«Як маленька краплинка шукала маму - хмаринку»
Заняття – дослідження для дітей раннього віку
Вихователь: О.В.Лисянська
«Як маленька краплинка шукала маму - хмаринку»
Заняття – дослідження для дітей раннього віку
Вихователь: О.В.Лисянська
Мета: продовжувати ознайомлювати дітей із явищем дощу та властивостями води : крапає, тече, шляхом експериментуванням, залучати їх до з’ясування здатності води стікати. Спонукати дітей до моделювання за допомогою господарчих губок – дощової хмари. Розвивати допитливість, мислення, мовлення, комунікабельність, творчу уяву. Виховувати повагу одне до одного, стимулювати інтерес до експериментально – дослідницької діяльності.
Матеріал: краплинка, вирізана з картону, повітряна кулька, тарілки з водою, паралонові губки, серветки, пульверізатори, плівка - 2.5м, стрейч - плівка, фарби, паточки, піпетка.
Попередня робота: Розповідь – бесіда «Якою буває вода». Слухання шуму дощу в аудіозаписі. Розучування гри «Сонечко і дощик».
Хід заняття
Вихователь: Малята, звідки накрапав дощик? (відповіді дітей) Так, із хмаринки. Хочете послухати історію про хмаринку?
Про хмаринку і її донечку Краплинку
Одного разу Хмаринка вийшла погуляти зі своїми діточками - синочками та донечками – краплинками. Вони то бавилися з мамою в небі, то падали на землю. Їм було дуже весело. А особливо тішилася одна Краплинка, яка так загралася на землі, що загубила свою маму.
Вона довго мандрувала світом, і от саме сьогодні потрапила до нашого з вами садочка. Краплиночка дуже хоче з вами погратися. А можливо, ми придумаємо, як повернути її до мами-хмаринки.
Гра з Крапликою
Мета: визначити, якою за розміром є краплинка.
Виховотель кожній дитині за домомогою пипетки на дитячу лодоньку садить краплинку. Діти розглядають і визначають велика чи маленька краплинка.
Вихователь: Де багато краплинок? А що таке дощик? (Це водичка) Звідки він береться? (з хмар) А якими бувають хмаринки? Мені дуже цікаво. А вам, малята? Краплинко, покажи нам, будь ласка. Як народжується дощ?
Експеримертально – досліднецька діяльність
«Звідки береться дощ?»
Діти підходять до столу з мисками, біля яких лежать поролонові губки, які формою нагадують хмаринки.
Вихователь:Подивіться, які гарні губки! Вони схожі на хмаринки в небі. Візьміть кожен собі одну. Які вони? (М’якенькі, легенькі.) А тепер занурьте губки у воду, нехай вони наповняться водою. Підніміть губки над мисками. Які тепер стали наші хмаринки? (Важкі.) Так, тому що вони набралися води. Стисніть рукою губку - що відбувається (З неї тече вода) Справді. Ось так і хмаринка в небі – коли вони наповнюються водою, то з них іде дощ.
Фізкультхвилинка: «Сонечко і дощик»
Вихователь: Дітки! А який буває дощик? ( Сильний, слабкий , лагідний). Він стікає, тече чи капає? Спробуємо і ми утворити дощики.
Експеримертально – досліднецька діяльність
«Здатність дощика стікати»
Діти підходять до стіни, де висить плівка з хмаринками , поруч стоять пульверізатори. Діти за допомогою пувьверізатора розприскують воду по плівці. Визначають, що дощик стікає, тиче, льється.
Вихователь: Наша Краплинка зовсім зажурилася, щось їй самотньо. Намалюємо Краплинці друзів.
Творча робота : Малювання на стрейч – плівці фарбами та патичком.
Прощання з Краплинкою.
Вихователь: Весело ми грали з Краплинкою. А ми обіцяли Краплинці, що повернемо її до мами – хмаринки. І я знаю, як нам це зробити. У мене є повітряна кулька, яка віднесе нашу Краплинку на небо, до матусі.
Діти прикріпляють Краплинку до кульки і відпускають.