Картка 1. Має голубий екран, який дозволяє побачити все, що відбувається навколо нас і у світі. Говорить, співає, показує, розказує. |
Картка 2. У ньому довгий час можуть зберігатися різні продукти, але вони не псуються швидко, бо знаходяться при низькій температурі. |
Картка 3. Вбирає, всмоктує у себе пил, бруд і невеличке сміття, гудить, але не страшний, хороший домашній помічник. |
Картка 4. Дмухає то холодним, то гарячим повітрям, сушить волосся, вкладає зачіску. |
Картка 5. Замочує, перекручує, пере, викручує і трішки висушує білизну і одяг. |
Мета:
· Ознайомити дітей з небезпечними ситуаціями, які можуть виникнути в квартирі,
будинку;
· Вчити учнів основних правил поведінки в надзвичайних ситуаціях;
· Формувати життєву компетентність, виховувати вміння організовувати своє дозвілля
безпечно.
Завдання:
· Формувати навички безпечних розваг удома, вміння вибирати місця та іграшки для розваг;
· Розвивати навички користування побутовою технікою.
Очікувані результати:
Після заняття учні зможуть:
- називати основні електроприлади та правила безпечного користування ними;
- обирати безпечні місця для гри;
- знати, як діяти під час надзвичайної ситуації.
Методично-дидактичне забезпечення:
Для дітей:
- картки з кросвордом, картки для роботи в групах;
Для вчителя:
- мікрофон, мультимедійна презентація, мультиплікаційний фільм, демонстраційний матеріал.
Хід заняття
І. Організаційний момент.
Дзвоник дзвонить кожен раз,
Дітлахів він кличе в клас.
Будемо разом ми працювати,
Правила безпеки сумлінно вивчати.
II. Повідомлення теми і мети.
- Любі діти, виховна година сьогодні буде незвичайна. На вас чекають сюрпризи. Ви дізнаєтесь, як можна безпечно розважатись вдома, зрозумієте, чим можна гратися, а що може бути небезпечним. Також ви пригадаєте, що таке «електрика» та яку небезпеку вона приховує. А ще ми з вами з’ясуємо, коли і як можна користуватися побутовою технікою.
III. Мотивація навчальної діяльності.
- Всі ці знання вам необхідні для того, щоб ігри, розваги вдома приносили тільки радість і гарний настрій.
IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Актуалізація опорних знань. Розгадування кросворда «Безпека».
- Вчора я отримала незвичайний лист від хлопчика Непослуха. «Доброго дня. Діти, будь ласка, допоможіть мені! Тітонька Сова задала мені дуже складне завдання: знайти найважливіше правило для дитячих ігор. Щоб знайти відповідь, я маю розгадати кросворд, у якому зашифроване те найголовніше, що повинно бути зі мною під час ігор. Без вас я не впораюсь!»
- Діти, може спробуємо допомогти Непослухові?
(У кожного учня на парті кросворд, у вчителя - більший за розміром).
1. Якщо у вас немає телефону, то покличете на допомогу з вікна, або… (Балкону)
2. Щоб перейти вулицю потрібно використовувати пішохідний… (Перехід)
3. Що за дивний перехід
На тварину схожий?
Береже людей від бід,
Йде ним перехожий. (Зебра)
4. Людина, яка їде у транспорті це … (Пасажир)
5. Як називається людина, що займається тушінням пожеж? (Пожежний)
6. Вона іде по дротах
І є у селах і містах… (Електрика)
7. Як називається професія людини, що піклується про здоров’я людей? (Лікар)
Висновок: Найголовнішою під час ігор є безпека.
|
|
1. |
Б |
А |
Л |
К |
О |
Н |
У |
|||||
|
|
|
|
2. |
П |
Е |
Р |
Е |
Х |
І |
Д |
|
||
|
3. |
З |
Е |
Б |
Р |
А |
|
|||||||
4. |
П |
А |
С |
А |
Ж |
И |
Р |
|||||||
|
5. |
П |
О |
Ж |
Е |
Ж |
Н |
И |
Й |
|
||||
6. |
Е |
Л |
Е |
К |
Т |
Р |
И |
К |
А |
|
||||
|
7. |
Л |
І |
К |
А |
Р |
||||||||
- Як на вашу думку, що це слово означає? (Бути уважним, продумувати свої дії, відповідати за свої вчинки, дотримуватися правил поведінки вдома і на вулиці, допомагати у біді, приходити на допомогу)
- Правильно діти! БЕЗПЕКА – це турбота про своє життя та життя оточуючих.
2. Бесіда. «Яке місце для ігор можна вибрати вдома».
- Для власної безпеки краще гратися у своїй кімнаті або в загальній кімнаті в своєму куточку, щоб не нашкодити собі та іншим, На місці розваг завжди повинно бути чисто і прибрано. Як цього досягти? (Прибирати місце після кожної гри, не смітити, не гратися з небезпечними предметами).
- А чи є таким безпечним місцем ваш робочий стіл? (Так. За ним зручно малювати, клеїти, грати у настільні ігри).
- А зараз ви мені розкажете, як можна безпечно розважатися на вулиці. Адже дуже важливо вміти вибирати безпечні ігри. Які у вас улюблені ігри?
- Діти, чи може гра в м’яч бути небезпечною? (Може. Необережні рухи можуть спричинити падіння важких речей, розбите скло, коротке замикання, травми).
3. Бесіда «Побутова техніка».
- Вдома поряд з нами знаходиться багато корисних речей, які полегшують наше життя, роблять його більш цікавим. Дуже важливо навчитися правильно використовувати ці речі, щоб не нашкодити собі та іншим. Я загадаю загадки, а ви спробуєте відгадати, що це за предмети.
Шумить, кипить, і пара йде,
Смачний заварює нам чай.
Хто ж він такий? От відгадай. (Чайник)
У кімнаті зробить вітер. (Вентилятор)
Що потрібно – розігріє.
Піцу зробить за хвилину,
Нагодує всю родину. (Мікрохвильова піч)
Ходить – бродить пароплав.
А зупиниш – горе,
Продірявить море. (Праска)
Може він пісні співати,
Малювати і писати,
Помилки перевіряти.
Може він листа прийняти,
З другом швидко нас зв’язати,
Він багато чого може
І завжди нам допоможе! (Комп’ютер)
Свіжий сік для нас зробити.
Непотрібно йому рук -
Має функцій безліч штук. (Кухонний комбайн)
- Як можна назвати всі ці предмети? («Побутова техніка»)
- Які ще предмети побутової техніки ви знаєте і для чого вони потрібні?
4. Робота в групах.
- Уважно прочитайте і скажіть, про який прилад йде мова. Якщо здогадаєтесь, то прикріпіть свою картку під зображенням цього приладу, що є на малюнку на дошці.
Картка 1. Має голубий екран, який дозволяє побачити все, що відбувається навколо нас і у світі. Говорить, співає, показує, розказує.
Картка 2. У ньому довгий час можуть зберігатися різні продукти, але вони не псуються швидко, бо знаходяться при низькій температурі.
Картка 3. Вбирає, всмоктує у себе пил, бруд і невеличке сміття, гудить, але не страшний, хороший домашній помічник.
Картка 4. Дмухає то холодним, то гарячим повітрям, сушить волосся, вкладає зачіску.
Картка 5. Замочує, перекручує, пере, викручує і трішки висушує білизну і одяг.
- Якою технікою вам дозволяють користуватися самостійно?
- Як саме ви користуєтесь? Коли?
7. Перегляд мультфільму: «Фокс і Трот спішать на поміч. Електроприлади».
Мотиваційна бесіда :
- До чого може призвести порушення правил використання електроприладів?
V. Закріплення нового матеріалу.
1. Сценка з подальшим обговоренням.
- Які правила пожежної безпеки порушено?
(За столом, біля батареї, сидить Матроскін, читає газету. Стук у двері)
Галченя: Хто там ?
(Заходить Пєчкін з коробкою в руках)
Пєчкін: Це я, Листоноша Пєчкін, приніс посилку від вашого хлопчика.
Матроскін: Проходьте, шановний Пєчкін. Чай будете пити?
Пєчкін: Ніколи мені.
(Дістає квитанцію, простягає Матроскіну)
Пєчкін: Розпишіться, та я далі піду.
(Матроскін розписується. Пєчкін йде)
(Матроскін відкриває коробку, дістає обігрівач)
Матроскін: Ура! Це ж дядько Федір надіслав нам електричне сонце!
(Включає обігрівач)
Матроскін: Мрр, тепло, як в Африці.
(Лунає мукання корови: Му – у – у)
Матроскін: Це ж моя корівка. Я ж забув її подоїти!
(Кидає газету біля обігрівача і біжить)
(До кімнати вбігає Шарик)
Шарик: Гав, гав! Весь день на полюванні пробув. Замерз, як собака. Всі лапи наскрізь промочив.
(Дістає шкарпетки, вичавлює їх, вішає на обігрівач. Гріє руки над обігрівачем)
Шарик: До чого прогрес дійшов! На вулиці осінь, а тут хоч засмагай!
(Торкається мокрими лапами обігрівача)
Шарик: Піду Матроскіна пошукаю.
(Виходить)
- Які правила порушили герої?
2. Гра « Екстрений виклик».
- Алло! Пожежна охорона?
- Так, черговий Петренко слухає Вас.
- У квартирі навпроти пожежа! Приїжджайте!
- Назвіть адресу.
- Вулиця…
- Виклик прийнято. Чекайте.
3. Перегляд презентації. Складання правил безпеки.
IV. Рефлексія.
Вправа «Мікрофон»:
- Що таке безпека? (БЕЗПЕКА – це турбота про своє життя та життя оточуючих. А людину, яка дотримується таких правил можна назвати обережною, відповідальною, безпечною)
- Мені найбільше сподобалось…
- Матусі (татові, братику, сестричці) я розповім…
- Молодці, діти, ви всі добре попрацювали. Сподіваюсь, що сьогоднішнє заняття допоможе вам зробити своє життя більш безпечним.
|
|
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|||||||
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
5. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
6. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
7. |
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|||||||
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
5. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
6. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
7. |
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|||||||
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
5. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
6. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
7. |
|
|
|
|
|
||||||||