Година спілкування "Вернісаж права"

Про матеріал
АНОТАЦІЯ: Необхідність організації правового виховання учнівської молоді зумовлена розбудовою Української держави, існування якої немислиме без відповідного рівня правової культури її громадян, та подолання правової неграмотності. Адже не можна вважати фізично здорову людину гармонійно розвиненою,якщо вона, маючи широкі знання,добре працюючи або навчаючись,порушує закони. Здатність людини розуміти правила співжиття і вимоги законів та відповідно поводитись не є вродженою,вона формується під впливом виховних заходів,є наслідком спілкування з іншими людьми, участі в різних видах діяльності. Для реалізації завдань правового виховання необхідно створити відповідний виховний простір з урахуванням цікавих інноваційних форм впливу на підлітка. в якому показані всі аспекти права,зосереджуючи увагу при цьому на рішення життєвих ситуацій. Це надає змогу більш реально визначати правильність дій молоді. Виховний захід розкриває правові норми, зв'язок з правилами моралі на яких вони базуються та приклади, які демонструють, як треба поводитись в конкретній ситуації..
Перегляд файлу

МАРИНИЧ ВАЛЕНТИНА ПАВЛІВНА

Вихователь.  Вища категорія. Вихователь-методист

НРЦ «Горлиця» Дніпровської міської ради

 

АНОТАЦІЯ: Необхідність організації правового виховання учнівської молоді зумовлена розбудовою Української держави, існування якої немислиме без відповідного рівня правової культури її громадян,  та   подолання правової неграмотності.   Адже не можна вважати фізично здорову людину гармонійно розвиненою,якщо вона, маючи широкі знання,добре працюючи або навчаючись,порушує закони.  Здатність людини розуміти правила співжиття і вимоги законів та відповідно поводитись не є вродженою,вона формується під впливом виховних заходів,є наслідком спілкування з іншими людьми, участі в різних  видах діяльності.

 Для реалізації завдань правового виховання необхідно  створити відповідний виховний простір з урахуванням цікавих інноваційних форм  впливу на підлітка. в якому показані всі аспекти права,зосереджуючи увагу при цьому  на рішення  життєвих ситуацій. Це надає змогу більш реально визначати правильність дій молоді.

   Виховний захід розкриває правові норми, зв'язок  з правилами моралі на яких вони базуються та приклади, які демонструють, як треба поводитись в конкретній ситуації..

          ВИХОВНИЙ ЗАХІД:  ТЕМА:  ВЕРНІСАЖ  ПРАВА .

МЕТА: Роширити знання учнів про закони своєї держави, законодавства щодо  підлітків та молоді ,   кримінальну  відповідальність та наслідки звичайних пустощів.

Підвищити юридичну обізнаність, допомогти зрозуміти  правила співжиття, навчити поважати закон і правопорядок.,бажання протистояти негативним впливам.

Ознайомити  з  основними  правами людей, дітей;  сприяти  розумінню того, що правам відповідають певні обов'язки;

 Навчити  розв’язувати життєві проблемні ситуації,пов’язані з порушенням закону та моральних засад, уміти оцінювати ті чи інші вчинки.

Виховувати  у  громадян правову свідомість, почуття  відповідальності, любов до  моральних цінностей народу

Корегуюча;  Розвивати увагу, пам’ять,мислення, зв’язне мовлення.  .

Основні поняття та терміни: Булінг, право, обов’язки, кримінальна відповідальність, правознавство, абетка,  фах.

Матеріали та обладнання. Плакати, картки, відео монтаж, вислови про право,виставка дитячих робіт.

Хід виховної години. . (Звучить мелодія пісні  « Маленька країна»).

Ми живемо з вами в  квітучій,сильній країні.  Всі разом – ми велика дружна сім’я.  Повноцінне життя нашої країни залежить  від вас, адже ви – її майбутнє. Люди на землі повинні бути щасливими. Але щастя своє і інших неможливе  без  людяності й добропорядності. Тому, ми сьогодні ,поговоримо про   морально – правові цінності, про права дітей та молоді сьогодні і в минулому, в країні, якої немає на жодній карті, і це – Країна прав дитини.    Нам допомагають журналісти  - історики, які підготували історичну  довідку.

Демонстрація  відео репортажу.

  Історик.  20 листопада   відзначають  Всесвітній день дитини. Були  часи, коли дітей  взагалі не сприймали  як щось особливе, до них ставилися  як до дорослих.  Пройшло не одне тисячоліття, поки людство зрозуміло, що  діти    потребують особливої уваги.І лише в XVII–ХVШ ст. на життя  дітей  почали звертати увагу.  

Учень- журналіст.У різні епохи люди неоднаково дивилися на виховання та догляд за дітьми. Особливо нелегко було дітям у Cередньовіччі, адже не було законів, які б оберігали їх життя.

У сучасному світі біля 250 мільйонів дітей планети  вимушені важко працювати або жебракувати, біля 30 мільйонів не мають можливості ходити до школи, біля 5 мільйонів щороку помирають від тяжких хвороб.

G:\2016 02 16 ВИХОВНЕ Маринич\фото 2019\P81129-155847.jpgВ середньовічній  Німеччині слово «дитина»  взагалі  було синонімом до слова «дурень».  Діти не мали законів,  які  б захищали право на   життя.

Фрагменти відео «бездарне виховання»

Учень-  журналіст. Довгі роки найрозумніші і найдобріші люди боролися за http://lawyerblog.odb.poltava.ua/wp-content/uploads/2017/10/1.pngдітей самотужки, і  нарешті, у 1924 році  вони вперше  зібралися в місті Женеві, де прийняли перший документ про потреби дітей — Декларацію прав дитини.

Всі права та обов’язки дітей  підтримує Конституція. Першою  Конституцією в сучасному її розумінні була  Конституція США, прийнята в 1787 р., яка діє і понині..  Це найстабільніша Конституція в світі – більш як за 200 років існування до неї було внесено лише  27  поправок.  Значно пізніше ,  28 червня 1996 року,   прийнята Конституція України.

Учень-журналіст. Народ  країни  має  знати цей закон, розуміти його, виконувати, охороняти й поважати, тому що у  ньому відображені права та обов’язки кожного, а це; і освіта, і право на життя, лікування, відпочинок.

Права дитини

Ти мусиш вивчити сумлінно

Це так потрібно,так важливо

G:\2016 02 16 ВИХОВНЕ Маринич\фото 2019\P81129-155833.jpgНапевне  знати в наші дні,

Коли з тобою справедливо вчиняють,а коли «НІ»

Тож прочитай,завчи напам’ять

Порадь і друзям прочитати

Хай прочитають тато і мама

Закони всім потрібно знать.

           автор Ірина Жиленко

Юридичні  пазли. Права людини. Робота з картками.

G:\2016 02 16 ВИХОВНЕ Маринич\фото 2019\P81129-160321.jpgЗапитання: В яких документах у школі  викладено обов’язки учнів?
( “Закон про освіту”, « Статут школи»,   «Правила для учнів»). 

Логічна вправа - роздум. Щоб жити по законам суспільства, існує наука – правознавство. Якщо взяти і порівняти дві галузі знань, медицину і правознавство,то ми побачимо спільне між ними. На вашу думку,що  спільне   ви бачите між ними?
- В обох галузях лікують людей: медицина лікує  тіло, а правознавство – розум, вчинки людей  протягом всього життя.

Вихователь:Діти, ми постійно зустрічаємося з питаннями права. Життя інколи дає такі уроки,що ми починаємо відстоювати свої права.
Багато хто з учнів дивуються, дізнавшись, що наші щоденні дії часто мають правову оцінку. Право, закони      супроводжують людину все його життя. Щоб уміло і правильно користуватися своїми правами і добре виконувати свої обов’язки, не порушуючи права і закон і  інтереси інших,  потрібно знати ази правової абетки. Дійсно, у вашому віці неможливо вивчити детально всі закони. Але основні, що стосуються вас, ви повинні знати. І ці знання ,  ви набуваєте  із шкільного життя, бесід, стосунків і т.д. Тому, спираючись на ваш досвід, ви  маєте змогу самостійно надати правову оцінку  літературним героям.

Казково -  правова  вікторина.На адресу нашого  класу прийшли  незвичні  листи  із запитаннями дітей молодшого класу. Вони просять допомоги -  дати вірну відповідь персонажу казки.

1.Уривок  із  казки «Коза-дереза».«Я  Зайчисько, я маленький, хатку мав собі гарненьку, та прийшла коза рогата, і нема у мене хати. Ой, хутчіш допоможіть, мої права Ви підкажіть». Чиї та які права були порушені? (Право на родинну оселю.)

2.Уривок  із казки «Царівна-жаба»

« Світлиця. Сидить Іван-царевич. Забігає дівчина і кричить: «Навіщо ти, Іване - царевичу, спалив  мою  жаб'ячу шкіру?  Шукай мене тепер в тридев'ятому царстві, у Кощея Безсмертного». 

  Яке право порушив Іван-царевич?

(Право на особисте життя, на таємницю. Ст. 32 Конституції України.)

3. Уривок з казки "Попелюшка".
«..матінко, сестри, можна і мені хоча б одним оком подивитися на бал?.
– Що тобі, Попелюшка, робити в королівському палаці? Хіба що спочатку прибереш, приготуєш, перебереш …»…

Яке право порушила зла мачуха?

( Право  на відпочинок)

       Так було у казці. У справжньому житті дітей, які змушені працювати, повинні захищати держава і закон, але про це ми поговоримо  пізніше.

Як ви розумієте слово "відпочинок"?.Відповіді дітей.

Вихователь.Бачите, які ви всі різні і несхожі один на одного. Для всіх відпочинок різний. Взагалі, кращий відпочинок – це зміна діяльності. Тобто, якщо ви сиділи і читали, то після цього можна пограти в футбол або потанцювати і навпаки.

Емоційно –  музична   руханка.  «Хип-хоп»

Експрес – відповідь «Чи знаєш ти закон?»

1. Два хлопці посварилися та вчинили бійку. Порушили вони закон чи ні?

2. Двоє дівчат вкрали годинник у своєї однокласниці.

 Порушили вони закон чи ні?

3. Діти зламали ненавмисне штахетник   у сусідів..

 Порушили вони закон чи ні?

4.Діти не вивчили урок. Як оцінити їх дії?

Вихователь:А зараз завдання буде значно складніше. Вам потрібно  справедливо оцінити дії своїх друзів.

G:\2016 02 16 ВИХОВНЕ Маринич\фото 2019\P81129-164713.jpg Робота в  локаціях . «Життєві проблеми
1.Користуючись тим, що у шкільному коридорі нікого не було, учень порвав чудову фотогазету, що висіла на стіні. Чи порушив цей учень правила поведінки в громадському місці, враховуючи те, що у скоєному вчинку він не признався?
Відповідає  представник локації
2.Один з учнів школи ненавмисне розбив шибку у вікні коридору. І хоч цього ніхто не бачив, хлопчик сказав про свій вчинок  вихователю  і одно-класникам. Прийшовши додому, схвильований хлопчик розповів про неприємну подію батькам. Тато дістав шибку потрібного розміру, наступного дня учень приніс її в школу. Працівники  школи допомогли вставити шибку.
Як ви вважаєте, цей вчинок можна вважати порушенням поведінки в гро-мадському місці? Учні висловлюють свої думки.

3.Костя Л., 12 років, подарував своїй подрузі велосипед. Приголомшеним батькам він пояснив, що велосипед – його приватна власність. А в Конституції записано, що кожен має право розпоряджатися своєю власністю. Хто ж правий – Костя чи батьки?

4. Діти перебігали вулицю на червоне світло. Водій, намагаючись  не збити дітей, різко вивернув кермо. У результаті зіткнулись два автомобілі. Яке правопорушення здійснили діти?

Юридична розминка.Продовж  незакінчене речення

Право – це …      (правила поведінки установлених державою).

Закон – це …(офіційний письмовий документ,  який містить норми права і приймається законодавчим органом держави).

Конституція – це …(основний закон держави, права й обов’язки громадян).
Вихователь:Ми вже не раз чули про те, що почастішали випадки дитячої злочинності,особливо це стосується  дітей,які проявляють булінг по відношенню до менших . Булінг - насильство над слабшими дітьми.

Відеоролик  «Булінг серед дітей»

Вихователь; Як ви бачити, що існує  багато причин  для булінгу  у нашому сьогоднішньому житті. Але однією із головних, я вважаю, є те, що підлітки не знають законів. Зараз групи учнів будуть демонструвати  різні ситуації,а ви будете оцінювати характер правопорушення і міру покарання, яка може бути присуджена за дане правопорушення

Роздача правової абетки.
Правовий  тренажер.   Інсценування в ролях.
(За столом сидять троє учнів. Вони обговорюють подію:Данило заліз на склад і викрав кілька пачок цигарок.)
Міша: А ви знаєте, що це було зовсім не страшно. А  я не боявся . 

Данило. Ну що ?  Вип’ємо за успіх.
Саша. Ви б краще не пили.
Данило.. А що, ти з нами не збираєшся пити?
Саша .      Трішки спробую.
Данило.  Пий, Саша, ти це заслужила. Адже, поки твоєї мами немає вдома, нехай все це полежить у тебе.
Саша. Я так і знала, що ви мені дасте на зберігання. Але ж коли домовлялися про те, що ти підеш красти цигарки, Данило обіцяв їх заховати у себе вдома. А тепер даєте мені! Ну ладно! Тільки не надовго!.
Данило. Та ладно!. Все ж  обійшлося!
Запитання:Чи винні у крадіжці всі троє дітей?
Ст. 223 КК України за такий злочин визначає покарання через позбавлення волі на термін від 3 до10 років.
Запитання:. Яку б міру покарання визначили ви кожному з них?

Ситуація 2. В коридорі школи діти затримали учнів молодших класів і вимагали від них гроші. При цьому загрожуючи,щоб нікому не говорили.

Діма: Малий ,іди сюди.

           Я на урок!

Діма:Я сказав,  іди  до мене!

Діма; Гроші є?

          Немає

Діма: Я бачив у  тебе є 5 грн. Давай сюда!.

           Це мої!

Діма:  Були твої, стали мої.

Діма: Попробуй, кому -  не-будь  сказати.  Будеш справу мати зі мною. Зрозумів.?  Аналіз  вчинку проводять учні.

 Юридична скринька.   Ст. 223 КК України за такий злочин визначає покарання через позбавлення волі на термін від 3 до10 років. 

 З якого віку і за що, діти, несуть відповідальність і яку?

Де  відбувають  покарання  особи  віком до 15 років?

 Запам’ятайте !! Якщо з Вами трапляються такі випадки ви повинні повідомити батьків або дорослих.

За здійснення правопорушення обов’язково настає індивідуальна  відповідальність. Це  «плата» правопорушника за ті негативні наслідки спричиненні його поведінкою.

КТС. Робота з кишеньковою абеткою

 Служба  у  справах  дітей

Органи  опіки  та  піклування

Соціальна  служба  для   молоді

Червона лінія  0-800-500-335

Система «телефон довіри» 101

Дерево мудрості.. Слова відомих людей про права,які особливо актуальні сьогодні.:

Знання права заслуговує найвищої шани (Ульпіан).

Держава створюється не заради того, щоб жити, але переважно для того, щоб жити щасливо (Аристотель).

Закони повинні для всіх мати однаковий зміст (Ш. Монтеск’є).

Творча  розминка. «Я президент». Уявіть. Ви попали на острів , де панував хаос, свавілля,відсутність порядку. Для того, щоб  остров’яни жили в мирі, дружбі, злагоді, необхідно прийняти закони, які було б записано в Конституції. Вам дано право керувати  на цьому острові.

Який би перший закон ви прийняли?.

 (Відповіді розміщують на трафареті книги «Конституція» з висловлюванням своєї думки.)

Вихователь:Ми розглянули ситуації, взяті з реального життя, зроблені реальними людьми. Молоді люди, про яких ми почули, стали на хибну стежку. Чи штовхав їх хтось, чи обрали самостійно? Та це вже, власне, не має значення. Всі вони відбували заслужене покарання. З їх життя випав великий відрізок часу, коли вони могли бути, як усі: вчитися, працювати, радіти життю, сонцю, приносити радість рідним. Тому, перш ніж щось вчинити, задумайтеся, а які наслідки будуть від вашого вчинку. Ти живеш серед людей. Кожен твій вчинок, кожне бажання відбивається на людях, які тебе оточують. Є чітка межа між тим, що тобі хочеться, і тим, що можна. Перевіряйте свої вчинки запитанням до самого себе: чи не чиниш зла, незручності чесним людям? Роби все так, щоб хорошим людям було добре, а злим – нестерпно..Ти користуєшся благами, створеними іншими людьми. Плати їм за це добром.

Бліц - турнір. Чи знаєте ви?1.Основний закон України.(Конституція)

2.Що вивчає правознавство?

3.Що таке булінг? 

4.Як Ви гадаєте,чи потрібні вам юридичні знання?

 5.Що таке право, обов’язок? Яка різниця?

6.Твої шкільні права та обов’язки?

7.Номери телефонів з  « Кишенькової абетки»

Вихователь:Не за горами час, коли ви закінчите школу і вступите у самостійне життя. Від вас  вимагається успішно займатися дорученою справою, бути відповідальним,  виконувати громадянські обов’язки – хорошого трудівника, захисника  Вітчизни, патріота, борця з недоліками в суспільстві, господаря багатств країни, сім’янина. Державі буде важлива ваша думка, ваші позиції щодо проектів законодавчих актів, які виносяться на широке обговорення. При цьому корисно постійно  поповнювати свої правові знання, жити по законам, а головне вболівати  за свою країну, за її майбутнє. тому, що кожен з вас є частиною великого народу, великої родини (пам’ятка молодого громадянина України)

 Я — українець. Є у мене право

На рідну мову та свою державу,

На гордий прапор золотисто-синій,

На щастя жити у такій країні.

 

 

Додаток.

Пам’ятка молодого громадянина України

  1. Пам’ятай: ти вільний громадянин вільної держави – України, для розвитку і зміцнення якої повинен кожним кроком, словом, дією сприяти розвитку, злагоді, порозумінню своєї землі й народу.
  2. Сприяй відродженню духовних цінностей, набувай ґрунтовних знань з історії, культури, традицій.
  3. Повсякчас дотримуйся основних засад духовності української нації – загальноприйнятих християнських заповідей.
  4. Виховуй у собі патріотизм, чесність, мужність, терпимість до недоліків інших.
  5. Засуджуй байдужість, зраду державних інтересів України.
  6. Чесно й добросовісно трудись на благо зміцнення державності України.
  7. Будь завжди готовим стати на захист цілісності Української держави, її кордонів, народу.
  8. Охороняй екологічне середовище, раціонально використовуй природні ресурси.
  9. Серцем відчуй єдність із державою, яка піклується про тебе, і яку ти маєш зміцнювати.

 

Список літератури:

1. Даніліна Т.А. Проблема захисту прав дитини у сім'ї / Т.А. Даниліна // Управління дошкільним освітнім закладом. - 2005. - № 6.

2. Мулько І.Ф.. Розвиток уявлень про людину в історії і культурі / І.Ф. Мулько. - М., 2004.

3. Права дитини: Основні міжнародні документи. - М.: Будинок, 1992

4. Прохорова О.Г. Захист дитинства у міжнародному праві / О.Г. Прохорова // Управління дошкільним освітнім закладом. - 2005. - № 6.

5. Сімейне виховання: Короткий словник / Уклад.: І.В. Гребенніков, Л.В. Ковіньку. - М: Политиздат,1990.

 

 

docx
Додано
18 березня
Переглядів
39
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку