Утвердити в кожній людині доброту, сердечність, чуйність, готовність прийти іншому на допомогу, чутливість до всього живого і красивого - елементарна, азбучна істина шкільного виховання. З цієї істини починається школа. Діти повинні жити у світі краси, гри, казки, музики, малюнка, фантазії, творчості. В.О.Сухомлинський
Програма «Основні орієнтири вихованняучнів 1 – 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» Мета програми: Формування морально-духовної життєво-компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал. Виховна мета є спільною для всіх ланок системи виховання та є критерієм ефективності виховного процесу.
Основні принципи виховання Принцип національної спрямованості; Принцип культуровідповідності; Принцип цілісності; Акмеологічний принцип; Принцип суб’єкт – суб’єктної взаємодії; Принцип адекватності виховання до психологічних умов розвитку особистості; Принцип особистісної орієнтації; Принцип превентивності; Принцип технологізації.
Золоті правила класного керівника Учитель має бути особистістю, привабливою для дітей. Учитель викликатиме повагу дітей, якщо він сам поважає кожного учня, чесний і відвертий у стосунках. Учитель має бути веселим, жартівливим. Учитель повинен раціонально використовувати свій час. Учитель має бути доброзичливим. Учитель має постійно вдосконалюватися, розширювати свій кругозір. Гасло вчителя: “Пізнай самого себе і допоможи в цьому своїм учням”. Учитель повинен реалізувати індивідуальний підхід до дитини, вміти її вислухати. Класний керівник має створити учнівський колектив, у якому панують доброзичливі стосунки. Педагог повинен приймати тільки обдумані рішення. Учителеві слід любити і захищати дитину, поважати її почуття Учителеві необхідно виховувати в дітей самодисципліну.
1.Аналітична: Вивчення індивідуальності учня. Аналіз і вивчення характеру колективу, що розвивається. Аналіз і оцінка сімейного виховання кожної дитини. 2.Організаційно-координуюча: Організація і стимулювання різноманітної діяльності дітей. Встановлення зв'язку школи із сім'єю. Індивідуальна дія на кожного учня і колектив. Робота з "малим" педколективом. 3.Комунікативна: Регуляція міжособистих стосунків серед дітей. Встановлення оптимальних взаємовідносин "учень-учитель". Створення сприятливого психологічного клімату в колективі. Максимальний розвиток кожної дитини, збереження її неповторності, розкриття потенційних талантів істворення умов. для нормального духовного, розумового і фізичного розвитку. Основними функціями моєї роботи є: