«Здоров’я дитини – багатство родини. Здоров’я народу - багатство країни.»

Про матеріал
- ознайомити учнів з різними факторами, що впливають на стан здоров’я людини; закріпити засвоєні раніше поняття про здоров’я людини: психічну , соціальну, духовну та фізичні складові здоров’я; - дати поняття про чинники здоров’я людини;
Перегляд файлу

Навчально-дослідницький

проект з основ здоров’я

«Здоров’я дитини – багатство родини.

Здоров’я народу -  багатство країни.»

 

Тип проекту:

За тривалістю : середньотривалий.

За характером контактів: учитель – учні – батьки - бібліотекар.

За основною діяльністю: дослідницько-пошуковий.

За кількістю учасників : груповий.

За змістом: міжпредметний проект ( основи здоров’я, музика).

Навчальні предмети: основи здоров’я.

Клас:2-Б клас.

Кількість учнів :31 учень.

 

Очікуваний результат:

  • краще засвоїти навчальний матеріал з теми «Здоровий спосіб життя»;
  • сформувати навички роботи в групах,
  • сформувати вміння  та навички роботи з додатковими інформаційними матеріалами.
  • учні дізнаються якомога більше про роботу дільничних інспекторів, інспекторів ДАІ, інспекторів ЦО, лікарів, пожежників та лікарів-наркологів;
  • навчаться планувати власну роботу під час підготовки до проекту;
  • навчаться здобувати інформацію з різних джерел;
  • навчаться аналізувати, систематизувати дібраний матеріал.

Об’єкт пізнання:

Люди , професія яких пов’язана за збереженням здоров’я людей, а саме : пожежники, інспектори ДАІ, дільничні інспектори, рятувальники-водолази, лікарі-спеціалісти, лікарі-наркологи, інспектори ЦО.

 

Обладнання:

Ноутбук, екран, слайди, відеоролік „ Правила дорожнього руху”, відеоролік „Шкідливість наркоманії, куріння та алкоголю ”, повідомлення учнів, малюнки та плакати, виготовлені учнів до виступу, таблиці, міні-зошит, картки для групової роботи, конверти з завданням, пісні для початку, кінця роботи та для відпочинку, фотографії класу.

Мета:

  • ознайомити учнів з різними факторами, що впливають на стан здоров’я людини; закріпити засвоєні раніше поняття про здоров’я людини: психічну , соціальну, духовну та фізичні складові здоров’я;
  • дати поняття про чинники здоров’я людини;
  • ознайомити учнів  з професіями людей, які пов’язані зі здоров’ям людини та спасінням їх життя, а також профілактикою травматизму;
  • виробляти вміння працювати в групах;
  • добирати матеріал самостійно, знаходити найголовніше, аналізувати та робити належні висновки;
  • виховувати бажання піклуватися  про власне здоров’я , здоров’я рідних та близьких;
  • сформувати вміння в разі потреби звертатися за допомогою до належних спеціалістів.

Форма проведення захисту :

Наукова конференція

 

 

Етапи роботи над проектом:

І. Підготовчий етап.

Визначення теми та завдань проекту.

Зміст проекту

Що потрібно?

Зібрати інформацію про професію, дібрати цікавий матеріал про неї.

Скористатися довідковою літературою, консультаціями дорослих, а саме: батьків, вчителя, бібліотекаря.

 

 

 

ІІ. Планування.

 

Назва проекту

 

Що я хочу зробити?

Зібрати інформацію про роботу спеціалістів з даної області з різних джерел.

Що буде головним результатом роботи?

Повідомлення

До кого звертатися за допомогою?

Вчитель, батьки, бібліотекар

Що я прочитав для цього?

 

 

Форми та методи роботи над проектом

  • Робота з друкованою та електронною інформацією.
  • Пошук малюнків  або власні малюнки.
  • Використання дібраного матеріалу на уроках.
  • Консультації бібліотекаря, вчителя, батьків.
  • Створення „банку” даних  до теми (слайди, малюнки, таблиці, повідомлення).

 

ІІІ.  Збір матеріалів. Початок роботи над проектом.

  1. Розподілення по групах.

1група-Інспектори ЦО

2 група-Пожежники.

3 група-Водолази - рятувальники.

4 група – Дільничні інспектори.

5група. – Інспектори ДАІ.

6група – Лікарі-спеціалісти.

7група –Лікарі-наркологи.

  1. Постановка конкретних завдань.
  • Знайти або намалювати плакат на задану тему , про яку готується доповідь.
  • Знайти цікаву інформацію про дану професію.
  • Знайти твори, казки , вірші , легенди.
  • Знайти ребуси, загадки, кросворди.
  • Додати щось своє.

ІV.  Аналіз та обробка зібраних матеріалів .Робота за планом проектної діяльності.

 

Прізвище

 

Ім..’я

 

Клас

 

Школа

 

Правила роботи

 

  1. Працювати дружно.
  2. Допомагати один одному.
  3. Вболівати за успіхи та невдачі товариша.
  4. Дотримуватись правил поведінки.

План роботи над проектом:

Що робив?

Де брав?

Примітка

Я прочитав таку літературу:

Матеріал для проекту я брав:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Що особливо запам’яталося?

Кому б я хотів подякувати за допомогу?

Примітка

вчителя

 

 

 

 

 

 

Як дорослі оцінили мою роботу?

Як однокласники оцінили мою роботу?

Оцінка вчителя

 

 

 

Хід  роботи над проектом:

  • Отримання консультацій у вчителя.
  • Проведення уроків з Основ здоров’я за програмою.
  • Проведення ряду класних годин з використанням матеріалу «Шкідливі звички”, „Здоровий спосіб життя”.
  • Участь в шкільних спортивних змаганнях.

Узагальнення зібраного матеріалу. Створення слайдової презентації „Бережи здоров’я”.

  • Підготовка та проведення творчого звіту груп.
  • Оформлення звітів  у вигляді повідомлень.

 

V. ПРЕЗЕНТАЦІЯ ПРОЕКТУ.

Оголошення :

  • Теми.
  • Мети, очікувані результати.
  • Підсумки про що дізнались, чого навчились? Чим могли б допомогти?

 

 

Етапи спільної та групової роботи учнів у процесі проектування

 

Проектна діяльність учителя

Проектна діяльність учня

1.Вибір теми, об’єкта проектування.

2. Визначення мети проекту.

3. Розроблення сюжету та етапів проектування.

4. Етапи проекту:

- підготовка;

- планування;

- самостійне дослідження.

1. Індивідуальна проектна діяльність учнів.

2. Аналіз проектних завдань.

3. Збирання матеріалу для розв’язання проектного завдання.

4. Пошук способів і засобів розв’язання поставленої проблеми.

Структурування змістового та технологічного компоненту проекту

Виконання проекту:

  1. Пізнавальний етап.
  2. Дослідницький етап.
  3. Творчий етап.
  4. Підсумковий етап.
  1. Індивідуальна робота учня.
  2. Самостійна  робота та аналіз матеріалу.
  3. Інтеграція індивідуальних завдань в групові.

Визначення спільного завдання та передбачуваних результатів проектування

  1. Планування методів роботи учнів, спрямованих на розв’язання проблеми.
  2. Підготовка ресурсів ( обладнання, необхідних матеріалів, що використовуються в проекті).

 

Слайдові презентація  у вигляді уроку –конференції з виступом членів груп.

Кінцевий результат :

  • проведення уроку-конференції;
  • узагальнення зібраного матеріалу учнями в папку „Бережи здоров’я”;
  • нестандартні батьківські збори – практикум „Здорова родина – здорова країна”.

 

Представлення учасників проекту

Інспектори ЦО

 

Пожежники

Рятувальники – водолази

Дільничні інспектори

Інспектори ДАІ

Лікарі – спеціалісти

Лікарі – наркологи

 

Захист проекту:

І . Пісня „Сонечко”.

ІІ. Повідомлення теми конференції : Бережи здоров’я”.

Вчитель.

В останній час ми багато говоримо про велике значення охорони здоров’я.. Проблема здоров'я належить до глобальних проблем, вирішення яких зумовлює факт подальшого розвитку нашої держави. Особливої уваги потребує молодь, усвідомлення нею цінностей здоров'я, розуміння визначальної ролі здорового способу життя та формування індивідуальної поведінки кожної людини на цих засадах.

Чинники здоров’я

-         спадковість – на 20 %;

-         рівня медицини – на 10 %;

-         екології – на 20 %;

-         способу життя – на 50 %.

 

  1. Складання асоціативного куща. ( робота з дошкою та міні-зошитами).
  • З чим асоціюється у вас слово ЗДОРОВ’Я.

Вчитель.

Велике значення в сучасній школі приділяється безпеці життєдіяльності людини.               Дітям важливо знати, що в житті є не тільки світло, а й тінь, про те, що зло можуть творити не тільки Баба Яга і Сірий Вовк, але й знайомий з сусіднього під’їзду, ровесник і навіть...друг. І, виявляється, вчитися протистояти недобрим намірам і вчинкам треба набагато раніше, ніж отримати паспорт, досягнути повноліття, першої зарплати. 

Життя повне несподіванок, а часом небезпеки. Тому треба бути хоробрим, але й обачним. Слід надіятись на дорослих, на міліцію, але й самому вміти постояти за себе. У першу чергу, старатись не потрапляти в небезпечні ситуації, а коли вже потрапив – знати як себе поводити.

Виступ 1 групи.

 

Інспектори ЦО

 

Мета ЦО: це захист населення у надзвичайних ситуаціях, наслідки аварій , катастроф, стихійного лиха. Поведінка в ліфті.

 

28 вересня – Всесвітній день боротьби зі сказом.

Правила поведінки з незнайомими тваринами. ( коти та собаки).

 

Під час прогулянок в лісі треба пам’ятати , що в ньому живуть хижі тварини. Якщо випадково наткнетесь на лісового звіра, дайте йому можливість утекти. При зустрічі в лісі зі зміями ніколи їх не зачіпайте, не робіть загрозливих рухів в їхній бік.

 

Аналіз випадків отруєнь грибами свідчить, що більшість отруєнь обумовлені вживанням пластинчастих грибів. Отруєння також можуть спричинити їстівні гриби, які не пройшли належної термічної обробки або виросли на забруднених територіях чи уздовж швидкісних трас.

  1. Гра „Закінчи речення”
  • Згідно Конституції України кожен має право на охорону   ( здоров’я).
  • Кожен день по розпорядку треба всім робіть   (зарядку).
  • Щоб нічим не захворіти частіше треба руки   (мити).
  • Щоб здоров’я міцне мати , треба правила всі  (знати).
  • Не можна з чужими людьми розмовляти , чужинців і вдома не можна приймати. Загроза від них – набирайте (102).
  • Як тільки почули ви запахи газу , то номер ви цей набирайте відразу. (104).
  • Якщо вогник ще маленький , не лякайся – навпаки, треба діяти швиденько : скористайсь відром ( води).
  1. Виступ пожежників.

Пожежники

 

Вузлики напам’ять: 1. Навесні не треба підпалювати сухої трави, ні тополиного пуху. 2. Не вмикайте електрики, почувши запах газу або пального. 3. Не слід сушити одяг над газовою плитою ( загадки про вогонь і вірш  „Не жартуй з вогнем!)

 

Якщо збирається гроза, а ви на березі річки чи в полі , краще поспішить додому. Ні в якому разі не ховайтесь під деревом, особливо окремо росту чим та високим. Від грози не потрібно тікати, сідати на землю. Краще перечекати грозу стоячи.

Кожна людина повинна пам’ятати у разі виникнення пожежі викликають пожежну команду за телефоном 101. .Вірш „Якщо вогник лиш зайнявся”

 

Гра „ Рятуємо людину”. Пантоміми. ( людина тоне, витягти її можна лише виконавши завдання на смужках, кожна команда бере собі завдання , на підготовку , якого 30с).

  • злякатись як кошеня собаки;
  • втомитись як тато після роботи;
  • відпочити як туристи, що зняли з себе важкі рюкзаки;
  • здивуватись, наче б то побачивши щось цікаве.
  • насупитись як зла людина;
  • зобразити людину, яка об’їлась;
  • зобразити радість від отриманого подарунку.
  • (для батьків) промукати пісню „Вчать у школі”.

6. Виступ водолазів. Рятувальники – водолази

 

Будьте дуже обережні під час відпочинку на воді, щоб він був для Вас і Ваших дітей безпечним, весь час суворо дотримуйтеся порад рятувальників!

 

  • Хто такі водолази.
  • Правила поведінки дітей на воді.

 

  • 4 правила поведінки дітей на воді.
  • .Нещасні випадки на воді займають третє місце за кількістю жертв, після пожеж та ДТП.

Фізкультхвилинка.Пісня про гномиків

 

7. Виступ Інспекторів ДАІ

 

  • Професія інспекторів ДАЇ одна з найнебезпечніших. Головними причинами аварій є перевищення швидкості, професійне невміння , пияцтво , стан доріг та поведінка пішоходів. Поради для дітей у віршах.
  • Робота  регулювальників.
  • Кожен день на дорогах світу гине до 3000 чоловік. Щорічно в ДТП гине більш , ніж 1,2 мільйони та отримують травми 50 мільйонів чоловік. Це проблема глобальної кризи. Кожні 70  хвилин в Україні в ДТП гине 1 людина.
  • Протягом 2009 року в ДТП загинула 71 дитина, ще 1337 було травмовано. Кожне 4 ДТП за участю дітей сталося через порушення школярами правил дорожнього руху.

ВІДЕО про роботу інспекторів ДАІ

8. Гра „Так чи ні”. ( таблички , на яких різні ситуації , треба відповісти : так чи ні. Пояснити чому?) Конкурс капітанів.

 

запропонували закурити цигарку

 

запропонували покататися на машині

 

запропонували  сходити до басейну з батьками

 

запропонували пограти у футбол з друзями

 

запропонували погратися з сірниками

 

запропонували залізти в чужу квартиру

 

запропонували рухливі  ігри на перерві

 

9. Виступ .Дільничні інспектори

  • Дільничний міліціонер. Служба виникла ще в часи Радянської влади в 1922 році. За дільничним закріплена територія за якою він стежить і контролює все, що на ній діється. Перелік обов’язків дільничного.
  • Де чатує небезпека? У місцях, де живе багато людей, завжди є загроза виникнення небезпечних ситуацій. Будівельний майданчик, двір, ліфт, східці. Вулиця. Недотримання ПДР, швидка їзда, несправний велосипед.

                                                                   

  • Наші вулиці є небезпечними для дітей. Незнайомець - це той, кого дитина не знає, навіть, якщо він каже, що знає її. В казках, які ми добре знаємо „Червона шапочка”, „Казка про мертву царівну та сім богатирів”, „Вовк та семеро козенят”, „Кіт, лисиця та півень” показано персонажі, яких обманули підступні злодії.
  • 5 правил поведінки з незнайомим, правило 5 НЕ.

10. Відгадати загадки.

  Тридцять два білих брати сидять в темній в’язниці, коли ця в’язниця відчиняється – брати не виходять. (зуби)

- Який лікар лікує зуби? ( стоматолог).

Сопе, хропе, часом чхає, на морозі замерзає, бо одежини немає. (ніс)

- Який лікар лікує нежить, гайморит? (ЛОР)

Брат з братом через дорогу живуть, а один одного не бачать. (очі).

- Який лікар лікує очі? (окуліст)

У щуки зовсім їх немає, а білий гриб одну лиш має. А чорний жук їх має шість… Що це таке – хто відповість? (ноги).

- Який лікар лікує травми ніг? ( травматолог).

- Який лікар лікує хвороби серця? (кардіолог).

Двоє близнят по бокам у нас сидять? (вуха)

- Який лікар лікує хвороби вух? (ЛОР)

11. Виступ .Лікарі – спеціалісти

  • Профілактика простудних захворювань.
  • Як попередити зараження грипом.
  • Поради травматолога для дітей.

12. Вікторина для батьків.

- Хто і коли почав одержувати чистий спирт? ( араби, 11-12 століття).

- Що означає алкоголь? ( з арабської одурманення,  запаморочення)

- Яка релігія забороняє вживання спиртних напоїв? ( іслам)

- Як називають „хворобу алкоголіків”? ( біла гарячка)

- Як називали в римській міфології бога вина та веселості? ( Бахус, Вакх).

- Хто автор байки „Музикант” : „Они немножечко дерут. Зато уж в рот хмельного не берут” (Крилов Іван).

- Продовжити прислів’я „Чоловік п’є – пів хати горить, а жінка п’є – вся  ( хата горить).

- Як ставились запорозькі козаки до випивки під час походу? ( пияцтво засуджувалось і тяжко каралось).

- Чому наші предки назвали перший місяць після одруження – медовим? ( молодим заборонялось вживати алкоголь, вони пили самі і пригощали гостей медом, розведеним водою).

13. Виступ. Лікарі- наркологи

Наркоманія

  Проблеми наркоманії в місті. На обліку в наркологічному диспансері у 2008 році знаходилось 1897 наркоманів, станом на 1 жовтня 2009 року – 1902 особи, з них підлітки  у 2008 році – 23, у 2009 році – 15. За 9 місяців 2009 року зареєстровано 74 нових наркомани.

Алкоголізм.

„Людство могло б досягти неймовірних успіхів, якби воно було більш тверезим” Гете. Статистика пияцтва.

Тютюнопаління

 

  • Історія виникнення тютюнопаління .
  • Факти про паління. Палять на планеті 1,3 мільярди людей. За 1 секунду викурюється 300 000сигарок. Куріння викликає 6% смертей в світі. Щорічно від куріння помирає 3 000 000 людей. Загальна маса недопалків на планеті складає за 1 рік 2 520 000тонн.

14. Гра „Збери пазли” ( в конвертах розрізані картинки, якщо їх правильно зібрати  - написано , що відноситься до здорового способу життя)

Вчитель.

  • Так, зробимо висновок, що ж таке ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ?

Спосіб життя – це той чинник, який майже цілком залежить від нашої поведінки. Отже, на половину здоров’я залежить від нас.

Здоровий спосіб життя забезпечується:

-         гігієною, режимом, загартуванням;

-         правильним харчуванням (більше вітамінів, менше смаженого, гострого);

-         облаштованим побутом (нормальні умови життя);

-         руховою активністю (фізкультурою, спортом, прогулянками на свіжому повітрі);

-         належними умовами праці (з вчасним відпочинком);

-         відмовою від шкідливих звичок (вживання алкоголю, наркотиків, тютюнопаління, переїдання, надмірне захоплення телебаченням, комп’ютерними іграми).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗВЕРНЕННЯ ДО БАТЬКІВ

За статистикою, в нашій країні в мирний час нещасні випадки призводять щодня до загибелі 4 дітей, щотижня - цілого класу школярів і щороку - майже двох тисяч юних громадян!

Легковажне поводження малечі з вогнем, водою, газом, незнання елементарних правил безпечної поведінки - першопричини сумних та трагічних наслідків.

Не залишайте дітей без нагляду!

  • Дбайте про безпеку своїх дітей, дотримуючись правил безпечної поведінки в побуті. Це варто зусиль!
  • Виховуйте у дітей навички культури безпечної поведінки, демонструючи на власному прикладі обережність у поводженні з вогнем, газом, водою, побутовою хімією, ліками. Знайдіть декілька хвилин на відверту розмову з дітьми про це. Пам'ятайте, що вимірюватимуться ці хвилини ціною життя. А щоб неждана мить не стала бідою - потрібно давати дітям чіткі знання і вміння, як діяти в тій чи іншій ситуації.
  • Пам'ятайте, що життя наших дітей залежить тільки від нас самих!

 

 

1

 

doc
Додано
23 січня
Переглядів
267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку