе запросили на дитяче свято. Ти стоїш у своїй кімнаті й думаєш, що тобі вдягти. Ти дістаєш речі, які хочеш одягти, і раптом бачиш у глибині шафи чарівні золоті туфлі. Вони виблискують таким ясним та теплим світлом, що ти одразу ж починаєш приміряти їх. Вони тобі дуже пасують. Взувши їх, ти одразу відчуваєш себе зовсім по-іншому, начебто став більшим, значимішим, привабливішим. І ти впевнений, що в цих туфлях уже не будеш соромитися й інші діти будуть тобою захоплюватися…
Уяви, що в цих золотих туфлях ти йдеш на свято. І ледве встигаєш відчинити двері, як діти підходять до тебе і вітаються. Кожен хоче потиснути тобі руку або обійняти тебе. Усі в один голос говорять, що вони раді бачити тебе. Ти проходиш в кімнату і опиняєшся в центрі групи дітей, які тобі посміхаються і всім виглядом показують, що ти їм подобаєшся. Уяви, що ти граєш з ними, і вони знову і знову говорять тобі про те, як вони раді, що ти прийшов… Їм так добре бути з тобою поряд…
Тепер уяви, що ти вже збираєшся йти додому. Ти чуєш, як решта дітей говорять тобі: «Будь ласка, не йди. Побудь з нами ще трохи!» Послухай, як вони запрошують тебе до себе в гості: «Я хочу, щоб ти прийшов до мене на день народження… Приходь до мене в гості, я хочу погуляти з тобою». Ти посміхаєшся дітям у відповідь і домовляєшся з ними про майбутні зустрічі».
Обговорення:
- Як ви себе почували, коли на вас були чарівні туфлі?
- У яких ситуаціях можна використовувати «золоті» туфлі?
Коли вам тяжко, ви невпевнені у своїх силах, соромитеся, уявіть, як ви одягаєте чарівні туфлі і змінюєтесь.
Вправа «Золоті правила»
Мета: допомогти усвідомити значення слів вибачення; вчити використовувати чарівні слова у різних ситуаціях; активізувати словниковий запас; виховувати повагу до однолітків і дорослих.
Робота в групах. Оформлення «Золотих правил»
1. ввічливості
2. спілкування
3. вітання
Діагностичний тест «Яблунька»
Учням пропонують на аркуші паперу намалювати дерево ( яблуню).Далі діти намалюють яблучко в будь - якій частині малюнка (на дереві під деревом). Яблуко може бути різного кольору та форми. По закінченні малюнки аналізують: чим менший розмір яблука і чим нижче воно зображено на дереві ( або під деревом) , ти нижчий рівень самооцінки має дитина. Чим вище яблуко і більше за розміром – тим вищий рівень самооцінки. Якщо яблуко зображено по центру дерева – можливий егоцентризм дитини. Нестандартне зображення яблука свідчить про оригінальність, творчий підхід та нестандартне мислення.
Вправа « Рекламний ролик»
Вправу виконують у парі. Один учасник розрекламує свого партнера: розповідає про свої здібності, позитивні риси так, ніби це об’єкт реклами, тобто презентує свого колегу .Потім учасники міняються ролями.
Вправа « Дзеркало»
Учасники передають по колу дзеркало. Кожен повинен посміхнутися своєму відображенню і сказати собі якийсь комплімент або приємні слова.
ІІІ. Заключна частина
- Оброворення:
- Чи вдалося вам набути впевненості у собі?
- Що нового ви дізналися про власну особистість?
- Підбиття підсумків
Золоті правила ввічливості:
1.Завжди неси іншим світло добра і любові.
2.Поводься з іншими так, як хотів би, щоб поводилися з тобою.
3.Серед слів, які ми вживаємо, є чарівні слова ввічливості. Їх потрібно знати всім людям, це: дякую, спасибі, прошу, будь ласка, на здоров’я, вибачте, доброго ранку, доброго дня, добраніч, доброї ночі, здраствуйте, смачного, будьте здорові, на все добре, до побачення.
4.Шануй батька і матір.
5.Піклуйся про менших, допомагай стареньких і поважай їх.
6.Слідкуй за своїм зовнішнім виглядом, за своїм одягом, не забувай митися, чистити зуби.
7.На вулиці, вдома, у школі та в інших місцях дотримуйся певних правил поведінки.
8.Дотримуйся правил поведінки в транспорті.
9.Бережи природу, допомагай птахам та тваринам; пам’ятай - це наші менші брати.
10.Бережи свій час; тримай кожну річ на своєму місці; дотримуйся свого слова.
Якщо ти запам’ятав ці правила і тобі все зрозуміло, бо саме так ти поводишся - ти ввічлива людина!
1.- Доброго ранку!-
Мовлю за звичаєм.
-Доброго ранку –
Кожному зичу я.
2. -Доброго дня вам –
Людям бажаю.
-Вечором добрим
Стрічних вітаю.
3. І посміхаються
У відповідь люди, -
Добрі слова ж бо
Для кожного любі.
4. Ти прокинься рано-рано
Лиш над селом сонце встане,
Привітайся з ластівками,
З кожним променем ласкавим.
Золоті правила спілкування.
Золоті правила вітання.