Заняття з сенсорно-пізнавального розвитку та розвитку мовлення "Допоможемо бабусі знайти Колобка"

Про матеріал
Заняття для дітей раннього віку. Його метою є: вчити дітей розрізняти кольори, впізнавати і називати геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник); порівнювати предмети за величиною (великий-маленький), за кількістю(багато-один). Вчити чітко промовляти звуки, інтонувати; вживати прикметники, описуючи тварин; розгадувати загадки, розвивати активне мовлення, розширювати словниковий запас дітей.
Перегляд файлу

Заняття з сенсорно-пізнавального  розвитку та розвитку мовлення

3рік життя (I молодша група)

Тема: Допоможемо бабусі знайти Колобка

Мета: Сенсорно-пізнавальний розвиток:

продовжувати вчити дітей розрізняти кольори, впізнавати і  називати геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник); порівнювати предмети за величиною (великий-маленький), за кількістю(багато-один).

Розвиток мовлення:

Вчити чітко промовляти звуки, інтонувати; вживати прикметники, описуючи тварин; розгадувати загадки, розвивати активне мовлення, розширювати словниковий запас дітей.

Розвивати дрібну моторику рук, вправляти у вмінні виконувати рухи відповідно тексту віршів  і пісень. Виховувати доброзичливість, бажання прийти на допомогу.

 

Обладнання:

Театральна ширма, лялька-бабуся, колобок,  іграшкові дикі тварини-герої казки «Колобок», яблучка різного кольору та різнокольорові баночки, шишки – великі, маленькі, великий і маленький кошик, плоскі фігури вовків, защіпки; ялинки,  таці з манною крупою для малювання пальчиком; аудіо запис «Ведмедик клишоногий»

Хід заняття:

I Вступна частина

Діти заходять до групи і вітаються з гостями

  • Діти давайте привітаємось і посміхнемось нашим гостям

Психогімнастика

Посміхнемось сонечку-Здрастуй золоте,

Посміхнемось квіточці-хай вона росте,

Посміхнемось дощику, лийся, мов з відра.

Посміхнемось друзям, бажаєм всім добра.

Чути, хтось плаче.(Плаче бабуся)

Вихователь:  - Ой, хто це плаче, діти. Давайте подивимось.

(Ідуть до хатинки. Там сидить бабуся і плаче)

  • Добрий день, бабусю, чого це ти плачеш?

Бабуся: - Ой,ой, ой! Діточки, спекла я діду Колобка, поклала на віконечко, щоб  охолонув, а він стрибнув з віконечка на ганок, з ганку на доріжку та покотився               аж до самого лісу. Що ж тепер з ним буде?!!!! Там же звірі голодні живуть,              з’їдять мого Колобочка!!

Вихователь: Не плач, бабусю, ми тобі допоможемо. Допоможемо діти? (ТАК!)

  • Що сталося діти?(Колобок втік)
  • Де нам його шукати? (В лісі)
  • А як же нам дістатися до лісу? На чому ми можемо поїхати?

(на машині, на  автобусі, на літаку)

  • Давайте поїдемо на автобусі.

Вправа на інтонування звуків

Тільки спочатку накачаємо колеса – шшшшш ….

Відкриємо бак – чик, чик, чик..

Налиємо бензин – ссссссс..

Заведемо мотор – дррррр…

Перевіримо сигнал – бі,бі,бі…

  • А ось ваші квиточки, знайдіть свої місця.

Д/гра. «Геометричні заплатки»

Вихователь показує квиток-геометричну фігуру, дитина називає її колір і назву фігури , і шукає пусте віконечко на стільчику, куди повинна прикріпити отриману фігуру.

 

 

Промовляючи віршик «Автобус» з відповідними рухами, діти «їдуть» до лісу.

«Автобус, автобус

Вперед помчить.

В автобусі нашім

Водій сидить.

Ось поле, ось річка,

Ось ліс густий.

Приїхали діти.

Автобус – стій!»

 

II ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Зустріч  із зайчиком.

Вихователь:

  • Хто це, діти, тут за пеньком заховався?

Влітку сірий,

взимку білий,

Коротенький хвостик має

І від вовка утікає.

Довговухий пострибайчик -

Це маленький  ЗАЙЧИК

- Зайчику! Добрий день!

- Діти, Зайчик який? (Пухнастий, м’який, довговухий, білий, маленький)

- Зайчику, ми шукаємо  Колобка? Ти його з’їв? Діти, як ви думаєте з’їв? Ні! А скажи нам куди він покотився? Скаже, якщо ми Зайчику допоможемо. Треба розкласти яблучка у баночки. Яблучка якого кольору сюди будемо складати? Жовті…

А в цю баночку? Червоні…

А в цю? Зелені…

Д/гра «Розклади  яблучка у баночки за кольорами»

Вихователь:

  • Зайчик дякує за допомогу і хоче погратися.

Хороводна гра «Ми у гай ходили»

Зайчик каже діткам, що Колобок покотився по доріжці

 

2. Зустріч з вовком.

Вихователь:

  • Цікаво, хто там сховався у кущах? Відгадайте, малята!

Цей хижак живе у лісі,

Виє жалібно на місяць.

Ходить тихо між дубами,

Грізно клацає зубами.

Причаївся і замовк

Сірий і зубастий ВОВК

 

Вовчику! Добрий день!

  • Вовк який?(сірий, сердитий, кудлатий, хижий, зубастий)
  • Чи ти не бачив Колобка? Ти його з’їв? Діти, як ви думаєте з’їв? Ні! А скажи нам куди він покотився? Скаже, якщо ми Вовчику допоможемо.
  • Вовчик заліз у колючий кущик і не може зняти колючки, які застрягли у нього у шубці. Давайте йому допоможемо?

Д/гра з защіпками  «Зніми колючки з вовка»

Вовк дякує діткам, і показує куди покотився Колобок.

 

3. Зустріч з ведмедиком.

Вихователь:

  • Хтось тут причаївся за ялинкою? Ми дізнаємось, коли відгадаємо загадку.

Влітку медом ласував,

Малину , шишечки збирав.

Взимку у барлозі спить

Клишоногий це - ВЕДМІДЬ

  • Ведмідь який? (Великий, коричневий, клишоногий, кудлатий)
  • Ведмедику! Добрий день!Чи ти не бачив Колобка? Ти його з’їв? Діти, як ви думаєте з’їв? Ні! А скажи нам куди він покотився? Скаже, якщо ми Ведмедику допоможемо позбирати шишки.

Д/гра «Збери шишки» (великі і маленькі)

Діти складають великі шишки у великий кошик, маленькі –у маленький кошик.

Ведмедик запрошує вас трошечки потанцювати.

Муз. вправа «Ведмедик клишоногий»

Вихователь:

  • Нам не можна спати! Треба шукати Колобка!

 

4. Зустріч з лисичкою.

Вихователь: А хто ж тут заховався?

В неї хвіст пухнастий,

Шубка золотиста.

Хитра сестричка-

Це руда – ЛИСИЧКА

  • Лисичка! А лисичка яка?(руда, хитра, пухнаста)
  • Добрий день!Чи ти не бачила Колобка?
  • Вона не знає, хто це такий! Просить розповісти про Колобка. От хитра лисичка. Зараз дітки тобі розкажуть, який він.

(Діти описують: круглий, рум’яний, жовтенький, печений…)

  • Лисичка каже, що нічого не розуміє. Давайте їй намалюємо колобка.

Малювання на манці пальчиком

Вихователь:

  • Лисичка просить залишити намальованих колобків їй, а

Бабусиного Колобка віддає дітям.

 

III ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

Діти несуть Колобка Бабусі.

  • Бабусю! Ми знайшли твого Колобка!

Бабуся: - Ой, дякую вам, мої діточки!

     За те, що ви мені допомагали, я пригощу вас бубличками!

     Бабуся дякує і пригощає бубличками.

Підсумкова бесіда з дітьми

Вихователь :

  • Діти, кому ми допомагали?
  • Кого ми шукали?
  • Куди ми їздили? Кого зустріли?

Ви сьогодні зробили багато добрих справ, ви дуже добрі і сміливі діти.

docx
Додано
15 лютого 2022
Переглядів
580
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку