Засідання батьківського клубу.Фасилітаційна сесія«Школа та батьки: співпрацювати не протистояти. Як підготувати дітей до життєвих викликів»

Про матеріал
Цей матеріал та форма проведення дозволяє швидко розв*язати поставлені питання та зрозуміти ,що лише тісний взаємозв*язок вчителів, батьків і дітей дасть певний результат у вирішенні будь-якої проблеми.
Перегляд файлу

Засідання батьківського клубу

«Школа та батьки: співпрацювати   не протистояти. Як підготувати дітей до життєвих  викликів»

Учасники: батьки.

Обладнання: запрошення, маркери, папір, дошки, магніти, скатертини, мультимедійна дошка, презентація етапів сесії, музичний супровід, бейжики учасникам

Хід сесії

ВСТУПНА ЧАСТИНА.

- Добрий день. Сьогодні я –Наталія, вас, шановні учасники, запросила на фасилітаційну сесію з питання: «Школа та батьки: співпрацювати   не протистояти. Як підготувати дітей до життєвих  викликів» і протягом регламентованого часу -60 хв. я буду фасилітатором цього заходу.

 

Фасилітатор

 Перш ніж розпочати сесію пропоную  поринути думками на кіностудію імені  Озерської філії. До вашої уваги пропоную 3 кіножанри(Трилер, Детектив, Фантастика) з яких вам необхідно обрати 1, який асоціюється безпосередньо із вами, або участь в якому із представлених жанрів кіно Ви б хотіли б відзнятися. Вам необхідно прокоментувати чому ви обрали один із жанрів, давши відповідь ( Наприклад: « Я- Наталія ,і якщо б про мене знімали фільм, то це був би детектив тому, що я люблю досліджувати) На все 1 хв. (регламент 10 хв.)

Фасилітатор

 Чудово! Я почула і прийняла ваші відповіді. Тому пропоную Вам  зайняти  столики за спільними рисами, що  дає змогу розділитися для подальшої роботи. Будь ласка, кожна група займає свої місця -Дослідники, Криміналісти, Фантазери.

(Якщо нема рівного поділу груп, то пропоную розділитись  змінюючи різновид кінофільмів).(Роздаю бейджики кожному з учасників)

 Для кожної групи, сьогодні необхідно буде вирішити 1 із проблемних питань: «Безпечне середовище. Маски булінгу» (криміналістам). «Сучасний урок. Яким він має бути?» (дослідникам), «Система виховання дитини вдома» (фантазерам)

Фасилітатор

Щоб взаємодіяти, побудувати діалог та отримати позитивний результат дискусії, нам необхідно створити «Атмосферу безпеки» ,тобто розробити правила та умови ефективної роботи.8-10 хв

Хід

Отож,  кожна група отримує один аркуш паперу та маркери, і має узгодивши записати три найважливіші критерії організації нашої роботи , що дозволить кожному почуватись у безпеці та продуктивно навчатись. Після завершення кожна група, має озвучити своє напрацювання. Аркуші із пропонованими  критеріями продуктивної та безпечної атмосфери розмістити  на дошці, зачитуючи їх . Регламент 2 хв. (5 хв. Загальний)

Фасилітатор (слідкує за часом) Дебрифінг •

-Прошу дослідників  прокоментувати загальний перелік критеріїв роботи.

Шановні криміналісти ! Яке для вашої групи має значення  обговорення принципів співпраці під час сесії?

Прошу фантазерів озвучити свої критерії роботи!

 Чи  погоджуєтесь з запропонованими правилами. (Запитання для всіх).

Дякую, ми з Вами зуміли підібрати ті правила організації роботи за якими і будем намагатися працювати. .

Фасилітатор

 Отож на сьогоднішній сесії ми маємо з’ясувати:

Першій групі (ФАНТАЗЕРАМ) з’ясувати - Що для нас є ідеальна система виховання вдома?

- Які недоліки у вихованні є в наших родинах?

-Як вирішувати проблемні питання та якими засобами?

Другій групі (ДОСЛІДНИКАМ) з’ясувати- Яким на вашу думку має бути ідеальний урок?

- Що нам необхідно зробити, щоб він став в подальшому однією із сходинок до успіху?

- Як спільно сформувати особистість?

Третій групі (КРИМІНАЛІСТАМ) -Як уникнути конфліктних ситуацій, булінгу, цькування?

 - Чи спостерігали ви, що ваші діти  проявляли агресію, а можливо були безпосередніми учасниками булінгу?

- Які профілактичні заходи необхідно вжити для профілактики цих проявів?

- Та хто безпосередньо має першочергово реагувати на знущання і створювати безпечне середовище?

Над вирішенням  цих проблемних  питань будемо працювати протягом 40 хв.

 

Будь-яку роботу, яку необхідно виконати якісно за короткий час ми часто називаємо «Пекельною кухнею». Зараз учасникам сесії за 5 хвилин необхідно спекти смачний пиріг, який буде складатися із 4-х складових і який він буде? - залежить від Вас.

Хід

 Отож на заготовках шматків пирога( а ви їх отримаєте по 3 ),  маєте написати  . Нижній шар –це базові знання з ключового питання для кожної групи (з Сучасного уроку .Булінгу чи конфлікту. Безпечного середовища дитини поза межами школи.).

 Другий шар – навички, вміння, знання, які я вже використовуєте з ключового питання (вдома, в громадських місцях, в навчальному закладі, при зустрічі тощо).

 Третій шар – навички, якими  ще не володіємо, але сподіваємось отримати під час сесії.

 «Вишенька на торті»: наш особистий результат .Як би ми зробили б ….(завдання для групи)

 (Фасилітатор допомагає розклеїти шматки пирогів на дошці)

Дебрифінг

 

 Криміналісти

 

-Якого результату ви прагнете досягти наприкінці цього навчання?

- Що першим спало на думку,коли почули за приготування такого пирога? Дослідники

- Чи видався пиріг для Вас смачним? Чи легко було приготувати? Фантазери Чи згадали одразу його рецепт приготування? • Що нового, неочікуваного відкрили для себе поки готували пиріг?

-Дякую, Вам за кулінарні шедеври. А ми працюємо далі.

 І наступним завданням , яке перед вами постане це співпраця. В будь –якій ситуації чи роботі беруть участь або задіюються певні особи, і шукають шляхи вирішення проблеми. Ми зосередимо сьогодні свою увагу на співпраці: 

До вашої уваги проблемне питання «Дитина»,- «Вчитель», -«Батько»

У кожної з груп на столиках є певні матеріали ,що стосуються розкриття наших проблем.

 

 Дослідники будуть розглядати питання Ідеального уроку? Який він є?Яким повинен бути? У вас є тема уроку з певного предмета. Учасники. Як би ви побудували свій урок? Які методи роботи використали? Хто повинен бути задіяний, щоб урок мав результат? На що звернули свою увагу найбільше? Щоб досягти певного результату,що потрібно зробити?

 

 Так, наші Криміналісти  попрацюють над проблемою конфліктів, булінгу. Як запобігти конфліктним ситуаціям чи булінгу?

 

Ситуація 1

Дзвінок .Початок уроку. Вчитель розпочинає свій урок. Пояснення теми. Терміновий виклик. Учитель відлучається на кілька хвилин, задаючи певне завдання. Двоє учнів в цей момент сперечаються, виникає сутичка, бійка, лайка з певними наслідками.

 Ваші дії як вчителя, який повертувся на урок. Хто винний? Що це конфікт? Булінг?

Ситуація 2

 

Кінець третього уроку. Перерва. Учні 7 класу вийшли на вулицю. Гра. Не будучи задоволеними результатами  гри виникає суперечка. Не дійшовши певної згоди продовжують  вирішувати після уроків. Знову бійка, поставлений синець під оком. Як діяти? Хто ж буде вирішувати?  Чи можна назвати це булінгом? А що ж таке булінг? Які шляхи вирішення?

 

А група Фантазерів розкриють питання Про ідеального вчителя, ідеальних батьків? Якими вони є? Чи якими вони повинні бути.

 

Дитина .Урок . Навчання. Виховання. Поведінка. Дитина в школі, вдома.

 

Кому надаємо більшу перевагу? Хто відповідає за це все–Учителі-Батьки? Завдання- виховати особистість. А це завдання  першочергово чиє? Ідеальна дитина-ідеальні батьки-ідеальний учитель звучить гордо, але чи насправді так? Яким має бути  зразковий вчитель? Зразковий батько?Що потрібно зробити ,щоб досягти хороших результатів?

 

 Тривалість 20 хв. Виступ груп.

А що ж нам говорять експерти з вирішення цих питань.Давайте послухаємо.

 

 

 

 

 

Яким повинен бути сучасний урок? Що  треба зробити, щоб урок був сучасним? Вирішити цю задачу можна  шляхом переходу  від традиційної форми викладання матеріалу до організації самостійної діяльності учнів, залучення в проектну і групову діяльність.

 Сучасний урок повинен бути інформаційно насичений, включати різні форми роботи, але в той самий  час відповідати вимогам  учня.

 Шкільний урок - це частина життя дитини; життя, повне проблем і радості відкриттів.

 За вікном інший час, інше суспільство, інші люди, технології. Сьогоднішній учитель думає, як зробити, як організувати сучасний урок, який відповідає сучасним запитам суспільства.

Але питання стає і таке,чи лише вчитель в школі навчає сам, чи поряд допомагають батьки, які вдома стають тими ж учителями.

Сучасний урок:

  • повинен бути «вмонтованим» в діяльність учня, тому що у школі учень проводить значну частину свого життя.
  • це урок, на якому учень з пасивного слухача перетворюється в активного учасника процесу.
  • відкриває перед педагогом широку можливість проживання дитиною щасливого життя на всіх його рівнях. Саме в рамках уроку формується у школяра здатність бути щасливим.

  Можна зробити висновок, що сучасний урок повинен відповідати цілому ряду вимог:

  • відповідність змісту і методів поставленій меті уроку;
  • раціональність розподілу часу на уроці ;
  • логічність і послідовність викладання  змісту і організація вчителем самостійної діяльності учнів;
  • відповідність словникового запасу вчителя активному  словниковому запасу школярів;
  • помірний темп уроку;
  • постійний зворотний зв'язок з класом на всіх етапах уроку;
  • різноманітність видів діяльності школярів на уроці;
  • опора на життєвий досвід дітей;
  • сприятливий стиль  спілкування на уроці та його загальний психологічний клімат;
  • тактовність учителя;
  • своєчасність і достовірність оцінки навчальної діяльності школярів;
  • опора на індивідуальні та вікові особливості дітей;
  • поєднання репродуктивної і творчої діяльності учнів на уроці.

На жаль, в сучасному світі стикаємося з проблемами конфліктів,булінгів. Що ж це таке?

 Булінг — це  (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій.

Які є види булінгу ? Так звані МАСКИ БУЛІНГУ

Людину, яку вибрали жертвою, намагаються принизити, залякати, ізолювати від інших різними способами. Найпоширенішими видами булінґу є:

  • фізичний(штовхання, підніжки, зачіпання, бійки, стусани, ляпаси, нанесення тілесних пошкоджень);
  • психологічний(принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, міміка обличчя, поширення образливих чуток, ізоляція, ігнорування, погрози, жарти, маніпуляції, шантаж);
  • економічний(крадіжки, пошкодження чи знищення одягу та інших особистих речей, вимагання грошей);
  • сексуальний(принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, прізвиська та образи сексуального характеру, зйомки у переодягальнях, поширення образливих чуток, сексуальні погрози, жарти);
  • кібербулінг(приниження за допомогою мобільних телефонів, Інтернету, інших електронних пристроїв).

Що робити, якщо ваша дитина стала жертвою булінгу?

  • Зберігайте спокій, будьте терплячими, не потрібно тиснути на дитину.
  • Поговоріть з дитиною, дайте їй зрозуміти, що ви не звинувачуєте її в ситуації, що склалася, готові її вислухати і допомогти.
  • Запитайте, яка саме допомога може знадобитися дитині, запропонуйте свій варіант вирішення ситуації.
  • Поясніть дитині, до кого вона може звернутися за допомогою у разі цькування (психолог, вчителі, керівництво школи, старші учні, батьки інших дітей, охорона, поліція).
  • Повідомте керівництво навчального закладу про ситуацію, що склалася, і вимагайте належного її урегулювання.
  • Підтримайте дитину в налагодженні стосунків з однолітками та підготуйте її до того, що вирішення проблеми булінгу може потребувати певного часу.

У разі, якщо вирішити ситуацію з булінгом на рівні школи не вдається – повідомте поліцію!

 

Яка роль відведена педагогічним працівникам у запобіганні та протидії булінгу?

Керівник закладу освіти зобов’язаний створити у закладі освіти безпечне освітнє середовище, вільне від насильства та булінгу. Крім того, керівник:

  • розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;
  • розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) та видає рішення про проведення розслідування;
  • вживає відповідних заходів реагування;
  • забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг учням, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);
  • повідомляє органам Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

Також Закон зобов’язує педагогічних працівників негайно повідомляти керівників закладів освіти про виявлені факти булінгу (цькування) серед школярів.

Яка відповідальність за вчинення булінгу?

До прийняття змін до законів щодо протидії булінгу (цькуванню) відповідальності за його вчинення в Україні не існувало. З прийняттям нового закону було запроваджено адміністративну відповідальність. Відтепер вчинення булінгу (цькування) стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу карається штрафом від 850 до 1700 грн або громадськими роботами від 20 до 40 годин.

Такі діяння, вчинені повторно протягом року після або групою осіб караються штрафом у розмірі від 1700 до 3400 грн або громадськими роботами на строк від 40 до 60 годин.

У разі вчинення булінгу (цькування) неповнолітніми до 16 років, відповідатимуть його батьки або особи, що їх заміняють. До них застосовуватимуть покарання у вигляді штрафу від 850 до 1700 грн або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин.

Що ж можна сказати за навчання та виховання дітей.

Питання цінностей в навчанні та вихованні стосується не лише освітян, це великою мірою питання і до батьків.

Не довіряючи державі, будь-які зусилля уряду батьки можуть сприймати з пересторогою – що принесуть зміни, чи буде це чергове "покращення".

Виховний процес в освіті – це елемент втручання в особисте людини, хай і з добрими намірами – школа буде розказувати і показувати дитині, що є добрим, а що поганим, і якщо батьки не довіряють школі, то вони можуть остерігатися цього втручання .Потрібна спільно об’єднати свої зусилля, щоб отримати певний результат

Для того, аби не протиставлятися школі, аби підтримувати школу, між школою і батьками має зменшитися рівень недовіри,мають бути згуртованість,допомога,підтримка.»Бо один в полі не воїн» А це досягається прозорістю і комунікацією, постійним поясненням того, що відбувається .Це є наша  спільна робота у формуванні особистості.

 

Наступним етапом буде для Вас збудувати «Айсберг» за прикладом «Молочного кооперативу».

Суть цього МОЛОЧНОГО КООПЕРАТИВА полягає в тому ,що Вам потрібно розподілити ролі учасників і усвідомити різниці між позиціями, інтересами, потребами від найменшої до найсильнішої ролі учасників.

Наприклад:

«Селяни», «Голова сільради», « Родичі голови сільради»,  «Ферма».

 Завдання: розподілити ролі, хто ж молочному кооперативі відіграє найважливішу роль,  а хто  можливо , другорядну  чи спільну. Тому Вам необхідно створити айзберг освітнього середовища,учасниками якого є:

ВЧИТЕЛІ, БАТЬКИ, ДІТИ, ОДНОЛІТКИ ,ОТОЧУЮЧІ ,ДИРЕКЦІЯ.

Форма АЙЗБЕРГУ може бути різна за вашою уявою(пірамідна, кругла трикутна ) .Створивши айзберг,ви маєте представити з коментуванням, чому Ви    зробили такий розподіл.Тривалість 5 хв.

Презентації груп

 Дебрифінг •

Щоб можна сказати за наші айзберги? За наш розподіл? Вони звичайно різні. А успішне освітнє середовище не потребує розподілу ролей на головні чи другорядні. Тому ,що  кожен учасник нашого освітнього середовища виконує свою роль і вона в кожного є головною як батьків, як дитини, як вчителя, як дирекції, як оточуюючих. Це є замкнене коло. Успішне коло. Коло взаємодії,

 взаєморозуміння, взаємодопомоги. Вважаю, що і наша сьогоднішня сесія підходить до успішного закінчення, але на хвилинку нам потрібно повернутись до пекельної кухні, до смачного пирога до якого додано ту вишеньку і додати по одному ключовому слові, яке випливало із наших сьогоднішніх проблем, ситуацій, підсумку.

  Взаємозв’язок,коло,сім’я……..

Виховання дітей-це важлива справа.

Це складний процес, який час від часу підлягає ризику .А ми з вами повинні завжди це пам’ятати і бути відповідальними  за своїх дітей.

Пам’ятаймо, що дитина - це дзеркало життя своїх батьків, вчителів. Як у краплі води відбивається сонце, так і в дітях відображається духовне багатство оточуючих .Сонце –це символ тепла, доброти, світла. А наші діти для нас є також певною мірою сонцем, сенсом життя. Тому давайте далі будемо давати усе, щоб дитинство й майбутнє наших дітей було прекрасним, світлим, чистим, добрим та людяним. Наша сьогоднішня сесія була організована для тих, хто любить дітей, любить їх не здалека, не милується ними, як живою цікавою іграшкою, а любить справжньою любов’ю. Ця  сесія для люблячих батьків,вчителів що віддають серце й душу вихованню дітей. Сподіваюсь, що й надалі ми разом пліч – о – пліч будемо співпрацювати, виконуючи тривалу й складну справу назва якої – «виховання»,»навчання»

РАЗОМ-МИ СИЛА.

Разом –ми клас.

Хай завжди все добре

Буде у нас!

 

docx
Додав(-ла)
Серко Наталія
Додано
8 листопада 2021
Переглядів
298
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку