Я пишаюсь, що я українець!

Про матеріал

Виховувати в учнів духовне багатство особистості, патріотичні почуття до народу, до України, до рідного краю, почуття поваги, толерантності.

Перегляд файлу

«Я пишаюсь, що я українець!»

Мета: поглибити знання учнів про основні державотворчі події становлення незалежної України;

  • розширити знання про зміст поняття «патріот», «патріотизм», сприяти формуванню національної свідомості учнів, розвивати мовлення;
  • виховувати духовне багатство особистості, патріотичні почуття до народу, до України, до рідного краю, почуття поваги, толерантності;
  • формувати його особисту відповідальність за долю своєї держави й українського народу.

Обладнання: презентація за темою виховної години, вислови видатних людей про рідний край, записи пісень про Україну, побажання-листівки.

Організаційна частина 

Свою Україну

 любіть,

Любіть її…

Во время люте,

В останню минуту

За неї Господа

моліть.

Т. Шевченко

Учитель: Добрий день, діти, шановні гості. Я рада бачити сьогодні всіх на нашій виховній годині.

Буває часом сліпну від краси.

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво-

Оці степи, ці гори, ці ліси,

Усе так гарно, чисто, незрадливо,

Усе, як є-дорого, явори.

Усе моє, все зветься-Україна.

Про що буде йти мова на сьогоднішній виховній годині ви дізнаєтесь, коли переглянете відео.

Присутнім пропонують переглянути кліп «Моя Україна» (режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=yjCr2b3JHhs).

Основна частина

Учитель: Я думаю, що ви зрозуміли, що мова піде про… (діти дають відповідь).

Учитель: Напевне, кожен із нас колись замислювався над тим, що таке рідна країна, чим вона особлива, чим вирізняється з-поміж тисяч інших країн світу.

Під час відповідей перегляд слайдів.

Демонстрація 1 слайду

1 учень: Україна-це сині озера та річки, калина край вікна, журавель у небі й соловей у лузі. Це рідний дім, дорога до школи, це рідна мова та пісня колискова, це мама та тато, вся родина. Це все наша Батьківщина, наша земля, наша Україна.

Демонстрація 2 слайду

2 учень: Це щедра земля під високим волошковим небом, осяяна промінням вічного сонця. Задумливі степи зі своїм високим різнотрав`ям, широкі поля золотої пшениці, що грають хвилями. Густі прадавні ліси, гірські вершини, які здіймаються високо в небо, сині плеса озер, ріки бурхливі або повноводні. Могутні. Глибокі.

Демонстрація 3 слайду

3 учень: Україна-це калина край вікна, ка чарує білим цвітом на весні та сяє червоним намистом восени, похилена верба, прекрасна у своїй зажурі, маленькі хати, що немов хустини біліють поміж зеленими садками.

Демонстрація 4 слайду

4 учень: Україна-це чарівна природа: високі гори та неосяжні степи, плодючі чорноземи, тополя у волошковому полі, хрущі над вишнями, калина у дворі, п`янкі любисток і м`ята, верба край дороги, жовтогарячі соняшники на струнких стеблах.

Демонстрація 5 слайду.

5 учень: Україна-це неповторна культура: ніжна лірична пісня, героїчна, сповнена патріотизму дума, вишитий рушник на покуті, розмальована святкова писанка, мова солов`їна…

Демонстрація 6 слайду

6 учень: Україна-це та земля, де я народився, де завжди на мене чекатиме батьківська домівка, зігріта теплим, родинним затишком, добротою та материнською ласкою, це-моя Батьківщина, найкраща і найрідніша.

Учитель: Багато гарних слів сказали про Україну. Пропоную створити асоціативну тематичну павутинку. Завдання: до слова Україна підібрати слова прикметники. (Слайд). Орієнтовні відповіді дітей (рідна, прекрасна, милозвучна, солов`їна, незалежна, соборна, сильна, героїчна, вільна та ін.).

Учитель: Із уроків правознавства, історії ви знаєте, який довгий і тернистий шлях проходить Україна у тяжкій і тривалій боротьбі за національне визволення, утвердження власної державності, наш народ не раз переживав як і гіркі, так і радісні події, проявляючи риси патріотизму, волелюбності, стійкості, поваги. Це і події голодомору 32-33 рр., події Другої світової війни, вшановуємо пам`ять героїв Крут, Небесної Сотні, Бабиного Яру, героїв сьогодення, що захищають Україну ось уже 10 років. Давайте хвилиною мовчання вшануємо їхню пам`ять (хвилина мовчання, слайд).

 Учитель: І. Олійник сказав: «Українському народу не потрібне співчуття-потрібні патріоти.» Як ви розумієте поняття «патріот», «патріотизм», і що означає бути патріотом своєї держави?. Відповіді дітей.

Учитель: У кожного з нас є своє розуміння слова «Україна», «патріот». А тепер я вам пропоную спробувати свої сили у складанні сенкана про Україну (діти складають сенкан). Орієнтовна відповідь

   Приклад: сенкан зі словом «Україна»

Україна…

Солов`їна, найрідніша.

Захоплює, дивує, зворушує.

Україна-отчий дім.

Батьківщина.

  Діти читають складені сенкани

Заключна частина

Учитель: Діти, пам`ятайте, ви-майбутнє України. Своїми знаннями, працею, здобутками примножуйте її культуру, своїми досягненнями славте її. Будьте гідними своїх пращурів, любіть рідну землю, бережіть волю, поважайте свій народ і мелодійну мову. Ми-єдина країна. Попри вся негаразди ми прагнемо одного…(Учитель пропонує на листках написати одним словом побажання для України)

Учитель: За останні роки Україна отримала чимало сумних дат календаря, ніхто не міг й подумати про таке. Але ми сильні, ми витримаєм все.

Присутнім пропонується переглянути відеокліп «Моя Україна» (режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=VYPGwqw-97E)

Учитель: На цьому наша виховна година закінчена, дякую всім. До побачення.

 

 

 

 

docx
Додано
17 березня
Переглядів
109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку