Виховувати в учнів духовне багатство особистості, патріотичні почуття до народу, до України, до рідного краю, почуття поваги, толерантності.
«Я пишаюсь, що я українець!»
Мета: поглибити знання учнів про основні державотворчі події становлення незалежної України;
Обладнання: презентація за темою виховної години, вислови видатних людей про рідний край, записи пісень про Україну, побажання-листівки.
Організаційна частина
Свою Україну
любіть,
Любіть її…
Во время люте,
В останню минуту
За неї Господа
моліть.
Т. Шевченко
Учитель: Добрий день, діти, шановні гості. Я рада бачити сьогодні всіх на нашій виховній годині.
Буває часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво-
Оці степи, ці гори, ці ліси,
Усе так гарно, чисто, незрадливо,
Усе, як є-дорого, явори.
Усе моє, все зветься-Україна.
Про що буде йти мова на сьогоднішній виховній годині ви дізнаєтесь, коли переглянете відео.
Присутнім пропонують переглянути кліп «Моя Україна» (режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=yjCr2b3JHhs).
Основна частина
Учитель: Я думаю, що ви зрозуміли, що мова піде про… (діти дають відповідь).
Учитель: Напевне, кожен із нас колись замислювався над тим, що таке рідна країна, чим вона особлива, чим вирізняється з-поміж тисяч інших країн світу.
Під час відповідей перегляд слайдів.
Демонстрація 1 слайду
1 учень: Україна-це сині озера та річки, калина край вікна, журавель у небі й соловей у лузі. Це рідний дім, дорога до школи, це рідна мова та пісня колискова, це мама та тато, вся родина. Це все наша Батьківщина, наша земля, наша Україна.
Демонстрація 2 слайду
2 учень: Це щедра земля під високим волошковим небом, осяяна промінням вічного сонця. Задумливі степи зі своїм високим різнотрав`ям, широкі поля золотої пшениці, що грають хвилями. Густі прадавні ліси, гірські вершини, які здіймаються високо в небо, сині плеса озер, ріки бурхливі або повноводні. Могутні. Глибокі.
Демонстрація 3 слайду
3 учень: Україна-це калина край вікна, ка чарує білим цвітом на весні та сяє червоним намистом восени, похилена верба, прекрасна у своїй зажурі, маленькі хати, що немов хустини біліють поміж зеленими садками.
Демонстрація 4 слайду
4 учень: Україна-це чарівна природа: високі гори та неосяжні степи, плодючі чорноземи, тополя у волошковому полі, хрущі над вишнями, калина у дворі, п`янкі любисток і м`ята, верба край дороги, жовтогарячі соняшники на струнких стеблах.
Демонстрація 5 слайду.
5 учень: Україна-це неповторна культура: ніжна лірична пісня, героїчна, сповнена патріотизму дума, вишитий рушник на покуті, розмальована святкова писанка, мова солов`їна…
Демонстрація 6 слайду
6 учень: Україна-це та земля, де я народився, де завжди на мене чекатиме батьківська домівка, зігріта теплим, родинним затишком, добротою та материнською ласкою, це-моя Батьківщина, найкраща і найрідніша.
Учитель: Багато гарних слів сказали про Україну. Пропоную створити асоціативну тематичну павутинку. Завдання: до слова Україна підібрати слова прикметники. (Слайд). Орієнтовні відповіді дітей (рідна, прекрасна, милозвучна, солов`їна, незалежна, соборна, сильна, героїчна, вільна та ін.).
Учитель: Із уроків правознавства, історії ви знаєте, який довгий і тернистий шлях проходить Україна у тяжкій і тривалій боротьбі за національне визволення, утвердження власної державності, наш народ не раз переживав як і гіркі, так і радісні події, проявляючи риси патріотизму, волелюбності, стійкості, поваги. Це і події голодомору 32-33 рр., події Другої світової війни, вшановуємо пам`ять героїв Крут, Небесної Сотні, Бабиного Яру, героїв сьогодення, що захищають Україну ось уже 10 років. Давайте хвилиною мовчання вшануємо їхню пам`ять (хвилина мовчання, слайд).
Учитель: І. Олійник сказав: «Українському народу не потрібне співчуття-потрібні патріоти.» Як ви розумієте поняття «патріот», «патріотизм», і що означає бути патріотом своєї держави?. Відповіді дітей.
Учитель: У кожного з нас є своє розуміння слова «Україна», «патріот». А тепер я вам пропоную спробувати свої сили у складанні сенкана про Україну (діти складають сенкан). Орієнтовна відповідь
Приклад: сенкан зі словом «Україна»
Україна…
Солов`їна, найрідніша.
Захоплює, дивує, зворушує.
Україна-отчий дім.
Батьківщина.
Діти читають складені сенкани
Заключна частина
Учитель: Діти, пам`ятайте, ви-майбутнє України. Своїми знаннями, працею, здобутками примножуйте її культуру, своїми досягненнями славте її. Будьте гідними своїх пращурів, любіть рідну землю, бережіть волю, поважайте свій народ і мелодійну мову. Ми-єдина країна. Попри вся негаразди ми прагнемо одного…(Учитель пропонує на листках написати одним словом побажання для України)
Учитель: За останні роки Україна отримала чимало сумних дат календаря, ніхто не міг й подумати про таке. Але ми сильні, ми витримаєм все.
Присутнім пропонується переглянути відеокліп «Моя Україна» (режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=VYPGwqw-97E)
Учитель: На цьому наша виховна година закінчена, дякую всім. До побачення.