Я та моє здоров’я. Складники здоров’я та їх взаємозв’язок. Чинники, які впливають на стан здоров’я.

Про матеріал
Розглянути поняття здоров’я; розвивати в учнів уміння та навички свідомого вибору здорового способу життя та формувати відповідальне ставлення до власного здоров’я; поширити уявлення про основні складові здоров’я; ознайомити з чинниками здоров’я і пояснити їх дію; виховувати в учнів розуміння необхідності дбати про життя і здоров’я.
Перегляд файлу

Тема: Я та моє здоров’я. Складники здоров’я та їх взаємозв’язок. Чинники, які впливають на стан здоров’я.

 

Мета: розглянути поняття здоров’я; розвивати в учнів уміння та навички свідомого вибору здорового способу життя та формувати відповідальне ставлення до власного здоровя; поширити уявлення про основні складові здоров’я; ознайомити з чинниками здоровя і пояснити їх дію; виховувати в учнів розуміння необхідності дбати про життя і здоровя.

Обладнання. Підручник О. Здирок, М. Фука «Здоров’я, безпека та добробут.    5 клас», робочий зошит, додатковий матеріал для роботи на уроці. 

 

Тип уроку. Комбінований.

 

Хід уроку

 

І. Організаційна частина.

Привітання вчителя. Установка на позитивний настрій.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності. Перевірка домашнього завдання.

  1. Що ми називаємо здоров’ям?
  2. Які основні чинники здоровя?

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

Здорова людина – це…

Доповни речення.

Здоровий спосіб життя – спосіб життя окремої людини з метою профілактики і зміцнення ________________. Включає такі принципи, як дотримання режиму дня, раціональне харчування, фізичну _______________, дотримання правил особистої ______________, відсутність _______________ звичок, доброзичливе ставлення до оточуючих.

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.

Сьогодні ми поширимо свої знання про складові здоров’я, установимо їх зв'язок і взаємовплив.

Пригадайте ознаки здоров’я, які розкривають зміст складових здоровя:

  •          «не хворіти, бігати, стрибати …» - це (фізична складова здоровя);
  •          «дружити, спілкувати з рідними …» - це (соціальна складова здоровя)
  •          «розуміти іншого, оцінити себе …» - це (психічна складова здоров’я);
  •          «бути добрим, любити …» - це (духовна складова здоровя).

IV. Вивчення нового матеріалу.

 

Розповідь вчителя з елементами бесіди

Здоров’я – одне з основних джерел щастя, радості та повноцінного життя. Основними складниками здоров’я є фізична, психічна, соціальна та духовна. Усі складники здоров’я взаємозалежні.

Зазвичай, коли говорять про здоров’я, то мають на увазі насамперед фізичне здоров’я. «У тебе нічого не болить?» — запитуємо ми, коли турбуємося про здоров’я близької нам людини. Але фізичне здоров’я — це лише одна зі складових, які мають відношення до здоров’я. Фізична складова здоров’я передбачає, що всі органи людини працюють правильно, організм виконує свої функції успішно, й у нас нічого не болить. Але, крім цього, дуже важливими є й інші процеси, які залежать від психіки людини. Наприклад, уява, пам’ять, уважність. Психічна складова здоров’я пов’язана з мисленням, почуттями, емоціями, здібностями. Психічно здорова людина вміє усвідомлено керувати власними емоціями й розвивати свій інтелект. Ще одним складником здоров’я є соціальне здоров’я. Соціально здорова людина вміє спілкуватися з людьми таким чином, щоб не ображати їх, бути для них корисною. Вона обирає певну соціальну роль і дотримується правил спілкування з іншими людьми згідно із цими ролями. Соціально здорова людина усвідомлює можливі наслідки власних дій і відповідає за результат цих дій. Соціальна складова здоров’я є дуже важливою, бо саме вона дає можливість людині стати членом суспільства. Кожна людина живе в суспільстві та спілкується з людьми, спираючись на певні життєві цінності. Вона духовно розвивається задля того, щоб сформувати власні цінності й визначити свою мету. У такому випадку йдеться про духовну складову здоров’я. Цінностями для людей є розуміння, повага, дисципліна, подяка, дружба, уміння прощати, терпіння, чесність. Духовно здорова людина живе згідно із цими цінностями. Духовна складова здоров’я дає можливість нам визначитися зі своїм ставленням до всіх складових здоров’я, об’єднати їх разом.

Чинники здоров’я

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Валерлогічна пауза.

Оздоровчий прийом циган «Підпирати небо».

 

Робота із зошитом.

Розробити план покращення свого фізичного розвитку (ст. 33).

 

V. Узагальнення та систематизація знань учнів.

 

Доповни прислів’я.

Палити – здоров’ю ____________________________________ .

Здоров’я дорожче за ____________________________________ .

У здоровому тілі – здоровий _____________________________ .

 

Робота з підручником.

Відкрийте підручники та розглянемо діаграму «Що впливає на здоров’я?» (обговорення діаграми з учнями).

 

Робота в групах.

Записати свої поради щодо гармонійного здоров’я, використовуючи власний життєвий досвід.

 

VІ. Домашнє завдання.

Опрацювати матеріал підручника. Записати мудрі поради щодо здоров’я (поради батьків).

 

VІІ. Підсумок уроку.

За макетом «квітки здоров’я» назвати складові здоров’я.

  •   Як досягти гармонійного стану здоров’я?

C:\Users\1\OneDrive\Робочий стіл\images.jpeg

docx
Додано
26 листопада
Переглядів
47
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку