Заняття "Поезії про професії"

Про матеріал

Інтегроване заняття «Поезії про професії «

Мета: в креативній формі розширити уявлення дітей про професії, активізувати їх пізнавальну діяльність та спонукати до трудової діяльності, заохочувати прагнення до свідомого оволодіння професійними навичками за їх можливостями. Розвивати мислення, уяву, сприйняття інформації. Виховувати шанобливе ставлення до працьовитих людей.

Хід заняття

І.Вступ. Створення позитивного налаштування на сприйняття інформації.

Вихователь:

У лісі всміхається кожна сосна:

Нарешті відлига, нарешті весна!

Нам сонечко світить і лагідно гріє,

Ніхто крім весни так радіти не вміє,

І проліски сині дзвенять під ногами:

“Співайте, будь ласка, весняночку з нами!”

Діти, ось і до нас весна постукала у віконце. Ще, звичайно, будуть морозці і холодні дні, але сонце все вище й вище на небі, дні довшають, вам хочеться побігати на вулиці, поганяти м'яча, погратися в піжмурки. Але весна-це і час великої праці в полях, на городах, в садах, на присадибних ділянках. Це така робота, де і ви можете докласти своїх зусиль, показати, що ви вмієте робити, допомогти дорослим своєю посильною працею. Бо саме з дитинства ви маєте привчати себе до будь-якої праці, щоб потім у своїй основній професії бути добросовісними і відповідальними. Ось в мене в руках добре знайома вам книжка «Абетка чеснот української дитини», де однією з чеснот вважається саме працьовитість. Ми з вами ще повернемося до цієї книги.

ІІ. Основна частина.

1. Гра-конкурс»Хто в нашій школі працює»

І сьогодні ми з вами в досить цікавій формі поговоримо про професії. В якій саме - трохи пізніше, а зараз гра-конкурс «Хто в нашій школі працює?»

Діти мають назвати всі професії, які є в нашій школі ( вчитель, вихователь, секретар, бібліотекар, медсестра, лікар, бухгалтер, повар, техпрацівники, кочегар, двірник, тощо).

2.Екзамен-експромт «Професії відомі і невідомі»

Дітям пропонується витягнути білет з назвою професії і розповісти про неї. Серед назв є такі, що діти добре про них знають - водій, лікар, швачка, доярка, продавець тощо, а також такі професії, про які діти чують вперше - кінолог, єгер, авіаконструктор, диспетчер. Про ці професії дітям розповідає вихователь.

3.Творче заняття «Професія у поезії»

Дітям пропоную різноманітні малюнки із зображенням різних професій. Серед них вони мають вибрати той малюнок, на якому бачать професію, що мріють собі обрати в житті. Також пропоную дітям знайти віршик у дитячих книжках про свою професію. Спонукаю дітей до творчої діяльності, працюю над технікою читання незнайомого тексту віршиків, пропоную вивчити напам'ять.

Професія пожежник

На виклик пожежна машина летить,

Сміливий пожежник в кабіні сидить.

Його телефон "101" люди знають,

І в разі пожежі завжди викликають.

Професія вчитель.

Прийдуть до школи діти малі

Там їх зустрінуть учителі,

Будуть навчати читати, писати

І один одному допомагати.

Професія комбайнер

В серпні почались жнива,вже хліба дозріли.

Жнець працює день і ніч,не шкодує сили.

Щоб були тобі й мені паляниці запашні.

Професія будівельник

Батько в мене – будівельник,

Він новий будує дім.

Коли вирасту, то сяду

В кран підйомний поруч з ним.

Професія моряк

Хвилювалось море, лащилось до скель,

Бо на рейді якір кинув корабель.

Ось зійшли на берег браві моряки –

На вітрах засмаглі, горді та стрункі.

Професія швачка

Швачка з ранку і до ночі

На машині швейній строчить.

Бо без цього, любі діти,

Не було б нам, що одіти.

Все, що в гардеробі маєш

Та щоденно одягаєш –

Це робота її рук,

Пам'ятай про це, мій друг!

Професія перукар

Я до нього йду малята,

Коли в мене буде свято.

Він волосся підстригає,

В гарну зачіску вкладає.

До своєї справи дар

Має майстер – перукар.

Професія доярка

Ще нічка надворі, ще й сонечко спить,

Доярка на ферму раненько спішить.

Корівки Ласуня, Зірниця і Квітка

До неї мукають привітно.

Тече в дійничку молоко пахуче,

До нього дорослі і діти охочі.

Професія продавець

«Продавці потрібні всюди, -

Я скажу вам, добрі люди.

Меблі, техніку, машини.

Їжу, одяг, сувеніри,

Іграшки та інструменти…

Весь товар в асортименті

Ввічливо запропонують

Часу вони не марнують».

Вихователь Вихователька всміхнулась

І до діточок звернулась:

«Всіх професій – не назвати,

Про усі не розказати.

Кожна з них потрібна дуже,

Будь-яка почесна, друже.

Необхідно мати хист

Чи ти кухар, чи юрист.

Інженер чи будівельник,

Медик, штукатур, сантехнік.

Кулінар чи перукар,

Водолаз, касир, шахтар.

Слюсар, металург, кравець,

Риболов, таксист чи швець.

Агроном чи тракторист,

Фермер, менеджер, артист.

Гончар, клоун, програміст,

Фармацевт, економіст.

Хлібороб чи машиніст,

Режисер, митець, лісник.

Тесля, коваль, провідник,

Секретар, електрик, ткаля.

Рятівник, бухгалтер, маляр,

Геодезист, кондитер, пекар.

Офіцер, бібліотекар.

Архітектор, садівник,

Археолог чи рільник.

Вівчар, муляр, продавець,

Чабан, льотчик, мисливець.

Міліціонер, двірник,

Спортсмен, пожежник, пасічник.

Листоноша, водій, друкар,

Педагог, поет, боднар….

Мабуть, годі рахувати.

Неможливо всі назвати!

Ви швиденько виростайте

Й будь-яку з них обирайте.

Краще ту, що вам цікава…

За роботу добру – слава.

Як старанними будете,

Користь скрізь ви принесете.

Шана всім трудівникам,

Що добробут творять нам.»

Як бачите, сьогоднішнє наше заняття тим цікаве, що ми згадали багато професій за допомогою віршів, які ви навіть змогли вивчити напам'ять. Але я знову хочу звернутися до прози і прочитати вам оповідання нашого славетного земляка, відомого педагога Василя Олександровича Сухомлинського »Скибка чорного хліба» з книжки «Абетка чеснот української дитини».

ІІІ.Підсумок заняття.

Що найбільше сподобалося на занятті?

Які види і форми роботи хочете застосувати на наступних заняттях?

Про що будете з цього заняття пам'ятати завтра? Через тиждень? Через багато років?

Перегляд файлу

Інтегроване заняття  «Поезії про професії «

 

Мета: в креативній  формі  розширити уявлення дітей про професії, активізувати їх пізнавальну діяльність та спонукати до трудової діяльності, заохочувати прагнення до свідомого оволодіння професійними  навичками за їх можливостями. Розвивати мислення, уяву, сприйняття інформації. Виховувати шанобливе ставлення до працьовитих людей.

 

Хід заняття

 

І.Вступ. Створення позитивного налаштування на сприйняття інформації.

 

Вихователь:

У лісі всміхається кожна сосна:

 Нарешті відлига, нарешті весна!

 Нам сонечко світить і лагідно гріє,

 Ніхто крім весни так радіти не вміє,

 І проліски сині дзвенять під ногами:

 “Співайте, будь ласка, весняночку з нами!”

 

Діти, ось і до нас весна постукала у віконце. Ще, звичайно, будуть  морозці і холодні дні, але сонце все вище й вище на небі, дні довшають, вам хочеться побігати на вулиці, поганяти м’яча, погратися в піжмурки. Але весна-це і час великої праці в полях, на городах, в садах, на присадибних ділянках. Це така робота, де і ви можете докласти своїх зусиль, показати, що ви вмієте робити, допомогти дорослим своєю посильною працею. Бо саме з дитинства ви маєте привчати себе до будь-якої праці, щоб потім у своїй основній професії бути добросовісними і відповідальними. Ось в мене в руках добре знайома вам книжка «Абетка чеснот української дитини», де однією з чеснот вважається саме працьовитість. Ми з вами ще повернемося до цієї книги.

ІІ. Основна частина.

1. Гра-конкурс»Хто в нашій школі працює»

І сьогодні ми з вами в досить цікавій формі поговоримо про професії. В якій саме - трохи пізніше, а зараз гра-конкурс «Хто в нашій школі працює?»

 Діти мають  назвати всі професії, які є в нашій школі ( вчитель, вихователь, секретар, бібліотекар, медсестра, лікар, бухгалтер, повар, техпрацівники, кочегар, двірник, тощо).

 

2.Екзамен-експромт «Професії відомі і невідомі»

Дітям пропонується витягнути білет з назвою професії і розповісти про неї. Серед назв є такі, що діти добре про них знають - водій, лікар, швачка, доярка, продавець тощо, а також такі професії, про які діти чують вперше - кінолог, єгер, авіаконструктор, диспетчер. Про ці професії дітям розповідає вихователь.

 

3.Творче заняття «Професія у поезії»

Дітям пропоную різноманітні малюнки із зображенням різних професій. Серед них вони мають вибрати той малюнок, на якому бачать професію, що мріють собі обрати в житті. Також пропоную дітям знайти віршик у  дитячих книжках  про свою професію. Спонукаю дітей до творчої діяльності, працюю над технікою читання незнайомого тексту віршиків, пропоную вивчити напамять.

 

 

Професія пожежник

На виклик пожежна машина летить,

 Сміливий пожежник в кабіні сидить.

 Його телефон "101" люди знають,

 І в разі пожежі завжди викликають.

 

Професія вчитель.

Прийдуть до школи діти малі

 Там їх зустрінуть учителі,

 Будуть навчати читати, писати

 І один одному допомагати.

 

Професія комбайнер

 В серпні почались жнива,вже хліба дозріли.

 Жнець працює день і ніч,не шкодує сили.

 Щоб були тобі й мені паляниці запашні.

 

Професія будівельник

Батько в мене – будівельник,

 Він новий будує дім.

 Коли вирасту, то сяду

 В кран підйомний поруч з ним.

 

Професія  моряк

Хвилювалось море, лащилось до скель,

 Бо на рейді якір кинув корабель.

 Ось зійшли на берег браві моряки –

 На вітрах засмаглі, горді та стрункі.

 

Професія  швачка

 Швачка з ранку і до ночі

 На машині швейній строчить.

 Бо без цього, любі діти,

 Не було б нам, що одіти.

 Все, що в гардеробі маєш

 Та щоденно одягаєш –

 Це робота її рук,

 Пам’ятай про це, мій друг!

 

Професія  перукар

 Я до нього йду малята,

 Коли в мене буде свято.

 Він волосся підстригає,

 В гарну зачіску вкладає.

 До своєї справи дар

 Має майстер – перукар.

 

Професія  доярка

Ще нічка надворі, ще й сонечко спить,

Доярка на ферму раненько спішить.

Корівки Ласуня, Зірниця і Квітка

До неї мукають привітно.

Тече в дійничку молоко пахуче,

До нього дорослі і діти охочі.

 

Професія  продавець

«Продавці потрібні всюди, -

Я скажу вам, добрі люди.

Меблі, техніку, машини.

Їжу, одяг, сувеніри,

Іграшки та інструменти…

Весь товар в асортименті

Ввічливо запропонують

Часу вони не марнують».

 

Вихователь Вихователька всміхнулась

І до діточок звернулась:

«Всіх професій – не назвати,

Про усі не розказати.

Кожна з них потрібна дуже,

Будь-яка почесна, друже.

Необхідно мати хист

Чи ти кухар, чи юрист.

Інженер чи будівельник,

Медик, штукатур, сантехнік.

Кулінар чи перукар,

Водолаз, касир, шахтар.

Слюсар, металург, кравець,

Риболов, таксист чи швець.

Агроном чи тракторист,

Фермер, менеджер, артист.

Гончар, клоун, програміст,

Фармацевт, економіст.

Хлібороб чи машиніст,

Режисер, митець, лісник.

Тесля, коваль, провідник,

Секретар, електрик, ткаля.

Рятівник, бухгалтер, маляр,

Геодезист, кондитер, пекар.

Офіцер, бібліотекар.

Архітектор, садівник,

Археолог чи рільник.

Вівчар, муляр, продавець,

Чабан, льотчик, мисливець.

Міліціонер, двірник,

Спортсмен, пожежник, пасічник.

Почтальйон, водій, друкар,

Педагог, поет, боднар….

Мабуть, годі рахувати.

Неможливо всі назвати!

Ви швиденько виростайте

Й будь-яку з них обирайте.

Краще ту, що вам цікава…

За роботу добру – слава.

Як старанними будете,

Користь скрізь ви принесете.

Шана всім трудівникам,

Що добробут творять нам.»

 

Як бачите, сьогоднішнє наше заняття тим цікаве, що ми згадали багато професій за допомогою віршів, які ви навіть змогли вивчити напам’ять. Але я знову хочу звернутися до прози і прочитати вам оповідання нашого  славетного земляка, відомого педагога Василя Олександровича Сухомлинського »Скибка чорного хліба» з книжки «Абетка чеснот української дитини».

 

ІІІ.Підсумок заняття.

Що найбільше сподобалося на занятті?

Які види і форми роботи хочете застосувати на наступних заняттях?

Про що будете з цього заняття пам’ятати завтра? Через тиждень? Через багато років?

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
14 січня 2018
Переглядів
8869
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку