Завдання до контрольної роботи на тему "Світове господарство" можуть бути використані при проведенні оцінювання якості засвоєння матеалу здобувачами освіти при вивчення географії в 10 класі. Завдання мають чітку рівневу диференціацію тому дають можливість здобувачам освіти повністю розкрити сформованість понять по даній темі. Можуть бути використані при проведенні самостійних робіт, поточному оцінюванні, або в якості завдань для контрольної роботи учням екстернатної форми навчання.
Контрольна робота на тему: «Світове господарство»
І рівень
1. Знайдіть галузі промислові, що найбільш динамічно розвиваються на сучасному етапі і складають «авангардну трійку»:
а) чорна металургія; б) кольорова металургія;
в) електроенергетика; г) текстильна промисловість;
ґ) хімічна промисловість; д) лісова промисловість;
е) машинобудування; є) гірничодобувна промисловість
2. Виберіть чинники, які мають визначальний вплив на розміщення виробництва в період НТР:
а) природно-ресурсний; б) трудові ресурси; в) транспортне положення;
г) споживач; ґ) екологічний; д) дешева електроенергія.
3. Всі альтернативні джерела енергії мають такі переваги над традиційними типами електростанціями:
а) велика потужність; б) використовують невичерпні джерела енергії;
в) екологічно чисті; г) займають невеликі площі.
4. Виберіть з названих країн лідерів за виплавкою чавуну та сталі:
а) Україна; б) Німеччина; в) Японія;
г) Велика Британія; ґ) США; д) Росія;
е) Китай; є) Південна Корея.
5. Які галузі машинобудування є пріоритетними в епоху НТР:
а) важке; б) точне; в) автомобілебудування;
г) залізничне; ґ) авіаракетокосмічне; д) сільськогосподарське.
6. Які сільськогосподарські культури називають «трьома хлібами людства»:
а) картопля; б) рис; в) цукрова тростина;
г) соя; ґ) жито; д) пшениця;
е) просо; є) кукурудза.
ІІ рівень
1.Дайте визначення понять: «географічне (навколишнє) середовище», «природокористування», «моніторинг», «геоекологія», «природно-ресурсний потенціал», «світове господарство», «світовий ринок», «спеціалізація», «міжнародний географічний поділ праці», «науково-технічна революція».
2. Позначте в таблиці плюсами галузі спеціалізації різних типів країн.
3. Охарактеризуйте основні види транспорту за показниками вантажообігу, пасажирообігу та впливом НТР.
4. Доповнити схему вікова структура населення.
ІІІ рівень
1. Порівняйте автомобілебудування, суднобудування та електроніка. Порівняння зробіть за такими критеріями: принципи розміщення, найбільші країни-виробники (видобувачі), головні експортери, головні імпортери.
2. Порівняйте сільськогосподарські культури різних груп, які вирощують у вашому регіоні.
ІV рівень