24 травня о 18:00Вебінар: Підготовка до ЗНО: систематизація матеріалу та узагальнення знань за допомогою сервісу Canva

Як допомогти гіперактивній дитині

Про матеріал

Даний матеріал допоможе педагогам зрозуміти та допомогти гіперактивній дитині. Гіперактивні діти потребують великої уваги та максимум зусиль. Гіперактивні діти - діти, які весь час у русі.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Як допомогти гіперактивній дитині

 

 

 

 

Боровець Г.Ф.

 

 

 

 

 Непосидюча дитина – це не просто нескінченний галас і метушня в домі, це постійний страх за її життя і здоровя. Немає такої щілини чи отвору, куди вона не сунула б носа чи пальця, немає заборон, яких вона не порушувала б.

 Причиною такої нестриманості, як правило, є тимчасове перевантаження сили збудження нервової системи над силою гальмування. Цей дисбаланс компенсується у 10 – 14 річному віці, коли дитина вже здатна контролювати себе. Проте якщо дитину переконати в тому, що вона неслухняна, некерована, неуважна, байдужа до інших, тоді вона не стане використовувати цю здатність, бо не віритиме у свої сили. Отже, головне завдання батьків гіперактивної дитини – не навязати їй негативне ставлення до себе та світу.

 Кожна дитина робить залюбки дві речі: вона або співпрацює з батьками, або пручається їм. Це дозволяє дитині бути в центрі уваги, що для неї є дуже важливим. Ми повинні створити такі умови, щою дитина зрозуміла, що їй вигідно з нами співпрацювати.

Корекційні заходи щодо гіперактивних учнів повинні мати комплексний характер, тобто проводитися за участю таких спеціалістів: психоневролога, психолога, педагогів і батьків. Особливо важливим є пояснення батькам причини виникнення гіперактивності і розробка індивідуальної програми допомоги дитині. Разом з батьками педагоги повинні проводити психологічну корекцію пізнавальної, емоційно-вольової сфери і поведінки дитини.

Чим можуть допомогти батьки

  1. Не варто сподіватися, що бурхлива фізична активність вивільнить енергію малюка. Навпаки, коли він перевтомлений, він стає перезбудженим і ще менш керованим. Тому краще уникати ситуацій, що перезбуджують дитину, а її енергію варто спрямувати в корисне русло.
  2. Намагайтеся зайняти дитину тим, що її цікавить. Поки вона захоплена улюбленими справами, ризик, що в неї виникнуть небажані імпульси, - мінімальний.
  3. Спробуйте запобігти порушенню ваших вимог, бо дотриматися їх вона ще не здатна, а чим більшим буде досвід «неслухняності», тим глибшою стане переконаність дитини в тому, що вона погана.
  4. Для того, щоб зупинити енергійну дитину, доцільно переключити її увагу на щось емоційно значуще для неї: «Ой, дивись!», «Я згадала!».

Учитель, беручи до уваги рекомендації спеціалістів, здійснює процес навчання і виховання школяра, враховуючи його індивідуальні особливості розвитку і поведінки, сімейні обставини.

Чим може допомогти учитель

  1. Визначити уявлення дитини про себе і допомогти їй позбутися негативних переконань щодо власної неспроможності.
  2. Засобами гри створити позитивну мотивацію до розвитку вміння контролювати свої слова та дії.
  3. Тренувати в ігрових вправах довільну увагу дитини.
  4. Підібрати разом з батьками ефективні способи взаємодії з гіперактивної дитиною.
  5. Створити «атмосферу успіху» у навчанні.

Тільки у випадку подібного комплексного підходу відбувається послідовне виховання і розвиток гіперактивного учня, що сприяє реалізації потенціалу дитини і зниженню її емоційного напруження.

У роботі з гіперактивними школярами бажано дотримуватися таких основних настанов:

  1. розвиток слабких функцій (увага, контроль поведінки);
  2. формування навичок спілкування з дорослими та ровесниками;
  3. за необхідності повинна здійснюватися робота з метою подолання спалахів гніву.

Робота над цими напрямками може проводитися паралельно або, залежно від конкретного випадку, типу гіперактивності дитини, надається перевага одній із настанов (наприклад, відпрацювання навичок взаємодії з оточуючими чи розвиток довільної уваги).

Насамкінець хочеться сказати про те, що кожна дитина народжується зі своїм «Я». Як зазначив В.О.Сухомлинський «У наших руках – найбільша з цінностей світу – Людина. Ми творимо людину, як скульптор творить свою статую з безформного шматка мармуру: десь у глибині цієї мертвої брили лежать прекрасні риси, які належить добути, очистити від усього зайвого». А як це зробити, в який спосіб – вирішує сам майстер, тобто педагог.

 

docx
Додав(-ла)
Боровець Ганна
Додано
9 грудня 2018
Переглядів
226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку