з досвіду роботи класноо керівника

Про матеріал
Самоврядування – це належним чином організована робота, для того, щоб однаково добре жилося всім, хто разом вчиться або працює… Щоб один одного не кривдили, не перешкоджали, не докучали… Щоб допомагали, піклувалися, стежили за порядком і правопорядком… Януш Корчак
Перегляд файлу

З досвіду роботи класного керівника

 Учнівське самоврядування

 

 Самоврядування – це належним чином організована робота, для того, щоб однаково добре жилося всім, хто разом вчиться або працює… Щоб один одного не кривдили, не перешкоджали, не докучали… Щоб допомагали, піклувалися, стежили за порядком і правопорядком…

Януш Корчак

 

       Уявіть собі, що наше життя – це один нейтральний колір, а всі люди за характером однакові, мають одні й ті ж самі здібності, виконують однотипну роботу… Чи людство тоді б прогресувало?!  

       Наш час потребує не однотипного характеру людей – а лідерів нової формації, людей компетентних, відповідальних, здатних мислити неординарно та приймати нестандартні рішення. Саме таким, на мою думку, і має бути класний керівник, особливо в наш час, коли зруйновано межу між добром і злом, між моральним і аморальним. Педагогом, який не тільки повинен мати знання того, як повести людей за собою, а й як зробити так, щоб вони тобі повірили, як організувати їх.

      Дитяче самоврядування, правильно організоване педагогами, відкриває невичерпні можливості для постійного вдосконалення виховного процесу. Воно сприяє розвитку дитячої ініціативи, яка стає джерелом нових знахідок та перемог, згуртуванню учнівського колективу.

   Одним з найважливіших факторів формування в учнів таких якостей є учнівське самоврядування, основними принципами якого є гласність, змінність, контроль, звітність.

   Розглядаючи учнівське самоврядування як один з видів самоврядування народу, А.С. Макаренко вважав його дієвим способом підготовки підростаючого покоління до життя, праці, активної участі в загальнодержавних суспільних справах.

   Введена в класі система самоврядування працює давно, але, зрозуміло, постійно підлягає постійним трансформаціям за вимогою часу. Її зміст в тому, щоб поєднати всіх дітей і залучити їх до вирішення питань з життя класу. Адже в кожному класі є діти-лідери  - «зірочки» і діти менш актині, тому, користуючись цією системою самоврядування, досягається основне завдання: усі учні глибоко і всебічно проникають у сутність своїх справ та обов’язків.

   Декілька слів про згадану систему самоврядування. На учнівських класних зборах шляхом відкритого голосування діти обирають командира класу. Це головний помічник класного керівника на чверть. Крім цього в класі формуються три-чотири ланки за бажанням учнів. Кожна ланка, по черзі відповідає за всю необхідну класну роботу протягом тижня (чергування, випуск газети, підготовка виставки тощо). Всі зауваження чергова ланка і вчителі фіксують у спеціальному журналі, який веде командир класу. Це полегшує класному керівнику об’єктивно оцінити поведінку учня протягом тижня.

   Основною заслугою цієї системи самоврядування є те, що кожен учень протягом місяця виконує різні функції в управлінні класом є «контролером», і «підконтрольним». Постійна зміна соціальних ролей сприяє розвитку почуття впевненості в собі і своїх діях, набуттю досвіду спілкування з товаришами, формує почуття справедливості і вміння об’єктивно оцінювати вчинки товаришів. сказати

   Виходячи з досвіду, можна сказати, що найвищою цінністю цієї системи самоврядування є формування в дітей почуття обов’язку і відповідальності за доручену справу, підвищення рівня вихованості.

 

docx
Додано
13 березня 2020
Переглядів
313
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку