Заняття з елементами тренінгу «Формування навичок конструктивного спілкування»

Про матеріал

Заняття з елементами тренінгу «Формування навичок конструктивного спілкування»

Мета: розвиток комунікативних та організаторських здібностей, навичок спілкування, розвиток уміння співпрацювати, подолання психологічних бар'єрів у спілкуванні, створення атмосфери відкритості й безпеки, формування впевненості у собі, підвищення самооцінки.

Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу «Формування навичок конструктивного спілкування»

 

 

Мета: розвиток комунікативних та організаторських здібностей, навичок спілкування, розвиток уміння співпрацювати, подолання психологічних бар'єрів у спілкуванні, створення атмосфери відкритості й безпеки, формування впевненості у собі, підвищення самооцінки.

 

План заняття:

1. Вправа 1. „Струм по колу”.

2. Вправа 2. „Давайте познайомимося”.

3. Вправа 3. „Вітер дме на...”.

4. Вправа 4.  “Доторкнися до...”

5. Вправа 5. Гра “Подаруй квіточку”.

6. Вправа 6. „Тварина”.

7. Вправа 7.  “Передай м’яч”.

8. Вправа 8.  „Розвідники”.

9. Вправа 9 . „Сліпий і поводир”.

10. Вправа 10. „Прорвись у коло”.

11. Вправа 11. „Малюємо у парі”.

12. „Прощання”.

 

Вправа 1. „Струм по колу”.

Всі діти разом з ведучим беруться за руки. Усміхаються один одному. Передають „струм”.

 

Вправа 2. „Давайте познайомимося”.

Діти стають у коло. В руках ведучого – м'яч. Учасники передають по черзі один одному м'яч, називаючи ім'я того, до кого потрапить м'яч, задають різні запитання.

 

Вправа 3. „Вітер дме на...”

Зі словами „Вітер дме на...” ведучий починає гру. Щоб учасники побільше довідалися про інших, запитання можуть бути такими: „Вітер дме на того, у кого... є сестра”, „хто любить тварин”, „у кого голубі очі”, „хто любить зиму”, „у кого є друзі”, „хто любить апельсини”, „хто вміє плавати” тощо.

Ведучого необхідно змінювати, даючи можливість кожному запитувати учасників.

 

Вправа 4.  “Доторкнися до...”

Всі учасники одягнені по-різному. Ведучий викрикує: “Доторкнись до... синього!” Всі повинні миттєво зорієнтуватися, знайти в учасників у одязі щось синє і доторкнутись до цього кольору. Кольори періодично змінюються, хто не встиг – ведучий.

Зауваження: ведучий слідкує, щоб доторкались до кожного учасника.

 

Вправа 5. Гра “Подаруй квіточку”.

Хід проведення. Одному з учасників гри ведучий дає квіточку. Власник квіточки може подарувати її тому, кому схоче. Всі інші діти намагаються одержати квіточку, по черзі, звертаючись до власника з відповідним проханням. Власник квітки вислуховує всі прохання, потім робить вибір – віддає квітку. Після того як квітка отримала нового власника, проводиться обговорення. Той, хто віддав квітку, пояснює свій вибір.

Гра вчить знаходити правильний тон спілкування. При висловленні прохання звертати увагу на міміку, позу, жести, інтонацію прохача.

 

Вправа 6. „Тварина”.

Для проведення вправи потрібен набір карток із зображенням знайомих дітям тварин, наприклад, вовка, зайця, лисиці, слона, змії. Ведучий по черзі показує картки, а діти в позах і рухах зображують намальовану на них тварину.

Вправа активізує стан внутрішньої свободи і розкутості.

 

Вправа 7.  “Передай м’яч”.

Сидячи або стоячи гравці намагаються якомога швидше передати м’яч, не випустивши його. Можна в максимально швидкому темпі кидати м’яч сусідам. Можна, повернувшись спиною в коло і прибравши руки за спину, передавати м’яч. Хто випустив м’яча – вибуває.

Зауваження: ускладнити вправу можна, попрохавши дітей закрити очі.

 

Вправа 8.  „Розвідники”.

З групи дітей вибираються “розвідник” і “командир”. Решта – “загін”. У кімнаті стільці розставлені хаотично. “Розвідник” проходить між стільцями з різних боків. “Командир” спостерігає за діями “розвідника”. Потім він проводить “загін” тим шляхом, який перед тим йому показав “розвідник”.

Пізніше обирається другий “розвідник” і другий “командир” і гра продовжується за тією самою процедурою.

Дана гра розвиває спостережливість, пам'ять, комунікативні та організаторські здібності.

 

Вправа 9. „Сліпий і поводир”.

Вправа в парах. Один з учасників – „сліпий”, інший – його „поводир”, кожен має провести „сліпого” через різні перешкоди, що створені заздалегідь (меблі, столи, стільці, також перешкодою можуть бути інші люди). У „сліпого” зав’язані очі. Мета: „поводир” має провести його так, щоб той не спіткнувся, не впав, не забився. Гра сприяє розвитку довіри. Після гри обговорити її, що почували, будучи „сліпим” і „поводирем”, чи було затишно в цих ролях.

 

Вправа 10. „Прорвись у коло”.

Діти беруться за руки й утворюють коло. Одна дитина знаходиться поза колом. Вона повинна прорвати коло і проникнути в нього. Ця фізична дія допомагає зіткнутися з почуттями “виключеності – включеності” і стимулює розвиток групової згуртованості.

Вправа 11. „Малюємо у парі”. Діти об’єднуються у пари. Кожній парі пропонується розфарбувати малюнок, намагаючись якомога краще і швидше його закінчити.

Вправа розвиває навички спілкування, уміння співпрацювати.

 

12. „Прощання”. Всі діти разом з ведучим беруться за руки. Усміхаються один одному. Передають „струм”.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Ульяніч Олена
Додано
6 жовтня 2023
Переглядів
435
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку