Задачі з фізики 7-8 класи

Про матеріал
Розроблені та оформлені розрахункові задачі з фізики по темах 7-8 класів. Процес розв’язання задач з психологічної точки зору – це послідовний перехід об’єкта від однієї проблемної ситуації до іншої шляхом моделювання першої ситуації і прийняття побудованої моделі за об’єкт другої ситуації. Деякі психологи стверджують, що кожна особистість повинна отримувати задоволення від вирішення завдання і «відчувати успіх». Задачі з фізики мають приваблювати учнів як своїм змістом, так і «красою» методів розв’язання, які дозволяють передбачити або відкрити явище природи чи властивості тіл. Завдання як будь-яке подолання труднощів представляють також і «спортивний інтерес». Вони повинні бути посильні і водночас цікаві.
Перегляд файлу

 

motion.jpg
Упорядник: В С Пешко

Учитель фізики і математики

Новосілківського НВК «ЗОШ І-ІІ  ступенів – ДНЗ»  Здолбунівської  районної  ради  Рівненської  області

 

 

Фізика. Навчальний посібник: 7 – 8 клас.

 

Розроблені та оформлені розрахункові задачі з фізики по темах 7-8 класів.

 

 

 

 

 

 

Призначений для вчителя фізики та учнів 7 – 8 класів.

 

 

 

Затверджено методичною радою Новосілківського НВК «ЗОШ І-ІІ  ступенів – ДНЗ»  Здолбунівської  районної  ради  Рівненської  області (протокол № 5 від 03.02.2017)

 

 

 

 

 

Вступ

Від рівня розвитку мислення людини залежать її пізнавальні здібності і можливості у перетворенні світу, її внесок у роз’язання соціальних завдань.

Вагоме місце у розвитку мислительної діяльності людини належить наочності, навчальному експерименту, задачам.  Аналіз чуттєвого рівня пізнання показує, що через органи чуттів людина відчуває предмети і явища природи, сприймає їх і в неї формуються уявлення, які фіксуються в пам’яті.

Доведено, що 88% інформації людина отримує за допомогою зорових відчуттів, 9% - за допомогою слуху, з побаченого запам’ятовується 40%, а з почутого - 20%, одночасно з побаченого і почутого 80% інформації.

Вимоги нашого часу чітко накреслені в програмах з фізики, які розглядають навчальний експеримент як метод набування знань. „Фізика, - підкреслюється у пояснювальній записці до програми, - повинна вивчатися як експериментальна наука.”  Це означає, що основні поняття і закони, а також найважливіші питання практичного застосування фізики слід по можливості розкривати на основі експерименту розвязуванні задач.

У повсякденній праці вчитель використовує безліч форм та методів роботи з дітьми, створюючи проблемні ситуації та знаходячи шляхи їх реалізації. Сучасна фізика є досить цікавою і водночас складною наукою. Тому й підходи до навчання повинні бути неординарними, напрямленими на зацікавленість кожного учня. Близько 30 років я маю змогу викладати фізику у школі, працюючи з обдарованими учнями, які проявляють неабиякий інтерес до вивчення даного предмету, так і з відстаючими. Готуючи учнів до олімпіад,  особливе місце в підготовці займають задачі. Адже вони:

·активізують мислення;

· формують практичні навички;

· формують логічне та фізичне мислення.

За своєю специфікою задачі поділяють на: кількісні та якісні.

 Крім цього їх класифікують як:

· групові;

· індивідуальні;

· проблемні;

· передбачувальні;

· для підтвердження правильності теорії;

· для закріплення матеріалу;

· домашні експериментальні задачі. 

Процес розв’язання задач з психологічної точки зору – це послідовний перехід об’єкта від однієї проблемної ситуації до іншої шляхом моделювання першої ситуації і прийняття побудованої моделі за об’єкт другої ситуації. Деякі психологи стверджують, що кожна особистість повинна отримувати задоволення від вирішення завдання і «відчувати успіх». Задачі з фізики мають приваблювати учнів як своїм змістом, так і «красою» методів розв’язання, які дозволяють передбачити або відкрити явище природи чи властивості тіл. Завдання як будь-яке подолання труднощів представляють також і «спортивний інтерес». Вони повинні бути посильні і водночас цікаві.

Образне мислення – це один із рівнів перетворення й засвоєння інформації. Експериментальні психологічні дослідження переконливо свідчать, що створення образів позитивно впливає на продуктивність мислення в різних видах діяльності. Тому розвиток образного мислення на уроках є важливою складовою формування інтелекту учнів. У цьому значну допомогу можуть надати задачі. Труднощі, що виникають під час вивчення фізичних явищ, закономірних зв’язків між ними та їх практичне застосування, легше долати, проводячи фізичний експеримент, ров’язавши задачу. Вдале поєднання теоретичного матеріалу та задач, як показує практика, дає найкращий результат.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Будова  речовини.

Вимірювання фізичних величин.

Задача 1

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI08.625\Линейка_thumb.jpg

 

 

 

Визначити ціну  поділки шкали лінійки та розміри олівця.

 

 

 

Задача 2

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI08.625\Линейка_thumb.jpg

 

 

 

 

Визначити ціну  поділки шкали лінійки та розміри олівця.

 

 

 

 

Задача 3

 

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI11.0172\Термометр_thumb.jpg

 

 

 Визначити ціну  поділки шкали термометра та його покази.

 

Задача 4

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI49.8219\Шкалы_thumb.jpg

 

 Визначити ціну поділки мензурки та обєми води.

Задача 5

 

 

Визначити:

  1.  ціну  поділки шкали мензурки ;
  2. об’єм налитої води;
  3. об’єм тіла неправильної форми.

 

Задача 6

 

F:\картинки з фізики\Площадь_thumb.jpg

 

Визначити площу дошки, якщо площа одного квадратика 1 см2    

 

Задача 7

F:\картинки з фізики\Объем_thumb.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Визначити обєм куба, якщо обєм одного кубика 1 см3

 

Задача 8

 

 

Визначити обєм куба, якщо його виміри 45х60х100 мм. Переведіть одиниці обєму в см3

  1. Рух і взаємодія  тіл

Задача 9

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI14.531\Движение по окружности_thumb.jpg

 

Гальмівний шлях вантажного  автомобіля при швидкості 54 км/год приблизно 12 м. Скільки часу гальмуватиме автомобіль?

 

Задача 10

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI33.266\Движение_thumb.jpg

 

Поштовий голуб летить зі швидкістю 25 м/с, людина йде зі швидкістю 5  км/год, а легковий автомобіль рухається зі швидкістю 72 км/год. Яку відстань кожен із них  подолає за 2 год?

 

 

Задача 11

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI00.453\График движения1_thumb.jpg

 

 

 

 

 

Охарактеризуйте графік руху літака. Його швидкість 40 м/с, переведіть в км/год.

 

Задача 12

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI00.422\График движения2_thumb.jpg

 

Охарактеризуйте графіки руху тіл. Визначте швидкості руху тіл в початковий момент і через 3 с.

 

 

 

Задача 13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI24.375\Взаимодействие тел_thumb.jpg

 

 

Між двома візками, маси яких відповідно дорівнюють 0,2 кг і 0,6 кг, розміщена стальна пружина. Визначити швидкість другого візка після взаємодії, якщо швидкість першого стала 30 см/с.

 

 

Задача 14

 

Визначте силу тяги ослика, якщо ціна поділки динамометра 10 Н/под.

 

Задача 15

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI16.250\Математический маятник_thumb.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Визначити період і частоту коливань математичного маятника, довжина якого 1 м.
  2. Період коливань математичного маятника дорівнює 1 с. Визначте довжину маятника.

 

 

 

 

 

 

 

 

Задача 16

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI51.8391\Физический маятник_thumb.jpg

 

  1. Під дією сили 2,5 Н пружина видовжилася на 4 см. На скільки видовжиться ця пружина під дією сили 3,5 Н
  2. Коефіцієнт пружності пружини завдовжки 20 см становить 100 Н/м. Визначити масу тіла, під дією якого довжина пружини стала рівною 25 см?
  3.  

Задача 17

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI36.532\Сложение сил_thumb.jpg

Пружина під дією двох гир масою 1 кг кожна розтягнулась. Чому вага однієї гирі, під якою ця пружина розтягнеться на таку саму довжину?

Задача 18

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI03.047\Сила трения_thumb.jpg

 

Брусок рухається рівномірно по поверхні стола. Як напрямлена сила пружності нитки і сила тертя ковзання,  що виникла під час руху бруска по поверхні стола? Чому дорівнює рівнодійна цих сил?

Задача 19

 

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI12.9844\САНКИ_thumb.jpg

Яку силу потрібно прикласти старшому хлопчику, щоб рівномірно рухати  дерев’яні сані масою 50 кг по горизонтальній льодяній дорозі? Коефіцієнт тертя дерева об лід становить 0,035.

Задача 20

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI04.954\Силы_thumb.jpg

Для рівномірного переміщення воза по грунтовій дорозі потрібна сила тяги 800 Н. Яку частину становить сила тертя від ваги воза з людиною , якщо його маса 400 кг?

Задача 21

F:\картинки з фізики\Неподвижный блок1_thumb.jpg

  1. Яку силу прикладає хлопчик піднімаючи  вантаж масою 24 кг зз допомогою нерухомого блоку.
  2. За допомогою нерухомого блоку піднімають з води гранітну плиту об’ємом 0,03 м3 . Яку силу прикладають робітники, коли плита знаходиться у воді? коли плита знаходиться над поверхнею води? (Тертя не враховувати.)

Задача 22

F:\картинки з фізики\Подвижный блок_thumb.jpg

 

Який найбільший вантаж може підняти хлопчик масою 42 кг, користуючись одним рухомим і одним нерухомим блоком? (Тертя не враховувати.)

Задача 23

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI16.5469\Рычаг_thumb.jpg

На кінцях гойдалки сидить хлопчик і дівчинка, масою 60 кг і 30 кг, довжина дошки 3 м. Де буде точка опори, якщо гойдалка в рівновазі?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Тиск твердих тіл, рідин і газів. Архімедова сила.

Задача 24

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI06.781\Давление_thumb.jpg

  1. Який тиск на поверхню снігу чинить хлопчик, маса якого 48 кг, а площа підошов його взуття 320 см2 .
  2. Спортсмен, маса якого 78 кг, стоїть на лижах. Довжина кожної лижі 1, 95 м, ширина 20 см. Який тиск спортсмен чинить на сніг?

 

 Задача 25

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI14.531\Движение по окружности_thumb.jpg

 

 Який тиск на поверхню дороги рівномірного завантаженого автомобіля, загальною масою 3 200 кг, якщо площа дотику кожного колеса становить 80 см2 ?

Задача 26

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI45.0484\Давление жидкости2_thumb.jpg

  1. На якій глибині перебувають водолази, якщо манометр показує тиск 1545 кПа?
  2. На якій глибині знаходяться шукачі перлин, якщо на них діє тиск води, що рівний атмосферному?

 

Задача 27

 

04-19%20-%20preview

 

З якої найбільшої глибини вода за поршнем насоса може піднятися при нормальному атмосферному тиску? На яку висоту за одних і тих самих умов підніметься за поршнем нафта?

Задача 28

 

04-27%20-%20preview

  1. Яка висота гори, якщо біля її підніжжя тиск дорівнює 730 мм рт. ст., а на вершині 695 мм рт. ст.?
  2. Який тиск у верхній точці гори, якщо на землі барометр показував 750 мм рт. ст., а її висота 315 м?

 

Задача 29

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI03.641\Давление жидкости_thumb.jpg

У сполучених посудинах міститься ртуть, вода,гас, олія і нафта. Вияснити в якій посудині міститься кожна із рідин.

 

Задача 30

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI66.9422\Архимедова сила_thumb.jpg

 

  1. Вага тіла в повітрі становить 8 Н, а при зануренні його у воду зменшилась до 4 Н. Чому дорівнює величина виштовхувальної сили, що діє на тіло?
  2. Циліндр, виготовлений із заліза, важить у повітрі 2,34 Н, а у гасі його вага зменшилась до 2.1 Н. Чому дорівнює густина гасу?

Задача 31

 

04-35%20-%20preview

Площа малого поршня гідравлічної машини дорівнює 5 см2, а великого – 200 см2.  На малий поршень діє сила 25 Н. Визначити силу тиску на великий поршень.

  1. Світлові явища.

Задача 31

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI15.625\Образование тени_thumb.jpg

Лампа та куля знаходяться на одній прямій, перпендикулярній до площини екрана. На якій відстані від лампи стоїть екран, якщо куля має діаметр 10 см, висота тіні 18 см, а відстань від джерела до кулі 60 см.

Задача 32

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI28.875\Тень и полутень_thumb.jpg

 

Схему якого затемнення -  сонячного чи місячного – зображено на малюнку.

Задача 33

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI45.938\Закон отражения_thumb.jpg

  1. Кут падіння променя 600 . Який кут відбивання?
  2. Кут падіння променя 250. Чому дорівнює між падаючим і відбитим променями?
  3. 2/3 кута між падаючим і відбитими променями складають 800. Чому дорівнює кут падіння променя?

 

Задача 34

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI23.844\Преломление света в воде_thumb.jpg

  1. Під яким кутом до поверхні води падав промінь, якщо водолаз визначив, що кут заломлення променя світла у воді 420.
  2. Хлопчик хоче дістати паличкою копійку, що лежить на дні річки. Прицілившись, він опускає паличку під кутом 450. На якій відстані від копійки торкнеться паличка до дна річки, якщо її глибина 40 см? Показник заломлення води  n=1,33
  3. Промінь світла падає на поверхню води під кутом α= 60 0. Яка глибина річки, коли промінь досягнувши дна річки змістився на 20 мм? Показник заломлення води  n=1,33

 

Задача 35

  1. C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI17.0563\Линза собирающая_thumb.jpg
  2. C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI16.6000\Линза рассеивающая_thumb.jpg
  1. Як називаються лінзи зображені на малюнку?Яка з них має дійсний фокус, а яка – уявний?
  2. За яких умов лінза з фокусною відстанню F=8 см може утворити пряме, збільшене зображення предмета?

 

Задача 36

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI19.0000\Увеличенное изображение С НАДПИСЯМИ_thumb.jpg

  1. Охарактеризуйте зображення предмета за малюнком.
  2. Предмет, що випромінює світло, розміщений на відстані 420 см від екрана. Де потрібно розмістити збиральну лінзу, щоб дістати 20-кратне збільшення предмета? Яка має бути оптична сила лінзи?

Задача 37

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI19.7938\Уменьшенное изображение С НАДПИСЯМИ_thumb.jpg

  1. Охарактеризуйте зображення предмета за малюнком.
  2. Перед двоопуклою лінзою з фокусною відстанню 50 см міститься предмет висотою 2 м на відстані 3 м. Визначити, на якій відстані лежить зображення предмета, яке його збільшення, яка висот, яка оптична сила лінзи.

 

Задача 38

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI02.266\Лупа_thumb.jpg

 На лупі написано,що вона дає 15-кратне збільшення. На якій відстані потрібно розмістити лупу від предмета, що розглядається?

 

Задача 39

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI12.875\Микроскоп_1_thumb.jpg

 Збільшення мікроскопа k=600. Визначити оптичну силу об’єктива, якщо фокусна відстань окуляра Fок=4 см, а довжина тубусу l=24 см.

Задача 40

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI33.485\Фотоаппарат_thumb.jpg

Головна фокусна відстань об’єктива фотоапарата 5 см. З якої відстані сфотографовано будинок висотою 15 м, якщо його зображення на плівці має висоту 20 мм?

Задача 41

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI20.235\Перископ_thumb.jpg

Під час Великої Вітчизняної війни в баштах танків ставили призматичні перископи. Поясніть призначення та принцип дії  такого перископа.

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Звукові явища

Задача 41

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI16.0422\Звуковая волна(принцип)_thumb.jpg

 Біля отвору мідної труби завдовжки 366 м  утворили звук, який досягнув другого кінця труби по металу на 1 с раніше, ніж у повітрі. Яка швидкість звуку в міді? Вважати, що швидкість звуку в повітрі 330 м/с.

Задача 42

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI18.5125\Эхолот_thumb.jpg

 Сигнал радіолокатора повертається від цілі через 3,3х10-4 с. На якій відстані знаходиться ціль?

  1. Робота. Енергія.

Задача 43

 

04-20%20-%20preview

 

  1. На поршень насоса діє сила 2на відстань 50 см?04 кН. Чому дорівнює робота за один хід поршня 40 см?
  2. Тиск води в циліндрі нагнітального насоса 1 200 кПа. Чому дорівнює робота під час переміщення поршня площею 400 см2

 

Задача 44

 

 

Кінь рівномірно везе віз із швидкість 0,8 м/с, прикладаючи зусилля 400 Н. Яка робота виконується при цьому за 1 год? (Силу, яку прикладає кінь до воза, вважати напрямленою вздовж переміщення воза)

Задача 45

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI10.12000\Работа силы тяжести_thumb.jpg

 

Висота  похилої площини 1, 2 м, а довжина 12 м. Щоб підняти вантаж масою 200 кг за допомогою похилої площини, потрібна сила 250 Н. Визначити ККД цієї похилої площини.

Задача 46

 

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI10.72562\Работа_thumb.jpg

 

Хлопчик тягне сані прикладаючи силу 200 Н. Яку роботу виконує хлопчик, протягнувши сані на 100 м, якщо кут напрямком сили і напрямком переміщення 450.

 

 

Задача 47

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI04.563\Задача1_thumb.jpg

 

 Літак масою 10 т рівномірно рухається в повітрі. Яку роботу він виконує на шляху 200  км, якщо сила опру повітря 60 Н.

 

Задача 48

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI00.484\Автобус тормозит_thumb.jpg

 

 Швидкість рівномірного руху автобуса 72  км\год. Сила опору повітря  400 Н, сила тертя 200 Н. Визначити, яку потужність розвиває двигун автобуса.

 

 

 

 

 

 

Задача 49

 

F:\картинки з фізики\Трение1_thumb.jpg

Вантаж масою 200 кг робочі рівномірно переміщають по горизонтальній поверхні. Яку роботу вони виконують на шляху 100 м і які роботу виконує сила тертя в кожному випадку, якщо коефіцієнт тертя ковзання рівний 0,3, а кочення 0, 01?

Задача 50

 

C:\Documents and Settings\Валентина\Local Settings\Temp\Rar$DI10.87046\Энергия_thumb.jpg

 

 Тіло ковзає вниз по похилій площині. Кут нахилу площини до горизонту α=200, довжина її l= 4 км, коефіцієнт тертя між тілом і площиною k=0,2. З якою швидкістю   рухатиметься тіло в момент переходу з похилої площини на горизонтальну поверхню?

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Фетіщева Лариса Анатоліїівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Фізика 7 клас (Сиротюк В. Д.)
Додано
5 березня 2019
Переглядів
6902
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку