Заняття «Розвиток логічного мислення, зорового аналізу, довільності уваги, саморегуляції діяльності, дрібної моторики руки»
Мета: розвивати логічне та образне мислення, зоровий аналіз, навички виділення окремих елементів предмета, із частин складати ціле; розвивати довільність уваги, саморегуляцію діяльності.
“Діти, давайте пригадаємо все, чим ми займалися минулого заняття. Хто розкаже мені, що ми робили, що нового і цікавого дізналися? Що подобалося робити, а з чим виникали труднощі? Сподіваюся, всі пам’ятають правила, за якими ми працюємо на наших заняттях.”
Мета: розвивати увагу, логічне мислення.
Обладнання м’яч.
Інструкція: Діти сидять колом. Психолог називає слово (будь-яке) і кидає м’яч. Хто спіймає м’яча, називає протилежне за значенням слово. Наприклад: холодний – гарячий, літо – зима, великий – малий і т. ін.
Під час гри діє правило: “Один говорить – інші слухають”. Якщо під час відповіді допускається помилка, то за правилом “Піднятої руки” можна допомогти.
Мета: розвивати увагу, логічне мислення.
Інструкція: “Діти, зараз я буду називати слова, які відносяться до понять живе – неживе, а ви слухайте уважно. Якщо я назову слово, яке відноситься до поняття “живе” – ви один раз плескаєте у долоні, якщо “неживе” – не плескаєте. Запам’ятали?” По закінченні гри обговорюються помилки.
Мета: розвивати образне мислення і зоровий аналіз.
Обладнання: друковані бланки на кожну дитину, кольорові олівці.
Інструкція: “Діти, подивіться уважно на картинку. На ній зображені контурні малюнки предметів (речей, тварин, геометричних фігур) накладені один на один. Обведіть контури предметів олівцем (кожний предмет іншим кольором), відгадайте, що намалювало, і порахуйте зображені предмети.
Мета: розвивати вміння концентрувати увагу і виконувати вказівки дорослого.
Інструкція: Психолог разом з дітьми пригадує як можна рухами показати: пташку, зайчика, коня, чаплю і рака.
1) Психолог називає тваринку і показує її рухами – діти мають також показувати рухами названу тваринку. Потім психолог тільки проговорює назви тварин, а діти самостійно виконують рухи.
2) Психолог називає одну тваринку, а рухами показує іншу – діти мають правильно показувати рухами названу тваринку, не збиваючись на невірні рухи психолога.
“Діти, давайте пригадаємо, чим ми сьогодні займалися? Що вам сподобалося? Що було важко робити? Що цікавого і нового ми сьогодні дізналися? Що хотілося б повторити, і не тільки із сьогоднішнього заняття, а й з попередніх? ”
Кожен по черзі кидає по колу м’яч і говорить компліменти.