« Гостинці від Їжачка – добрячка»
(синхронне заняття з розвитку мовлення + ознайомлення з природнім довкіллям, старший дошкільний вік)
Програмовий зміст: розширювати знання про овочі та фрукти;
продовжувати вчити дітей добирати прикметники до іменників; формувати вміння складати сюжетну розповідь за картинками, використовуючи прості та складні речення; збагачувати словник дітей словами, що означають назви овочів та фруктів, якості та властивості, закріпити узагальнювальні слова «овочі», «фрукти»; виховувати повагу до праці дорослих, працьовитість.
Обладнання: презентація.
Хід заняття
Добрий день! Я дуже рада бачити всіх вас на занятті.
Діти називають овочі, які в корзині.
Діти називають фрукти.
Назви сад: якщо потрапити до саду, де ростуть яблуні, то цей сад називається – яблуневий; груші – грушевий; сливи – сливовий; виноград – виноградний. А усі ці сади одним словом назвемо – фруктові. (слайд 5)
Зараз ми з вами перетворимося на маленьких кухарів (слайд 6)
Яблуко – яблучний
Томат – томатний
Морква – морквяний
Яблуко і морква – яблучно – морквяний
Виноград – виноградний
Слива – сливовий
Їжачок – добрячок приніс ще завдання для вас . Він хоче щоб ви за картинками склали розповідь про нього. Спробуємо.
Тоді як буде починатися наша розповідь?
Діти: Жив собі Їжачок-добрячок.
- Молодці. Що тепер ми знаємо про нашу розповідь?
Діти: Жив собі Їжачок – добрячок. Одного разу він вирішив піти на свій город та в сад аби…
- Добре, а тепер треба дізнатися, навіщо він пішов на город та в сад? Погляньмо на картинку. (слайд 9)
Так. Отже, наша розповідь починається так: Жив собі Їжачок – добрячок. Одного разу він вирішив піти на город та в сад, аби нарвати морквинок та назбирати яблучок.
Діти, яка вийшла у нас розповідь: Жив собі Їжачок – добрячок. Одного разу він вирішив піти на город та в сад, аби нарвати морквинок та назбирати яблучок. Їжачок хотів приготувати вітамінний яблучно - морквяний , як ви гадаєте для чого ? Погляньте на картинку. (слайд 11)
А зараз спробуємо від початку до кінця розказати про Їжачка-добрячка, дивлячись на картинки. (слайд 12)
«Жив собі Їжачок – добрячок. Одного разу він вирішив піти на город та в сад, аби нарвати морквинок та назбирати яблучок. Їжачок приготував вітамінний яблучно – морквяний сік і запросив в гості своїх друзів їжачків. Він пригощав їх смачним вітамінним яблучно-морквяним соком. Друзі гарно провели час.»
(Відповідь їжачка - аудіозапис) (слайд 13)
Підсумок заняття
Завдання від їжачка «Опиши овочі» (за мнемотаблицями)