Просвітницьке заняття для учнів 9-10 класів "Віра в себе"

Про матеріал

Просвітницьке заняття "Віра в сбе" сприяє формуванню позитивної адекватної самооцінки учнів, усвідомленню унікальності кожної людини. Заняття призначене для учнів 9-10 класів.

Перегляд файлу

Година психолога. Просвітницьке заняття.

Категорія учасників: учні 9-10 класів.

Тема. Віра в себе

Віра у себе + наполегливість = успіх

Мета. Сприяти формуванню позитивної самооцінки і усвідомлення унікальності особистості кожної людини; формувати уміння будувати відносини з однолітками на основі поваги і довіри, розвивати навички саморегуляції, самопізнання, самовизначення  та позитивне мислення учнів.

Обладнання. Мультимедійний проектор, екран, відеоматеріали, паперові «силуети людини», ілюстрації, плакати «Правила», «Ціль», м’яч, кольорові олівці, папір.

Хід заняття

І. Вступна частина

1. Вступне слово психолога

Вітаю вас на нашому занятті. Сьогодні ми зібрались для того, щоб краще поговорити про унікальність кожного  з нас, навчитись сприймати себе такими, якими миє і, головне, повірити в себе. А розпочну я заняття з давньої притчі. Існує на Сході  повір’я, що тисячі років тому кожна людина на Землі володіла божественним духом, який давав їй силу Бога. Однак люди почали зловживати своєю могутністю, і Бог вирішив забрати її у них. Але де ж сховати божественний дух - джерело людських талантів, могутності і слави? Помічники Бога пропонували заховати Божественний дух і глибокій ямі, і на найвищій вершині світу, і на дні найглибшої океанічної западини, і на іншому кінці Всесвіту. Але ж люди з часом легко його там знайдуть. На мить замислившись, Бог сказав: «Я заховаю його в серці кожної людини. Гадаю, що це останнє місце у Всесвіті, де люди шукатимуть його.

Божественний дух – це найкращі людські риси, здібності і таланти.

Пропоную вам знайти їх у собі та виконати наступну вправу.

2. Вправа-знайомство «Я на планеті Земля»

Мета. Створити умови для ефективної співпраці.

Кожен з вас отримав силует людини. На ньому напишіть, будь ласка, своє ім’я і подумавши трішки, що найбільше ви в собі цінуєте, за що себе любите, продовжіть  речення «Я люблю себе за…». (Озвучивши, прикріплюють до плаката «Земля»)

Висновок. Подивіться, наскільки кожний з нас унікальний, неповторний. Але всі разом ми і  створюємо  людський Всесвіт.  Тільки підтримуючи, поважаючи один одного, ми можемо здолати будь - які труднощі. А для цього кожен  нас не повинен забувати про правила взаємодії.

3. Вправа «Правила взаємодії»

1.Поважати права кожного на висловлення власної думки;

2. У кожного учасника є право сказати «Стоп», якщо він не готовий обговорювати свою проблему або думає, що запропонована вправа може його психологічно травмувати;

3.Бути активними;

4. Дотримуватись регламенту;

5. Слухати і чути.

Зокрема пропоную правила взаємодії на нашому занятті. (Надруковані на ватмані). Пропоную додати свої.

ІІ. Основна частина

  1. Вправа «Самооцінка»

Мета. Вчити об’єктивно оцінювати власні якості; сприяти усвідомленню власних слабких сторін; формувати адекватну самооцінку.

Не секрет, що кожна людина має свої негативні якості, свої «мінуси». На моделях-сніговиках напишіть ці власні негативні якості (на вашу думку). (Записують. Потім озвучують). Ви зробили перший крок – визнали і озвучили свої недоліки. Чи хочете ви подолати свої вади? Якщо так, візьміть «чарівні сонечка» і накрийте свого сніговика. На проміннях сонечка напишіть свої позитивні якості, уміння, навички.

Висновок. Які якості було важче висловити? Позитивні чи негативні? Те, якої думки людина про себе, тобто її самооцінка, залежить часто  від , звичайно, думки оточення, від наших успіхів і  невдач, але часто і від самої віри людини в себе. В українській культурі традиційно схвалюють скромність і критичне ставлення до себе. Тому хтось може подумати, що краще недооцінити себе, ніж переоцінити. Але занижена самооцінка породжує тривогу, блокує інтерес до всього нового. Завищена може призвести до розчарувань, психологічних травм. Найкраще мати адекватну позитивну самооцінку, коли людина реально зважує свої якості і при цьому вважає себе унікальною особистістю, вартою любові і поваги. Це є здорова самооцінка.

  1. Інформаційне повідомлення «Віра в себе»

Самооцінка і віра в себе - речі близькі і сильно взаємопов'язані: зазвичай підвищення самооцінки підсилює віру в себе, і навпаки .

Віра в себе - переконаність людини в тому, що у неї все вийде. Впевненість у собі перед обличчям  виклику, перед важким завданням. Віра в себе - це стартова складова будь-якого великого успіху.

Людина,яка вірить у себе,  може бути не впевнена, що вона  впорається з конкретними  завданнями, принаймні зараз. Вона упевнена, що якщо поставить собі таке завдання, буде старанно працювати, то  рано чи пізно вона  впорається - обов'язково! У підлітка може  бути невисока самооцінка, але при цьому він може вірити у себе: "У мене це буде, вийде!" Віру в себе і свої сили втратити нескладно, якщо ви не підкріплюєте  цю віру чимось більш значним. Якщо ви не працюєте над собою,  не ставите собі життєвих цілей, не робите ніяких зусиль для їх досягнення, то віра в себе - це «порожня» віра, вона схожа на будинок без фундаменту: постояти недовго може, але потім все одно впаде.

  1. Вправа «Здійснити, набути, відчути…»

Ви перебуваєте у тому чудовому віці, коли формуються життєві очікування і світогляд, система цінностей і характер, відбуваються процеси самопізнання і самовизначення.   Ви можете в цей період максимально розширити горизонти бачення та оцінити всі наявні можливості, перш ніж усвідомити  своє покликання та обрати професію.

Пропоную вам висловити ваші очікування від власного життя. Що ви хотіли б зробити протягом свого життя (здійснити), яких духовних та матеріальних благ набути (набути), що відчути при цьому.

4.Вправа «Влучити в ціль»

Я пропоную вам трішки порухатись і влучити в ціль. (Попадають м’ячиком у ціль на дошці).

Обговорення

 – Чи були вказівки щодо кількості спроб чи відстані попадання? Ніхто чомусь не спробував ще раз влучити. Ось так руйнується ваша віра. Одразу здався, не приклавши зусиль, не спробувавши. Ця вправа чимось схожа на наше життя. Здається, є ціль, є мета, але  відсутня наполегливість, зусилля.

Міні - лекція «Моя доля. У чиїх вона руках?»

Людей можна умовно поділити на дві групи: 1) тих, хто причину всіх своїх негараздів бачить у зовнішньому середовищі, інших людях, обставинах, долі, розташуванні зірок; 2) тих, хто шукає причини всіх подій у собі.

Потрібно визнати, що люди, їхні долі іноді бувають затягнені у вир історичних подій, які одна людина не може змінити, і які впливають на її долю. Але більше шансів, на щастя, мають ті, хто вірить, що у житті багато чого залежить від них самих і діють за формулою «Віра в себе + наполегливість = успіх. Тому важливо навчитися мислити позитивно, нести відповідальність за свої вчинки.

5 . Вправа «Я в майбутньому»

Мета. Формувати в учнів бачення життєвої перспективи

Чи замислювались уже ви, що будете робити через рік, через 5 років, через 10 років, тобто яке майбутнє вас чекає? Спробуйте за допомогою художнього образу (малюнка) зобразити себе в майбутньому.(Діти  малюють під релаксаційне відео, обговорюючи, прикріплюють малюнки на «галерею майбутнього». Між створеним раніше «Всесвітом» і «галереєю майбутнього» прикріплюють стікери із «кроками», які потрібно зробити ,щоб майбутнє було таким, як ми його зобразили».

  • Чи задоволені ви своїм майбутнім?

Ми повинні зрозуміти, що для здійснення власних бажань, досягнення мети нам порібна наполегливість, певні зусилля.

  • Які кроки потрібно зробити, щоб майбутнє було таким, як ми його зобразили?
  • Напишіть це на стікерах та прикріпіть  між умовним «Всесвітом» та «Галереєю майбутнього».
  1. Перегляд відеоролика «Повір у себе»
  • Від того, як ми будемо вірити в себе, у свої сили, можливості, розвиватись, буде залежати наше майбутнє»

ІІІ. Заключна частина

Наше заняття завершується. Сподіваюсь, воно стане для вас приводом для роздумів про себе та своє життя. Пам’ятайте, життя творять сильні духом люди, що вміють працювати над собою, удосконалюючи себе, вчаться взаємодіяти з навколишнім світом. Я хочу сьогодні зробити вам невеликі подарунки – завдання. Це ось такі записники з нагадуванням аксіоми. Яка доведення вже не потребує «віра в себе + наполегливість = успіх».  Зааписуйте сюди свої нехай маленькі щоденні досягнення , ваші кроки до успіху, будьте сильними духом людьми.

Рефлексія

Продовжити речення «Це заняття допомогло мені зрозуміти …»

Уявіть сонечко на вашій лівій долоні, на правій – небо, помістіть сонечко на небо. (Утворюють оплески, аплодують собі за роботу на занятті).

 

 

 

 

docx
Додано
11 лютого 2018
Переглядів
3433
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку