. Я хочу сказати своє слово…

Про матеріал
ознайомити; удосконалювати навичку ; пробуджувати бажання збагачувати словниковий запас учнів, сприяти розвитку зв’язного мовлення, оперативної пам'яті, критичного мислення, виробити вміння концентрувати увагу, допомогти учням усвідомити основну, розвивати уміння складати зв’язну розповідь , розвивати творчі здібності школярів, розвивати вміння працювати в групах, виховувати почуття доброти, милосердя, любові та поваги, відчувати красу в людських стосунках, пробудити бажання ,розвивати творчі здібності школярів;викликати почуття гордості за школу, педагогічний та учнівський колективи;плекати любов до рідного краю, до людей, до світу.
Перегляд файлу

Тема.  Я хочу сказати своє слово…

Мета:  ознайомити; удосконалювати навичку  ; пробуджувати бажання збагачувати словниковий запас учнів, сприяти розвитку зв’язного мовлення, оперативної пам'яті, критичного мислення, виробити вміння концентрувати увагу, допомогти  учням усвідомити основну, розвивати  уміння складати зв’язну розповідь , розвивати  творчі здібності школярів, розвивати вміння працювати в групах, виховувати почуття доброти, милосердя, любові та поваги, відчувати красу в людських стосунках, пробудити бажання ,розвивати творчі здібності школярів;викликати почуття гордості за школу, педагогічний та учнівський колективи;плекати любов до рідного краю, до людей, до світу.

 

Епіграф: 

 

 

І. Організаційна частина

1. Привітання. Створення емоційного настрою.

Уже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо .

Роботу швидше починаймо.

Уявіть, що у ваших долоньках - дрібка гарного настрою. Поділіться ним, щоб    

зробити день приємнішим для всіх, хто зараз поряд з вами. Девіз нашого уроку(хором) : «Вигадуй, пробуй, твори! Розум, фантазію прояви!»

 

2. Пам’ятка-аутотренінг.

Я – школяр(ка).

Я – творча особистість.

Я – думаю, спостерігаю, замислююся.

Я – аналізую, висловлюю свої думки.

Я – хочу все знати.

3. Організація класу. Психологічна розминка.

— На сьогоднішньому уроці нам будуть потрібні: голова – ми будемо думати, очі – ми будемо дивитися, вуха – слухатимемо, уста – будемо говорити, посміхатися, відповідати, руки – будемо творити. А навіщо нам серце? (Відповіді дітей).

Так, щоб відчути ним щось нове і неповторне – красу, допитливість і творчість. Мудрий письменник Сент-Екзюпері говорив: „Шукати треба серцем, без нього найголовнішого не побачиш, і не відчуєш, і не зрозумієш…”

Тож сьогодні на уроці мені б дуже хотілося побачити саме таку роботу, в яку ви вкладаєте не тільки свої вміння, а й душу.

4. Створення емоційного настрою (Прийом „Барометр настрою”).

— Діти, щоб задати тон нашому уроку, скористаємося „Барометром настрою”. І якщо „Барометр настрою” спрацює, то й урок наш, я думаю, пройде вдало.

(Читаю вірш, а учні зі стрічками, на яких написано рішучість, енергійність, завзятість, уміння, любов до навчання, терпіння, активність, творчість виходять і стають біля дошки. У руці кожного учня велика літера, з якої починаються підкреслені слова).

Рішучість до нас на урок завітала,

Аж ось енергійність її наздогнала.

Завзяття з умінням до класу прийшли

Й любов до навчання з собою взяли.

Терпіння й активність теж не забарились

І творчість, звичайно, до класу з’явилась.

Якщо об’єднати ці риси в єдине ціле,

То можна сміливо нам братись за діло.

Якщо ж вони стануть усі в один ряд,

То вийде відмінний у нас РЕЗУЛЬТАТ!

ІІ. Оголошення теми та завдань уроку.

Розшифруйте  тему  нашого сьогоднішнього уроку

Вправа "Роз'єднай слова",  «Яхочусказатисвоєслово…». А про що буде це слово ви дізнаєтесь відгадавши загадку:


Як минає тепле літо, то спішать до неї діти.

Сміх і гам дзвенить довкола –

Відкриває двері  … ( школа )

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

   Про школу дорогу ми поведем розмову.

  Про теплий, рідний, любий дім,

  Про те, як затишно у нім.

Відлік досягнень людини починається із школи. Спочатку з букваря. З першої написаної літери до атестату про середню освіту. Школа знайомить, розповідає, допомагає… Школа навчає, виховує, сіє «розумне, добре, вічне». Школа – це другий дім в якому завжди багато вражень та позитивних емоцій.

Метод «Криголам»

А які асоціації виникають у вашій уяві, коли ви чуєте слово школа? Доберіть до кожної літери слова чи словосполучення прикметник з іменником.

Ш – шкільна форма, лінійка

К -  класна кімната, контрольна робота

О – однокласники

Л – ласкаві вчителі,

А – активні перерви

ІІІ. Оголошення теми та завдань уроку. Цілепокладання.

Нам потрібно визначити цілі уроку,як ви думаєте, шо нового дізнаєтесь на сьогоднішньому уроці?

Я зможу::

  • Я збагачу свої знання про школу і зможу поділитися ними із своїми друзями.
  • Висловлювати свої думки
  • Працювати в групі

ІV Актуалізація опорних знань

Пригадайте, що ви знаєте про нашу школу? (Відповіді дітей). А хочете дізнатися про школу в минулому? Пропоную переглянути невеличкий фільмі дізнатись, якою була школа в минулому. (перегляд фрагменту фільму).

V Робота над темою уроку

Школа в минулому

Мені дуже хочеться  повернутися в ті незабутні роки юності, які

залишили в моїй пам’яті, про першу вчительку, подорожі з однокласниками, перші успіхи та невдачі. Я теж навчалися в нашій школі. (показ фотографій та розповідь). Моїм однокласником був тато Станіслава Цапка. Розкажи, що цікавого розповідав тобі тато про школу.

-   Чиї ще батьки навчалися в нашій школі?( Розповіді учнів, перегляд фотографій,які передається по колу та вивішуються на дошці.)

 -   Як бачите, герої цих фотографій стали дорослими, стали татами, мамами.

Школа сьогодні

Ви навчаєтесь у школі вже четвертий рік,а що вам найбільше запам’яталось? (Відповіді учнів. Перегляд презентації).

Гра «Додай словечко»

Тут багато усміхнених обличч значить - щаслива.

Тут вчителі готові допомогти кожному значить – добра

Тут гарний фруктовий сад значить – гарна

Тут завжди раді випускникам значить – гостинна.

Метод «6 капелюшків мислення»

а) Легенда про капелюшки

- Послухайте легенду про 6 капелюшків і скажіть, що означають їх кольори ?

Колись давно, жив на світі старий мудрий майстер Капелюшник. Він мав золоті руки й прекрасну мудру душу.

Майстер, залишивши своїм шістьом синам славу, майстерню, шість різнокольорових капелюхів ― білий, чорний, жовтий, червоний, зелений і синій.

Сини вирішили поділити між собою батьківську спадщину.

― Я беру собі капелюх білого кольору, ― заявив перший син. ― Він такий витончений і чудовий, що я зможу красуватися на балах і прийомах.

― А я візьму чорний капелюх, ― сказав другий син. ― Чорний пасуватиме до будь-якого костюма. У цьому капелюсі я буду строгий, елегантний і непомітний у будь-якій ситуації.

― А я, мабуть, виберу жовтий, ― сказав третій син. ― У наших краях так мало сонячних днів, я так сумую за ними. Жовтий капелюх, хоч і вимагає особливого костюма, подарує мені радість і посмішку!.

― Нехай моїм капелюхом стане червоний, ― вигукнув четвертий син. ― Я завжди мріяв виділятися з натовпу.

― Зелений капелюх такий оригінальний! ― зауважив п'ятий син. ― Мені подобаються несподівані рішення.

― Ви розібрали всі капелюхи, ― мовив шостий син. ― Мені залишається тільки взяти синій. Я поклався на випадок й одержав те, що вибрав би й сам! Проблема вибору― треба, мабуть, над цим поміркувати.

З тих пір минуло багато, а може, і небагато часу, але різнокольорові капелюхи живуть серед людей і дозволяють себе одягати тим, хто прагне навчитися чогось нового...

- То що означають кольори  капелюшків?

б) Обєднання в групи

  • А ви прагнете навчитися чогось нового? Тому і ми одягнемо капелюшки мислення.
  • Виберіть той капелюх, який найбільше до вподоби
  • Білий капелюх:         інформація.
  • Жовтий капелюх:      позитив і радість
  • Чорний капелюх:     критик аі заперечення
  •  Червоний капелюх:  почуття та емоції.
  • Зелений капелюх:   творчість.
  • Синій капелюх:    підсумок і результ організації  процесу.

Ознайомлення з історією навчального закладу

-  На партах лежить інформація про школи, вам потрібно відібрати ту, що стосується нашої школи.Завдання ви знайдете на аркуші такогож кольору, як і ваш капелюшок.

 ( Біля дошки учні ,які обрали білий капелюшок)

Біля школи учнів зустрічав учитель - Іжак. Він увалено розглядав кожного учня і добродушно посміхався. Букет йому дуже сподобався, їжак оцінив старання дітей. «Спасибі!» — вимовив учитель, і його очі засвітилися веселими вогниками.

Сорока шумно вітала учнів дзвінком, який луною рознісся по всьому лісу.

— Прошу всіх пройти до класу і вибрати парту, де вам буде зручно вчити¬ся! — урочисто вимовив їжак.

Першокласники обережно пройшли за вчителем, але, побачивши світлий клас, огляділися і сміливо знайшли собі відповідне місце.

— На першому уроці сьогодні ми знайомимося, — спокійно вимовив їжак.

Будівництво школи було розпочато ще у 1965 році. Вперше школа відкрила свої двері учням у січні 1967 року. Першим директором була Софія Купріянівна Бурлака. Другим директором був Іван Васильович Мельничук, який очолював школу 27 років. І ось уже 15-й рік працює директором Алла Василівна Фаєвська. 2003 року на базі Радивилівської ПЗСШ № 1 було створено Радивилівську гімназію.

    Відчини двері й подивись, хто там стукає,— мовив учитель.

Чорноокий хлопчик, що сидів за першою партою, живенько відчинив двері. До класу зайшов директор школи з маленькою дівчинкою. Тридцять п'ять пар очей впилися в незнайому дівчинку. Вона була горбатенька.

Учитель затамував подих і повернувся до класу. Він дивився у вічі пустотливих школярів і мовчки благав: хай не побачить дівчинка у ваших очах ні подиву, ні насмішки.

У їхніх очах була тільки цікавість. Вони дивилися на незнайому дівчинку й лагідно всміхалися.

Учитель полегшено перевів дух.

Учитель був тепер спокійний: клас витримав іспит.

 У 2005 році розпорядженням голови районної адміністрації Радивилівську ЗПСШ № 1 та Радивилівську гімназію реорганізовано у Радивилівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа «І-ІІІ ступенів № 1 - гімназія».

В 6 років я вперше переступила поріг школи. Спочатку мені все здавалося великим і недосяжним. Але чуйність та турбота вчителів допомогли відчути себе частинкою великої шкільної родини.

Школа подарувала мені нових друзів. Учні в нашому класі веселі і дружні. Ми завжди намагаємося допомагати один одному. За три роки навчання у гімназії я дізналася багато цікавого, нового, стала розумнішою. А заслуга в цьому нашої першої вчительки, Олени Павлівни, яка завжди уважна та вимоглива до нас. Вона не тільки щодня дає нам знання, але і проводить з нами дозвілля.

 У 2006-2007 н.р. у НВК навчалося 902 учні, яких навчали 85 учителів.

  • А зараз червоні капелюшки прочитають смішні історії,які бувають в школі, добираючи відповідну інтонацію. Виберіть емблему відповідно до дійових осіб, які ви вибрали

   Оксанко, дай мені своєю ручкою пописати!
  А хіба твоя зіпсувалася?
— Та ні, вона робить багато помилок...

  Татку,   наш   учитель   сказав, щоб ти  не допомагав мені  більше робити уроки.
  Чому?
  Мені  досить  і  тих   помилок, котрі я роблю сам.

Помічниця

Мати дочці:
— Чому ти так пізно повернулася додому?
  Я була в Марійки — допомагала їй робити уроки.
  Та вона ж відмінниця!
  Я допомагала Марійці робити мої  уроки.

  Павлику, чому в тебе один черевик  чорний,   а  другий  коричневий? - запитав учитель у хлопчика, тільки-но той з'явився в класі.- Ану біжи додому й перевзуйся!
   Та  я  вже  повертався,   тільки вдома теж один черевик чорний, а другий коричневий...

-   Ти не знаєш, хто у вашому класі самий лінивий?

 -   Ні не знаю.

 -   А може ти скажеш хто у вас в класі сидить склавши руки, коли всі

вирішують задачі?

 -   А-а-а-а. Ти б так відразу і спитав. Це ж наша вчителька.

Інтерактивна вправа «Займи власну позицію»    

Обговоріть у групі та висловіть своє ставлення до школи.  Які позитивні моменти ви помітили, що найбільше вам подобається у нашій школі?  До слова запрошуються жовті капелюшки.

Запрошую зайняти свою позицію, дітей, які обрали чорні капелюшки.

 Якою буде ваша думка, що вам не зовсім подобається в школі? Ви щось можете заперечити?

(Діти висловлюють своє припущення «Я вважаю…)

Гра «Співавтор» зелені капелюшки     

Сьогодні сюжети фантастичних фільмів минулих років уже не здаються такими вже не реальними. Щодня технології усе більше розвиваються й застосовуються повсюдно. Ми вже не можемо уявити собі життя без сучасних наукових досягнень, комп’ютерів, гаджетів, інтернету. У майбутньому, я думаю, прогрес не буде стояти на місці, і школа не виключення. А якою ви бачите школу в майбутньому? Пропоную проявити свою творчість.

( Можливий варіант :Я уявляю собі школу, на вході якої учнів будуть зустрічати роботи – охоронці. Так само дроїди будуть приймати одяг у гардеробі й прибирати в приміщеннях. Класи нових шкіл будуть більшими, світлими й технічно оснащеними, інтерактивними технологіями. Величезні монітори замінять карти, схеми, плакати та інші посібники. Замість малюнків і фотографій, можна буде побачити об’ємні зображення рослин, тварин, відчути себе в льодах Арктики або в космосі. Нові досягнення дозволять перетворити урок у захоплюючу подорож. Оцінки в школі майбутнього скасують. Учнів стануть слухняними, привітними та будуть всі вчитися на відмінно.)

VІ Узагальнення і систематизація знань

Тут зібралися люди, які люблять нашу школу, а значить гарно її знають. У нас є можливість перевірити, хто ж краще знає нашу школу. (Виконання тестів)

 «Шкільне життя» з фразеологізмами

  Я розповім вам історію зі шкільного життя. Вона сталася безпосередньо зі мною. Одного разу ми писали контрольну з фізики. Завдання саме з цього придмета я ніколи не вмів довести до ладу  (робити як слід). Ми завжди вирішували ці завдання разом з моїм сусідом з задньої парти. В нас співпадав варіант контрольної. Без напарника я був би як без рук (зовсім безпомічний, безпорадний).

  Але цього разу на контрольній я виявив, що він тихою сапою (робити потай щось підступне)перебрався на вільне місце поблизу відмінника. Звісно, він сунув туди, як переїжджа сваха (людина, яка часто міняє місце проживання, перебування), щоб самому списувати. Ось тобі й й маєш! (вираження захоплення, подиву)

  Впродовж усього уроку я свердлив його очима (пильно, пронизливо дивитися на когось чи на щось), сподіваючись пробудити його совість (сподіватись ,що він зрозуміє і допоможе). Але в мого товариша й за ухом не свербіло (байдуже). Залишившись з контрольною сам на сам (своїми силами), звичайно, я спершу сів на мілину (потерпіти невдачу; по­трапити в безглузде, незручне положення.). Але не став здаватися та понаписував у зошиті всього, що тільки зумів.

   Меня тоді здалося, що роботу я виконав без ладу і складу (погано, безладно, нескладно). Я був певен, що схоплю двійку, і тому дуже здивувався, коли мені поставили аж дев`ять балів. Виходить, я сам непогано впорався з фізикою! Мені аж світ роз`яснився (відчув радість, полегкість через приємні події,), коли я потім дізнався про це.

  • Сині капелюшки,  підведуть підсумки нашої роботи, складіть сім добрих справ, які може зробити учень для своєї школи.

VІ. Підсумок уроку.

  1. Скласти сенкан.

Алгоритм складання сенкану:
1. Іменник (тема).
2. Два прикметники (яке воно?)
3. Три дієслова (що воно робить?)
4. Фраза-висновок з чотирьох слів.
5. Іменник-синонім до теми ( висновок, асоціація ).

Колективна робота «Наповни скарбничку» (Скринька з побажаннями )

Зараз ви учні 4-Б класу, але в майбутньому хтось стане вчителем, хтось шахтарем, будівельником, економістом, юристом. Від щирого серця кожен з вас напише свої мрії та побажання на майбутнє собі, друзям, класу. А відкриємо ми цю скриньку через 9 років, коли ви будете закінчувати школу.

1

 

doc
Додано
15 жовтня 2019
Переглядів
601
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку