Заняття "Філософські та моральні проблеми в трагедії В. Шекспіра «Гамлет»"

Про матеріал

Конспект заняття може бути корисним викладачам коледжів, вчителям.

Студенти повинні мати на занятті гаджети (1 на парті), де встановлена програма зчитування QR-кодів, щоб не витрачати час на її пошуки. Також повинен бути доступ до інтернету з гаджетів.

Домашнє завдання є двох видів: обов"язкове для всіх студентів та творчого характеру (із зірочкою) для тих, хто хоче отримати високий бал.

Перегляд файлу

 

Shakespeare1COA.png

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b2/First_Folio.jpg/800px-First_Folio.jpg

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f6/Sonnets1609titlepage.jpg/800px-Sonnets1609titlepage.jpg

Shakespeare (oval-cropped).png


https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a0/Globe_theatre_london.jpg


На зображеннях:

1. Герб з девізом роду Шекспірів ( з фр. «Не без права»)

2. Сторінка однотомного видання п’єс Шекспіра «Перше фоліо)

3. Сторінка першого видання «Сонетів» Шекспіра

4. Портрет Шекспіра

5. Відбудований театр «Глобус»

(Фото з Вікіпедії)

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

Тема заняття: Філософські та моральні проблеми в трагедії В. Шекспіра «Гамлет». Провідні мотиви твору. Багатогранність шекспірівських характерів.

Мета:

  •    продовжувати роботу зі студентам з вивчення інформації про особливості англійського Ренесансу на прикладі трагедії «Гамлет» В.Шекспіра та вплив на українську літературу й світовий літературний процес;
  •    розвивати уміння аналізувати ідейно-тематичний зміст, сюжет, особливості композиції, проблематику трагедії «Гамлет», обговорювати філософсько-етичні проблеми, порушені у творі; навички роботи з цифровими технологіями та створення електронної продукції для популяризації прочитаних творів;
  •    виховувати сприйняття прочитаного твору в контексті доби Відрожєення й сучасної культурної ситуації, усвідомлення ролі Відродження в розвитку української і світової культури.

Вид заняття: практичне заняття.

МТЗ: посібник Горобченко І.В. «Цікаві завдання із QR-кодами. 10 клас» для студентів (1 на парту), наочність для етапу мотивації навчальної діяльності.

Джерела та література

  1. Програма для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання / [голова авт. кол. Юлдашева Л.П.]. 2017. 63 с.
  2. Ісаєва О.О. Зарубіжна література. Рівень стандарту : підруч. для 10 кл. закладів загальної середньої освіти / О.О. Ісаєва, Ж.В. Клименко, А.О. Мельник. — К. : УОВЦ «Оріон», 2018. — 288 с.
  3. Шекспир У. Собрание сочинений в одной книге / У. Шекспир ; сост. А.Ю. Балакин ; худож. Н. Переходенко. — Х. : Книжный Клуб «Клуб Семейного Досуга», 2011. — 960 с.
  4. Давиденко Г.Й. Історія зарубіжної літератури середніх віків та доби Відродження : навч. посібник / Г.Й. Давиденко, В.Л. Акуленко. — К. : Центр учбової літератури, 2007. — 248 с.
  5. Горобченко І.В. Цікаві завдання із QR-кодами. 10 клас (за новою програмою) / І.В. Горобченко. — 2018. — 30 с.
  6.   Дмитренко К.А. Звичайні форми роботи – новий підхід: розвиваємо ключові компетентності : метод. посіб. / К.А. Дмитренко, М.В. Коновалова, О.П. Семиволос, С.В. Бекетова. — Х. : ВГ «Основа», 2018. — 119 с. — (Серія «Нові формати освіти»).
  7.   Лазаренко Д.М. Шекспірівська інтертекстуальність у романі Ч.Діккенса «Великі сподівання»: природа, основні рівні та функції / Д.М. Лазаренко // Держава та регіони. — 2013. — №2-3. — С. 11-17.
  8.   Життєвий і творчий шлях – Йоганн Вольфганг Гете – поет, драматург, філософ [Електронний ресурс] // Режим доступу : http://fable.in.ua/zhittyevij-i-tvorchij-shlyax-jogann-volfgang-gete-poet-dramaturg-filosof/. — Назва з екрана.

 

Хід заняття

І. Організаційний момент.

 

II. Мотивація навчальної діяльності.

2.1. Робота з малюнками.

- Уважно розгляньте запропоновані зображення. Як ви вважаєте, чому саме їх я обрала для демонстрації? Чи повязані вони між собою?

(Додаток)

 

III. Оголошення теми й мети заняття.

3.1. Слово викладача.

Сьогодні ми продовжимо роботу над творчістю В.Шекспіра, більш детально обговоримо особливості трагедії «Гамлет». Зясуємо, як же вплинула його творчість на світовий та, зокрема, на український мистецький процес.

 

IV. Актуалізація опорних знань.

4.1. Виконання тестових завдань. Завдання з QR-кодами.

- Відкрийте сторінку 8 посібника Горобченко І.В. «Цікаві завдання із QR-кодами. 10 клас». Відскануйте QR-коди, віповіді на запитання запишіть на запронованих аркушах.

 

4.2. Перевірка виконання домашнього завдання.

- Вдома ви створювали інфографіку на тему творчості В.Шекспіра, афіші до його вистави «Гамлет». Продемонструйте, будь ласка, ваші роботи аудиторії.

 

V. Сприйняття та засвоєння нового навчального матеріалу.

5.1. Заповнення візитівки трагедії «Гамлет».

  •            Автор Вільям Шекспір
  •            Рік написання між 1599 та 1601 роками
  •            Художній напрям Відродження
  •            Джерела трагедії: «Хроніка датського літописця ХІІ ст. Саксона Граматика», «Трагічні історії» Франсуа де Бельфоре, пєса «Гамлет» Томаса Кіда.
  •            Головні герої та зв’язки між ними

(Демонстрація та обговорення паспортів персонажів, які студенти створювали вдома; складання загальної опорної логічної схеми.)

  •            Кілька слів про улюбленого героя

(Кожен студент записує у картку свої думки про одного героя трагедії.)

  •            Улюблена цитата з твору 

(Кожен студент записує у картку цитату, яка найбільше його вразила. Можна з обгрунтуванням.)

  •            Проблеми, порушені у творі, їх актуальність

(Визначення та обговорення проблем трагедії. Фронтальна бесіда.)

  •            Екранізації 

  •            Зв’язок з іншими творами (література, музика, живопис та ін.)

Вплив Шекспіра на творчість Діккенса, Гете, Чайковського, Верді, Брамса; назва п'єси Агати Крісті «Мишоловка» навіяна «Гамлетом».

  •            Зв’язок з Україною Монографія Ірини Макарик «Перетворення Шекспіра. Лесь Курбас, український модернізм і радянська культурна політика 1920-х років»; постановки його пєс в Україні.
  •            Тема трагедії: розповідь про боротьбу Гамлета з «гнилиною», яка зявилася в датському королівстві, про прагнення помститися ворогам.
  •            Ідея: возвеличення ідеальної людини, яка до кінця бореться з несправедливістю.
  •            Враження від твору

(Кожен студент записує у картку власні роздуми про трагедію.)

 

5.2. Декламування уривку з трагедії викладачем або студентом.

 

VI. Закріплення набутих знань, умінь та навичок.

6.1. Завдання з QR-кодами.

  • Відкрийте сторінку 7 посібника Горобченко І.В. «Цікаві завдання із QR-кодами. 10 клас». Відскануйте третій QR-код. Оберіть трагедію «Гамлет» В.Шеспіра та супротивника. Бажаю гідно пройти змагання!

 

6.2. Метод «Прес».

 - Висловіть письмово ваші думки, дайте відповідь на запитання: «Чи можна назвати Гамлета переможцем?».

Алгоритм висловлення:

1) позиція (почніть зі слів «Я вважаю, що ...»);

2) обгрунтування (починаючи зі слів «Тому, що ...»);

3) приклад (продовжте словом «Наприклад, ...»);

4) висновки (завершіть Ваше висловлювання «Отже, ...»).

 

VII. Домашнє завдання.

Вивчити напамять уривок із трагедії (монолог Гамлета).

Опрацювати біографію Е.Т.А. Гофмана, прочитати твір «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер».

* Створити рекламний постер до твору Е.Т.А. Гофмана «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». 

* Створити індивідуальну або колективну дошку linoit для систематизації матеріалу про В. Шекспіра та його твір «Гамлет».

 

VIII. Підбиття підсумків заняття.

8.1. Представлення та аналіз студентських висловлень.

Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
zip
Додано
2 січня 2019
Переглядів
3114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку