Заняття з грамоти "В гостях у студії "1+1"" (Старша група)

Про матеріал
Контрольне заняття для дітей старшого дошкільного віку. Розроблене вихователем вищої категорії Сорокіною Тамарою Миколаївною. м.Сарни Рівненська обл.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Контрольне заняття з грамоти та тему:

«В гостях у студії «1+1»»(Старша група)

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

Сорокіна Т.М

 

 

 

 

Мета:  перевірити засвоєння дітьми програмового матеріалу; закріпити  з чого складається мова, слово, речення , склад;  закріпити вміння виділяти голосні і приголосні звуки. Знаходити перший і останній звуки в словах.  За допомогою словесних ігор розвивати фонематичний слух,  мислення.                 Закріплювати вміння робити звуковий аналіз слів, складати речення по схемі,  правильно  тримати олівець   в  правій руці без напруження,  під час вправ з олівцем.                                                                                                                         

Тренувати мову, пам'ять, комунікативні навички дітей, увагу.            Виховувати колективізм, бажання самостійно здобувати знання та почуття задоволення своєю роботою.

Матеріал:  м’яч, прості  олівці на кожну дитину, аркуш паперу,  схеми речень, фішки для звукового аналізу, картинки,  дидактичні   ігри  «Магазин»,                   « Неслухняні звуки» , «Живі слова»

Хід заняття

Психогімнастика.

Вихователь запрошує дітей утворити коло і спільно промовити :

                Як маленькими були,

                У садочок ми прийшли.

                А тапер дорослі стали ,

                І до школи ми  зібрались.

                Ми – найкращі від усіх,

                Хай лунає всюди сміх!

(у кімнаті дзвенить телефон, вихователь бере слухавку і розмовляє).

Вихователь:   Діти, я отримала гарне повідомлення, нас запрошують на телебачення до студії  «1 + 1».

Ви любите дивитись телепередачі?. А які саме вам подобаються ?           Сьогодні  у нас є змога побувати на студії та прийняти у ній участь.         Згодні?                                                                                                                      Тоді заплющуйте  свої оченята . ( включаю телевізор із музичною заставкою  «Сніданок з «1 + 1»).

 

2

 

Ось ми  з вами і на телебаченні.                                                                     Запрошую усіх до студії , займіть будь ласка  свої місця. Ведучою на телебаченні буду я, а ви будете гостями студії.                                                 Зараз я хочу взяти інтерв’ю у кого небуть із вас.    Хто сміливий?                           - Назви своє ім’я та прізвище.                                                                                        - Ким би ти хотів стати?                                                                                                  - Чому саме? Бажаю тобі успіхів, нехай здійсняться твої мрії.

Сьогодні передача «Сніданок «1+1» буде дуже цікавою, тому прийшов той момент, коли ведучі програми хочуть запросити гостей. Тобто вас,  в  Країну Знань до міста Грамота.  Тому вам необхідно бути дуже уважними,  активними, гарно мислити, щоб давати правильні відповіді на запитання ведучого програми.                                                                                                               Пам’ятайте, знання лише тоді цуються, коли вони здобуті працею.         ……  Отже, сьогодні у нас з вами є можливість показати свої знання, які ви набували протягом  навчального року.                                                                                                   Пам’ятайте, що  головною зброєю проти помилок є  -  увага!!!                         Готові ?    Отож, починаємо!   

Ведучий:                  Місто Грамота вітає,                                                                                                                   

                                  Вам завдання посилає .                                                                                                      

                                  Чи  готові ви усі? 

                                  То ж всміхніться тоді всі !

Будьте уважні.

  • З чого складається  мова ?  (Речення)
  • З чого складаються  речення?  (Зі слів)
  • З чого складаються  слова?  (З складів)
  • З чого складаються склади?  (букв)

Молодці. Правильно.

 

 

 

                                                    

3

Ведучий -  Слідуюче завдання:   Що я тримаю зараз у руках?   (М’яч)

М’яч  -  це слово чи речення ?  (Слово)

 Якими словами можна можна розповісти про м’яч?

Треба про м’яч нам розказати, речення гарні ми будемо складати.

Наприклад: «Мама купила мені м’яч».                                                                     Давайте порахуємо скільки слів у цьому реченні . (чотири). А тепер мої, любі, речення зі словом «м’яч» ви складіть, схеми цих речень на листочках своїх запишіть.

А тепер навпаки: складіть  по схемі  речення  за своїми  картинками, які  є у кожного з вас на столах.  Будьте всі у важні, порахуйте скільки слів зображено на ваших картинках.

Ведучий:   Ви всі були уважними, гарно та правильно все зробили.

А тепер , будьте всі уважні, для вас наступне  завдання:                                  Назвіть звуки, які ви знаєте? (Голосні, приголосні). Правильно.                       Голосні  – це звуки, які вимовляються легко та протяжно,   ніби  їх співаємо. Назвіть голосні звуки А, О, У, И, І, Е. скільки їх є? (6).                                               Як вони позначаються? (О)

Приголосні -  це ті звуки, що живуть поруч із голосними, але при їх вимовлянні  ми відчуваємо  певні перешкоди     це:

  • Язик  (К-Т), 
  • Губи  (П –Б)
  • Зуби  (Ш –С).

На які поділяються приголосні звуки

 ( Твердий приголосний, позначаємо ( -).  М’який приголосний  (=).

А зараз для вас невеличка мовленнєва  гра .                                               Дидактична гра « Неслухняні звуки».                                                                          Ви повинні уважно слухати мене, коли я вам буду  казати речення, а  ви повинні знаходити звукові помилки в словах та виправляти їх.

 

 

 

4

 

В полі ростуть біленькі  комашки,

Над ними літають дрібненькі   ромашки.

За віконцем темна піч.

Чорний кіт заліз на ніч. (Діти виправлють помилки ).  Молодці. 

А тепер пропоную вам:                                                                                                    Фішки до рук  взяти , та моделі слів складати.                                                                   Чітко звуки вимовляйте,  які це звуки – називайте.                                                                         (Діти  працюють самостійно з індивідуальними картинками та  визначають кількість звуків у слові, на кий звук починається і на який звук закінчується слово).                                                                                                                                    А тепер визначіть скільки складів у ваших словах.                                                                                  За допомогою  чого ми можемо це зробити? ( Підбородок,  плески долонями, шагами, стрибками, відбиванням  м’яча об підлогу)                                           . Добре, дякую усім.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

Щось не хочеться сидіти , треба трішки відпочити.                                                               Руки вгору, руки вниз, на сусіда подивись .                                                                             Хмарка сонечко закрила , срібні слізки розгубила,                                                             Ми ті слізки пошукаємо, у травичці по збираємо.                                                     Пострибаємо, як зайчата, політаємо, як пташенята.                                                                       Всі веселі, от чудово. А тепер до праці знову!

Ведучий:  у мене  є багато овочів та фруктів, я  запрошую вас пограти в дидактичну гру «Магазин».  Правила гри такі: пригадайте назви овочів та фруктів  та виберіть овоч чи фрукт, що починається на голосний звук. (Ананас, Апельсин, Огірок).

 Молодці!!!

 Слідуюча  гра з м’ячем «Скажи, що таке буває?»                                                                     Правила такі:  кидаю м’яч,  називаю слово прикметник, а ви мені повертаєте м’яч і говорите слово іменник.

 

 

5

Солодка - …(цукерка)

Холодне -…(морозиво)

Кислий -… (лимон)

Брудний -…(посуд)

Смачний -… (торт)

Червона -… (квітка)

Важка - …(сумка)

Велика - …(кімната)

Красива -…(лялька).

Ведучий:  Щиро дякую вам усім, за ваші правильні відповіді.  І на закінчення нашої подорожі я хочу ще пограти з вами в дидактичну гру «Живі слова» ( складання слів :  ШКОЛА, ДІТИ.

І останнє наше завдання  - підготовка руки до письма.                                                       ( Самостійна робота дітей)

Ведучий: Ось і закінчилась наша подорож до чарівної Країни Знань . чи сподобалось вам ? може важко вам було?. Тоді, як ведуча програми  «Сніданок з «1+ 1» можу твердо і з гордістю сказати:

     Дякую своїм гостям

     Неймовірно, це чудово

     Діти  йдуть готові в школу!!!!

 

 Гарних успіхів Вам усім!!! До побачення!                                                                 Наша передача дійшла до кінця.

 

 

docx
Додано
19 вересня 2022
Переглядів
5533
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку