Засідання батьківського клубу «Школа та батьки: співпрацювати не протистояти. Як підготувати дітей до життєвих викликів» (форма проведення фасилітаційна сесія)

Про матеріал
Розробка корисна для застосування нових форм роботи з батьківською громадськістю, впровадження в освітній процес педагогіки партнерства
Перегляд файлу

Засідання батьківського клубу

«Школа та батьки: співпрацювати   не протистояти. Як підготувати дітей до життєвих  викликів» і протягом регламентованого часу 60 хв. Буду фасилітатором цього заходу. Форма проведення (фасилітаційна сесія)

Учасники: батьки

Обладнання: запрошення, маркери, папір, дошки, магніти, скатертини, мультимедійна дошка, презентація етапів сесії, музичний супровід, бейжики учасникам

Хід сесії

ВСТУПНА ЧАСТИНА. Добрий день. Сьогодні я _Наталія запрошую вас, шановні учасники, на фасилітаційну сесію з питання «Школа та батьки: співпрацювати   не протистояти. Як підготувати дітей до життєвих  викликів» і протягом регламентованого часу 60 хвилин я буду фасилітатором цього заходу.

(Фасилітатор перш ніж розпочати сесію пропоную побувати на кіностудії імені Озерської філії).

Вам пропонують різні жанри кіно, за тим що ви обрали, необхідно продовжити речення ( Наприклад: « Я Наталія, якщо б про мене знімали фільм, то це був би трилер (бойовик), детектив, фантастика та прокоментувати - Чому? Пояснити - Тому, що….(10 хв.)

Фасилітатор. Як ми помітили, що всі учасники, які хотіли зніматися у різних видах фільмів  називали спільні риси .

Фасилітатор. Чудово! Я почула і прийняла ваші відповіді та прошу зайняти столики за спільними рисами (Дослідники, Криміналісти, Фантазери).

 Для кожної групи сьогодні необхідно буде вирішити проблемні питання: «Безпечне середовище. Маски булінгу». «Сучасний урок. Яким він має бути?», «Система виховання дитини вдома»

Фасилітатор. Щоб взаємодіяти, побудувати діалог та отримати позитивний результат дискусії, нам необхідно створити «Атмосферу безпеки»,тобто розробити правила умови ефективної роботи.8-10 хв

Хід ведення

Фасилітатор. Отож,  кожна група отримує один аркуш паперу та маркер, і має узгодити та записати два найважливіші критерії організації роботи групи, що дозволить кожному почуватись у безпеці та продуктивно навчатись. Після завершення кожна група має озвучити своє напрацювання. Аркуші з критеріями розмістити на дошці для створення продуктивної та безпечної атмосфери зачитуючи їх! Регламент 5 хв.

(Фасилітатор слідкує за часом)

Дебрифінг

  • Як би ви прокоментувати загальний перелік принципів співпраці / правил роботи групи? (Запитання для всіх)
  • Яке значення має обговорення принципів співпраці на початку роботи групи? Дякую за роботу ,ми з Вами зуміли підібрати ті критерії організації роботи за якими ми будемо працювати.

Фасилітатор На сьогоднішній сесії ми маємо визначити, що для нас ідеальна система виховання вдома?

- Які недоліки у вихованні є в наших родинах?

-Як вирішувати проблемні питання та якими засобами? Яким на вашу думку для  дітей має бути ідеальний урок?

- Що нам необхідно зробити, щоб він став в подальшому однією із сходинок до успіху?

- Як спільно сформувати особистість? Інноватора? Професіонала?

.-Як уникнути конфліктних ситуацій, цькування?

  Чи спостерігали ви, чи ваші діти за проявом агресії, а можливо були безпосередніми учасниками булінгу.

- Які профілактичні заходи необхідно вжити для профілактики цих проявів?

 Та хто безпосередньо має першочергово реагувати на знущання та створювати безпечне середовище? А над цими питаннями будуть працювати наші сформовані групи ДЕТЕКТИВІВ з проблемами СУЧАСНОГО УРОКУ.

Фасилітатор. Група « БОЙОВИКІВ» з проблемами БУЛІНГУ, та група «ФАНТАЗЕРІВ» з проблемами  «Система виховання дитини в школі та вдома». Тож розпочнемо нашу роботу. Зараз поринемо в пекельну кухню на 10 хв.? Ваше завдання приготувати смачний пиріг, а який він буде? - залежить від Вас.

(Індивідуальна робота Тривалість 10 хв. Мета Актуалізувати знання учасників з теми «Діалог», визначити очікування учасників від навчання. Матеріали )

Фасилітатор.  Групам необхідно на заготовках шматків пирога написати Нижній шар – базові знання з ключового питання, А ви кожен знає, над яким питанням працюєте. Другий шар – навички, вміння, знання, які я вже використовую з ключового питання (вдома, в громадських місцях, в навчальному закладі, при зустрічі тощо). Третій шар – навички, якими я ще не володію, але сподіваюсь отримати під час сесії. «Вишенька на торті»: мій особистий результат на цій сесії.

 (Фасилітатор допомагає розклеїти шматки пирогів на стіні)

Дебрифінг

  •                    Якого результату ви прагнете досягти наприкінці цього навчання? Що першим спало на думку,коли почули за приготування такого пирога?
  •                    Чи видався він для Вас смачним?
  •                    Чи легко було приготувати?
  •                    Чи згадали одразу його рецепт приготування?
  •                    Що нового, неочікуваного відкрили для себе поки готували пиріг?

Фасилітатор. Дякую, Вам за кулінарні шедеври. А ми працюєм далі. І наступним завданням ,яке перед вами постане це співпраця, а саме - «Вихователь» - «Вчитель» - «Батько».У кожної з груп на столиках є певні матеріали, що стосуються розкриття наших проблем.

Так, наші Бойовики будуть працювати над проблемою конфліктів, булінгів. Як запобігти конфліктним ситуаціям чи булінгу?

Група Детективів будуть розглядати питання Ідеального уроку? Який він є? Яким повинен бути?

А група Фантазерів розкриють питання про ідеального вчителя, ідеальних батьків? Якими вони є? Чи якими вони повинні бути. І разом спробуємо об’єднатись  та  визначити основні підходи і проблеми вирішення  даних ситуацій.

(підбір ситуацій до кожного питання, тривалість 20 хв.)

Мета: Актуалізувати знання учасників про конфлікт, ідеальний урок, ідеальний батько. Визначити основні підходи, яким має бути зразковий вчитель, батько, вихователь, сформувати усвідомлення різниці між позиціями, ідеальний і той, що є насправді.

Матеріали. Фліпчарт, блокнот А1, маркери Хід ведення Робота в групах  Тренер коротко резюмує такі поняття: 1. конфлікт; 2. стилі поведінки в конфлікті; 3. підходи до вирішення конфлікту . Дебрифінг • У чому різниця (якщо вона є :-)) між конфліктом та нашою реакцією на нього? • Як, на вашу думку, співвідносяться підходи та стилі поведінки в конфлікті?

 

Фасилітатор. Наступним завданням  буде для Вас вправа «Айсберг».  Пропоную створити «Молочний кооператив». Суть цього молочного кооперативу полягає в тому, що Вам потрібно розподілити ролі учасників і усвідомити різниці між позиціями, інтересами, потребами від найменшої до найсильнішої ролі учасників.

(Тривалість 10 хв.  Матеріали Робочий зошит, аркуші А1, заготовка на листах А1 із написом «позиції, інтереси, потреби»).

Фасилітатор.

Наприклад:

«Селяни (власники корів, машин, пасовищ)», «Голова сільради та родичі»,  «Неурядова організація».

 Завдання: описати позиції, інтереси, потреби для кожної групи. У Вас на столах знаходяться матеріали, це аркуші із написами позицій, інтересів та потреб. Однак вам необхідно розділити і описати ролі учасників освітнього процесу. А ними  є ВЧИТЕЛІ, БАТЬКИ, ДІТИ, ОДНОЛІТКИ, ОТОЧУЮЧІ.

Презентації груп.

 Дебрифінг

• Що стоїть за поведінкою/вимогами які спостерігаємо, чуємо?

• На якому рівні «айсбергу» можлива «зона спільності»?

 

Дитина

Позиції

Інтереси

Потреби

1

дитини

спільні

 

 

Фасилітатор. Наступний етап «ТВОЄ СЛОВО». Підсумком цього завдання мені хотілося б, щоб кожен з Вас міг назвати ключове слово (його пояснити, розкрити), яке  випливає із наших розглянутих проблем, ситуацій, підсумку, вражень.

( Взаємозв’язок, коло, сім’я…….)

docx
Додав(-ла)
Клюйко Наталия
Додано
16 березня 2022
Переглядів
817
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку