Заняття "Розвиток логічного мислення, зорового аналізу, довільності уваги, саморегуляції діяльності, дрібної моторики руки"

Про матеріал
Заняття з корекційно-розвивальної програми з формування психологічної готовності до шкільного навчання дітей старшого дошкільного віку «Я готуюся до школи»
Перегляд файлу

Заняття «Розвиток логічного мислення, зорового аналізу, довільності уваги, саморегуляції діяльності, дрібної моторики руки»

Мета: розвивати логічне та образне мислення, зоровий аналіз, навички виділення окремих елементів предмета, із частин складати ціле; розвивати довільність уваги, саморегуляцію діяльності.

Актуалізація минулого заняття

“Діти, давайте пригадаємо все, чим ми займалися минулого заняття. Хто розкаже мені, що ми робили, що нового і цікавого дізналися? Що подобалося робити, а з чим виникали труднощі? Сподіваюся, всі пам’ятають  правила, за якими ми працюємо на наших заняттях.”

Вправа-гра “Заміни на протилежне”

 Мета: розвивати увагу, логічне мислення.

Обладнання м’яч.

Інструкція: Діти сидять колом. Психолог називає слово (будь-яке) і кидає м’яч. Хто спіймає м’яча, називає протилежне за значенням слово. Наприклад: холодний – гарячий, літо – зима, великий – малий і т. ін.

Під час гри діє правило: “Один говорить – інші слухають”. Якщо під час відповіді допускається помилка, то за правилом “Піднятої руки” можна допомогти. 

Вправа “Живе чи неживе”

 Мета: розвивати увагу, логічне мислення.

Інструкція: “Діти, зараз я буду називати слова, які відносяться до понять живе – неживе, а ви слухайте уважно. Якщо я назову слово, яке відноситься до поняття “живе” – ви один раз плескаєте у долоні, якщо “неживе” – не плескаєте. Запам’ятали?”     По закінченні гри обговорюються помилки.

Вправа “Контурні малюнки”

Мета: розвивати образне мислення і зоровий аналіз.

Обладнання: друковані бланки на кожну дитину, кольорові олівці.

Інструкція: “Діти, подивіться уважно на картинку. На ній зображені контурні малюнки предметів (речей, тварин, геометричних фігур) накладені один на один. Обведіть контури предметів олівцем (кожний предмет іншим кольором), відгадайте, що намалювало, і порахуйте зображені предмети.

Гра “Будь уважний”

Мета: розвивати вміння концентрувати увагу і виконувати вказівки дорослого.

Інструкція: Психолог разом з дітьми пригадує як можна рухами показати: пташку, зайчика, коня, чаплю і рака.

1) Психолог  називає тваринку і показує її рухами – діти мають також показувати рухами названу тваринку. Потім  психолог тільки проговорює назви тварин, а діти самостійно виконують рухи.

 2) Психолог називає одну тваринку, а рухами показує іншу – діти мають правильно показувати рухами названу тваринку, не збиваючись на невірні рухи психолога.

Вправа “Магічний квадрат”   (див. заняття 8)

Рефлексія заняття

“Діти, давайте пригадаємо, чим ми сьогодні займалися? Що вам сподобалося? Що було важко робити? Що цікавого і нового ми сьогодні дізналися? Що хотілося б повторити, і не тільки із сьогоднішнього заняття, а й      з попередніх? ”

Прощання

Кожен по черзі кидає по колу м’яч і говорить компліменти.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 грудня
Переглядів
55
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку