Заняття з елементами тренінгу : «Здоровий стиль життя»

Про матеріал
Популяризації серед учнів є здоровий способ життя, виховання культури безпечної життєдіяльності, отримання вмінь і практичних навичок, а також з метою формування свідомого та відповідального ставлення до особистої та колективної безпеки, сприяння здорового способу життя.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу : «Здоровий стиль життя»

      Мета: з'ясувати сутність понять «здоров'я» та «здоровий спосіб життя»; поглибити знання, уміння і навички здорового способу життя підлітків з метою попередження небезпечної поведінки; розвивати вміння роботи в групах; формувати у підлітків прагнення займати активну життєву позицію.

     Обладнання: плакати з правилами, папір, ручки, маркери, дошка, скотч, роздатковий матеріал, м’яка іграшка.

Хід заняття:

I. Організаційна частина

1.Представлення вчителя.

2.Оголошення теми та мети тренінгу.

Найцінніше для людини,

Для дорослого й дитини –

Це здоров'я, знає кожен.

Ми його поліпшить можем,

Мусим добре берегти,

     Вступ.Вчитель повідомляє тему заняття і ставить учасникам тренінгу питання, які спрямовані на актуалізацію знань.

Учитель: Тема сьогоднішнього заняття: „Здоровий стиль життя ” і поговоримо ми про здоров’я, про активну життєву позицію.

     Стан здоров'я населення України викликає серйозне занепокоєння. Майже 90% дітей та підлітків мають певні відхилення, понад 50% студентів та призовників мають незадовільну фізичну підготовку. Щороку зростає кількість молодих людей, що вживають наркотики. На сьогоднішньому занятті ми спробуємо дати відповідь на наступні запитання: що таке здоров'я? Від чого воно залежить? Як його зберегти?

II. Основна частина

     1. Вправа „Знайомство”.

     Мета: знайомство з учасниками, презентація себе, налагодження контакту між учасниками, розширення відомостей про присутніх, позитивні емоції.

- Учасники сидять у колі. По черзі кожен називає своє ім’я і на кожну букву називає свою рису характеру і по черзі передає іграшку.

- Назвіть своє ім’я, і скажіть, яким казковим або мультиплікаційним героєм ви могли б себе уявити? Чому?

     2. Обговорення правил групи.

      Правила – це закони групи, за якими вона живе, під час проведення тренінгу. Вчитель з учасниками обговорює правила спілкування в групі. Орієнтовні правила можуть бути:

- дотримуватись регламенту (пунктуальність);

- слухати і чути;

- бути активним;

- говорити тільки за темою і тільки від свого імені;

- не критикувати: кожен має право на власну думку;

- конфіденційність;

- взаємоповага;

- говорити коротко, по черзі;

- правило піднятої руки;

- право ведучого тощо.

     Очікування. Правила роботи ми прийняли. А що ви чекаєте від нашої сьогоднішньої зустрічі?

     3. Інформаційне повідомлення „Що таке здоров’я?”

     Вчитель: Здоров’я – спосіб життя людини. Це той стиль, що людина вибирає для себе, і саме він визначає, досягне людина благополуччя чи ні. Давно доведено що усе, що робить людина, відбивається на стані її здоров’я. Добре здоров’я – це постійний процес. До доброго здоров’я людина може йти, будучи зовсім здоровою чи навіть інвалідом. Добре здоров’я містить всі цілі життя людини, її інтереси і звички. Людина в житті може йти двома шляхами: один веде її до здоров’я, інший – від здоров’я.

     Отже, сьогодні ми спробуємо скласти свій шлях до здоров’я, а от в якому напрямку до нього йти – обирати вам!

     Що таке здоров’я?

- Здоров’я–це нічого, але все без здоров’я ніщо.

- Здоров’я–це стан повного фізичного, соціального і психічного благополуччя, а не лише відсутність хвороби чи немічність.

- Здоров’я–це утримування від уживання спиртних напоїв і паління.

- Концепція здоров’я означає ступінь, в якому особистість чи група осіб здатна, з одного боку реалізувати свої потреби, а з іншого, змінювати середовище і справлятися з ним. Отже, здоров’я  можна розглядати як ресурс повсякденного життя, а не як ціль життя. Це позитивна концепція, у якій на перший погляд висуваються суспільні й особистісні ресурси, а також фізичні здібності.

- Фізичний чи психічний стан, коли відсутній дискомфорт чи біль, що дозволяє конкретній людині найефективніше і найдовше функціонувати в середовищі, в якому вона опинилася внаслідок випадку чи вибору, найбільш наближений до поняття „здоров’я”.(Дюбуа).

- Здоров’я – це стан, при якому люди здатні контролювати своє життя завдяки справедливому розподілу можливостей і ресурсів. Таким чином, здоров’я – це сукупна цінність. Я не можу бути здоровим за рахунок інших чи надмірного використання природних ресурсів.

- Здоров’я значить бути щасливим.

- Здорова людина – це така людина, яка життєрадісно й охоче виконує обов’язки, які покладає на неї життя та повністю реалізує свої фізичні й розумові здібності.

- Здоров’я – це відчуття радості від того , як ти виглядаєш.  (Бутс).

- Здоровий спосіб життя – це такий спосіб життя, який зберігає і поліпшує здоров’я.

     4. Гра – розминка „Масаж”.

      Мета: релаксувати учасників, підвищити рівень групової згуртованості.

     Хід вправи: Всі учасники встають у коло. Тренер пропонує повернутися праворуч і покласти руки на плечі учаснику, який стоїть попереду. Далі всі йдуть по колу і роблять масаж під час слів тренера: „Масажуємо плечі, потім руки до ліктів, вертаємось до плечей, масажуємо шию, хребет, талію, вертаємось по хребту до плечей. Зупинилися, зробили оберт на 180ºС. А тепер „віддячимо” за завзятість своїх партнерів.

      5. Вправа «Модель здоров'я»

     Учні об'єднуються у 2 групи, кожна з яких отримує завдання: розробити модель здоров'я, виходячи з власного бачення цієї проблеми. У кожній команді обирається той, хто фіксує всі ідеї, — «секретар», той, хто стежить за часом, — «хронометрист», і той, хто презентуватиме роботу групи, — «спікер».

    Використовуючи аркуші паперу А4, маркери, фломастери, ко¬льоровий папір, учні протягом 10—15 хвилин розробляють моделі, а потім кожна група презентує свою розробку.

     Після презентації вчитель пропонує дітям уявити ті шкідливі, руйнівні фактори, які впливають на здоров'я, і, працюючи в тих самих підгрупах, за 3 хвилини продемонструвати на створених моделях дію цих факторів на ту чи іншу модель.

    Завдання для учнів — під час презентацій фіксувати фактори, які формують здоров'я, і фактори, які йому школять. Важливо, щоб учні розповідали, що вони відчували, коли створювали модель здоров'я, що — коли руйнували, і що — коли їхню модель було зруйновано. Важливі також запитання: «Чи можна відновити те, що вже зруйновано?», «Чи буде це мати той самий вигляд?», «Що легше—запобігти руйнуванню чи відновити?».

     Обов'язковий висновок після вправи: зруйнувати значно легше, ніж створити. Дуже важливо зберегти те, що маємо, і від нас самих залежить, що ми оберемо — шлях до здоров'я чи, навпаки.

     6.Гра «Подарунок»

      Учні стають у коло. їм пропонується зробити подарунок своєму

сусідові справа, а саме: подарувати йому гарний настрій за допомо-

гою міміки й жестів.

     7. Гра-розминка „Емоція по колу”.

     Мета: зняти емоційну напругу, пожвавити роботу.

     Хід вправи: Всі учасники сідають у коло, кожен по черзі за допомогою міміки передає якусь емоцію, всі інші один за одним її повторюють. Вправа закінчується, коли всі учасники передадуть свої емоції.

     8.Вправа  «Вплив  наркотичних   речовин   на  організм підлітка»

     Учні об'єднуються у 3 групи. Кожна група отримує завдання: за допомогою інформаційних повідомлень визначити вплив на організм підлітка:

    тютюну;

    алкоголю;

    наркотиків.

      Завдання можна виконувати, утворюючи схеми, таблиці, малюнки тощо. Головне, щоб кожна група ознайомила дві інші з інформацією, якою володіє, під час презентації. Інформаційні повідомлення даються кожній групі.

     9. Вправа „Запитання – відповіді”

     Мета: Підведення підсумків тренінгу, перевірка набутих знань.

     Хід вправи: Учасники розподіляються по групам. Тренер розподіляє запитання:

Група 1. Для чого нам здоров’я?

Група 2. Що заважає людям бути здоровими?

Група 3. Що шкодить здоров’ю?

Група 4. Від чого чи від кого залежить стан здоров’я?

ІІІ. Підведення підсумків заняття.

- Кожен з нас сьогодні щось зрозумів, чомусь навчився, чимось зацікавився.                         Давайте спробуємо висловити свою думку про заняття, звертаючись до цієї іграшки- Чи справдились ваші очікування щодо нашої сьогоднішньої зустрічі?

- Які повідомлення, вправи, ігри Вам сподобались?

- Чи відчували Ви дискомфорт, негативні почуття? Під час яких видів роботи це було?  

     Учитель. Здоров'я — це найбільша цінність кожної людини. Важ¬ливо знати, що шкідливі звички, про які ми щойно говорили, шкодять нашому здоров'ю, призводять до хвороб, депресій, деградації особистості, втрати мрій, дорогих людей, речей, які були колись найважливішими. На початку заняття кожен із вас сказав про своє життєве кредо, назвав три улюблені речі, розкрив свою заповітну мрію. (Звертає увагу на дошку, де це все прикріплено.) Про це все може сказати будь-яка людина, і будь-яка людина може все це втратити. Пам'ятайте про це, здобувайте нові знання, робіть правильний вибір. Будьте здорові!

 

 

 

 

docx
Додано
6 квітня 2020
Переглядів
869
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку