Заняття з елементами тренінгу "Знати - щоб жити"

Про матеріал

Мета:

розвивати базові знання про ВІЛ/СНІД;

усвідомити зв'язок між способом життя і ризиком інфікування;

сформувати почуття відповідальності за власне здоров'я ;

розвивати вміння самостійно мислити;

активізувати уміння учнів конструктивно мислити;

виховувати активну життєву позицію.

Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу «Знати – щоб жити»

 

Мета:

  •                               розвивати базові знання про ВІЛ/СНІД;
  •                               усвідомити зв’язок  між способом життя і ризиком  інфікування;
  •                               сформувати почуття відповідальності за власне здоров’я ;
  •                               розвивати вміння самостійно мислити;
  •                               активізувати уміння учнів конструктивно мислити;
  •                               виховувати активну життєву позицію.

 

Хід заняття.

 

 

  1. Знайомство.   Гра «Ланцюжок». Всі учасники по колу називають свої імена та улюблену фрукту, страву або справу. На бейджиках підписують своє ім’я.

 

  1. Ухвалення «Угоди» - правила роботи групи.

 

  • ми всі відповідальні за своє навчання;
  • слухаємо один одного, не перебиваючи;
  • говорить хтось один,
  • діє правило «піднятої руки»;
  • говоримо по суті;
  • ділимося відкрито своїми думками;
  • «дурних» питань не буває;
  • дотримуємося конфіденційності;
  • у нас немає спостерігачів – усі беруть участь;
  • крик – ознака безсилля.

 

  1. Мотивація.

3.1 Тренінгова  вправа «Близькі люди»

1.Учасники тренінгу  сідають  в коло і викладач дає  завдання: виберіть для  себе 5 близьких  вам людей.

2. Розташувати всіх близьких по ступеню значущості для учасників. Наприклад, на перше місце - мама, потім - батько, брат, сестра, друг і т.д.

 Запитаєте учнів, чи важко їм було робити такий вибір?

 Слово  вчителя:  у кожного з нас є близькі і дорогі нам люди. Але так в  житті  буває, що  люди хворіють. Багато  близьких  страждають на серйозні захворювання і дуже  шкода, що ми  нічим їм не  можемо  допомогти.

А бувають  хвороби, якими  можна  заразитися по дурості, по  незнанню. Саме тому  ми  сьогодні з вами поговоримо про  найстрашнішу  хворобу людства -  СНІД.

3.2 Тренінгова вправа  «Мозкова атака».

Питання для обговорення: «Що ви чули про ВІЛ/СНІД? Вислови записуються на великих листах паперу або дошці, учитель  підводить підсумки, акцентуючи увагу на тому, що ВІЛ-інфекція, в даний час, невиліковне захворювання, викликається вірусом імунодефіциту людини, що немає вакцини від цього захворювання, що єдиний захист від ВІЛ - це безпечна поведінка. Звернете увагу учнів, що СНІД - зовсім не чума. ВІЛ і збудник чуми мають абсолютно різні шляхи передачі. Порівняння ВІЛ/СНІДу з чумою нагнітає страх і сприяє дискримінації людей з ВІЛ.

       Наприклад, словосполучення для асоціативного куща: невиліковний, хвороба, інфекція, небезпечний, вірус, руйнйє імунітет, епідемія, червона стрічка.

- Як розшифровується абревіатура ВІЛ, СНІД?

       На жаль, Україну визнано державою, яка від ВІЛ/СНІДу в Східній Європі постраждала найбільше. Сьогодні в нас офіційно зареєстровано 49 тис. осіб, що мають статус

ВІЛ-позитивних. З 1988 року 1 грудня відзначають Всесвітній день боротьби зі СНІДом, що слугує  справі зміцненню організованих зусиль у боротьбі з пандемією, яка поширюється у всіх регіонах світу.

4. Основна частина заняття.

4.1 Робота в групах. Групи вивчають інформацію про теорії походження вірусу і презентують іншим членам заняття.

Група 1

У генеалогії цієї страшної хвороби багато загадкового. Науковці й досі не дійшли згоди про походження лиховіс­ного ВІЛ — вірусу імунодефіциту людини. Висуваються різні гіпотези, зокрема і фантастичні, мовляв, вірус занесли на Землю інопланетяни. Є й більш обґрунтовані версії.

Почнемо з того, що існує два види вірусу. Вони ідентич­ні за структурою, але різняться за генетичним апаратом. Найбільшого поширення дістав ВІЛ-1. ВІЛ-2 виявлений відомим французьким вірусологом й імунологом Люком Монтаньє лише кілька років тому в африканців, що ліку­валися від СНІДу у Франції і Португалії. За своїми озна­ками він наближається до вірусів, виявлених на території Гвінеї, Гвінеї-Бісау, Сенегалу та інших країн континенту, але попри це вчений не вважає, що вірус походить з Афри­ки — на його думку, для цього бракує вагомих аргументів. До того ж, якби це було так, розмірковує вчений, та спершу вірус перекинувся б до найближчої за географією Європи, але не до СІЛА, як це сталося насправді.

Группа 2

Югославський лікар та історик медицини Мірко Грмек вважає, що привід до епідемії СНІДу — це порушення рівноваги між поширеними хворобами і тяжкими інфек­ційними захворюваннями, яких майже повністю позбулися завдяки успіхам медицини. За Грмеком, епідеміям нових, незнаних досі хвороб, передують їх поодинокі прояви впро­довж десятиліть, навіть століть. Уся біда в тому, що медики просто не встигли своєчасно звернути на них увагу, вивчи­ти й осмислити через ту ж таки їх обрідність у медичній практиці. До того ж новий вірус здатен досить довго нічим себе не виявляти в організмі людини, очікуючи більш спри­ятливих для себе умов.

Группа 3

А ось іще одна версія, теж не позбавлена наукового сенсу. Професор радіології з Пітебургського університету Е. Шернглас та його колеги з Бременського університету, дослідження яких висвітлювалися у британській науковій пресі, вважають, що однією з головних причин появи віру­су СНІДу у США та Африці є викиди в атмосферу радіоактив­них елементів під час випробувань ядерної зброї. Сталося мутаційне перетворення одного з рідкісних у природі вірусів під дією радіоактивного випромінювання Стронцію-90, який у величезних кількостях викидався в атмосферу в 50—60-ті роки XX століття. Учені також спромоглися встановити, що переважна кількість Стронцію-90 випала на території Північної Америки і Центральної Африки. Як відомо, насе­лення саме цих районів земної кулі найбільше постражда­ло від смертоносного вірусу. Цей елемент нагромаджується в організмі людини переважно у червоному мозку й уражує його клітини, які відіграють роль у діяльності імунної сис­теми.

 

4.2 Перегляд відеофільму «Життя на повну силу» з подальшим обговоренням. Питання для обговорення:

  1. Чим відрізняються поняття ВІЛ/СНІД?
  2. Де паразитує вірус?
  3. Чи виліковна ця хвороба?
  4. Що таке період вікна?
  5. Як передається цей вірус?
  6. Що таке антиретровірусні препарати?
  7. Чи можна заразитися цією інфекцією побутовим  шляхом? Чому?

 

4.3 Вправа «Автограф».  Учні отримують чистий аркуш і завдання зібрати якомога більше підписів учасників тренінгу за 1 хвилину. Один з аркушів має особливу позначку. Вчитель пояснює, що позначка – це вірус, наприклад сміху, і всі, хто мали контакт з людиною, яка мала цю позначку -  отримали цей  вірус. Вчитель пояснює, що так розповсюджуються всі вірусні хвороби, тому здатні викликати масові захворювання – епідемії. Щоб цього запобігти треба знати і здійснювати правила профілактики хвороби.

 

 

 

Закріплення матеріалу.

 

  1. Вправа « Власна думка». Висловити власну думку щодо тверджень за допомогою карток: згоден, не згоден, не впевнений. Обгрунтувати свою відповідь.
  • У компанії не можна відмовлятися від ього, що роблять усі.
  • Користуватися бритвою іншої людини безпечно.
  • Небезпечно бути покусаним одним комаром з ВІЛ-інфікованим.
  • Безпечно робити штучне дихання «рот в рот».
  • ВІЛ-інфіковані отримують по заслузі.
  • Відкласти секс до шлюбу або старшого віку – найкращий вибір для підлітків.
  • ВІЛ –інфікованих треба ізолювати від суспільства.
  • Користуватися зубною щіткою іншої людини безпечно.

 

  1. Складання  колажу « Будь обережним!». Групи отримують конверти з відповідними написами, малюнками, закликами, з яких створюють колаж.
  1. Рефлексія. 
  • Чи необхідні знання про СНІД?
  • Як ви вважаєте, чому ці знання необхідні саме для молоді?
  • Що на уроці для мене було нове? Цікаве?
    1. Підсумок.

Нехай усе жахливе, що сталося з іншими, обійде нас, залишиться далеко-далеко. Нехай кожна людина до кінця усвідомить усю небезпеку, яку несе СНІД, і зробить усе можливе, щоб уберегти себе і своїх близьких та рідних від цієї страшної інфекції, бо СНІД може увійти практично в кожен дім, кожну сім’ю.

 

Життя – це шанс, лови його.

Життя – це краса, милуйся нею.

Життя – це радість, насолоджуйся нею.

Життя – це виклик, прийми його.

Життя – це коштовність, цінуй її.

Життя – це скарб, бережи його.

Життя – це любов, пишайся нею.

Життя – це таємниця, відкрий її.

Життя – це обіцянка, виконай її.

Життя – це гімн, заспівай його.

Життя – це боротьба, почни її.

Життя – це щастя, заслужи його.

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Варава Наталія
Додано
10 грудня 2018
Переглядів
862
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку