Кожного дня ми вирішуємо проблеми доставки тих чи інших вантажів...
Зараз особливо це стосується перевезення людей і тварин, вивезення їх у найбільш безпечні місця, доставка гуманітарних вантажів, перевезення військових і техніки у гарячі точки нашої країни для оборонних дій нашої держави...
Саме зараз, під час військового стану, коли більшість регіонів країни потерпає від наступу російських загарбників, коли зруйнована майже вся інфраструктура міст і селищ більшості регіонів України, зруйновані дороги, будинки, магазини, автомобілі... люди очікують на допомогу і ,найголовніше – на ПЕРЕМОГУ!
У січня 2021 року Кременчуцький ліцей № 10 «Лінгвіст» отримав Грант Class Pack 2021, навіть два:
Грант FIRST® LEGO®League Challange
+
FIRST®LEGO® League Explore
28 січня 2021 року ми мали вже набори Lego® Education, які надійшли якраз до Міжнародного дня LEGO®
Тому в ліцеї підготували до цього дня виставку «У світі LEGO®», де учні представили моделі із власних наборів конструкторів
IRST® LEGO®League – Міжнародна програма, яка представляє STEM напрями освіти – науку, технологію, інженерію та математику, дітям від 4 до 16 років шляхом веселого та захоплюючого практичного навчання.
.
Програма-фестиваль створена для дітей
двома міжнародними компаніями – FIRST® та LEGO® Group.
Ми полюбляємо різноманітні фестивалі, тому ми разом із FIRST® LEGO® League
Мета програми:
надихнути дітей вивчати STEM, а також
долучатися до вирішення актуальних світових питань за допомогою улюбленої іграшки – конструктора LEGO® Education.
Трьома ключовими аспектами FIRST® LEGO® League є:
робототехніка, дослідження та лідерство.
FIRST® – це спільнота робототехніків, яка готує дітей до майбутнього!
Навчання за допомогою робототехніки надає учням можливість вирішувати реальні життєві проблеми, які потребують знань STEMпредметів, зокрема: математики (просторові поняття, геометрія – для розуміння способів руху роботів); фізики (електроніка, принципи роботи датчиків, що є основою роботів); технологій та дизайн (дизайн пристроїв, частин роботів, конструювання і програмування робототехнічних систем).
Кожного навчального року учні мають можливість досліджувати нові питання відповідно Темі сезону
Тема сезону 2021-2022 - «Доставка об’єднує»
Завданням є: винайти майбутнє транспортування, яке зможе покращити ефективність, безпеку, доступ та зв’язки шляхів.
Учні міркують над транспортною системою майбутнього, сучасними дорогами, зручними і безпечними швидкісними авто.
Фото з екскурсії, проведеної в рамках проєкту «Доставка об’єднує»
Так склалося, що спочатку через карантинні обмеження, з часом - через військовий стан і вимушене переміщення нам не вдалося провести міжшкільний фестиваль, але, перебуваючи в різних країнах світу, ми намагалися знайти друзів, із якими разом по-дорослому говорили про наболілі проблеми людства, про нас, українців, про нашу країну… Згодом усі мали можливість узяти участь в онлайн конференції, запросити на захід тих, кого знайшли під час перебування за кордоном, навчаючись у нових закладах освіти… Цікавилися у всіх однолітків, кого зустрічали там, чи беруть вони участь у подібних проєктах, яких саме? чи вивчають робототехніку? на якому рівні? які проєкти створені ними? чи проходять змагання з робототехніки у тих країнах? як саме?
Говорили з ними про те, що відбувається у нас у країні, та FLL і тему сезону 2021-2022 "Доставка об'єднує".
Якщо Ви і Ваші дітки беруть участь у програмі FLL, але в даний момент не мають можливості брати участь у змаганнях, або потребують підтримки і допомоги, як і ми, пишіть за ел. адресою: chaidak.2019@gmail.com Отож, давайте підтримувати один одного ... хоча б листами!!! Давайте листуватися, спілкуватися онлайн, ділитися своїми думками, прислухатися до нових ідей, бо нам відбудовувати нашу країну рАзом.
Фото з відкритих джерел Інтернету, 2022 рік
Фото з відкритих джерел Інтернету, 2022 рік
Війна показала нам наскільки важлива допомога людині, які саме роботи-помічники стануть у нагоді людству у майбутньому.
Але ви ж розумієте, що після перемоги відбудовувати все зруйноване російськими окупантами прийдеться нашим дітям, то ж саме зараз перед ними - будівниками майбутнього, доречно ставити актуальні на сьогоднішній день питання, які потрібно вирішувати вже зараз.
Оскільки з’являється все більше вимог до транспортної системи, ми маємо переглянути способи транспортування вантажів, людей і тварин, військових і техніки з місця на місце і до місця призначення, поміркувати над транспортом майбутнього, новими видами, наприклад, тієї ж військової техніки. Як люди евакуюються? Як гуманітарні вантажі перевозяться, сортуються та доставляються до пункту призначення. З огляду на уточнення, які були надані суддівською командою FIRST у США, вантажі – це продукція/вироби, тому перевезення тварин та людей не підпадає під тему сезону. Але діти все одно пропонувати своє бачення на ситуацію, що виникла, та винаходили власні шляхи вирішення проблем, які зараз виникають у нашому повсякденному житті і є актуальними.
Є такі місця, куди ні волонтери, ні військові, ні "Червоний Хрест" ніяк не можуть доставити ні продукти харчування , ні , за потребою, ту ж воду. Ми міркували з учнями про роботів, як би виглядали такі механізми, і чи дійсно допомогли б у даному випадку.
Проєктна робота «Транспорт майбутнього» Катерини Гориславець (14 років)
Робота колективу ліцею, проведена за темою сезону 2019 року – «CITY SHAPER - формуй місто» (набори ми отримали у подарунок від ТОВ «Інноваційні освітні технології» разом із Грантом Class Pack 2021) надасть можливість нашим учням і випускникам ліцею стати в перших рядах на відбудову нашої держави після війни . Творчі ідеї, винаходи, проєкти з цікавим баченням майбутнього наших міст і країни загалом від наших дітей не залишаться осторонь, обов’язково знайдуть втілення у інженерних проєктах і планах будівельників.
Бачення майбутньої архітектури міст України
Марон Анастасією (15 років)
Перші уроки для випускників: Технології. 11 клас
«Ми - будівники майбутнього» (захід, проведений 01.09.2021 р. до Дня Знань)
Дослідники все частіше конкурентоздатного випускника розглядають не лише як продукт закладу освіти, а й як особистість, яка має певні якості, може досягти високих результатів у своїймайбутній діяльності та зробити внесок у досягнення тієї організації, де він працюватиме. Зазначені молоді спеціалісти мають бути мобільними, прагнути до безперервного підвищення професійної майстерності та володіти високою адаптаційною й професійною мобільністю; спроможними до створення й використання високих технологій; мати сформовані міцні моральні засади, розвинену цивілізаційну культуру, відповідальність і толерантність; готовими до нового типу громадських відносин, які знаходяться в постійній динаміці та виявляються в переходах від однієїсоціально професійної ролідоіншої.
БиковаВ. одопроблемиконкурентоздатностіфахівців/В.Бикова//Збірник науковихпрацьУманськогодержавногопедагогічногоуніверситетуім.Павла Тичини. 2015. Ч.2. С.2 4.
З травня оголошено цього року про початок програми грантової підтримки всієї спільноти FIRST® LEGO®League (FLL) в Україні, наданою головним офісом програми FIRST!
У рамках цієї підтримки буде проведено ряд безкоштовних заходів, до яких зможуть приєднатись усі учасники та тренери FLL.
Серед заходів будуть і зустрічі психологічної підтримки для дітей -16 років та їхніх батьків з сертифікованою психологінею за програмою “Діти та війна” за підтримки представництва дитячого фонду ООН
ЮНІСЕФ в Україні; і пробні заняття з програмування від STEM-школи
INVENTOR для дітей 7-16 років в розділах STEM-Middle та STEMSenior; і вебінари для тренерів FLL на тему програмування Scratch .0 та Python, стратегії у Грі Роботів, покращення володіння англійською мовою.
FIRST® LEGO® League – Міжнародна програма, яка представляє STEM напрями освіти – науку, технологію, інженерію та математику, дітям від 4 до 16 років шляхом веселого та захоплюючого практичного навчання.
Ми з FLL і дуже пишаємося цим! Приєднуйтесь і Ви!
Доєднатися до команд менторів і команд First
Ми відкриті для всіх, ділимося зі всіма власним ще малим у цьому досвідом і готові до навчання і співпраці з більш досвідченими тренерами і амбасадорами інновацій в освіті.
Участь у Міжнародній конференції 21 квітня 2021 Кременчук
Виступ до Всесвітнього дня творчості та інноваційної діяльності
Захід за підтримки КЦПРПП за темою сезону 2019-2020 н.р. «Будівельний бум.»:
«Ми будуємо майбутнє» (1 захід, проведений 22.09.2021 р. до Дня без авто)
Цього року за підтримки грантової програми ми отримали матеріали за новою темою сезону – «Доставка об’єднує».
Напередодні, 22 вересня 2021 року, на базі нашого ліцею відбувся захід, присвячений Дню без авто. Разом із учителями міста і Кременчуцького району ми стали свідками доставки ... піци.
Історія доставки - ціла низка дивовижних фактів. Наприклад, у 200 році піца на замовлення прибула безпосередньо на стадіон під час гучного матчу з регбі - для цього застосували парашут.
У 2015 році у Мілані запровадили послугу доправлення страви за допомогою дронів. Але найвизначніша доставка була здійснена 2001 року: ракета доправила смачний продукт на Міжнародну Космічну Станцію. оправда, такий рекламний хід вартував організаторам 1 млн доларів. об виділитися на фоні конкурентів, деякі власники піцерій запровадили послугу «піца за 0 хвилин - або безкоштовно». Ідея ніби непогана, та від неї довелося відмовитися, оскільки кур’єри, поспішаючи виконати замовлення, часто потрапляли в ДТП і навіть спричиняли їх.
У день без авто ми скористалися відповідним сайтом ... не замовляли кур'єра... під час зустрічі більше говорили про те, як піцу доставлятимуть на замовлення в майбутньому рОботи: як вони виглядатимуть і як це відбуватиметься.
Тема Сезону 2021-2022 “ДОСТАВКА ОБ’ЄДНУЄ” (наступну зустріч щодо даної теми заплановано у День піци) присвячена тому як вантажі перевозяться, сортуються та доставляються до пункту призначення. Оскільки з’являється все більше вимог до транспортної системи, ми спочатку з тренерами, а потім із учнями маємо переглянути способи транспортування вантажів з місця на місце. Завданням сезону є винайти майбутнє транспортування, яке зможе покращити ефективність, безпеку, доступ та зв’язки шляхів.
Ми в грі!
Чекаємо на нові набори! ...
Постало питання: Як доставлятимуть нам набори у День без авто???
Суддівські аркуші оцінювання
Захід за підтримки КЦПРПП за темою сезону 2020-2021 н.р. «Твори. Рухайся. Грай.»:
«Ми будуємо майбутнє» (2 захід, проведений 01.10.2021 р. до Дня вчителя)
Захід за підтримки КЦПРПП за темою сезону 2020-2021 н.р. «Твори. Рухайся. Грай.»:
«Ми будуємо майбутнє» ( захід, проведений 03.12.2021 р. до Дня інвалідів)
Захід за підтримки КЦПРПП за темою сезону 2021-2022 н.р. «Доставка об’єднує»:
«Ми будуємо майбутнє» (4 захід, проведений 09.02.2022 р. до Дня піци)
Захід за підтримки КЦПРПП за темою сезону 2021-2022 н.р. «Доставка об’єднує»:
«Ми будуємо майбутнє» (5 захід, проведений 16.04.2022 р. до Дня довкілля)
Проєктні роботи дітей за екологічною тематикою
Проєктна робота екологічного спрямування «Зупиніть війну!» Анастасія Марон (15 років). Комп’ютерне мистецтво, квітень, 2022 р.
Американський письменник, професор біохімії Бостонського університету, популяризатор науки, один з найвідоміших майстрів наукової фантастики Айзек Азімов зазначав, що: «Історія досягла межі, коли людству більше не дозволяється ворогувати. Люди на землі мають дружити.» Він завжди намагався це підкреслити у своїх творах: «… не думаю, що можна змусити всіх людей любити один одного, але я хотів би знищити ненависть між людьми. І я цілком серйозно вважав, що знайкова фантастика є однією з ланок, які допомагають поєднати людство» (Джерело: https://dovidka.biz.ua/fah-azimov-analiz-tvoru/).
Захід «Роздуми про майбутнє», проведений 07.02.2022 до Дня робототехніки
За легендою саме в цей день відомий письменник-фантаст і популяризатор науки Айзек Азімов сформулював три відомі закони робототехніки
Три закони робототехніки:
1.
2.
3.
A robot may not harm humanity, or, by inaction,
allow humanity to come to harm.
Я, робот. Науково-фантастичні оповідання — Київ: Веселка (серії Пригоди. Фантастика). 270 с.
Отож, яких би роботів не придумували наші малі винахідники і юні інженери, вони назавжди запам’ятали головне правило робототехніки: «Робот не може заподіяти своїми діями чи бездіяльністю шкоди людству . Тому ми можемо бути спокійними за наше майбутнє, майбутнє наших дітей, онуків і всього людства.