Завдання для контролю знань із теми ВСТУП (10 клас)
ІІ варіант
Виберіть із запропонованих відповідей правильну (по 1 балу)
1. Визначте, що собою становить адаптивний потенціал: а) здатність біологічних систем ускладнюватись у процесі еволюції; б) генетично визначена здатність формувати нові адаптації; в) виникнення нових популяцій певного виду; г) здатність біологічних систем зберігати сталий хімічний склад.
2. Зазначте біологічні системи, які перебувають на клітинному рівні організації живої матерії: а) вищі рослини; б) хордові тварини; в) бактерії; г) віруси.
3. Укажіть особливості біологічних систем, які відрізняють їх від неживих об’єктів:
а) ріст; б) участь у колообігу речовин; в) наявність особливих хімічних елементів, які не трапляються у неживих об’єктів; г) здатність до сприйняття подразників.
Утворіть логічні пари (2 бали)
4. Установіть відповідність між фундаментальними властивостями живої матерії
та їхніми характерними рисами.
1 гомеостаз А підтримання динамічної сталості хімічного складу та
властивостей внутрішнього середовища
2 регенерація Б здатність сприймати подразники зовнішнього та
внутрішнього середовища
3 адаптація В набуття нових ознак у процесі історичного розвитку
4 подразливість Г відновлення після пошкоджень
Д пристосування до умов існування
Завдання з вибором правильної комбінації відповідей (по 1,5 бали)
5. Визначте належність біологічних систем до відповідного рівня організації.
Віруси |
Бактерії |
Сфагнове болото |
1молекулярний 2 клітинний 3 організмовий |
1молекулярний 2 клітинний 3 екосистемний |
1клітинний 2 популяційно-видовий 3 екосистемний |
Виберіть ознаки, що характеризують омелу білу .
А Рівень |
Б Належність до групи |
В Спосіб живлення |
1 молекулярний 2 організмовий 3 клітинний 4 екосистемний |
1 амфібії 2 водорості 3 мохи 4 квіткові |
1 хижак 2 паразит 3 фітофаг 4 автотроф |
Запитання з відкритою відповіддю (по 2 бали)
8. Що таке адаптивна радіація? Її значення для еволюції?
9. Як ви розумієте ціль сталого розвитку: Захист і відновлення екосистем суходолу та сприяння їх раціональному використанню?