Заняття з логіко - математичного розвитку. Старша група

Про матеріал
В данному занятті повторюються та закріплюються знання дітей дошкільного віку про геометричні фігури та орієнтування у просторі.
Перегляд файлу

Тема " Геометричні фігури"

Мета: вдосконалювати та закріплювати знання дітей про геометричні

фігури:

- розпізнавати фігури в оточуючих

предметах, аналізувати, порівнювати, робити висновки;

- розвивати логічне мислення, уяву, уважність, дрібну моторику

рук, виховувати спостережливість, старанність;

- удосконалювати навички орієнтування на площині і у просторі.

Попередня робота : вивчення геометричних фігур , їх схожість та

відмінність, розгляд різних предметів(якої форми предмет).

Матеріал: лічильні палички, геометричні фігури, кольорові олівці, аркуш паперу.

 

C:\Users\Administrator\Desktop\sun.gifХід заняття:

Привітання

Добрий день, мої малята, любі хлопчики й дівчатка.

Ви сьогодні вже прокинулись ?

Мамі й тату посміхнулись?

Садочок вас усіх вітає.

Настрій кожний гарний має?

Станем дружно ми у коло

Привітаєм всіх навколо

Усмішку друзям усім відправляємо

Доброго ранку щиро бажаємо.

-         Сьогодні з вами ми завітаємо в країну математики, де на вас чекатимуть різні геометричні фігури. Згадайте, будь ласка , геометричні фігури, які ви вже знаєте? (трикутник, квадрат, прямокутник, ромб ,круг і овал).

  1. Дидактична гра: " На яку геометричну фігуру схожі предмети?"

Ялинка – на трикутник ( трикутник має три сторони, три кути);

Носова хустинка– на квадрат ( квадрат має чотири рівні сторони);

Книга – на прямокутник ( у прямокутника протилежні сторони рівні);

Повітряний змій – на ромб ( ромб схожий на квадрат але перевернутий);

Яєчко - овал;

Сонечко – круг.

2. Гра "Чарівні палички"

 - Малята, давайте з вами за допомогою паличок викладемо геометричні фігури

трикутник, квадрат, прямокутник, ромб. А чи зможемо ми за допомогою

паличок викласти круг і овал? – Ні . Давайте круг і овал намалюємо за

допомогою крапок.

-         Що спільного у круга і овала ? – Не мають кутів . Що в них відмінного? Чим

відрізняється круг і овал?

-         формою (круг – круглий, овал – продовгуватий).

-         А зараз візьмемо в ручки олівці і аркуш паперу. Я вам буду читати віршик, а

ви будете уважно мене слухати і малювати будиночок з геометричних фігур.

Песик Гавчик знайомиться з геометричними формами.

C:\Users\Administrator\Desktop\97c329c6a47ae16f0e22b9234f48e2cb.jpgПесик Гавчик молодець

Взяв альбом і олівець

Сів за стіл і заповзято

Став будинок малювати.

Він квадрат намалював

І промовив радо: "Гав"!

Ось уже й стіна готова 

За роботу взявся знову .

Ось трикутник – мов хустинка,

Буде дахом для будинку,

Каже Гавчик : - "Треба двері!"

І почав він на папері прямокутник малювати.

Ось і двері є у хаті!

Ось овал і ромбик поряд

Гавчик весело говорить:

Це віконця симпатичні,

Хоч і трішечки незвичні .

Потім Гавчик , наш дружок,

Вивів угорі кружок

І гукнув : " Це буде сонце,

Світить хай в мої віконця".

Песик мовив : " Дім, як дім,

Але якось пусто в нім…

Треба тут намалювати тих,

Чия це буде хата!"

Гавчик хвалиться усім:

Гарний в мене вийшов дім.

Молодці малята, гарні у вас вийшли будиночки.

Фізкультхвилинка.

Ми усі фігури знаємо

- бо старанно їх вивчаємо

Дружно обома руками

Намалюємо їх з вами.

Коло і трикутник

Квадрат і прямокутник

Знову коло , ромб, овал…

Хто старанно малював?

Фізкультпаузі кінець, хто старався  - молодець!

3. Гра " Чарівний килимок"

Гра сприяє розвитку просторових відношень (на столі аркуш паперу

прямокутної форми, два круги синього і жовтого кольору, трикутник

червоного, квадрат зеленого кольору, два ромба).

-         Діти уявіть собі, що аркуш паперу це чарівний килим, він вміє літати але

полетить він тільки тоді коли ми вірно розмістимо на ньому геометричні

фігури.

- Якої форми килим ( прямокутної)

- Покажіть верхні кути , нижні.

- Покажіть сторони , праворуч, ліворуч.

 - А тепер до роботи !

- Розмістить у верхньому лівому куті синій круг.

- У нижньому лівому куті помаранчевий круг.

- У верхньому правому куті червоний трикутник.

- У нижньому правому куті зелений квадрат.

- Посередині овал.

- Зліва і з права від овала ромбики .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-         Молодці малята! Ось який дивовижний килим у нас вийшов.

-         Скажіть будь ласка, про які геометричні фігури ми з вами говорили?          

(Про трикутник, квадрат, прямокутник, ромб, круг , овал).

-         Що ми дізналися про круг ( не має кутів).

-         Що про квадрат ( всі сторони рівні).

-         Про трикутник ( має три сторони).

-         Діти геометричним фігурам , дуже сподобалось з вами гратися. Але їм

потрібно вирушати до інших діток. І ось наш чарівний килимок з фігурами

піднімається все вище і вище.

-         До побачення малята, до нових зустрічей, ми обов'язково зустрінемось…

docx
Додано
6 лютого
Переглядів
1766
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку