Як досягти успіху внавчанні

Про матеріал
матеріал корисний для класних керівників старших класів. старшокласників. Можна використовувати на годинах спілкування, при друці листівок-порад.
Перегляд файлу

 

Як досягти успіху в навчанні, аби потім стати успішним у  житті?

(присвячується старшокласникам, випускникам і студентам)

 

  1.      Якщо ти переходиш до кращої  школи (вступаєш до ВНЗ), визнач сам свою мету. Неприйнятні варіанти - "так хочуть батьки", "більше нікуди не беруть", "за компанію з друзями"
  2.      Зрозумій, що навчання - це твій особистий вільний вибір і що воно потрібне не батькам, не вчителям, а саме тобі
  3.      Пам'ятай: освіта - це не те, чого тебе вчать, а те, чого ти вчишся сам. Лише самостійне пізнання насправді цінне. Уроки, лекції, семінари та інше  лише сприяють самоосвіті
  4.      Якщо твої батьки (або ти сам) сплачують за твоє навчання (наприклад, в приватній школі чи на контрактному відділенні в ВНЗ), знай, що гроші лише створюють умови для твоєї освіти, але не дають самої освіти. Освіту ти набуваєш сам!
  5.      Аналогічна думка: за гроші можна купити оцінки і, навіть, диплом про освіту, але не саму освіту
  6.      Також знай, що освіта і документ про освіту (атестат, диплом) - не одне і те ж
  7.      Освіта (рос. - "образование") - має працювати на твій "образ". Найголовніше в ній - яким ти стаєш як особистість, які внутрішні зміни відбуваються в тобі, як змінюється твоє ставлення до життя, до людей і до себе. Тому не обмежуйся "знаннями", прагни більшого - пізнання життя, людей, самого себе
  8.      Доповнення: в освіті важливим є не лише результат, а й сам процес усвідомлення, пізнання, змін. Стара китайська мудрість проголошує: "Батько, що дав синові рибу, нагодував його один раз. Батько ж, який дав синові вудочку, забезпечив його харчуванням назавжди"
  9.      Не прагни запам'ятати, прагни зрозуміти!
  10. Завжди шукай декілька варіантів розв'язання задачі, декілька варіантів відповіді на запитання. Ті, хто пошукують легкого життя і вважають, що перша-ліпша відповідь є єдиною і тому найкращою - обмежені і пересічні люди. Вони не зможуть стати лідерами - творцями нового, але лише виконавцями того, що їм накажуть чинити
  11. Серед своїх однокласників (однокурсників) шукай таких друзів, котрі могли б стати твоїми партнерами у навчанні. Будеш дружити з ледарями, безвідповідальними і нецілеспрямованими людьми - станеш подібним до них
  12. Будь готовим вчитися все життя. Жодна школа чи ВНЗ не здатні "по вінця" забезпечити знаннями. Сучасний світ настільки стрімко змінюється, що вижити в ньому здатні лише ті, хто не боїться змінюватись (набувати нових знань, досвіду) все життя
  13. "Мета освіти - не лише в тому, щоб давати людині знання, а й розвинути в ній самостійність мислення, потрібну для творчого сприйняття оточуючого світу", - писав П.Л. Капіца ще в 1970 році. Іншою мовою, сама по собі інформація, без переробки її власною головою, без власної думки - мало коштує
  14. Оскільки успіх, відкриття нового зазвичай знаходяться там, де стикаються різні галузі знань, цікався не лише власною наукою, фаховими предметами, але й тим, що спеціально вам не викладають. Наприклад, бізнесмену можуть стати в пригоді знання з психології (як будувати стосунки з партнерами і клієнтами) і педагогіки (як навчати персонал)
  15. Якомога раніше шукай нагоди застосувати свої знання, свій досвід. Безперечно, починаючий програміст не отримуватиме зарплату 500 у.о. за тиждень, проте, навіть за умови відсутності будь-якої зарплати, в тебе з'явиться шанс спробувати себе у справі, побачити, яких знань тобі бракує, які вміння користуються найбільшим попитом тощо. Розглядай досвід, що ти отримуєш, як еквівалент своєї зарплати і тоді настане час, коли твоя зарплата стане еквівалентом твого досвіду!
  16. Обираючи навчальний курс, купуючи книги і т.д., завжди керуйся правилом: "Я маю взяти не те, що стане у пригоді, а те, без чого не зможу обійтись"
  17. Не падай духом, коли зазнаєш поразки. Перед тим, як досягти успіху в розробці електричної лампи, Едісон провів майже 1000 невдалих дослідів. Він же сказав, що геній - це 1% натхнення і 99% потіння. В усіх негараздах, звертаючись до Бога, не кажи "За що?", а питай "Для чого?". Пам'ятай також, що найстрашніше - не те, що ми припускаємось помилок, а те, що не бажаємо вчитися на них. Сприймай кризу не як вирок, а як нагоду стати сильнішим!
  18. Скрізь, де є люди, є проблеми, що з ними пов’язані. Будь реалістом і не чекай, що тебе оточуватимуть лише „білі та пухнасті”.
  19. Не сприймай тих, хто має іншу думку від твоєї, як персональних ворогів. Ти ладен мати свою думку за умови, що поважаєш право інших на їхню власну. Оточуй себе людьми, які не бояться сказати тобі про свою незгоду з тобою і будь обережний з тими, хто завжди в усьому з тобою погоджується
  20. Ніколи не кажи собі, ніби все знаєш і все вмієш. Ніколи не зупиняйся в пізнанні, навіть коли випередив багатьох і досяг великих успіхів. Чим більше вчишся, тим більше усвідомлюєш, як багато ще непізнаного. До того ж, успіх тенісиста – не в тому, щоб дивитись на табло і тріумфувати від переваги у рахунку, а в тому, щоб пильнувати за рухом м’яча і реагувати на нього. Тому не відволікайся на самозвеличання, а продовжуй рух до мети! Не женися за славою, вона сама прийде до тебе, якщо будеш бачити правильно мету і прагнути її досягнення!
  21. Подібна думка: ніколи не соромся свого незнання. Часи всезнайок минули (останні патологічні прояви цього лиха ще можна спостерігати в телешоу „Перший мільйон” і „Найрозумніший”). Знання про своє незнання – перша ознака розумної людини. Відчуття незнання – найпотужніший мотив до пошуку, творчості
  22. „Не знати – не соромно, соромно – не спитати”. Навчися не боятись запитувати, якщо тобі щось незрозуміло. Запитання пробуджують свідомість, загострюють думку. Краще бути в постійному пошуку, ніж погоджуватись, не розуміючи... Запитальне ставлення до життя – позитивна риса особистості
  23. Учися відпочивати. Найкращий відпочинок – переключення на іншу корисну справу. Не дозволяй, щоб лінощі перешкоджали твоєму зростанню!
  24. Не будь рабом грошей, але і не зневажай їх. Учися мудро керувати своїми коштами, щоб вони працювали на тебе, а не ти – на них
  25. Не потурай шкідливим звичкам, займайся спортом (роби хоча б зарядку щоранку). Не чини будь-чого просто через те, що „так всі чинять”, думай власною головою і долай „стадний інстинкт”!
  26. Обираючи діяльність (навчання, професію), спитай себе:
    •      Яку користь вона принесе іншим людям?
    •      Яку користь, крім матеріальної, вона принесе мені?
    •      Наскільки вона відповідає покликанню особисто для мене?
  27. Роблячи вибір, зваж, які цінності та пріоритети ти кладеш у його основу, оскільки „що посіє людина, те й пожинатиме”. Будь готовий відповідати за свій вибір перед ким-завгодно!
  28. Будь гідний довіри і не працюй тільки через те, що хтось тебе контролює! Навчись САМ контролювати себе. Живи ініціативно. Сам знаходь для себе справу і не чекай, доки тебе попрохають чи примусять! Навчись випереджувати прохання!
  29. Не бійся змін
  30. Взаємини, ідеї і час – дорожчі за гроші. Вважай їх за свій скарб і вміло розпоряджайся ними!
  31. Вчись учитися. Принцип 20 на 80 стверджує: 20% зусиль, витрачених на раціональну організацію своєї діяльності (в тому числі навчальної), забезпечують 80% успіху
    •      Учись читати (відшукувати нове, інтерпретувати його, виокремлювати головне, знаходити застосування прочитаному)
    •      Учись говорити (ясно, коротко, аргументовано, ГРАМОТНО, тактовно)
    •      Учись робити нотатки і висловлювати свої думки письмово (Як скласти конспект? Як написати реферат? Як оформити заяву, протокол, написати автобіографію?)
    •      Учись спостерігати (можна дивитись і не бачити, слухати і не чути... Будь уважний до дрібниць, бо з них складається життя!)
    •      Учись аналізувати, визначати мету, планувати (це – якості гарного менеджера, вміння керувати і вони стануть тобі в пригоді, аби керувати собою і своїм життям)
    •      Учись оцінювати себе, свій результат, процес його досягнення (вмій визначити критерії, за яким визначається успіх, позитивні зміни і порівняти себе, свою роботу з цими критеріями)
    •      Учись мислити взагалі (порівнювати, систематизувати, класифікувати, узагальнювати, абстрагувати тощо)
    •      Учись запам’ятовувати (не визубрювати), використовуючи різні види пам’яті (слухову, зорову, асоціативну), коротко часове, але часте повторювання, і знання того, що логічно зв’язана інформація запам’ятовується в 22 рази краще, ніж алогічна
    •      Учись зосереджуватись, опановувати себе, оптимістично дивитись на життя (всі ці якості розвиваються і загартовуються так само, як м’язи спортсмена на тренуванні)

 

doc
Додав(-ла)
Кеда Лариса
Додано
6 січня
Переглядів
14
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку