Заняття з сенсорно-пізнавального розвитку та розвитку мовлення
3рік життя (I молодша група)
Тема: Допоможемо бабусі знайти Колобка
Мета: Сенсорно-пізнавальний розвиток:
продовжувати вчити дітей розрізняти кольори, впізнавати і називати геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник); порівнювати предмети за величиною (великий-маленький), за кількістю(багато-один).
Розвиток мовлення:
Вчити чітко промовляти звуки, інтонувати; вживати прикметники, описуючи тварин; розгадувати загадки, розвивати активне мовлення, розширювати словниковий запас дітей.
Розвивати дрібну моторику рук, вправляти у вмінні виконувати рухи відповідно тексту віршів і пісень. Виховувати доброзичливість, бажання прийти на допомогу.
Обладнання:
Театральна ширма, лялька-бабуся, колобок, іграшкові дикі тварини-герої казки «Колобок», яблучка різного кольору та різнокольорові баночки, шишки – великі, маленькі, великий і маленький кошик, плоскі фігури вовків, защіпки; ялинки, таці з манною крупою для малювання пальчиком; аудіо запис «Ведмедик клишоногий»
Хід заняття:
I Вступна частина
Діти заходять до групи і вітаються з гостями
Психогімнастика
Посміхнемось сонечку-Здрастуй золоте,
Посміхнемось квіточці-хай вона росте,
Посміхнемось дощику, лийся, мов з відра.
Посміхнемось друзям, бажаєм всім добра.
Чути, хтось плаче.(Плаче бабуся)
Вихователь: - Ой, хто це плаче, діти. Давайте подивимось.
(Ідуть до хатинки. Там сидить бабуся і плаче)
Бабуся: - Ой,ой, ой! Діточки, спекла я діду Колобка, поклала на віконечко, щоб охолонув, а він стрибнув з віконечка на ганок, з ганку на доріжку та покотився аж до самого лісу. Що ж тепер з ним буде?!!!! Там же звірі голодні живуть, з’їдять мого Колобочка!!
Вихователь: Не плач, бабусю, ми тобі допоможемо. Допоможемо діти? (ТАК!)
(на машині, на автобусі, на літаку)
Вправа на інтонування звуків
Тільки спочатку накачаємо колеса – шшшшш ….
Відкриємо бак – чик, чик, чик..
Налиємо бензин – ссссссс..
Заведемо мотор – дррррр…
Перевіримо сигнал – бі,бі,бі…
Д/гра. «Геометричні заплатки»
Вихователь показує квиток-геометричну фігуру, дитина називає її колір і назву фігури , і шукає пусте віконечко на стільчику, куди повинна прикріпити отриману фігуру.
Промовляючи віршик «Автобус» з відповідними рухами, діти «їдуть» до лісу.
«Автобус, автобус
Вперед помчить.
В автобусі нашім
Водій сидить.
Ось поле, ось річка,
Ось ліс густий.
Приїхали діти.
Автобус – стій!»
II ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. Зустріч із зайчиком.
Вихователь:
Влітку сірий,
взимку білий,
Коротенький хвостик має
І від вовка утікає.
Довговухий пострибайчик -
Це маленький ЗАЙЧИК
- Зайчику! Добрий день!
- Діти, Зайчик який? (Пухнастий, м’який, довговухий, білий, маленький)
- Зайчику, ми шукаємо Колобка? Ти його з’їв? Діти, як ви думаєте з’їв? Ні! А скажи нам куди він покотився? Скаже, якщо ми Зайчику допоможемо. Треба розкласти яблучка у баночки. Яблучка якого кольору сюди будемо складати? Жовті…
А в цю баночку? Червоні…
А в цю? Зелені…
Д/гра «Розклади яблучка у баночки за кольорами»
Вихователь:
Хороводна гра «Ми у гай ходили»
Зайчик каже діткам, що Колобок покотився по доріжці
2. Зустріч з вовком.
Вихователь:
Цей хижак живе у лісі,
Виє жалібно на місяць.
Ходить тихо між дубами,
Грізно клацає зубами.
Причаївся і замовк
Сірий і зубастий ВОВК
Вовчику! Добрий день!
Д/гра з защіпками «Зніми колючки з вовка»
Вовк дякує діткам, і показує куди покотився Колобок.
3. Зустріч з ведмедиком.
Вихователь:
Влітку медом ласував,
Малину , шишечки збирав.
Взимку у барлозі спить
Клишоногий це - ВЕДМІДЬ
Д/гра «Збери шишки» (великі і маленькі)
Діти складають великі шишки у великий кошик, маленькі –у маленький кошик.
Ведмедик запрошує вас трошечки потанцювати.
Муз. вправа «Ведмедик клишоногий»
Вихователь:
4. Зустріч з лисичкою.
Вихователь: А хто ж тут заховався?
В неї хвіст пухнастий,
Шубка золотиста.
Хитра сестричка-
Це руда – ЛИСИЧКА
(Діти описують: круглий, рум’яний, жовтенький, печений…)
Малювання на манці пальчиком
Вихователь:
Бабусиного Колобка віддає дітям.
III ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
Діти несуть Колобка Бабусі.
Бабуся: - Ой, дякую вам, мої діточки!
За те, що ви мені допомагали, я пригощу вас бубличками!
Бабуся дякує і пригощає бубличками.
Підсумкова бесіда з дітьми
Вихователь :
Ви сьогодні зробили багато добрих справ, ви дуже добрі і сміливі діти.