15 квітня о 18:00Вебінар: Інтегрований STEM-тиждень як ресурс формування цілісності сприйняття світу

«Залежність від комп’ютера та інтернету як актуальні проблеми сучасності» (тренінгові заняття для учнів 9-10 класів)

Про матеріал
Тема заняття: «Залежність від комп’ютера та інтернету як актуальні проблеми сучасності» (тренінгові заняття для учнів 9-10 класів) Мета: визначити та проаналізувати основні проблеми комп’ютерної та інтернет-залежності в учнівському середовищі, визначити причини появи, симптоми та наслідки компютерної залежності, способи формування адекватної самооцінки для профілактики компютерної залежності. Розглянути вплив комп’ютера та мережі INTERNET на соціокультурний розвиток учнівської молоді. Дати інформацію про вплив комп’ютерних ігор на організм дитини. Хід заняття Психолог: Комп’ютер увірвався у наше життя стрімко і з кожним днем стає невід’ємною частиною нашого повсякденного життя. В сучасному світі не вміти користуватись ним все рівно, що не вміти писати або читати. Сьогодні майже вся діяльність людини супроводжується інноваційними технологіями, які допомагають людині розвиватись та збагачувати свої знання, швидко і оперативно отримувати необхідну інформацію, економити час і раціоналізувати свою діяльність. З появою комп’ютерних технологій людство вийшло на нову сходинку свого розвитку. Саме завдяки інформаційним технологіям є можливість виконати великий обсяг роботи за менший проміжок часу, що підвищує ефективність професійної діяльності. Вправа 1. Асоціативний кущ Учням пропонується дати відповідь на запитання: «Для мене комп’ютер це …» (Розваги, спілкування, перегляд фільмів, пошук додаткової інформації, велика бібліотека, помічник у навчанні….) Доповідь учня 10 класу: Сучасне життя та комп’ютер Психолог: У сучасному світі повноцінне життя людини неможливо уявити без інформаційних технологій. Але разом з тим в результаті проникнення комп’ютерів та Інтернету в повсякденне життя людини з`явилися і хвороби, про які ще кілька років тому ніхто не знав – це комп’ютерна та Інтернет-залежності. Вправа 2. «Позитив та негатив» Мета: з’ясувати уявлення учнів про позитивні та негативні сторони при користуванні комп’ютером Учасники діляться на дві групи:  перша група вказує про позитивні наслідки використання комп’ютерів;  друга група — про негативні наслідки використання комп’ютерів; (відповіді необхідно обґрунтувати) Доповідь учня 10 класу: Розвиток комп’ютерної залежності. Ігроманія Викладач: Розглянемо загальні ознаки комп’ютерної залежності Психологічні симптоми:  людині важко самостійно відірватись від роботи або гри на комп’ютері;  якщо хтось або щось відволікає від комп’ютера, людина відчуває сильне роздратування;  прийшовши додому або прокинувшись зі сну першим ділом вмикає комп’ютер;  нездатність спланувати завершення сеансу роботи або гри (ще трошки, ще 5 хвилин);  час проведений за комп’ютером змушує залежного відкласти або ігнорувати домашні справи, роботу, навчання, зустрічі, домовленості;  постійний пошук грошей на придбання ігор, обладнання, оплати Інтернету;  завжди є пояснення і виправдання власної пристрасті перед іншими. Дитина обманює, дорослий імітує бурну діяльність;  відчуття емоційного піднесення, ейфорії під час роботи на комп’ютері;  справи поза комп’ютером викликають пригнічений стан (абстиненція); Обговорюється комп’ютерна тематика завжди і зі всіма, хто щось розуміє з даного питання. Фізичні симптоми:  зап’ястний тунельний синдром — оніміння та зниження чутливості пальців;  сухі очі;  головні болі (схожі на мігрень);  болі у спині;  недотримання гігієни;  розлади сну.  нехтування власним здоров’ям, гігієною, сном на користь часу, який проведено за комп’ютером.  готовність нерегулярно харчуватись випадковою або одноманітною їжею, не відволікаючись від комп’ютера; Доповідь учня 10 класу: Медичні аспекти користування комп’ютером Психолог: Розглянемо перші признаки залежності дитини/підлітка:  пропуски занять через ком¬п’ютерну гру чи віртуальне спілкування в мережі Інтернет;  просиджування за комп’ютером уночі;  приймання їжі за комп’ютером;  відсутність інших захоплень, крім комп’ютерних ігор; та віртуальних пошуків у мережі Інтернет  віддавання переваги віртуальному спілкуванню;  загальний час, проведений за комп’ютером та у мережі, перевищує час виконання домашніх завдань, прогулянок, спілкування з батьками і однолітками, інших захоплень;  дитина не уявляє, чим себе зайняти, коли комп’ютер зламався;  конфлікти з батьками та їх шантажування у відповідь на заборону проводити час за комп’ютером. Для її профілактики хочеться запропонувати кілька порад, що стануть вам у пригоді:  обмежувати час перебування за комп’ютером – до 30 хв, після чого треба змінити вид діяльності;  установити часовий закон не грати перед сном, після їжі й поки не виконані домашні завдання та справи;  контролювати зміст ігор, не допускаючи сюжетів насилля, жорстокості, з елементами культових ритуальних обрядів та образами нечисті;  частіше гуляти з друзями, не забувати, що реальне спілкування важливіше і корисніше від віртуального;  принципово не їсти за комп’ютером;  навчитись правильно ставитись до комп’ютера: як до технічного пристрою, за допомогою якого можливо отримати знання і навички, а не як до засобу отримання емоцій. А також, якщо ви все таки вирішили посидіти за комп’ютером,слід дотримуватись таких правил безпеки: 1. Комп’ютер потрібно розташувати в кутку чи задньою стінкою до стіни. 2. У приміщенні, де працює комп’ютер, необхідне щоденне вологе збирання. Тому підлогу в кімнаті не треба накривати килимом. 3. До і після роботи на комп’ютері слід протирати екран спеціальними серветками. 4. Вважають, що наші зелені друзі – кактуси – також допомагають зменшити негативний вплив комп’ютера. 5. Не забувайте частіше провітрювати кімнату. Акваріум або інші ємності з водою збільшують вологість повітря. Вправа 3. «Як би ви вчинили?» Мета: на прикладі конкретних ситуацій навчити молодь оцінювати ступінь ризику потрапляння у залежність від ігор та Інтернету. Учні об’єднуються у дві групи. Кожна отримує картки з описом ситуації та відповідає на запитання до них. Після того, як обидві групи закінчили обговорення, необхідно зробити підсумки. Ситуація 1. Ваш найкращий друг Юрій проводить багато часу у залах гральних ав¬томатів, або (якщо не може собі цього доз¬волити) грає у дворі з підлітками в азартні ігри, часто на гроші або речі. Запитання: 1. Що б ви зробили у такій ситуації? На¬пишіть шляхи, які б ви використали під час розмови з ним. 2. Чи повинні ви розповісти батькам про залежність їхнього сина? Якщо «так» (або «ні»), то чому? 3. Чи потрібно відвести Юрія до лікаря чи психолога, який допоміг би йому подо¬лати цю залежність? Ситуація 2. Максим пропонує піти Дмитру на вулицю погуляти з друзями о десятій годині ранку. Дмитро відмовляє другові, кажучи, що він ще не виспався, бо до четвертої «зависав» у Інтернеті. Запитання: 1. Чи має Максим розповісти другові про шкоду для здоров’я, яку викликає постійна робота за комп’ютером, не кажучи вже про «зависання» в Інтернеті? 2. Як ви вважаєте, чи налякає Дмитра ін¬формація про втрату друзів? 3. Як треба вчинити друзям Дмитра, щоб він перестав сидіти в Інтернеті вночі? Вправа 4. «Робінзон Крузо» Давайте зараз усі уявимо, що ми на безлюдному острові, й по рації ви можете замовити щось із запропонованого списку, тільки одне і через певний проміжок часу (через годину, день, тиждень, місяць, рік). Психолог: І на останок, послухайте короткі історії, що трапились із залежними людьми: «Сімнадцятилітній юнак забив своїх батьків залізними прутами, бо вони не пускали його в комп’ютерний клуб. Убивство скоїв підліток зі своїм приятелем. За їхнім задумом цей злочин мав покласти початок серії убивств у місті: горе-гравці збиралися грабувати й убивати батьків інших фанатів комп’ютерних ігор». Двоє підлітків розстріляли дванадцять однокласників, вчителя і поранили ще кілька людей, розкидаючи саморобні гранати. Після цього покінчили життя самогубством. У знятому перед тим фільмі один з них говорить, що відбуватиметься щось на зразок Doom. Двадцятидворічний житель Таїланду вмер під час гри в Counter-Strіke. Відпрацювавши зміну на заводі, він пішов до Інтернет – клубу, а щоб зайве не відриватися від комп’ютера, закупив по дорозі провізію. Друзі знайшли його в критичному стані тільки наступного дня. Молоду людину доставили в лікарню, однак було вже пізно і він помер не приходячи до тями. Причиною смерті стала серцева недостатність — геймер просто перехвилювався під час гри. Двадцятидворічний безробітний китаєць украв у матері 2900 юанів (майже 300 доларів), що збирався витратити на комп’ютерний клуб. Коли мати влаштувала своєму чаду скандал, той її просто отруїв. Батько нещасного знайшов труп дружини через півтора місяці після вбивства в шухляді для білизни. Убивцю страчено. Двоє геймерів випадково зустрівшись у реальному житті почали з’ясовувати стосунки які згодом перетворилися у бійку в результаті якої одного було забито на смерть. Винуватця засудили до 8 років обмеження свободи. Кожен робіть свої висновки. Але якщо пройдений тест показав, що існує ймовірність залежності, то можливо варто серйозно задуматись? Можливо потрібно більше часу гуляти з друзями, читати книги, прогулюватись по свіжому повітрі, вести здоровий спосіб життя, а не сидіти за комп’ютером і псувати своє здоров’я. Профілактичні методи роботи з треба направляти і на окрему особистість і на суспільство в цілому. Домашнє завдання: попробувати хоча б 1 день прожити без комп’ютера та інтернету. Після цього зробити висновок, про вплив його на ваше життя. Дякую за увагу! Нехай вам щастить!
Перегляд файлу

Тема заняття: «Залежність від комп’ютера та інтернету як актуальні проблеми сучасності»

(тренінгові заняття для учнів 9-10 класів)

    Мета: визначити та проаналізувати основні проблеми комп’ютерної та інтернет-залежності в учнівському середовищі, визначити причини появи, симптоми та наслідки компютерної залежності, способи формування адекватної самооцінки  для профілактики компютерної залежності. Розглянути вплив комп’ютера та мережі INTERNET на соціокультурний розвиток учнівської молоді. Дати інформацію про вплив комп’ютерних ігор на організм дитини.

Хід заняття

Психолог: Комп’ютер увірвався у наше життя стрімко  і з кожним днем стає невід’ємною частиною нашого повсякденного життя. В сучасному світі не вміти користуватись ним все рівно, що не вміти писати або читати.  Сьогодні майже вся діяльність людини супроводжується   інноваційними технологіями, які допомагають людині розвиватись та збагачувати свої знання, швидко і оперативно отримувати необхідну інформацію, економити час і раціоналізувати свою діяльність. З появою комп’ютерних технологій людство вийшло на нову сходинку свого розвитку. Саме завдяки інформаційним технологіям є можливість виконати великий обсяг роботи за  менший проміжок часу, що підвищує ефективність професійної діяльності.

Вправа 1.  Асоціативний кущ

Учням пропонується дати відповідь на запитання:

«Для мене комп’ютер це …»

(Розваги, спілкування, перегляд фільмів, пошук додаткової інформації, велика бібліотека,  помічник у навчанні….)

Доповідь учня 10 класу: Сучасне життя та комп’ютер

Психолог: У сучасному світі повноцінне життя  людини неможливо уявити без інформаційних технологій. Але разом з тим в результаті проникнення комп’ютерів та Інтернету в повсякденне життя людини з`явилися і хвороби, про які ще кілька років тому ніхто не знав – це комп’ютерна та Інтернет-залежності.

 

Вправа 2. «Позитив та негатив»

Мета: з’ясувати уявлення учнів про позитивні та негативні сторони при користуванні комп’ютером

Учасники діляться на дві групи:

  •         перша група  вказує про позитивні наслідки використання комп’ютерів;
  •         друга  група — про негативні наслідки використання комп’ютерів;

(відповіді необхідно обґрунтувати)

 Доповідь учня 10 класу: Розвиток комп’ютерної залежності. Ігроманія

Викладач: Розглянемо загальні ознаки комп’ютерної залежності

Психологічні симптоми:

  •         людині важко самостійно відірватись від роботи або гри на комп’ютері;
  •         якщо хтось або щось відволікає від комп’ютера, людина відчуває сильне роздратування;
  •         прийшовши додому або прокинувшись зі сну першим ділом вмикає комп’ютер;
  •         нездатність спланувати завершення сеансу роботи або гри (ще трошки, ще 5 хвилин);
  •         час проведений за комп’ютером змушує залежного відкласти  або ігнорувати домашні справи, роботу, навчання, зустрічі, домовленості;
  •         постійний пошук грошей на  придбання ігор, обладнання, оплати Інтернету;
  •         завжди є пояснення і виправдання власної пристрасті перед іншими. Дитина обманює, дорослий імітує бурну діяльність;
  •         відчуття емоційного піднесення, ейфорії під час роботи на комп’ютері;
  •         справи поза  комп’ютером викликають пригнічений стан (абстиненція);

        Обговорюється комп’ютерна тематика завжди і зі всіма, хто щось розуміє з даного питання.

Фізичні симптоми:

  •         зап’ястний тунельний синдром — оніміння та зниження чутливості пальців;
  •         сухі очі;
  •         головні болі (схожі на мігрень);
  •         болі у спині;
  •         недотримання гігієни;
  •         розлади сну.
  •         нехтування власним здоров’ям, гігієною, сном на користь часу, який проведено за комп’ютером.
  •         готовність нерегулярно харчуватись випадковою або одноманітною їжею, не відволікаючись від комп’ютера;

Доповідь учня 10 класу: Медичні аспекти   користування комп’ютером

Психолог: Розглянемо перші признаки  залежності дитини/підлітка:

  •         пропуски занять через ком­п’ютерну гру чи віртуальне спілкування в мережі Інтернет;
  •         просиджування за комп’ютером  уночі;
  •         приймання їжі за комп’ютером;
  •         відсутність інших захоплень, крім комп’ютерних ігор; та  віртуальних пошуків у мережі Інтернет
  •         віддавання переваги віртуальному спілкуванню;
  •         загальний час, проведений за комп’ютером та у мережі, перевищує час виконання домашніх завдань, прогулянок, спілкування з батьками і однолітками, інших захоплень;
  •         дитина не уявляє, чим себе зайняти, коли комп’ютер зламався;
  •         конфлікти з батьками та їх шантажування у відповідь на заборону проводити час за комп’ютером.

Для її профілактики хочеться запропонувати кілька порад, що стануть вам у пригоді:

  •         обмежувати час перебування за комп’ютером – до 30 хв, після чого треба змінити вид діяльності;
  •         установити часовий закон не грати перед сном, після їжі й поки не виконані домашні завдання та справи;
  •         контролювати зміст ігор, не допускаючи сюжетів насилля, жорстокості, з елементами культових ритуальних обрядів та образами нечисті;
  •         частіше гуляти з друзями, не забувати, що реальне спілкування важливіше і корисніше  від віртуального;
  •         принципово не їсти за комп’ютером;
  •         навчитись правильно ставитись до комп’ютера: як до технічного пристрою, за допомогою якого можливо отримати знання і навички, а не як до засобу отримання емоцій.

А також, якщо ви все таки вирішили посидіти за комп’ютером,слід дотримуватись таких правил безпеки:

1. Комп’ютер потрібно розташувати в кутку чи задньою стінкою до стіни.

2. У приміщенні, де працює комп’ютер, необхідне щоденне вологе збирання. Тому підлогу в кімнаті не треба накривати килимом.

3. До і після роботи на комп’ютері слід протирати екран спеціальними серветками.

4. Вважають, що наші зелені друзі – кактуси – також допомагають зменшити негативний вплив комп’ютера.

5. Не забувайте частіше провітрювати кімнату. Акваріум або інші ємності з водою збільшують вологість повітря.

  Вправа 3. «Як би ви вчинили?»

Мета: на прикладі конкретних ситуацій навчити молодь оцінювати ступінь ризику потрапляння у залежність від ігор та Інтернету.

Учні об’єднуються  у дві групи. Кожна отримує картки з описом ситуації та відповідає на запитання до них. Після того, як обидві групи закінчили обговорення, необхідно зробити  підсумки.

    Ситуація 1. Ваш найкращий друг Юрій проводить багато часу у залах гральних ав­томатів, або (якщо не може собі цього доз­волити) грає у дворі з підлітками в азартні ігри, часто на гроші або речі.

Запитання:

1. Що б ви зробили у такій ситуації? На­пишіть шляхи, які б ви використали під час розмови з ним.

2. Чи повинні ви розповісти батькам про залежність їхнього сина? Якщо «так» (або «ні»), то чому?

3. Чи потрібно відвести Юрія до лікаря чи психолога, який допоміг би йому подо­лати цю залежність?

    Ситуація 2. Максим пропонує піти Дмитру на вулицю погуляти з друзями о десятій годині ранку. Дмитро відмовляє другові, кажучи, що він ще не виспався, бо до четвертої «зависав» у Інтернеті.

Запитання:

1. Чи має Максим розповісти другові про шкоду для здоров’я, яку викликає постійна робота за комп’ютером, не кажучи вже про «зависання» в Інтернеті?

2. Як ви вважаєте, чи налякає Дмитра ін­формація про втрату друзів?

3. Як треба вчинити друзям Дмитра, щоб він перестав сидіти в Інтернеті вночі?

Вправа 4. «Робінзон Крузо»

Давайте зараз усі уявимо, що ми на безлюдному острові, й по рації  ви можете замовити щось із запропонованого списку, тільки одне і через певний проміжок часу (через годину, день, тиждень, місяць, рік).

   Психолог: І на останок, послухайте короткі історії, що трапились із залежними людьми:

«Сімнадцятилітній  юнак забив своїх батьків залізними прутами, бо вони не пускали його в комп’ютерний клуб. Убивство скоїв підліток зі своїм приятелем. За їхнім задумом цей злочин мав покласти початок серії убивств у місті: горе-гравці збиралися грабувати й убивати батьків інших фанатів комп’ютерних ігор».

Двоє підлітків розстріляли дванадцять однокласників, вчителя і поранили ще кілька  людей, розкидаючи саморобні гранати. Після  цього покінчили життя самогубством. У знятому перед тим фільмі один з них говорить, що відбуватиметься щось на зразок Doom.

Двадцятидворічний житель Таїланду вмер під час гри в Counter-Strіke. Відпрацювавши зміну на заводі, він пішов до Інтернет – клубу, а щоб зайве не відриватися від комп’ютера, закупив по дорозі провізію. Друзі знайшли його в критичному стані тільки наступного дня. Молоду людину доставили в лікарню, однак було вже пізно і він помер не приходячи до тями. Причиною смерті стала серцева недостатність — геймер просто перехвилювався під час гри.

Двадцятидворічний безробітний китаєць украв у матері 2900 юанів  (майже 300 доларів), що збирався витратити на комп’ютерний клуб. Коли мати влаштувала своєму чаду скандал, той її просто отруїв. Батько нещасного знайшов труп дружини через півтора місяці після вбивства в шухляді для білизни. Убивцю страчено.

Двоє  геймерів випадково зустрівшись у реальному житті почали з’ясовувати стосунки які згодом перетворилися у бійку в  результаті якої одного було забито на смерть. Винуватця засудили до 8 років обмеження свободи.

Кожен робіть свої висновки. Але якщо пройдений тест показав, що існує ймовірність залежності, то можливо варто серйозно задуматись? Можливо потрібно більше часу гуляти з друзями, читати книги, прогулюватись по свіжому повітрі, вести здоровий спосіб життя, а не сидіти за комп’ютером і псувати своє здоров’я.

Профілактичні методи роботи з треба направляти і на окрему особистість і на суспільство в цілому.

Домашнє завдання: попробувати хоча б 1 день прожити без комп’ютера та інтернету. Після цього зробити висновок, про вплив його на ваше життя.

Дякую за увагу!

Нехай вам щастить!

 

docx
Додано
8 жовтня 2020
Переглядів
274
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку