Заочна подорож "Професії від А до Я"

Про матеріал

Ознайомити учнів з типами професій; поглибити усвідомлення того, що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею;

викликати почуття поваги до трудівників та прагнення сумлінно працювати; сприяти розвитку трудової активності і працьовитості школярів, віру у свої сили, та бажання здобувати знання.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Новгород-сіверська державна гімназія імені К. Д. Ушинського

 

 

 

 

 

Професії від А до Я

(заочна подорож)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З досвіду роботи

Воропай А. М.,

вихователя

1-х класів

 

2015-2016 н. р

Мета: Ознайомити учнів з типами професій;    поглибити  усвідомлення того, що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею;

викликати почуття поваги до трудівників та прагнення сумлінно працювати; сприяти розвитку трудової активності і працьовитості школярів, віру у свої сили, та бажання здобувати знання.

виховувати ціннісне ставлення до праці,повагу до людей різних професій .

Обладнання: ілюстрація на тему «Професії», народні прислів’я про працю, кросворд, художня література про професії, виставка фотоальбомів «Професії моїх батьків»

Якщо ви вдало виберете справу

 і вкладете в неї всю свою душу,

то щастя саме відшукає вас.

К. Д Ушинський
   

 

Хід заходу
 

I. Організація класу

Рада вас усіх вітати, від душі добра бажати.
 

За вікном відходить осінь, а у класі мрія просить –
 

Вчитись, вміти, пізнавати, – шлях життєвий обирати.
 

Тож хай сяють радо лиця у майбутнє мрія мчиться
 

Будем разом ми учитись, спілкуватись і трудитись.

Сідайте, діти, у гурті

Зустрілися ми знову!

Про славний світ професій

Ми поведем розмову.

Бажаю бути активними, творчими, впевненими, відкритими, ініціативними, сміливими……
ІІ. Актуалізація опорних знань, вмінь та навичок

 1.Мотивація

Чи думали ви коли – небудь над тим,скільки людей працює, щоб ви були нагодовані, одягнуті, взуті, щоб вдома у вас було світло вечорами і тепло у холодну погоду, щоб у вашій шкільній сумці були книжки і зошити, щоб ви могли сидіти біля радіоприймача чи телевізора і слухати музику?

 Якщо б ви задумали порахувати всіх цих людей то, мабуть, до вечора не порахували б.

  • А розпочати наш урок я хочу з загадок, а ви повинні вгадати професію, яка в ній описується

 Ще всі навколо міцно сплять,

      а він вже встати встиг,

      аби духмяним калачем

       ти смакувати зміг.  (Пекар )

 

  • Тобі задачі заважкі —

 терпляче пояснив.

Зчепились в класі хлопчаки

 — він їх  розборонив. (Вчитель)

 

  • Гроші витрачає вміло:

  він вкладає їх у діло.

Лік грошам він добре знає,

    їх на вітер не пускає (Бізнесмен)    

 

• Хто, як квочка із курчатами,

в дитсадку щодня з малятами?

Хто їх пильно доглядає,

 няньчить, пестить, розважає,

вчить співати й малювати,

    рахувати і читати? (Вихователька)

 Він такий же, як і ми,

непомітний між людьми.

А в театрі грає ролі:

нині — вчителя у школі,

завтра буде інша роль —

 то бідняк він, то король. (Актор)

• Хто в лікарні по палаті

 ходить в білому халаті?

    Хто людей з біди рятує,

   хто хвороби всі лікує?... (лікар).

 

• В літню пору, в час осінній,

навесні — в гарячий час

косять, жнуть вони і сіють,

орють лан у котрий раз. (Хлібороби)

2. Робота з класом

  • Дуже багато професій є в наш час у світі. І кожна професія відкриває свої двері для нових працівників.

Учень :

В країні нашій стільки справ

І все таке цікаве,

А я ще й досі не добрав,

Яка ж найкраща справа?

 Учень :

Літак між хмарами водить,

У шахті працювати,

Хліба ростить, сади садить,

Будинки будувати …

Учень :

Просторі стеляться путі,

Навкруг широкий обрій.

Нам все відкрито у житті

Аби учились добре.

 III.  Повідомлення теми та мети заходу.

На сьогоднішньому  заході ми  поговоримо про професії людей, їхню роль у суспільстві, усвідомимо те, що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею,  навчимося поважати людей праці.

(моделювання ситуації з прикріпленням епіграфу заняття)
Відомий педагог К. Д. Ушинський  вважав «Якщо ви вдало виберете справу

 і вкладете в неї всю свою душу, то щастя саме відшукає вас.»

Адже займатись тим, що тебе цікавить,що ти вмієш і тоді праця і професія принесе радість і буде найважливішою умовою відчуття життєвої повноцінності.

 Відколи живе людство – існує і проблема вибору роду занять, трудової діяльності, професійної кар’єри. Вчені ще не з’ясували  точно, коли вперше з’явилося слово “професія”, але пошуки різновиду праці, життєвого вибору, що утвердив людину на Землі як найцінніше, найдосконаліше творіння природи, підтверджують найдавніші пам’ятки, знайдені археологами, лінгвістами та істориками.

         Свідоцтво про значення ролі усвідомленого вибору професійної сфери діяльності, призначення та покликання людини ми знаходимо навіть у Новому заповіті (послання св. ап. Павла до римлян 12,6,7,8): “ І ми маємо різні дари, згідно з благодаттю, даною нам: коли пророцтво – то виконуй його в міру віри, а коли служіння – будь на служінні, коли вчитель – будь на навчанні, коли втішитель – на потішанні, хто подає у простоті, хто головує – то з пильністю, хто милосердствує – то з привітністю!”

 Професія — це певний вид праці,сталий та відносно широкий рід трудової діяльності, що вимагає певних знань і навичок набутих в результаті спеціальної підготовки, досвіду роботи і є джерелом існування – про що написано у тлумачному словнику.

У кожній професії є свої різновиди праці, які називають  спеціальностями. 

Наприклад, немає професії «учитель всього», а є учитель початкових класів, математики, фізики тощо, а інженер може бути інженером-електриком, програмістом, механіком.
 

Світ професій дуже великий: їх налічується близько шести тисяч.

IV. Основна частина.

1. Гра «Розкодуй». 
До кожної букви слова «професія» придумати слово – характеристику.
 

П – ……………………….практичність, професіоналізм, порядність
 

Р – ……………………….. розум, робітничий, рішучість
 

О – ………………………..обладнання, обмін досвідом
 

Ф – ………………………..фанатичність, фантазія
 

Е – …………………………ерудиція, енергійність
 

С – …………………………службовий, соціальний,
 

І – …………………………..ініціативний, інтелектуальний
 

Я – ………………………….якісний, яскравий

2. «Мозковий штурм»

Вихователь. - Пригадайте деякі професії і скажіть їхні позитивні і негативні сторони.  Заповніть пелюстки квітки.

 

1 учень. Лікар. Обстежує хворих з травмами, захворюваннями серця, судин, легень,шлунку і інших органів, а також встановлює діагноз,проводить лікування. Надає екстренну допомогу, готує хворих до операції, а також спостерігає після неї. Організовує харчування і перев’язки пацієнтів.  

 

2 учень. Програміст. Працює в обчислювальних центрах виробничих об’єднань, промислових підприємств, фірм, наукових установ. Готує технічні носії інформації – магнітні і лазерні диски, жорсткий диск, магнітні стрічки та ін.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 учень. Вчитель. В початкових і середніх школах на високому рівні проводить навчання учнів по різних предметах. Домагається від учнів міцних і глибоких знань. Формує уміння і навички самостійного навчання, готує їх до практичного застосування знань.

4 учень. Інженер. В науково дослідних установах бере участь в проведенні наукових досліджень або виконанні технічних розробок. Проводить складні досліди і вимірювання, виконує необхідні розрахунки, аналізує і узагальнює результати.

5 учень. Кухар. На підприємствах громадського харчування готує і оформляє страви і кулінарні вироби масового попиту(салати, перші і другі страви, гарячі і холодні напої, печиво,торти, булочки), страви національної і зарубіжної кухні.

6 учень. Архітектор. Розробляє проекти реставрації архітектурних пам’ятників, реконструкції історичних частин міст з включенням пам’ятників архітектури в структуру. Проводить дослідження і експерименти, пов’язані з проектним рішенням, здійснює авторський нагляд за будівництвом.

  1. Робота в групах.

І  група. «Продовжи прислів’я»

  • Праця людину годує, а лінь марнує.
  • На дерево дивись як родить,а на людину як робить.
  • Бджола мала, а й та працює.
  • Що посієш те й пожнеш.
  • Зробив діло – гуляй сміло.
  • Більше роби, та менше говори.
  • Який майстер – така й робота.
  • Сім разів відміряй, а раз відріж.
  • Під лежачий камінь і вода не тече.
  • Мало хотіти – слід навчитися і вміти.

4. «Відгадай професію»
 

Цікаво! Чи ви орієнтуєтесь, які предмети належать до тієї чи іншої професії. Хто вгадає, кому це належить?
 

  • Фонендоскоп, дзеркальце, термометр, шприц, білий халат(лікар);
     
  • Ножиці, гребінець, фен, шампунь, дзеркало (перукар);
     
  • Рахівниця, калькулятор, цифри, комп’ютер, гроші(економіст);
     
  • Казки, оповідання, вірші, комп’ютер, книжка (письменник)
     
  • Жнива, колосок, поле, спека, комбайн (комбайнер).
     

5.Розповідь вихователя.

Ви молодці, добре знаєте які існують професії. Взагалі всі професії світу можна поділити на 5 типів: Л – П, ( головний предмет праці – рослини, тварини, мікроорганізми); Л – Т (працює з технічними засобами); Л – Л ( цей тип пов’язаний роботою з людьми); Л – Зс (вивчає цифри, знаки, ноти, мови); Л – Хо ( головний предмет праці – художні образи та методи їхньої побудови).
В майбутньому кожен із вас буде обирати професію певного типу.

6. Гра "Без труда нема плода".

  •   Уявіть собі, що не вийшли на роботу водії автобусів і тролейбусів. Що трапилося б?
  •   А якщо не працює електрик?
  •   Якщо вчителі не вийдуть на роботу?
  •   Що буде, коли взимку перестануть працювати котельні?
  •   А коли шахтарі перестануть видобувати вугілля?
  •   Яка професія найважливіша?

Висновок. Усі професії потрібні. Люди кожної професії повинні добросовісно виконувати свої обов'язки.

7. Бесіда про професії батьків.

  •   Де і ким працюють ваші батьки?
  •   Чи знаєте ви, хто вони за професією?
  •   Хто з вас був на роботі у своїх батьків?
  •   У чому важливість їхньої праці для нашої держави?
  •   Хто б хотів обрати професію своїх батьків? Чому? Що для цього потрібно?

 Ким хочете бути ви, коли виростете?

8. Робота з прислів’ями (робота в групах)

- А зараз ми дізнаємося, що говорить народна мудрість про працю

1група. Зі слів складає прислів’я про працю

 (Який майстер така і робота)

2 група. Доповніть прислів’я

Наполегливість  - … (запорука успіху)

Під лежачий камінь… (вода не тече)

3 група. З’єднайте рядки правого і лівого стовпчика

Майстер                                       а лінь марнує

Щоб рибу з’їсти,                          на всі руки

Праця годує,                                треба у воду лізти

9. Ознайомлення із новітніми професіями.

  • Багато професій існують сотні років, кожна професія виникає в результаті попиту на неї у суспільстві такі професії як хлібороб, пекар, столяр, бондар і багато інших, але є професії які зовсім молоді, але корисні в сучасному суспільстві.
  •  Вони виникли внаслідок розвитку, вдосконалення  інформаційно-комунікативної сфери, збільшенням інформації у суспільстві.

(Робота зі словниками)

Програміст — складає комп'ютерні програми.

Маркетолог — займається рекламою товару.

Менеджер управляє бізнесом.

10. Робота в групах ( відтворити роль людини на своєму робочому місці)

1група. Програміст . (Скласти уявну комп’ютерну програму)

2 група. Маркетолог (Видати рекламу школи)

3 група. Менеджер (Ви управляючий великим магазином)

12. Лялька «Бінго-мрія»
Коли ви підростете , ви зможете правильно визначитися, що вам до вподоби найбільше. Прислухаючись до своїх уподобань ви самі оберете професію. А поки що, давайте помріємо разом з лялькою, що має незвичайне ім’я – Бінго – мрія . На голові цієї ляльки напишіть , будь-ласка, назву професії про яку ви мрієте, а на руках і ногах коротко дайте відповіді на поставлені запитання: чому ви хочете обрати цю професію, що ви вже вмієте робити, де плануєте навчатись цієї професії і де працювати.

По бажанню ви поділитись з нами своєю мрією.
 

13. Закріплення вивченого матеріалу.

- Кожен із вас може назвати ту чи іншу професію, про яку дізнався із книжок або про яку розповідали інші. А чи знаєте ви їхні назви ми переконаємося коли розгадаємо кросворд

 

Кросворд

1.Хто виконує ролі в театрі? (актор)

2. Хто керує робітниками на заводі? (інженер)

3. Хто видає у бібліотеці книжки?(бібліотекар)

4Хто проектує окремі будинки і цілі міста? (архітектор)

5. Працює в магазині? (продавець)

6 Пише статті до газети, бере інтерв’ю? (журналіст)

 

 

 

 

 

 

 

VI. Підсумок уроку.

- Які професії вас зацікавили?

- Хто може назвати назви професій, які належать до давніх?

 - А які сучасні професії ви знаєте?

- А зараз пограємо

Гра-пантоміма «Вгадай професію» (один учень задумує професію і показує її імітуючи рухами, інші учні відгадують, учень який відгадав продовжує гру)


Учень:

В країні нашій стільки справ

І все таке цікаве,

А я ще й досі не добрав,

Яка ж найкраща справа?

Вихователь

Спитай у тата чи у мами,

Які професії у них.

Професій в світі є чимало,

Сповна їх вистачить на всіх.

 

Та є одна поміж професій,

Якої вчаться всі в житті,

Яка для кожного найперша,

Якої вчитиметесь ви.

 

Учитель, лікар чи геолог,

Письменник, слюсар чи шахтар –

Всі називають головною

Одну професію – школяр!

 

Бо всім відомо, що без школи,

Без знань, що мусиш там набуть,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким в дитинстві мрієш буть.


Учень

І я учитимусь як слід.

Я буду вірним сином

Найкращої на цілий світ

Моєї Батьківщини.

- Наша зустріч підійшла до закінчення, але подорож наша у світ професій продовжується , адже у світі ще стільки цікавого . До нових зустрічей.

 

doc
Додано
31 жовтня 2018
Переглядів
2439
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку