Заняття «Школи лідера» на тему: «Я – лідер лідерського самоврядування»

Про матеріал

Заняття проводиться для того, щоб стимулювати уяву лідерів у пошуках свого розуміння лідерства; сприяти виробленню віри у власні можливості; розвиток комунікативних навичок.

Перегляд файлу

 

Заняття «Школи лідера» на тему:

«Я – лідер лідерського самоврядування»

 

Покликання лідера - сприяти розвитку людей.

Дж. Максвел

 

Мета: стимулювати уяву лідерів у пошуках свого розуміння лідерства; сприяти виробленню віри у власні можливості; розвиток комунікативних навичок.

І. Повторення правил співпраці в групі

Обговорення:

  1.     Чи складно дотримуватися правил?
  2.     Чи стали правила груповою нормою поведінки для лідерів?

ІІ. Інформаційні повідомлення «Стилі лідерства»

Лідерам дається завдання підготувати повідомлення про стилі лідерства.

Стиль лідерства — сукупність соціально-психологічних прийомів і засобів, які застосовує керівник чи лідер з метою впливу на залежних від нього людей.

Авторитарний стиль характеризується вираженою владою лідера, директивністю його дій, самостійністю у прийнятті рішень, систематичним контролем за діями залежних осіб. Авторитарний лідер зазвичай не дозволяє іншим втручатися в керівництво, піддавати сумніву, оспорювати прийняті ним рішення. Він чітко розмежовує свої права та обов'язки підлеглих, обмежує дії останніх тільки виконавчими функціями.

Демократичний стиль відрізняється від авторитарного тим, що лідер постійно цікавиться думкою залежних від нього людей, радиться з ними, запрошує до прийняття рішень, до співпраці у керівництві колективом» чітко не розмежовує власні обов'язки і права залежних людей. Частину своїх повноважень він передає іншим членам колективу і» своєю чергою, бере на себе частину їхніх обов'язків, якщо в цьому є потреба. Демократичний лідер активно підтримує ініціативу, постійно турбується про створення і підтримання в колективі хороших стосунків з іншими людьми.

Ліберальний стиль —це така форма поведінки лідера, за якої він фактично відходить від своїх функцій керівника і поводиться в колективі так, ніби він не лідер, а один із членів колективу. Цю форму поведінки можна назвати лідерством лише умовно.

Спочатку вважалося, що демократичний стиль лідерства є найкращим. Однак непоодинокими є випадки, коли ефективнішими виявлялися авторитарний і навіть ліберальний стилі лідерства. Зараз же вважають, що жоден з них не можна назвати ні найкращим, ні найгіршим. Ефективність різних стилів залежить від індивідуальних рис лідера, поставленого завдання, рівня розвитку колективу і ситуації, що склалася в ньому.

ІІІ. Методика «Аукціон»

Перед початком кожному з лідерів педагога-організатора роздає по 10 жетонів і повідомляє, що їх можна обміняти на той чи Інший лот. Максимальна кількість лотів — 10, але в них може бути різна вартість, тобто будуть лоти, ціна яких вища, ніж один жетон. Якщо учасник використає всі жетони, він уже нічого не зможе купити. В одному лоті на продаж одночасно виставляються дві цінності* Учасник може вибрати одну з них або нічого не купити. Назву того, що він готовий купити, він пише на жетоні й відкладає як використаний. Свій вибір треба робити швидко. Перехід до наступного лота означає, що попередній знято з торгів. Після того як педагога-організатора пояснив правила, називаються пари лотів, виставлених на продаж. Асистенти з числа лідерів стежать за ходом гри.

Можна роздати кожному не окремі жетони, а аркуш паперу, на якому позначені 10 кружечків жетонів. Купуючи щось, учасник помічає на жетоні, що він придбав. У процесі гри жетонів стає дедалі менше.

Після закінчення «Аукціону» доцільно дати лідерам змогу висловити свої почуття, думки, асоціації, пов'язані з покупками, запитати, чи були у них сумніви щодо правильності вибору.

У заключному коментарі педагога-організатора звертає увагу на те, що ситуації вибору життєвих цінностей досить різноманітні й часом є дуже складними. Для будь-якої людини, зокрема й Лідера, надзвичайно важливо навчитися робити вибір і нести за нього відповідальність.

Перелік лотів

  1. Хороша квартира або будинок (1 жетон) 
  2. Новий спортивний автомобіль  (1 жетон)
  3. Відпочинок у будь-якому куточку (2)
  4. Наступний щабель в успішній кар'єрі планети протягом одного місяця найкращим другом (2 жетони)
  5. Стрімка політична кар'єра (2)
  6. Хороша сім'я (2)
  7. Здорова совість (3)
  8. Чиста совість (2)
  9. Матеріальне благополуччя (1)
  10.          Керувати і розпоряджатися (2).
  11.          Стрівша кар'єра завдяки випадку (2)
  12.          Додаткові роки життя (3)
  13.          Можливість постійного само­вдосконалення (2)
  14.          Підприємство, що приносить високі прибутки (2)
  15.          Світова слава (3)
  16.          Успіх будь-якою ціною (2)
  17.          Повага і визнання соратників та послідовників (1)
  18.          Працювати в команді однодумців (3)
  19.          Поступове сходження до успіху шляхом постійного самовдосконалення (2)
  20.          Безболісна смерть, коли настане час (2)

IV. Вправа «Розрізані квадрати».

Лідерам роздаються конверти з 5-ма розрізаними квадратами у них. Необхідно скласти 5 квадратів з їх частин, за умови, що учасники не можуть розмовляти між собою.

Аналіз роботи:

  •       Чи складно зрозуміти один одного не розмовляючи?
  •       Чи згуртувала вас дана вправа до роботи?

V. Вправа «Враження»

Оберіть із запропонованих смайликів (смайлики заготовляються на папері педагог-організатором заздалегідь) відповідний вашому настрою. Поділіться настроєм із лідерами.

Обговорення:

  • Чи змінився настрій від початку тренінгу?
docx
Додано
19 серпня 2018
Переглядів
718
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку