Завдання з біології для 10 класу на тему: «Біорізноманіття тварин» (для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами)

Про матеріал
Про матеріал Завдання дозволять узагальнити та закріпити знання про особливості будови тваринної клітини, типи тваринних тканин, класи тварин. Вони будуть корисними для розвитку уміння систематизувати, аналізувати, порівнювати, встановлювати логічні зв’язки та робити висновки. Виконання завдань сприятиме розвитку пізнавальних психічних процесів (логічного мислення, пам’яті, уваги) у дітей з особливими освітніми потребами.
Перегляд файлу

Завдання 1

Встановіть будову тваринної клітини, проставляючи відповідні цифри у довідці.

Укажи органелу тваринної клітини — завдання. Біологія, 7 клас НУШ.

 

Довідка: клітинний центр, ендоплазматична сітка, мембрана, лізосоми,

апарат Гольджі, цитоплазма, ядро, мітохондрія.

 

Завдання 2

Встановіть відповідність між назвами тваринних тканин та їх функціями.

Тваринні тканини

Функції

  1. Епітеліальна.

А. Сприйняття подразнень, забезпечує реакцію організму на зміни оточуючого середовища.

  1. Сполучна

(тканини внутрішнього середовища).

Б. Забезпечує рух організму, опорна, захисна.

  1. М’язова.

В. Опорна, з’єднує усі види тканин, забезпечує їх живлення, транспорт речовин, захист.

  1. Нервова.

Г. Захисна, секреторна, газообмінна, всисна.

1.

2.

3.

4.

 

 

Завдання 3

У таблиці знайдіть і зафарбуйте назви тваринних тканин червоним кольором, а назви рослинних тканин зеленим кольором.

С

П

О

Л

У

Ч

Н

А

Л

Д

Ж

Щ

Ф

І

В

П

О

К

Р

И

В

Н

А

Б

М

Н

Е

Р

В

О

В

А

Л

Н

Г

К

Т

В

І

Р

Н

А

И

Р

О

Ж

Д

Е

С

М

П

Р

О

В

І

Д

Н

А

Б

Д

М'

Я

З

О

В

А

П

Р

О

Л

Д

Ж

Ч

С

М

Е

Х

А

Н

І

Ч

Н

А

М

Е

П

І

Т

Е

Л

І

А

Л

Ь

Н

А

Ч

А

П

П

О

С

Н

О

В

Н

А

Л

 

 

Завдання 4

Встановіть відповідність між типами тваринних тканин, зображеними на рисунках, та їх назвами.

Тваринні тканини

Назви

                 1.                

А. Сполучна (кров).

Нервная клетка под микроскопом                  2.               

Б. Епітеліальна.

Кров і лімфа - Підручник з Біології. 8 клас. Соболь - Нова програма                   3.                    

В. М’язова.

Эпителиальная ткань под микроскопом рисунок - Фото подборки                   4.

Г. Нервова.

 

Завдання 5

Розгляньте схему. Порівняйте особливості будови кровоносних систем хребетних тварин. Заповніть таблицю, користуючись схемою. Зробіть висновок.

Презентація до практичної роботи з біології: "Порівняння будови кровоносної  системи хребетних тварин"

Порівняльна характеристика кровоносних систем

Класи

Кісткові риби

Земноводні

Плазуни

Птахи

Ссавці

Особливості кровоносних систем

Кількість кіл кровообігу

 

 

 

 

 

Кількість камер у серці

 

 

 

 

 

Завдання 6

Встановіть відповідність між типами епітеліальних та м’язових тканин та особливостями їх будови.

Типи тканин

Особливості будови

Епітеліальні тканини

1. Одношарова.

А. Утворює верхній шар шкіри (епідерміс) хребетних тварин. Вистеляє ротову порожнину, стравохід, товсті кишки. Клітини нижнього шару здатні до поділу, а клітини верхнього шару можуть роговіти, гинути і злущуватись.

2. Багатошарова.

Б. Виділяють різні речовини і входять до складу залоз.

3. Залозиста.

В. Клітини щільно прилягають одна до одної. Міжклітинна рідина розвинута слабо. Складається з одного шару клітин.

М’язові тканини

4. Посмугована (поперечно-смугаста).

Г. Клітини невеликих розмірів, мають веретеноподібну форму і одне ядро. Їхні міофібрили тоненькі.

5.Непосмугована (гладенька).

Д. Клітини  багатоядерні, видовжені за формою. Їхні міофібрили мають вигляд поперечно-смугастих смуг.

 

Завдання 7

Встановіть відповідність між типами сполучних тканин та особливостями їх будови.

Типи тканин

Особливості будови

1.Трофічна (кров, лімфа, міжклітинна рідина).

А. Клітини мають дуже щільну і міцну міжклітинну речовину.

2. Опорна (хрящова, кісткова).

Б. Клітини з добре вираженими міжклітинниками.

3. Опорно-трофічна (жирова).

В. Клітини сполучені за допомогою довгих відростків.

4.Опорно-трофічна (ретикулярна).

Г. У структурі клітин найбільший об’єм займає крапля жиру, а протоплазма, ядро та інші органели розташовуються по периферії клітини.

5. Опорно-трофічна (пухка).

Д. Містить велику кількість щільно прилеглих один до одного волокон.

6. Опорно-трофічна (щільна).

Ж. Складається з невеликої кількості клітин і неупорядковано розміщених волокон.

 

 

 

 

 

 

Завдання 8

Розгляньте світлини. Встановіть відповідність між назвами тварин та  класами, до яких вони належать.

Тварини

Класи

Шотландська прямовуха кішка • Характер • Догляд • Харчування | ВСЕ ПРО  КОТИКІВШотландський сірий кіт картинки, стокові Шотландський сірий кіт фотографії,  зображення | Скачати з DepositphotosКішка шотландська           1.

А. Земноводні.

Сизий голуб (Columba livia, сизый голубь) — Птахи України

Голуб сизий                          2.

Б. Плазуни.

Ящірка прудка

Ящірка прудка                    3.

В. Птахи.

Жаба трав'яна Фотографії, Картинки

Жаба трав'яна               4.

Г. Ссавці.

 

Завдання 9

Встановіть відповідність між органами дихання та класами хребетних тварин. Зробіть висновок.

Класи

Органи дихання

1. Кісткові риби.          

А. Легені.

2. Земноводні.              

Б. Зябра.

3. Плазуни.                  

В. Легені, повітряні мішки.

4. Птахи.                       

Г. Легені.

5. Ссавці.                      

Д. Через шкіру або легенями.

  1.  

 

 

 

Завдання 10

Встановіть відповідність між назвами тварин та  групами тварин за способом живлення, до яких належать зображені тварини.

Назви тварин

1. Вовк.

2. Заєць.

3.Жук гробарик.

4.Гострик.

ᐈ 5 найбільших вовків у світі - великі вовки - самі великі 2024

Що означає, коли заєць перебігає вам дорогу. Стосовно цієї тварини теж є  прикмети

ᐈ Жуки-могильники – рід комах (Nicrophorus) | Discover.in.ua

Небезпечні «сусіди»: глисти-паразити – Вишгород Газета ONLINE

5. Зебра.

6.Дощовий черв’як.

7. Лев.

8. Воша.

Фото Зебра | Freepik

Дощові черви — Вікіпедія

Pourquoi le lion est considéré comme le roi des animaux ? | France Inter

Головна воша — Вікіпедія

Групи тварин за способом живлення

А. Сапротрофи.

Б. Хижаки.

В. Рослиноїдні

(фітофаги).

Г. Паразити.

 

Завдання 11

 Розгляньте схему. Складіть  усі можливі ланцюги живлення.

Хто кого чи що їсть. Пізнаємо природу – 6 клас. Гільберг

 

_______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

 

Завдання 12

У рядку підкресліть тканини, які належать тваринам.

Твірна, епітеліальна, сполучна, покривна, провідна, сполучна, м’язова, механічна, основна, нервова.

docx
Пов’язані теми
Біологія, 10 клас, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
5 січня
Переглядів
10
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку