Мета: поглибити і закріпити знання дітей про свою рідну країну Україну, її символи, формувати відчуття краси рідної мови, викликати бажання її вивчати, закріпити знання про казки, про фразеологізми, прислів’я та приказки, продовжувати вчити дітей розгадувати загадки, римувати слова, розвивати пізнавальні інтереси, творчі здібності, вміння узгоджувати свої дії з іншими дітьми, розвивати мислення, увагу, пам’ять, мовлення, моторику рук, виховувати любов до рідного краю, свого народу, рідної мови, бажання розмовляти рідною мовою.
Обладнання: екран, презентація до заняття, запис вірша Оксани Забужко «Рідна мова», ілюстрації до казок, прислів’я, загадки, фонограма пісні «Перлина -Україна» Олега Вінника, матеріали для гри «Мова яка? “Продовж речення за картинкою” грамоти, медалі.Дид гра “ Обведи і назви голосні”
Хід гри
І. Організаційна частина
Діти а ви любите гостей? (Так)!
Тож подивіться сьогодні які до нас завітали гарні гості тож до гарних гостей потрібно гарно привітатися.
Діти : Добрий день запрошуємо будь ласка вас вітає Група Ромашка.Гостей дорогих ми вітаємо щиро,Зустрічаємо з хлібом,любовю і миром.
Сядьте, діти, всі гарненько,
Руки покладіть рівненько,
Голівки вище підніміть,
Свої плечі розведіть.
Мені, діти, усміхніться.
Сьогодны діти в нас буде цікава гра бо,ви в мене допитлива дітвора. А ще я чую що до нас в гості поспіша.
Заходить сюрпризний момент
Я — Чарівниця, берегиня рідної мови. Не даю їй пропасти в лиху годину і хочу, щоб ви теж берегли і знали українську мову. Я прийшла до вас з глибини віків і дуже хочу почути, що ви знаєте про мову, і як ви розмовляєте, тому що мова — це найбільше багатство народу, а ви, українці, — славні нащадки нашого народу.
- Діти, я хочу, щоб ви зараз уважно переглянули відео та прослухали вірш. Почувши його, ви здогадаєтесь, про що ми говоритимемо сьогодні на занятті.
(вмикається відеозапис вірша сучасної української поетеси Оксани Забужко «Рідна мова»)
Сьогодні в нас про мову буде розмова,бо мова це наша зброя.
Іна: Діти я дарую вам для гри ккарту із завданнями.Якщо ви відгадаєте всі завдання то я вам подарую сюрприз.
А ле не може бути Рідної мови без Українських письменників тож я хочу щоб ви мені назвали вам відомих письменників
Дид гра “ Назви українських письменників”
Тарас Шевченко-
Леся Ук4раїнкп-
Іван франко
\
Дид . Гра «Слово про мову»
- Доберіть слова, якими можна змалювати нашу мову.
(Рідна, милозвучна, солов’їна, барвінкова, чудова, дорога, велична, чарівна, дивна , сонячна, мудра, чиста, співуча, казкова, світанкова, кольорова, вічна, чиста … .)
- Сьогодні ми з вами пограємось, і відправимось в цікаву подорож Країною рідної мови, будемо намагатися показувати свої уміння та навички.
- Сподіваюсь, що ви будете кмітливими, розумними, дотепними, дружними! Нас чекатиме багато цікавого і таємничого.
Книга вчить, як на світі…. (жить)
Слово – не горобець, вилетить – не …(спіймаєш)
Більше діла – менше… (слів)
Хліб усьому …(голова)
Гарна дівчина, як у лузі … (калина)
Від теплого слова і лід…. (розтане)
Не кидай слова на … (вітер)
3 Конкурс «Допиши віршика»
Ходить лісом їжачок,
В нього шубка з... (колючок)
Вночі їй завжди півник сниться.
Вона не курка, а... (лисиця)
У неділю на Хрещатик
Квочка вивела... (курчаток)
Великі очі й голова.
Не Колобок це, а... (сова)
Ярослав на камінь сів,
Ловить в річці... (карасів)
Має Галя добру звичку
Класти книги на... (поличку)
По дорозі жук повзе,
На спині листок... (везе)
Є ім’я у мене і в сестрички,
А щеня і котик мають... (клички)
Їжак згорнувся у клубок.
– Я, – каже, – не їжак, а... (Колобок)
(Найактивніші діти отримують зірочки)
4Конкурс «Казковий»
5Конкурс «Криниця мудрності. Діти, українці – веселий, жартівливий народ. Вони завжди славились «красним» слівцем і вміли в цікавій формі висловити те, про можна було сказати й просто. Такі вирази називаються фразеологізмами. Зараз ми з вами візьмемо участь в наступному конкурсі – знавців фразеологізмів. Я буду вам зачитувати фразеологізм, а вам потрібно його пояснити. За кожну правильну відповідь отримаєте 1 зірочку.
Викинути з голови (забути).
Душа в п’яти сховалася (злякатися).
Аж ребра світяться (худий).
Хоч в око стрельни (темно).
Як сніг на голову (несподівано).
Бути на сьомому небі (бути щасливим).
Зуб на зуб не попадає (холодно).
Ніде яблуку впасти (тісно)
6Конкурс-фізкультхвилинка «Танцювальний»
(Діти виконують таночок-флешмоб «Перлина-Україна»)
7Конкурс «Загадковий»
Які в нас в старшій групі вправні діти! Скільки всього
А ще я хочу перевірити, чи вмієте ви відгадувати загадки? Не забувайте, що найактивніші отримають зірочки. Загадки будуть про все, що стосується України.
Знак держави головний –
всяк його повинен знати.
Воля, слава, сила в нім. –
Тож спробуй відгадати. (Герб)
Коли звучить він – всі встають,
до серця руку прикладають,
і вголос, й подумки співають,
і Україну прославляють. (Гімн)
Синє небо, жовте жито –
цю святиню знають діти. (Прапор)
У віночку зеленолистім,
У червоному намисті,
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду. (Калина)
У ній сережки там і тут,
А гілки до свята несуть. (Верба)
Молодці малята Зараз працюємо за картинками
Дид гра “Продовж речення за картинками”
Заключна частина.Підведення підсумків. Ось і підійшла до завершення наша подорож. Бажаю вам успіхів у вивченні рідної мови, щоб кожне заняття було для вас святом і відкриттям.
Тож від вас дітки вірш про нашу мову.
Ангеліна:На землі великій є одна країна:
Гарна, неповторна, красна, як калина.
І живуть тут люди добрі, працьовиті
І скажу, до речі, ще й талановиті.
Землю засівають і пісні співають,
Тімур:
На бандурі грають і вірші складають
Про ліси і гори, і про синє море,
Про людей і квіти, то скажіть же, діти,
Що це за країна? (Наша славна Україна)
Єгор: Мова краса спілкування,
Мова як сонце ,ясне
Мова то предків надбання,
Мова багатство моє.
(Визначають та нагороджують переможців)