Які водойми створила людина. Льодовики і багаторічна мерзлота

Про матеріал
Презентацію можна використати під час показового уроку. Є завдання з картою, контурною картою, підручником. Можна використовувати завдання з GR кодом
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Які водойми створила людина. Льодовики та багаторічна мерзлота

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Оцінювання рівня навчальних досягнень на уроці географії. Прізвище, ім’я учня{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1 Географічний диктант1-6 балів2 Робота в групах1-2 бали3 Спікер1 бал4 Закріплення матеріалу1-3 бали5 За активність 1 бал6 Загальна сума балів 

Номер слайду 5

Географічний диктант. На болотах утворюється корисна копалина-Найнижчий рівень води в річці - …Озера розташовані в розломах земної кори, за походженням є …Найглибше озеро України …Каспійське море є …озером. Озера, розташовані в кратерах вулканів, за походженням є…

Номер слайду 6

Пригадайте. Які води належать до вод суходолу?Згадайте, як змінюється температура з підняттям угору на 1 км.3) Які є гори на території України?

Номер слайду 7

Навіщо людина створює штучні водойми?Більшість водойм, які створила людина, не можна побачити на карті, але їх видно на плані місцевості. Наприклад, штучні водойми - ставки - є практично в кожному селі. Ставків в Україні налічують близько 28 тисяч! Воду з них використовують для зрошення, випоювання худоби. У ставках розводять рибу.

Номер слайду 8

Навіщо людина створює штучні водойми?Крім ставків, до штучних водойм належать водосховища та канали. Водосховища будують на річках вище за течією за допомогою греблі. Водосховища, як і ставки, регулюють рівень води в річці, а також рівень підземних вод. У місцях спорудження водосховищ часто будують електростанції.

Номер слайду 9

Навіщо людина створює штучні водойми?Працюємо з картою. Знайдіть на фізичній карті України каскад водосховищ на Дніпрі; запишіть у зошит їхні назви з півночі на південь та позначте 2 водосховища на карту України. Подумайте, чому саме на Дніпрі були побудовані греблі. Яке їх практичне значення?

Номер слайду 10

Навіщо людина створює штучні водойми?Перші водосховища на Землі з’явилися близько чотирьох тисяч років тому. Їх будували для зрошування земель та боротьби з повенями у Давньому Єгипті, Китаї, Месопотамії. Канали - теж штучні системи, створені людиною для зрошення, осушення та судноплавства.

Номер слайду 11

Навіщо людина створює штучні водойми?Працюємо з картою. Знайдіть на фізичній карті півкуль Суецький та Панамський канали, доберіть про них інформацію в інтернеті та заповніть таблицю:{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Назва каналу. Які материки розділяєЯкі океани і моря сполучаєРік створення. Протяжність. Панамський. Суецький

Номер слайду 12

Фізкультхвилинка

Номер слайду 13

Робота в групах: Група№ 1. Що таке греблі, для чого їх будують та їхнє практичне значення. Група № 2. Що таке льодовик, види льодовиків. Показати на картіГрупа № 3. Що таке снігова лінія. Охарактеризувати малюнок 176 підручника. Група 4. За GR-кодом поясніть, яке значення мають льодовики для природи і людей

Номер слайду 14

Навіщо людина створює штучні водойми?Яке практичне значення гребель? Для чого їх будують?Для регулювання стоку води в річці;для запобігання паводкам, оскільки гребля сповільнює плин річки, забезпечуючи випуск води в нормальному режимі;з метою створення водосховища, у якому міститься запас води для загального користування та сільськогосподарських потреб, наприклад, у посушливий період для поливу;для того щоб зробити річку судноплавною по всій довжині;для виробництва електрики на гідроелектростанціях.

Номер слайду 15

Де та як утворюються гірські й покривні льодовики?Льодовик - це природне скупчення льоду на земній поверхні в результаті нагромадження й ущільнення снігу вище від снігової лініїСнігова лінія - це межа, вище від якої сніг не тане навіть у теплу пору року, тому що там завжди температура повітря нижче 0 °С.

Номер слайду 16

Де та як утворюються гірські й покривні льодовики?Покривні льодовики виникають на плоских рівнинах у полярних областях Землі. Найбільша їх площа в Антарктиді та на острові Гренландія. На покривні льодовики припадає 98,5 % усіх льодовиків. Під дією власної ваги льодовики сповзають у море чи океан, утворюючи крижані брили - айсберги. Вони дуже небезпечні для судноплавства, оскільки на поверхні води видно лише невелику їх частину

Номер слайду 17

Де та як утворюються гірські й покривні льодовики?Гірські льодовики утворюються за сніговою лінією. Джерелом їх живлення є тверді атмосферні опади, що нагромаджуються, ущільнюються і перетворюються на лід. Нижче снігової лінії починає розтавати, залишаючи валуни, щебінь. Ці відклади називаються мореною. Потужні гірські льодовики є в Гімалаях, на Памірі, Кавказі

Номер слайду 18

Багаторічна мерзлота чи вічна?Багаторічна мерзлота - це верхній шар земної кори, що має від’ємну температуру ґрунтів і гірських порід і містить підземний лід. Вона охоплює 24 % поверхні суходолу. Утворюється в районах, де спостерігається тривала від’ємна температура повітря. Чи можна назвати її вічною? Ні, адже відомо про дрейф материків, про чергування періодів потепління та похолодання на земній кулі. Отже, зміна природних умов може призвести до танення промерзлого шару землі.

Номер слайду 19

Прочитайте завдання, поставлені на початку уроку. Чи отримали ви відповіді на них?- Яка інформація була для вас найбільш цікавою?- Що запам'яталося найбільше? …- Я дізнався, дізналась ...- Для мене стало новим ...- Мене здивувало ...- У мене вийшло …- Було важко.

Номер слайду 20

Прийом 3-2-1. Назвіть 3 нові факти по темі;2- факти , які знали раніше;1 – про те, що хочете більше дізнатися.

Номер слайду 21

Канали Льодовики

Номер слайду 22

Штучні водойми - це водосховища, канали, ставки. Підсумок. Греблі на річках мають велике практичне значення, але водночас створюють екологічні проблеми. Льодовики бувають покривні та гірські. Снігова лінія - межа, вище якої сніг не розтає протягом року. Багаторічна мерзлота - це верхній шар земної кори, що має від’ємну температуру ґрунтів і гірських порід та містить підземний лід.

Номер слайду 23

. Домашнє завдання. Опрацювати параграф 46. Скласти тестові запитання за вивченим матеріалом ( за бажанням)

pptx
Пов’язані теми
Географія, Презентації
Додано
13 березня
Переглядів
1061
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку