Заняття "Колобок та веселі ґудзики"(інтегроване заняття з сенсорного розвитку для дітей І молодшої групи)

Про матеріал
Це заняття допоможе вихователям в підготовці до повсякденного чи відкритого заняття. А також може послужити навчальним матеріалом з готовими підказками.
Перегляд файлу

Інтегроване заняття з сенсорного розвитку

для дітей І молодшої групи

на тему: «Колобок та веселі ґудзики»

 

Тип заняття – групове

Вид заняття – сюжетно – ігрове (мішане)

В групі 12 дітей. Присутніх -8

 

Мета: пригадати з дітками казку «Колобок» та назвати героїв цієї казки; закріплювати поняття величини(«більший», «менший»)та називати основні кольори; вправляти у співвідношенні предметів за величиною та кольором; вчити помічати і розпізнавати розташування предметів(«вгорі», «внизу»),просторові відношення(«на», «під»); вчити викладати ґудзики зверху вниз, чергуючи їх за кольором(жовтий, червоний), використовуючи прийом накладання, кріпити їх на полотні-шаблоні за допомогою липучок; розвивати слухову і зорову увагу; виховувати охайність, зосередженість, наполегливість, прагнення доводити розпочату справу до кінця.

Матеріал: іграшка – колобок («чарівна корзинка») ; 2 прозорі пластикові банки різного розміру, великі й маленькі різноколірні дерев’яні ґудзики; доріжки для пластмасових  ґудзиків: на пластикову гнучку основу прямокутної форми прикріплений вертикально жовтий шнурок з пластмасовим ґудзиком такого самого кольору і горизонтально – червоний шнурок у вигляді хвилястої лінії з червоним ґудзиком; лялька - неваляйка з фетру, ґудзики з фетру жовтого та червоного кольорів на липучках(по 2 ґудзика кожного кольору на кожну дитину)

Попередня робота: читали казку «Колобок» та відповідали на запитання за її змістом; ознайомлювала з дидактичними іграми «Розклади ґудзики», « Ґудзикова доріжка»; розучували пальчикову гімнастику, закріплювали назву кольорів та порівняння предметів за величиною та формою.

                                             Хід заняття

Вихователь:  Доброго ранку, малята. До нас сьогодні в гості завітав казковий герой. А щоб дізнатися,хто це,послухайте початок казки. Були собі дід та баба, та дожились уже до того,що й хліба нема. Дід і просить: «Бабусю! Спекла б ти мені…Що?»

(відповідь дітей)

 Послухала бабуся, пішла в хижку,назмітала в засіку борошенця,витопила піч,замісила гарненько тісто,спекла колобок та й поклала на вікні, щоб простигав. А він лежав, лежав на вікні, а тоді стрибнув і покотився.                                                                 

  Погляньте малята, хто це тут заховався? Та це ж наш Колобок. А якого він кольору? Що ще буває жовтого кольору?

 (відповідь дітей)

Колобок хоче з вами погратися незвичайними іграшками, а незвичайні тому,що вони круглі,як і сам Колобок, щоб їх дістати,треба ручкою в корзині  пошукати. Спочатку дістану я, добре?

(Дістає ґудзик,запитує,що це,пропонує окремим дітям промовити слово)

 Який ґудзик?

(Обводить пальцем, акцентуючи увагу на формі. Відповіді дітей)

Покажімо пальчиком,який ґудзик круглий. Ось так!

(Діти обводять ґудзик пальчиком)

 А якого він кольору? Давайте, дістанемо кожен собі по ґудзику.

(Діти дістають ґудзики з чарівної корзинки)

Вихователь: Малята, ану покажіть свої ґудзики! Які ж вони гарні! А тепер заховайте їх за спину. Знову покажіть.

(Запитує в кожного, якого кольору в них ґудзик. Пропонує викласти їх на столі. А чи однакові ґудзики за величиною?(Ні))

 Вихователь: Розкладімо їх по баночках.

    

 Дидактична гра «Розклади ґудзики»

Діти розкладають різнокольорові ґудзики у прозорі пластикові баночки за величиною:більші у велику банку,менші - в маленьку.

Вихователь: Деякі ґудзики полюбляють мандрувати! Жовтий ґудзик любить підніматися по стежині «вгору-вниз»,а червоний стрибати по хвилях - «на хвилю», «під хвилю».

(Показ на мольберті руху спочатку жовтого ґудзика вгору-вниз,потім червоного,який  «стрибає» по хвилях.)

  Дидактична гра «Ґудзикова доріжка».

Діти грають спочатку жовтим ґудзиком, рухаючи його по шнурочку вгору-вниз; потім грають з червоним ґудзиком, рухаючи його по хвилястій лінії. Під час гри промовляють слова: вгору-вниз; на хвилю - під хвилю.

 

Вихователь: А зараз пограйте кожен зі своїми ґудзиками. 

- Покажіть, як з нами буде гратися жовтий ґудзик – рухатися по шнурочку вгору- вниз.

Влада, як бігає твій ґудзик?

-  А тепер з’явився червоний ґудзик, ось він! 

Ану покажіть, як ваш червоний ґудзик стрибає по хвилях?

Тимофій, як стрибає твій ґудзик?

Молодці мої маленькі, гарно з ґудзиками грали. А зараз давайте трошки відпочинемо з вами.

 

 Пальчикова гімнастика

Ґудзик, ґудзик,  (діти пальчиками показують по кофтинці)

Де подівся?   (розводять руками)

По підлозі покотився. (колові рухи руками)

На порозі зупинився. (зупинити пальчики)

Застрибнув під шафу швидко. (пальчики стрибають)

Нахиляйтесь нижче дітки. (нахилитись)

Голку з ниткою візьміть!  ( імітація голки в руках)

І наш ґудзик поверніть! (імітація  - зашивають)

В проріз ґудзик виглядає (скласти з пальчиків кілечка , приставити до оченят)

І тепло нам зберігає. (обійняти себе)

 

Вихователь: А тепер,давайте,пригадаємо, кого зустрічав Колобок на своєму шляху.

(Діти називають героїв)

 Хто хотів з’їсти Колобка?(Лисичка). Давайте,захистимо нашого Колобка від лисички,подаруємо їй ляльку - неваляйку. Вона буде з лялькою гратися, а Колобка не чіпатиме.

(Вихователь  розвертає ляльку обличчям до дітей)

 

Вихователь: Наша лялька схожа за формою на Колобка – вона також кругла.

  Але лялька розгубила ґудзики і засмутилася.

Погляньте, скільки ґудзиків має бути у ляльки: один чи багато? (багато) 

Якого вони кольору? (жовтого і червоного)

Малята, давайте допоможемо ляльці причепити ґудзики на сукню, щоб вона повеселішала.

 А робити це будемо так: спочатку візьмемо ґудзик червоного кольору прикладемо зверху на червоний кружечок, потім візьмемо ґудзик жовтого кольору прикладемо нижче на жовтий кружечок, потім продовжуємо чередувати (червоний,жовтий).

(Вихователь здійснює показ на мольберті)

 

  Вихователь: А тепер підійдіть кожен до своєї ляльки - неваляйки, які чекають вас на столах і допоможіть їм, причепивши ґудзики.

 

  Дидактична гра «Ґудзики для ляльки - неваляйки»

Діти викладають червоні та жовті ґудзики,  чередуючи їх за кольором у вертикальному положенні зверху вниз.

 

Вихователь:- Дітки, який перший ми покладем ґудзик? (червоний)

 - Так, а наступний який? (жовтий)

- Молодці малята, допомогли ляльці, тепер вона не буде більше сумувати, а веселитиметься з лисичкою.

 Та, нам вже час прощатися із Колобком,  та на згадку про нашу зустріч, Колобок приготував вам гостинці,кругленькі бублички, як і сам Колобок.

 

Підсумок заняття:

Малята, пригадайте, з ким ми сьогодні зустрілися?(з Колобком)                                                     – Чим ми гралися з Колобком?(Ґудзиками)

  Які були ґудзики?(різнокольорові,великі, маленькі, круглі)

Як ґудзик бігав по шнурочку?(вгору-вниз)

А як стрибав по хвилях?(на хвилю, під хвилю)

А тепер підемо гратися на вулицю, можливо і там на нас чекає сюрприз!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Самоаналіз до заняття

 

      Завдання поставлені перед дітьми на занятті відповідають програмі «Дитина» відповідно до віку дітей.

       Протягом заняття був підібраний дидактичний та показовий матеріал, який стимулював і активізував дітей до діяльності. Матеріал,який використовувався на занятті був достатнього розміру,естетично оформлений. Його розміщення і використання було доречним і обдуманим на занятті. Всі моменти заняття були ігрові та послідовні, використовувала запитання для активації мислення і мовлення дітей. На протязі заняття намагалася приділити кожному увагу,допомогти,підтримувала у дітей інтерес до заняття на протязі всього часу. Дітки були активні та веселі. Я вважаю, що поставлені завдання на протязі заняття ми вирішили.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 січня
Переглядів
18
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку