Захід: «Громадянська ініціатива: Будуємо разом»
1. Тема
«Громадянська ініціатива: Будуємо разом»
2. Кооперативний метод, на основі якого розроблено вправу та обґрунтування вибору
Метод «Джигсоу» (Jigsaw)
Обґрунтування вибору:
Метод «Джигсоу» (або «Мозаїка»). Цей метод дозволяє залучити учнів до спільної роботи над єдиним завданням, де кожен учасник виконує певну частину роботи, що складає загальну картину. Метод допоможе сформувати почуття відповідальності перед командою, розвиває навички співробітництва та сприяє розумінню значення громадянської участі. с
3. Тривалість
60 хвилин
4. Мета
Формувати в учнів розуміння значення громадянських ініціатив, розвивати навички командної роботи та співпраці, а також стимулювати активну участь у житті громади.
5. Конкретні (очікувані) результати
6. Необхідні матеріали та ресурси
7. Алгоритм проведення вправи
Вступна частина (10 хвилин)
Основна частина (40 хвилин)
Етап 1: Розподіл на групи та визначення ролі (5 хвилин)
Лідер: координує роботу групи, забезпечує дотримання завдань та розподіл часу, слідкує за тим, щоб кожен учасник мав можливість висловитися.
Записувач: збирає та структурує ідеї, які пропонуються групою, записує основні думки, ключові рішення та план дій, відповідає за створення візуальних матеріалів, якщо це потрібно.
Презентант: представляє результати роботи перед іншими учасниками або вчителем, формує та чітко викладає основні ідеї та висновки, відповідає на запитання аудиторії.
Дослідник: шукає додаткову інформацію, яка потрібна для виконання завдання, надає факти та аргументи для підтримки ідей групи, аналізує можливості альтернативи та пропонує їх для обговорення.
Розподіл ролей здійснити:
Метод жеребкування: кожен учень витягує проблему з назвою ролі. Добровільний вибір: учні самостійно обирають ролі, що виходять зі своїх сильних сторінок та інтересів.
Призначення вчителя: вчитель сам назначає роль, враховуючи індивідуальні особливості.
Етап 2: Розподіл тем та дослідження (10 хвилин)
Етап 3: Формування ідеї та плану дій (15 хвилин)
Етап 4: Презентація ініціативи (10 хвилин)
Заключна частина (10 хвилин)
Етап 5: Голосування та обговорення (5 хвилин)
Етап 6: Рефлексія (5 хвилин)
8. Рефлексія (3-5 питань для рефлексії)
Підсумок: Цей захід сприяє формуванню розуміння учнями важливості громадянської активності, розвитку навичок співпраці та комунікації, а також стимулює їх до участі у вирішенні суспільних проблем. Використання методу «Джігсоу» забезпечує активну участь кожного учасника, сприяючи глибшому засвоєнню матеріалу та розвитку критичного мислення.