Захід: «Громадянська ініціатива: Будуємо разом»

Про матеріал
Виховний захід: «Громадянська ініціатива: Будуємо разом», з використанням кооперативного методу«Джигсоу» (Jigsaw). Цей метод дозволяє залучити учнів до спільної роботи над єдиним завданням, де кожен учасник виконує певну частину роботи, що складає загальну картину. Метод допоможе сформувати почуття відповідальності перед командою, розвиває навички співробітництва та сприяє розумінню значення громадянської участі.
Перегляд файлу

Захід: «Громадянська ініціатива: Будуємо разом»

1. Тема

«Громадянська ініціатива: Будуємо разом»

2. Кооперативний метод, на основі якого розроблено вправу та обґрунтування вибору

Метод «Джигсоу» (Jigsaw)

Обґрунтування вибору:

Метод «Джигсоу» (або «Мозаїка»). Цей метод дозволяє залучити учнів до спільної роботи над єдиним завданням, де кожен учасник виконує певну частину роботи, що складає загальну картину. Метод допоможе сформувати почуття відповідальності перед командою, розвиває навички співробітництва та сприяє розумінню значення громадянської участі. с

3. Тривалість

60 хвилин

4. Мета

Формувати в учнів розуміння значення громадянських ініціатив, розвивати навички командної роботи та співпраці, а також стимулювати активну участь у житті громади.

5. Конкретні (очікувані) результати

  • Знання: Учні розуміють поняття громадянської ініціативи та її роль у розвитку суспільства.
  • Навички: Розвивають уміння працювати в команді, комунікувати свої ідеї, вирішувати конфлікти та приймати спільні рішення.
  • Цінності: Усвідомлюють важливість відповідальності перед суспільством та готовність брати активну участь у його розвитку.

6. Необхідні матеріали та ресурси

  • Великий аркуш паперу або фліпчарт для кожної групи.
  • Маркери, фломастери, кольорові олівці.
  • Наклейки або картки для запису ідей.
  • Таймер або годинник для контролю часу.
  • Презентаційні матеріали (проектор, комп'ютер для презентацій).

7. Алгоритм проведення вправи

Вступна частина (10 хвилин)

  1. Вчитель починає захід із короткої презентації про громадянські ініціативи, наводячи приклади успішних проєктів у різних сферах (екологія, освіта, соціальна підтримка).
  2. Вчитель пояснює мету заходу та структуру вправи, розповідає про метод «Джигсоу» і ролі учасників у групах.

Основна частина (40 хвилин)

Етап 1: Розподіл на групи та визначення ролі (5 хвилин)

  1. Вчитель ділити клас на малі групи по 4-5 учнів.
  2. Вчитель розподіляє ролі в середній групі (лідер, записувач, презентант, дослідник. (Ролі  допомагають учням усвідомити свої обов’язки та ефективно працювати в команді, сприяючи організованості, успіху та досягненню спільної мети.

Лідер: координує роботу групи, забезпечує дотримання завдань та розподіл часу, слідкує за тим, щоб кожен учасник мав можливість висловитися.

Записувач: збирає та структурує ідеї, які пропонуються групою, записує основні думки, ключові рішення та план дій, відповідає за створення візуальних матеріалів, якщо це потрібно.

Презентант: представляє результати роботи перед іншими учасниками або вчителем, формує та чітко викладає основні ідеї та висновки, відповідає на запитання аудиторії.

Дослідник: шукає додаткову інформацію, яка потрібна для виконання завдання, надає факти та аргументи для підтримки ідей групи, аналізує можливості альтернативи та пропонує їх для обговорення.

Розподіл ролей здійснити:

Метод жеребкування: кожен учень витягує проблему з назвою ролі. Добровільний вибір: учні самостійно обирають ролі, що виходять зі своїх сильних сторінок та інтересів.

Призначення вчителя: вчитель сам назначає роль, враховуючи індивідуальні особливості.

Етап 2: Розподіл тем та дослідження (10 хвилин)

  1. Вчитель призначає кожній групі конкретну тему для розробки громадянської ініціативи (наприклад: екологічний проект, соціальна підтримка, освітні ініціативи, культурні заходи, створення ідеального міста).
  2. Учасники досліджують тему, збирають інформацію, обговорюють можливості ідеї та формулюють свою ініціативу.

Етап 3: Формування ідеї та плану дій (15 хвилин)

  1. Групи створюють конкретний план дій для реалізації своїх ініціатив:
    • Визначають проблему, яку вирішують.
    • Формують цільове завдання проекту.
    • Планують етапи реалізації та отримання ресурсів.
  2. Записувач записує всі деталі плану на аркуші або фліпчарті.

Етап 4: Презентація ініціативи (10 хвилин)

  1. Презентант кожної групи представляє свою ініціативу перед класом, пояснюючи основні аспекти проекту.
  2. Інші учні залишають питання та висловлюють свої коментарі.

Заключна частина (10 хвилин)

Етап 5: Голосування та обговорення (5 хвилин)

  1. Вчитель організовує голосування, де кожен учень обирає найкращу ініціативу.
  2. Вчитель оголошує переможців та дякує всім за участь.

Етап 6: Рефлексія (5 хвилин)

  1. Вчитель задає питання для рефлексії, спрямовані на аналіз досвіду учнів.

8. Рефлексія (3-5 питань для рефлексії)

  1. Які труднощі виникли під час роботи в групі та як ви їх подолали?
  2. Що нового ви побачили про важливість громадянських ініціатив у розвитку суспільства?
  3. Як метод «Джігсоу» допоміг вам краще зрозуміти тему заходу?
  4. Які навички командної роботи ви розвинули під час цієї вправи?
  5. Як ви можете отримати отримані знання та навички у своєму повсюдному житті?

Підсумок: Цей захід сприяє формуванню  розуміння учнями важливості громадянської активності, розвитку навичок співпраці та комунікації, а також стимулює їх до участі у вирішенні суспільних проблем. Використання методу «Джігсоу» забезпечує активну участь кожного учасника, сприяючи глибшому засвоєнню матеріалу та розвитку критичного мислення.

 

docx
Додано
22 грудня
Переглядів
4
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку