Конспект заняття може бути корисним викладачам коледжів, вчителям.
Студенти повинні мати на занятті гаджети (1 на парті), де встановлена програма зчитування QR-кодів, щоб не витрачати час на її пошуки. Також повинен бути доступ до інтернету з гаджетів.
Домашнє завдання є двох видів: обов"язкове для всіх студентів та творчого характеру (із зірочкою) для тих, хто хоче отримати високий бал.
На зображеннях:
1. Герб з девізом роду Шекспірів ( з фр. «Не без права»)
2. Сторінка однотомного видання п’єс Шекспіра «Перше фоліо)
3. Сторінка першого видання «Сонетів» Шекспіра
4. Портрет Шекспіра
5. Відбудований театр «Глобус»
(Фото з Вікіпедії)
Тема заняття: Філософські та моральні проблеми в трагедії В. Шекспіра «Гамлет». Провідні мотиви твору. Багатогранність шекспірівських характерів.
Мета:
Вид заняття: практичне заняття.
МТЗ: посібник Горобченко І.В. «Цікаві завдання із QR-кодами. 10 клас» для студентів (1 на парту), наочність для етапу мотивації навчальної діяльності.
Джерела та література
Хід заняття
II. Мотивація навчальної діяльності.
2.1. Робота з малюнками.
- Уважно розгляньте запропоновані зображення. Як ви вважаєте, чому саме їх я обрала для демонстрації? Чи пов’язані вони між собою?
(Додаток)
III. Оголошення теми й мети заняття.
Сьогодні ми продовжимо роботу над творчістю В.Шекспіра, більш детально обговоримо особливості трагедії «Гамлет». З’ясуємо, як же вплинула його творчість на світовий та, зокрема, на український мистецький процес.
IV. Актуалізація опорних знань.
4.1. Виконання тестових завдань. Завдання з QR-кодами.
- Відкрийте сторінку 8 посібника Горобченко І.В. «Цікаві завдання із QR-кодами. 10 клас». Відскануйте QR-коди, віповіді на запитання запишіть на запронованих аркушах.
4.2. Перевірка виконання домашнього завдання.
- Вдома ви створювали інфографіку на тему творчості В.Шекспіра, афіші до його вистави «Гамлет». Продемонструйте, будь ласка, ваші роботи аудиторії.
V. Сприйняття та засвоєння нового навчального матеріалу.
5.1. Заповнення візитівки трагедії «Гамлет».
(Демонстрація та обговорення паспортів персонажів, які студенти створювали вдома; складання загальної опорної логічної схеми.)
(Кожен студент записує у картку свої думки про одного героя трагедії.)
(Кожен студент записує у картку цитату, яка найбільше його вразила. Можна з обгрунтуванням.)
(Визначення та обговорення проблем трагедії. Фронтальна бесіда.)
Вплив Шекспіра на творчість Діккенса, Гете, Чайковського, Верді, Брамса; назва п'єси Агати Крісті «Мишоловка» навіяна «Гамлетом».
(Кожен студент записує у картку власні роздуми про трагедію.)
5.2. Декламування уривку з трагедії викладачем або студентом.
VI. Закріплення набутих знань, умінь та навичок.
6.2. Метод «Прес».
- Висловіть письмово ваші думки, дайте відповідь на запитання: «Чи можна назвати Гамлета переможцем?».
Алгоритм висловлення:
1) позиція (почніть зі слів «Я вважаю, що ...»);
2) обгрунтування (починаючи зі слів «Тому, що ...»);
3) приклад (продовжте словом «Наприклад, ...»);
4) висновки (завершіть Ваше висловлювання «Отже, ...»).
VII. Домашнє завдання.
Вивчити напам’ять уривок із трагедії (монолог Гамлета).
Опрацювати біографію Е.Т.А. Гофмана, прочитати твір «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер».
* Створити рекламний постер до твору Е.Т.А. Гофмана «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер».
* Створити індивідуальну або колективну дошку linoit для систематизації матеріалу про В. Шекспіра та його твір «Гамлет».
VIII. Підбиття підсумків заняття.
8.1. Представлення та аналіз студентських висловлень.