Завдання для тематичного контролю з теми «Процеси життєдіяльності тварин»

Про матеріал
Тематична робота містить завдання для перевірки якості знань семикласників з теми «Процеси життєдіяльності тварин».
Перегляд файлу

 

                             Міністерство освіти і науки України

Управління  освіти культури, туризму, молоді та спорту Крупецької сільської ради Крупецької об’єднаної  територіальної  громади

Крупецький ліцей Крупецької сільської ради Дубенського  району Рівненської області

 

 

Завдання для тематичного контролю знань

з біології для здобувачів освіти 7 класу

з теми «Процеси життєдіяльності   тварин»

 

 

Форма проведення: самостійна робота

 

 

 

 

 

 

Автор: Ольшанська Тетяна Анатоліївна, вчитель біології і хімії     

Крупецького ліцею

Крупецької  сільської ради Дубенського району   Рівненської області

       Анотація. Тематична робота містить завдання для перевірки якості знань семикласників з теми «Процеси життєдіяльності тварин». Вона побудована за однаковим принципом і складається з двох варіантів та бланку відповідей. Час на виконання завдань виділяє учитель на свій розсуд. Кожен рівень оцінюється у 3 бали. У І рівні є 6 тестів з однією правильною відповідю, ІІ рівень містить 3 завдання: з кількома правильними відповідями, компетентнісно-зорієтованими завданнями, роботу з малюнками.У  ІІІ рівні – 2 завдання на відповідності. ІV рівень – розв’язування біологічних задач. За виконання всієї роботи – 12 балів

 

 

 

 

 

 

Тематична робота з теми «Процеси життєдіяльності тварин»

 

І варіант

              І рівень (по 0,5 бала за кожне правильно виконане завдання)

Виконайте тести з однією правильною відповідю.

1. За типом живлення всі тварини є::

   А фототрофи;

   Б гетеротрофи; 

   В сапротрофи;

   Г хижаки.

2. Внутрішнє запліднення характерне для:

   А кумки червонодеревої; 

   Б моржа тихоокеанського; 

   В окуня річкового; 

   Г квакші звичайної.

3. Який відділ головного мозку хребетних відповідає за координацію рухів:

   А довгастий;

   Б середній; 

   В мозочок; 

   Г передній.

4. Тварина, що має внутрішній скелет:

   А павук-сріблянка;  

   Б краб;  

   В клоп-черепашка;  

   Г саламандра.

5. Вперше кровоносна система з’являється у:

   А комах; 

   Б круглих червів; 

   В ракоподібних;  

   Г кільчастих червів.

6. Органом дихання амфібій є:

   А зябра і шкіра;

   Б легені і шкіра;

   В легені і повітряні мішки;

   Г легені.

 

            ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)

7. Виберіть неплацентарних тварин:

    А варан сірий;                                  Д ведмідь білий;

   Б бегемот звичайний;                       Е миша лісова;

   В кенгуру гігантський;                     Є їжак звичайний.

   Г крокодил нільський;

 

8. Прочитай твердження. Визначте правильне/правильні з них:

        1 Для комах характерна радіальна симетрія.

        2 У ссавців є діафрагма.

  А лише перше;

  Б лише друге;

  В обидва правильні;

  Г обидва неправильні.

 

9. На якому малюнку зображено тварину з двобічною симетрією:

              1

         2

           3

                4

C:\Users\KRUPETS_CHEMISTRY\Desktop\завантаження.jpgC:\Users\KRUPETS_CHEMISTRY\Desktop\завантаження (8).jpgC:\Users\KRUPETS_CHEMISTRY\Desktop\завантаження (7).jpgC:\Users\KRUPETS_CHEMISTRY\Desktop\images (1).jpg

 

А тільки на малюнку 3;

Б тільки на малюнку 1;

В на малюнках 2,3;

Г на малюнках 1,4.

 

 

              ІІІ рівень (по 1,5 бала за кожне завдання)

10. Встановіть відповідність між характеристиками кровоносної системи та представниками хребетних тварин, яким вони відповідають:

   1  теплокровні, 4-камерне серце               А гадюка

   2  холоднокровні, 3-камерне серце          Б лосось

       з неповною перегородкою

   3  холоднокровні, 2-камерне серце          В квакша

   4  холоднокровні, 3-камерне серце          Г тюлень

      без перегородки

 

11. Установіть відповідність між зображеними тваринами та притаманними їм органами дихання.

 

 

 

 

              А

                 Б

               В

              Г

C:\Users\KRUPETS_CHEMISTRY\Desktop\images.jpg

http://3.bp.blogspot.com/-zxxwIc07XH0/Vb-6MbNHQKI/AAAAAAAAARY/bh2mZdMYOHY/s1600/13.jpg

C:\Users\KRUPETS_CHEMISTRY\Desktop\завантаження (3).jpg

C:\Users\KRUPETS_CHEMISTRY\Desktop\завантаження (5).jpg

 

1  трахеї; 

2  легені та повітряні мішки;

3  зябра; 

4  трахеї та легеневі мішки.

 

 

                                          IV рівень (3 бали)

12. Найбільші серед черепах – гігантські слонові черепахи, які ще збереглися на Галапагоських  та Сейшельських островах Маса однієї слонової черепахи приблизно в 8 разів більша, ніж середня маса тіла школяра вашого віку. Обчисліть масу тіла слонової черепахи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        ІІ варіант

І рівень (по 0,5 бала за кожне завдання)

Позначте одну правильну відповідь.

1. Яка тварина є сапротрофом:

   А козуля;

   Б їжак; 

   В кит горбач; 

   Г гриф чорний.

2. Яким із груп тварин характерне зовнішнє запліднення:

   А хрящовим рибам;

   Б рептиліям; 

   В кістковим рибам; 

   Г комахам. 

3. Який відділ головного мозку хребетних відповідає за регуляцію дихання:

   А задній; 

   Б довгастий; 

   В середній;

   Гпередній.

4. Укажіть значення в житті тварин захисного забарвлення:

   А відлякує ворогів;

   Б приваблює особин протилежної статі; 

   В робить тварин непомітними в навколишньому середовищі; 

   Г відлякує особинпротилежної статі.

5. У якої тварини відсутній сечовий міхур:

   А гадюка звичайна; 

   Б квакша;

   В синиця; 

   Г їжак вухатий.

6. Особливістю дихальної системи птахів, пов’язану з польотом, є наявність:

   А трахей; 

   Б легень;

   В повітряних мішків;  

   Г бронхів.

 

               ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)

7. Укажіть тварин, які мають подвійне дихання:

А бобер європейський;          Д журавель сірий; 

Б черепаха болотна;                    Е алігатор китайський;   

В соловейко східний;                 Є дрізд співочий.

Г лисиця;

   

8. Прочитай твердження. Визначте правильне/правильні з них:

     1 Черевоногі молюски пересуваються за допомогою мускулистої ноги.

     2 У птахів 4-камерне серце.

      А лише перше;

       Б лише друге;

       В обидва правильні;

       Г обидва неправильні.

 

9. На якому малюнку зображено тварину з розкидано-вузловою нервовою системою:

               А

                Б

                  В

                Г

C:\Users\KRUPETS_CHEMISTRY\Desktop\завантаження (6).jpg

C:\Users\KRUPETS_CHEMISTRY\Desktop\images (1).jpg

http://3.bp.blogspot.com/-CgkuOJc5xiE/Vb-6l1lr5dI/AAAAAAAAAR4/9wCJOLEU04Q/s1600/23.jpg

C:\Users\KRUPETS_CHEMISTRY\Desktop\завантаження (4).jpg

1)  тільки на малюнку Б;

2) на малюнках А і Б;

3) на малюнках В і Г;

4) тільки на малюнку Г.

 

 

                  ІІІ рівень (по 1,5 бала за кожне завдання)

10. Встановіть відповідність між характеристиками кровоносної системи та представниками хребетних тварин, яким вони відповідають:

   1  теплокровні, 4-камерне серце              А камбала

   2  холоднокровні, 3-камерне серце          Б черепаха

       з неповною перегородкою

   3  холоднокровні, 2-камерне серце          В саламандра

   4  холоднокровні, 3-камерне серце          Г землерийка

       без перегородки

 

11. Установіть відповідність між зображеними тваринами та типами постембріонального розвитку.

              А

                 Б

               В

              Г

C:\Users\KRUPETS_CHEMISTRY\Desktop\завантаження (9).jpg

C:\Users\KRUPETS_CHEMISTRY\Desktop\завантаження (11).jpg

C:\Users\KRUPETS_CHEMISTRY\Desktop\завантаження (12).jpg

C:\Users\KRUPETS_CHEMISTRY\Desktop\завантаження.jpg

  1. безхребетна, прямий розвиток; 
  2. хребетна, прямий розвиток; 
  3. безхребетна, непрямий розвиток; 
  4. хребетна, непрямий розвиток; 

 

IV рівень (3 бали)

12. Основною ставковою рибою є короп (одомашнена форма дикого коропа). За добрих умов він росте дуже швидко. Через рік він має масу 30г, через 2 – 500г, через 3 – 2кг. Накресліть графік росту коропа.

 

 

 

                                              Бланк відповідей

Прізвище, ім’я

Клас

                        І рівень

№ завдання

   А

    Б

   В

   Г

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

5

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 ІІ рівень

7.

     А

 

    Б

    В

     Г

    Д

    Е

    Є

    Ж

8.

              А

 

               Б

            В

            Г

 

9. Х –

Функції –

                                ІІІ рівень

10.

 

   А

    Б

   В

   Г

      1

 

 

 

 

      2

 

 

 

 

      3

 

 

 

 

      4

 

 

 

 

 

11.

 

   А

    Б

   В

   Г

     1

 

 

 

 

     2

 

 

 

 

     3

 

 

 

 

     4

 

 

 

 

 

 

Використані джерела

 

  1. Колесник Г.М. Збірник задач і вправ з біології. -  Тернопіль:  «Астон», 2001.
  2. К. В. Кот. Біологія. Зошит для контролю для навчальних досягнень 7 клас. –Харків: « Ранок», 2015.
  3. Яковлєва Є В. Біологія. Тест-контроль. 7 клас. – Харків: «Весна», 2015.

 

docx
Додано
7 березня 2023
Переглядів
985
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку