Заняття-релаксація з використанням техніки зендудлінг для учнів 5 – 9 класів
Мета заняття:
Методи і прийоми:
Демонстраційний матеріал, роздатковий матеріал: портрет Леонардо да Вінчі, ілюстрації дудлінгу та зентанглу, шаблони-заготовки, мелодії для релаксації.
Матеріали та обладнання для дітей: шаблони-заготовки у техніці зендудлінгу, олівці, фломастери або маркери.
Хід заняття.
Сьогодні у нас з вами незвичайне заняття. Ми будемо вчитися ефективно співпрацювати в команді для створення естетичного середовища, розвивати власну емоційно-почуттєву сферу на основі сприймання мистецтва та художньо-творчої діяльності, використовувати мистецтво для вираження власних емоцій та почуттів.
Але перш ніж перейти до практичної частини, хочу запитати, що вам відомо про такі техніки малювання як дудлінг та зентангл?
(варіації дітей)
Дудлінг -(від англійського doodle – несвідомий малюнок) – це малювання за допомогою простих елементів (кружечків, закорючек, ромбів, крапочок, паличок та ін.). У цьому і полягає легкість. Проте з цих простих елементів можуть складатися складні композиції, що вражають уяву.
Зентангл - це абстрактний художній мініатюрний твір, яке створюється з візерунків, що не мають смислового навантаження, на аркуші паперу для малювання.
Та якщо об’єднати ці техніки ми отримаємо зендудлинг.
Саме завдяки цьому виду малювання ми й досягнемо поставлених цілей нашого заняття.
Уявіть собі, що ця техніка допомагала видатним вченим, художникам та письменникам покращувати розумову діяльність та стимулювати творчий процес.
Відомий італійський художник та вчений Леонардо да Вінчі, задля того щоб його розум працював над виробленням креативних ідей, користувався таким підходом: ставив перед собою задачу і приступав до вправи — заплющував очі, розслаблявся та розмальовував аркуш паперу довільними лініями та іншими елементами. Потім відкривав очі, відшукував у намальованому образи, предмети та явища. Саме так і зародились багато ідей його винаходів. Сьогодні цей процес застосовується в терапевтичних цілях, врівноважує внутрішній стан, а також для задоволення.
Зараз, я вам пропоную поділитись на групи. Для цього кожен з вас витягне зі скриньки смужку різного кольору. Ті учні, у яких співпадуть кольори, об’єднаються у групи.
(організація групової роботи)
Тепер ви отримаєте шаблони та кольорові олівці.
Але перш ніж приступити, важливо пам’ятати, запорукою успішної роботи є повне розслаблення, чисті думки та гарний настрій.
Наприкінці заняття ми обговоримо, які почуття у вас викликало малювання у техніці зендудлинг під музику. А також хотілось би почути, чи сподобалось вам заняття.
(Групова практична робота учнів).
Перегляд робіт, відповіді учнів на питання:
- У якій техніці ми малювали на занятті?
- Які почуття у вас викликало малювання у даній техніці?
- Як ви можете охарактеризувати вашу групову творчу роботу?
- Що на сьогоднішньому занятті сподобалось та запам’яталось вам найбільше?
5. Підведення підсумку:
Слово вчителя:
Діти, я дуже рада, що наше заняття вам сподобалось. Маю надію, що ви і надалі будете малювати у цій техніці, адже зендудлинг покращує пам'ять, стимулює творчі здібності, піднімає настрій, заспокоює в стресових ситуаціях і може бути використаний як інструмент управління гнівом. Тож будьте здорові та дякую вам за заняття!
ДОДАТКИ ДО ЗАНЯТТЯ