Міністерство освіти і науки України
Управління освіти культури, туризму, молоді та спорту Крупецької сільської ради Крупецької об’єднаної територіальної громади
Крупецький ліцей Крупецької сільської ради Дубенського району Рівненської області
Завдання для тематичного контролю знань
з біології для здобувачів освіти 7 класу
з теми «Процеси життєдіяльності тварин»
Форма проведення: самостійна робота
Автор: Ольшанська Тетяна Анатоліївна, вчитель біології і хімії
Крупецького ліцею
Крупецької сільської ради Дубенського району Рівненської області
Анотація. Тематична робота містить завдання для перевірки якості знань семикласників з теми «Процеси життєдіяльності тварин». Вона побудована за однаковим принципом і складається з двох варіантів та бланку відповідей. Час на виконання завдань виділяє учитель на свій розсуд. Кожен рівень оцінюється у 3 бали. У І рівні є 6 тестів з однією правильною відповідю, ІІ рівень містить 3 завдання: з кількома правильними відповідями, компетентнісно-зорієтованими завданнями, роботу з малюнками.У ІІІ рівні – 2 завдання на відповідності. ІV рівень – розв’язування біологічних задач. За виконання всієї роботи – 12 балів
Тематична робота з теми «Процеси життєдіяльності тварин»
І варіант
І рівень (по 0,5 бала за кожне правильно виконане завдання)
Виконайте тести з однією правильною відповідю.
1. За типом живлення всі тварини є::
А фототрофи;
Б гетеротрофи;
В сапротрофи;
Г хижаки.
2. Внутрішнє запліднення характерне для:
А кумки червонодеревої;
Б моржа тихоокеанського;
В окуня річкового;
Г квакші звичайної.
3. Який відділ головного мозку хребетних відповідає за координацію рухів:
А довгастий;
Б середній;
В мозочок;
Г передній.
4. Тварина, що має внутрішній скелет:
А павук-сріблянка;
Б краб;
В клоп-черепашка;
Г саламандра.
5. Вперше кровоносна система з’являється у:
А комах;
Б круглих червів;
В ракоподібних;
Г кільчастих червів.
6. Органом дихання амфібій є:
А зябра і шкіра;
Б легені і шкіра;
В легені і повітряні мішки;
Г легені.
ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)
7. Виберіть неплацентарних тварин:
А варан сірий; Д ведмідь білий;
Б бегемот звичайний; Е миша лісова;
В кенгуру гігантський; Є їжак звичайний.
Г крокодил нільський;
8. Прочитай твердження. Визначте правильне/правильні з них:
1 Для комах характерна радіальна симетрія.
2 У ссавців є діафрагма.
А лише перше;
Б лише друге;
В обидва правильні;
Г обидва неправильні.
9. На якому малюнку зображено тварину з двобічною симетрією:
1 |
2 |
3 |
4 |
А тільки на малюнку 3;
Б тільки на малюнку 1;
В на малюнках 2,3;
Г на малюнках 1,4.
ІІІ рівень (по 1,5 бала за кожне завдання)
10. Встановіть відповідність між характеристиками кровоносної системи та представниками хребетних тварин, яким вони відповідають:
1 теплокровні, 4-камерне серце А гадюка
2 холоднокровні, 3-камерне серце Б лосось
з неповною перегородкою
3 холоднокровні, 2-камерне серце В квакша
4 холоднокровні, 3-камерне серце Г тюлень
без перегородки
11. Установіть відповідність між зображеними тваринами та притаманними їм органами дихання.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
1 трахеї;
2 легені та повітряні мішки;
3 зябра;
4 трахеї та легеневі мішки.
IV рівень (3 бали)
12. Найбільші серед черепах – гігантські слонові черепахи, які ще збереглися на Галапагоських та Сейшельських островах Маса однієї слонової черепахи приблизно в 8 разів більша, ніж середня маса тіла школяра вашого віку. Обчисліть масу тіла слонової черепахи.
ІІ варіант
І рівень (по 0,5 бала за кожне завдання)
Позначте одну правильну відповідь.
1. Яка тварина є сапротрофом:
А козуля;
Б їжак;
В кит горбач;
Г гриф чорний.
2. Яким із груп тварин характерне зовнішнє запліднення:
А хрящовим рибам;
Б рептиліям;
В кістковим рибам;
Г комахам.
3. Який відділ головного мозку хребетних відповідає за регуляцію дихання:
А задній;
Б довгастий;
В середній;
Гпередній.
4. Укажіть значення в житті тварин захисного забарвлення:
А відлякує ворогів;
Б приваблює особин протилежної статі;
В робить тварин непомітними в навколишньому середовищі;
Г відлякує особинпротилежної статі.
5. У якої тварини відсутній сечовий міхур:
А гадюка звичайна;
Б квакша;
В синиця;
Г їжак вухатий.
6. Особливістю дихальної системи птахів, пов’язану з польотом, є наявність:
А трахей;
Б легень;
В повітряних мішків;
Г бронхів.
ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)
7. Укажіть тварин, які мають подвійне дихання:
А бобер європейський; Д журавель сірий;
Б черепаха болотна; Е алігатор китайський;
В соловейко східний; Є дрізд співочий.
Г лисиця;
8. Прочитай твердження. Визначте правильне/правильні з них:
1 Черевоногі молюски пересуваються за допомогою мускулистої ноги.
2 У птахів 4-камерне серце.
А лише перше;
Б лише друге;
В обидва правильні;
Г обидва неправильні.
9. На якому малюнку зображено тварину з розкидано-вузловою нервовою системою:
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
1) тільки на малюнку Б;
2) на малюнках А і Б;
3) на малюнках В і Г;
4) тільки на малюнку Г.
ІІІ рівень (по 1,5 бала за кожне завдання)
10. Встановіть відповідність між характеристиками кровоносної системи та представниками хребетних тварин, яким вони відповідають:
1 теплокровні, 4-камерне серце А камбала
2 холоднокровні, 3-камерне серце Б черепаха
з неповною перегородкою
3 холоднокровні, 2-камерне серце В саламандра
4 холоднокровні, 3-камерне серце Г землерийка
без перегородки
11. Установіть відповідність між зображеними тваринами та типами постембріонального розвитку.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
IV рівень (3 бали)
12. Основною ставковою рибою є короп (одомашнена форма дикого коропа). За добрих умов він росте дуже швидко. Через рік він має масу 30г, через 2 – 500г, через 3 – 2кг. Накресліть графік росту коропа.
Бланк відповідей
Прізвище, ім’я
Клас
І рівень
№ завдання |
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
ІІ рівень
7.
А
|
Б |
В |
Г |
Д |
Е |
Є |
Ж |
8.
А
|
Б |
В |
Г |
9. Х –
Функції –
ІІІ рівень
10.
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
11.
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
Використані джерела