Проблема оцінювання знань школярів набула сьогодні особливої актуальності. Якість освіти безпосередньо пов’язують з системою оцінювання всіх складових навчально-виховного процесу – навчальних досягнень учнів, ефективністю роботи кожного вчителя і школи в цілому. Чим об’єктивнішим буде це оцінювання, тим якіснішою стане освіта. Визнаним у світі інструментами педагогічного оцінювання та вимірювання є тестові технології, які все частіше використовуються в школі. Потужним стимулом і викликом стало обов’язкове зовнішнє незалежне оцінювання (ЗНО) випускників шкіл.
Завдання на встановлення відповідності (логічні пари) складається зі спільного вступного запитання та чотирьох завдань, позначених буквами (або цифрами), до кожного з яких потрібно дібрати один варіант відповіді. Як правило, такі завдання мають 4 основи та 5 - 6 варіантів вибору до них.
Завдання на встановлення відповідності різняться за складністю: одні перевіряють тільки знання фактів, формул, правил, інші – розуміння зв’язків між ними. В процесі їх виконання формуються навички порівняння об’єктів, співставлення, представлення об’єктів в різною формі. Вони більш цікаві для учнів видами діяльності, для вчителя – наповненістю змістом.
Пропоновані тестові завдання дозволяють за короткий час перевірити об’єм вивченого матеріалу, швидко діагностувати оволодіння учнями основного рівня підготовки з окремих навчальних тем.
Дані тести можна використовувати як для індивідуальної перевірки, так і окремими завданнями на самостійних чи контрольних роботах.
Алгебра. 7 Клас.
Вираз |
Значення виразу |
||
1 |
|
А |
|
2 |
|
Б |
|
3 |
|
В |
|
4 |
|
Г |
|
|
Д |
|
Вираз |
Тотожний вираз |
||
1 |
|
А |
|
2 |
|
Б |
|
3 |
|
В |
|
4 |
|
Г |
|
|
Д |
|
Вираз |
Значення виразу |
||
1 |
|
А |
|
2 |
|
Б |
|
3 |
|
В |
|
4 |
|
Г |
|
|
Д |
|
4. Установити відповідність між виразами (1–4) та тотожно рівними їм виразами (А–Д).
1 |
|
А |
b3 |
2 |
|
Б |
b– 5 |
3 |
|
В |
b7 |
4 |
|
Г |
b10 |
|
|
Д |
b25 |
1 |
(с2)3 : с5 |
А |
0 |
2 |
с7 · с3 : с8 |
Б |
1 |
3 |
с10 : (-с5 )2 |
В |
с2 |
4 |
(-с2 )3 : (с2 )2 |
Г |
- с2 |
|
|
Д |
с |
1 |
|
А |
9 |
2 |
|
Б |
3 |
3 |
|
В |
27 |
4 |
|
Г |
1 |
|
|
Д |
24 |
1 |
(-3)2∙4 |
А |
-81 |
2 |
34 |
Б |
36 |
3 |
0,5∙(-2)4+2∙(-0,3)2 |
В |
81 |
4 |
ху2∙х, якщо х=2; у=5 |
Г |
8,18 |
|
|
Д |
100 |
1 |
(-3)∙(-4)2 |
А |
1000 |
2 |
26 |
Б |
11,2 |
3 |
0,4∙(-5)2+0,3∙(-2)2 |
В |
-48 |
4 |
у3 х3, якщо х=2; у=5 |
Г |
64 |
|
|
Д |
100 |
1 |
5х2-1+3х-4х+5-4х2-4 |
А |
-5x+8 |
2 |
(3-2х)-(4х+1)+(6-х) |
Б |
x-1 |
3 |
(х-3)(х+1) |
В |
x2-x |
4 |
(x-1)2 |
Г |
x2-2x-3 |
|
|
Д |
x2-2x+1 |
1 |
4у2+1-6у-4у-12-4у2 |
А |
2у+3 |
2 |
(5у-2)+(4+3у)-(6у-1) |
Б |
у-1 |
3 |
(у+2)(у-1) |
В |
-10у-11 |
4 |
(у+1)2 |
Г |
у2+у-2 |
|
|
Д |
у2+2у+1 |
1 |
25х2-10х+1 |
А |
(5-х)(5+х) |
2 |
5х2-10х+5 |
Б |
(х+5)(х2-5х+25) |
3 |
х3+125 |
В |
(х+5)(х2-10х+25) |
4 |
25 -х2. |
Г |
(5х-1)2 |
|
|
Д |
5(х-1)2 |
1 |
16х2-8х+1 |
А |
(4х-1)2 |
2 |
4х2-8х+4 |
Б |
(х+4)(х2-8х+16) |
3 |
х3+64 |
В |
(х+4)(х2-4х+16) |
4 |
16 -х2. |
Г |
4(х-1)2 |
|
|
Д |
(4-х)(4+х) |
(А-Д).
1 |
у=5х+10 |
А |
Графік функції проходить через початок координат |
2 |
у=0,5х+1 |
Б |
Точка А(2;2) належить графіку функції |
3 |
у=-3х+1 |
В |
Функція є спадною |
4 |
у=3х |
Г |
х=-2 є нулем функції |
|
|
Д |
Область визначення функції – всі числа, крім 0 |
1 |
у=-4х+1 |
А |
Графік функції проходить через початок координат |
2 |
у=-2х+4 |
Б |
Точка А(1;-3) належить графіку функції |
3 |
у=3х+1 |
В |
Функція є зростаючою |
4 |
у=-8х |
Г |
х=2 є нулем функції |
|
|
Д |
Область визначення функції – всі числа, крім 0 |
(А-Д).
1 |
2х-4=0 . |
А |
6 |
2 |
0х=0 |
Б |
-6 |
3 |
-х=4 |
В |
Безліч коренів |
4 |
0х=5 |
Г |
Рівняння не має розв’язків |
|
|
Д |
2 |
1 |
а3-ав |
А |
(а-2b)( а2+2аb+4b2) |
2 |
а2-6а+9 |
Б |
а(а2- b) |
3 |
а2-9 |
В |
(а-2b)( а2-2аb+4b2) |
4 |
а3-8b3 |
Г |
(а-3)(а+3) |
|
|
Д |
(а-3)2 |
(А – Д)
1 |
|
А |
|
2 |
|
Б |
-4 |
3 |
|
В |
4 |
4 |
|
Г |
12 |
|
|
Д |
3 |
18. Установіть відповідність між виразами (1 – 4) та їх значеннями (А – Д)
|
|||||
1 |
|
А |
32 |
||
2 |
|
Б |
8 |
||
3 |
|
В |
64 |
||
4 |
|
Г |
16 |
||
|
|
Д |
-16 |
||
19. Установіть відповідність між виразами (1–4) і тотожно рівними їм виразами (А – Д).
1 |
|
А |
|
2 |
|
Б |
|
3 |
|
В |
|
4 |
|
Г |
|
|
|
Д |
|
20.Установіть відповідність між властивостями (1 – 4) функцій і функціями, що мають ці властивості (А – Д).
1 |
Графік функції проходить через точку |
А |
|
2 |
Графіком функції є горизонтальна пряма |
Б |
|
3 |
Графіку функції належить точка |
В |
|
4 |
Графік функції проходить через початок координат |
Г |
|
|
|
Д |
|
21. У завданні установіть відповідність між задачами (1 - 4) і твердженнями (А - Д), які є відповідями до цих задач.
1 |
Якщо ціну товару збільшили зі 110 до 165 грн, то вона зросла на … |
А |
20% |
2 |
Якщо ціну товару зменшити зі 150 грн до 105 грн, то вона знизилась на …. |
Б |
40% |
3 |
Якщо в 150 г розчину міститься 30 г солі, то концентрація солі становить … |
В |
50% |
4 |
Якщо в 200 г розчину солі міститься 180 г води, то концентрація солі становить… |
Г |
30% |
|
|
Д |
10% |
23. Установіть відповідність між виразом (1 – 4) та твердженням про його значення (А – Д) при .
Вираз |
Твердження про значення виразу |
||
1 |
|
А |
менше за |
2 |
|
Б |
є простим числом |
3 |
|
В |
є парним |
4 |
|
Г |
ділиться націло на |
|
Д |
ділиться націло на |
24. До кожного початку речення (1 – 4) доберіть його закінчення (А – Д) так, щоб утворилося правильне твердження, якщо .
Початок речення |
Закінчення речення |
||
1 |
Значення виразу |
А |
більше за . |
2 |
Значення виразу |
Б |
дорівнює . |
3 |
Значення виразу |
В |
дорівнює . |
4 |
Значення виразу |
Г |
дорівнює . |
|
Д |
менше за . |
25. Установіть відповідність між рівняннями (1 – 4) й числами, які є коренями цих рівнянь (А-Д).
1 |
-х + 2 = -3 |
А |
-1 |
2 |
3х + 4 = - х |
Б |
- 5 |
3 |
2х = 15+5х |
В |
- 4 |
4 |
-3 (2 + х) = 2 – х |
Г |
5 |
|
|
Д |
4 |
26. Установіть відповідність між рівняннями (1 – 4) й числами, які є коренями цих рівнянь (А-Д).
1 |
3х + 4 = -5 |
А |
3 |
2 |
– х – 1 = 2 х |
Б |
2 |
3 |
– 5 х = -2 - 4х |
В |
- 3 |
4 |
2 (1 – х) = х – 7 |
Г |
- 2 |
|
|
Д |
- |
27. Установіть відповідності між умовами завдань (1-4) і відповідями до них (А-Д). Функцію задано формулою у= -3х + 5. Знайдіть:
1 |
Значення функції, якщо значення аргументу дорівнює 3 |
А |
7 |
2 |
Значення аргументу, якщо значення функції дорівнює -10 |
Б |
2 |
3 |
Абсцису точки А(х; -1), яка належить графіку даної функції |
В |
5 |
4 |
Ординату точки А(4; у), яка належить графіку даної функції |
Г |
-4 |
|
|
Д |
-7 |
28. Установіть відповідності між умовами завдань (1-4) і відповідями до них (А-Д). Функцію задано формулою у= 5х + 3. Знайдіть:
1 |
Значення функції, якщо значення аргументу дорівнює -1 |
А |
7 |
2 |
Значення аргументу, якщо значення функції дорівнює 13 |
Б |
2 |
3 |
Абсцису точки А(х; 8), яка належить графіку даної функції |
В |
-2 |
4 |
Ординату точки А(-2; у), яка належить графіку даної функції |
Г |
1 |
|
|
Д |
-7 |
29. Установіть відповідність між рівняннями (1– 4) і їхніми коренями (А-Д).
1 |
1- (х - 3)2 = 0 |
А |
х1 =-2; х2 = -4 |
2 |
х5 - 4 х3 = 0 |
Б |
х = -3 |
3 |
(х + 1)3 +8 = 0 |
В |
х = -2 |
4 |
х2 + 6х + 8 = 0 |
Г |
х1 =2; х2 = 4 |
|
|
Д |
х = 0; х = -2; х = 2 |