Краще рідної не має!
Інтегроване заняття з розвитку мовлення та аплікації.
Середня група
Командирчик Г.Д.
вихователь ДНЗ «Сонечко» м. Шумськ
Мета: продовжити збагачувати знання дітей про рідний край; уважно слухати вірш, розуміти його зміст та відповідати на запитання вихователя; дати дітям уявлення про значення для людини рідної мови, про мелодійність та багатство української мови (рідна, багата, співуча, ніжна). Розвивати довільну пам’ять, вчити виділяти перший звук у слові, добирати слова з поданим звуком, розрізняти поняття «звук» і «слово». Удосконалювати вміння утворювати пестливі слова, прикметники (українська, ніжна, рідна, біла, сніжна..). Виховувати любов до Батьківщини та рідної мови. Закріпити вміння дітей наклеювати готові форми, користуватись ножицями; вчити використовувати в аплікації нитки, крупу; закріпити прийом обривання .Розвивати естетичний смак.
Матеріал: малюнки-схеми; карта України; ілюстрації: державні символи, народні обереги; вірш П.Воронька «Облітав журавель», Л. Полтава «Все, що живе на світі…»; матеріали для аплікації: нитки, рис, клей, пензлики, кольорові заготовки.
Психо-гімнастика.
Встаньте, діти, усміхніться
Землі нашій поклоніться.
За щасливий день вчорашній,
Та майбутнє світле наше.
В різні боки посміхніться,
Веретеном покрутіться.
Раз привстаньте, два присядьте
На стільці тихенько сядьте.
(діти сідають на кріселка)
Вихователь - Малята, подивіться, якого дивного листа принесла нам поштарка.
(роздивляємось з дітьми розмальований конверт)
- Хто ж це нам написав?
(відкриваємо конверт, розглядаємо схему на вірш «Облітав журавель» П. Воронька)
Так, це лист від журавля.
Діти, а де зараз журавлі?(в теплих краях).
Чому журавлик так далеко полетів?(відповіді дітей , розмова про зиму.)
Які ще птахи відлетіли у теплі краї?(в.д.)
От, наш журавель засумував за рідною домівкою і надіслав нам листа. (читаю вірш Воронька). Бесіда за віршом.
Як називається столиця України?
Які державні символи нашої країни?(діти відповідають та показують)
А які народні символи та обереги ви знаєте, дітки?
Чим ще багата наша Україна (розглядаємо карту України)
Дидактична гра «Закінч речення»
(В Україна є високі …(гори).
В Україні є зелені, густі…(ліси).
В Україні є широкі… (степи).
В Україні є глибокі …(озера).
В Україні є повноводні …(ріки).
Фізкультхвилинка
Україна – рідний край!
Поле. Річка. Зелен гай.
Любо стежкою іти
Тут живемо я і ти.
(діти стоять у колі і виконують рухи відповідно до вірша)
Українці ми маленькі,
Українці батько й ненька.
І сестричка, й братик милий
На Вкраїна народились.
Дидактична гра «Українське наше рідне»
(Українське – село, місто, сало.
Український – хліб, край, герб, гімн, прапор, вінок, рушник, козак, сад, хлопець.
Українська – хата, мова, дівчина, казка, пісня, гра, вишиванка)
Все, що живе на світі,
Уміє розмовляти:
Уміють говорити
Зайці і зайченята,
По-своєму говорять
І риби серед моря,
І у садочку пташка,
І у траві комашка…
Говорять навіть квіти
З блискучими зірками.
А як говорять діти?
Так, як навчила мама.
Дидактична гра «Скажи пестливо»
(мама – матінка – матуся – ненька; баба – бабця – бабуся…
Дід, сестра, журавель, ліс, Катя…)
Дидактична гра «Знайди слівце» (діти підбирають слова на звук [ж],[к].
Дидактична гра « Що ви чуєте?» (звук, слово).
(розглядають малюнок-схему)
Тож сідаймо до праці. Ялиночки викладаємо ниточками, а рисова крупа, та вата – будуть сніжком на деревах. (діти працюють)
Підсумок заняття (відправити лист журавлю)
За малюнком-схемою діти розповідають вірш «Облітав журавель»
Схема 2
Схема 1