Заняття з національного виховання "Креще рідної немає"

Про матеріал
Збагачувати знання дітей про рідний край, уявлення про значення для людини рідної мови. Вчити вірш за мнемотаблицею. Виховання любові до Батьківщини.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Краще рідної не має!

 

Інтегроване заняття з розвитку мовлення та аплікації.

Середня група

 

Командирчик Г.Д.

вихователь ДНЗ «Сонечко» м. Шумськ

 

 

 

Мета: продовжити збагачувати знання дітей про рідний край; уважно слухати вірш, розуміти його зміст та відповідати на запитання вихователя; дати дітям уявлення про значення для людини рідної мови, про мелодійність та багатство української мови (рідна, багата, співуча, ніжна). Розвивати довільну пам’ять, вчити виділяти перший звук у слові, добирати слова з поданим звуком, розрізняти поняття «звук» і «слово». Удосконалювати вміння утворювати пестливі слова, прикметники (українська, ніжна, рідна, біла, сніжна..). Виховувати любов до Батьківщини та рідної мови. Закріпити вміння дітей наклеювати готові форми, користуватись ножицями; вчити використовувати в аплікації нитки, крупу; закріпити прийом обривання .Розвивати естетичний смак.

 

 

 

 

 

Матеріал: малюнки-схеми; карта України; ілюстрації:  державні символи, народні обереги; вірш П.Воронька «Облітав журавель», Л. Полтава «Все, що живе на світі…»; матеріали для аплікації: нитки, рис, клей, пензлики, кольорові заготовки.


Психо-гімнастика.

Встаньте, діти, усміхніться                                                                                                                                                                        

Землі нашій поклоніться.

За щасливий день вчорашній,

Та майбутнє світле наше.

 

 В різні боки посміхніться,

                               Веретеном покрутіться.

                               Раз привстаньте, два присядьте

                               На стільці тихенько сядьте.

(діти сідають на кріселка)

 

Вихователь - Малята, подивіться, якого дивного листа принесла нам поштарка.

(роздивляємось з дітьми розмальований конверт)

- Хто ж це нам написав?

(відкриваємо конверт, розглядаємо схему на вірш «Облітав журавель» П. Воронька)

  • То як ви гадаєте, від кого цей  лист?

Так, це лист від журавля.

Діти, а де зараз журавлі?(в теплих краях).

Чому  журавлик так далеко полетів?(відповіді дітей , розмова про зиму.)

Які ще птахи відлетіли у теплі краї?(в.д.)

От, наш журавель засумував за рідною домівкою і надіслав нам листа. (читаю вірш Воронька). Бесіда за віршом.

  • Яка земля для журавля і для нас з вам рідна, як називається наша Батьківщина? (відповіді дітей)

Як називається столиця України?

Які державні символи нашої країни?(діти відповідають та показують)

А які народні символи та обереги ви знаєте, дітки?

Чим ще багата наша Україна (розглядаємо карту України)

     Дидактична гра «Закінч речення»

(В Україна є високі …(гори).

В Україні є зелені, густі…(ліси).

В Україні є широкі… (степи).

В Україні є глибокі …(озера).

В Україні є повноводні …(ріки).

       Фізкультхвилинка

Україна – рідний край!

Поле. Річка. Зелен гай.

Любо стежкою іти

Тут живемо я і ти.

(діти стоять у колі і виконують рухи відповідно до вірша)

  •  Як називають людей, які живуть на Україні? (українці)

Українці ми маленькі,

Українці батько й ненька.

І сестричка, й братик милий

На Вкраїна народились.

Дидактична гра «Українське наше рідне»

(Українське – село, місто, сало.

Український – хліб, край, герб, гімн, прапор, вінок, рушник, козак, сад, хлопець.

Українська – хата, мова, дівчина, казка, пісня, гра, вишиванка)

 

  •     Кожен українець починає навчатися нею, розмовляти ще змалечку, спочатку від мами і тата, дідуся і бабусі. Якою мовою розмовляють українці?

Все, що живе на світі,

Уміє розмовляти:

Уміють говорити

Зайці і зайченята,

По-своєму говорять

І  риби серед моря,

І у садочку пташка,

І у траві комашка…

Говорять навіть квіти

З блискучими зірками.

А як говорять діти?

Так, як навчила мама.

 

Дидактична гра «Скажи пестливо»

(мама – матінка – матуся – ненька; баба – бабця – бабуся…

Дід, сестра, журавель, ліс, Катя…)

 

  • Діти, то що ви скажете про нашу мову, яка вона? (рідна, ніжна, ласкава, співуча)Ось, і сумує наш журавлик за  рідною домівкою, за нашою українською природою, співучою мовою. В ній є багато різних звуків, ці звуки люди склали в слова.Який спільний звук у цих словах?(ніжна,життя,журба,журавель..)діти визначають.

Дидактична гра «Знайди слівце» (діти підбирають слова на звук [ж],[к].

Дидактична гра « Що ви чуєте?» (звук, слово).

  • Малята, пам’ятаєте лист від журавлика? Ми з вами ще не дочитали його до кінця. Подивіться, журавлик нас про щось прохає. Як ви гадаєте що?

(розглядають малюнок-схему)

  • Якої пори року ніколи не бачив журавель? (зими) Журавлик ніколи не бачив нашої України взимку. Давайте ми виготовимо зимову листівку і надішлемо її в теплі краї, журавлику. Та спочатку пригадайте, яка вона зима? (біла, сніжна, холодна, пухнаста…). А дерева взимку які? (ялинка – зелена, дерева – голі, в сніжку)

 Тож сідаймо до праці. Ялиночки викладаємо ниточками, а рисова крупа, та вата – будуть сніжком на деревах. (діти працюють)

 

 

Підсумок заняття (відправити лист журавлю)

За малюнком-схемою діти розповідають вірш «Облітав журавель»
 


C:\Users\Notebook\Desktop\Как-нарисовать-журавля-карандашом-поэтапно-4.jpgПохожее изображениеКартинки по запросу очі мультиплікаційні картинка Схема 2


Похожее изображениеСхема 1Похожее изображениеКартинки по запросу знак питання фотоПохожее изображениеКартинки по запросу знак питання фотоКартинки по запросу хлопчик і дівчинка малюнокC:\Users\Notebook\Desktop\zhuravl_6.pngC:\Users\Notebook\Desktop\htmlconvd-m614q2_html_6ffdfc7c.pngКартинки по запросу крила журавляКартинки по запросу крила журавляC:\Users\Notebook\Downloads\Как-нарисовать-кроссовки-карандашом-поэтапно-2-470x290.jpgКартинки по запросу грунтКартинки по запросу море картинкиПохожее изображение

doc
Додано
30 березня 2019
Переглядів
2726
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку