Навчально-дослідницький
проект з основ здоров’я
«Здоров’я дитини – багатство родини.
Здоров’я народу - багатство країни.»
Тип проекту:
За тривалістю : середньотривалий.
За характером контактів: учитель – учні – батьки - бібліотекар.
За основною діяльністю: дослідницько-пошуковий.
За кількістю учасників : груповий.
За змістом: міжпредметний проект ( основи здоров’я, музика).
Навчальні предмети: основи здоров’я.
Клас:2-Б клас.
Кількість учнів :31 учень.
Очікуваний результат:
Об’єкт пізнання:
Люди , професія яких пов’язана за збереженням здоров’я людей, а саме : пожежники, інспектори ДАІ, дільничні інспектори, рятувальники-водолази, лікарі-спеціалісти, лікарі-наркологи, інспектори ЦО.
Обладнання:
Ноутбук, екран, слайди, відеоролік „ Правила дорожнього руху”, відеоролік „Шкідливість наркоманії, куріння та алкоголю ”, повідомлення учнів, малюнки та плакати, виготовлені учнів до виступу, таблиці, міні-зошит, картки для групової роботи, конверти з завданням, пісні для початку, кінця роботи та для відпочинку, фотографії класу.
Мета:
Форма проведення захисту :
Наукова конференція
Етапи роботи над проектом:
І. Підготовчий етап.
Визначення теми та завдань проекту.
Зміст проекту |
Що потрібно? |
Зібрати інформацію про професію, дібрати цікавий матеріал про неї. |
Скористатися довідковою літературою, консультаціями дорослих, а саме: батьків, вчителя, бібліотекаря. |
ІІ. Планування.
Назва проекту |
|
Що я хочу зробити? |
Зібрати інформацію про роботу спеціалістів з даної області з різних джерел. |
Що буде головним результатом роботи? |
Повідомлення |
До кого звертатися за допомогою? |
Вчитель, батьки, бібліотекар |
Що я прочитав для цього? |
|
Форми та методи роботи над проектом
ІІІ. Збір матеріалів. Початок роботи над проектом.
1група-Інспектори ЦО
2 група-Пожежники.
3 група-Водолази - рятувальники.
4 група – Дільничні інспектори.
5група. – Інспектори ДАІ.
6група – Лікарі-спеціалісти.
7група –Лікарі-наркологи.
ІV. Аналіз та обробка зібраних матеріалів .Робота за планом проектної діяльності.
Прізвище |
|
Ім..’я |
|
Клас |
|
Школа |
|
Правила роботи
План роботи над проектом:
Що робив? |
Де брав? |
Примітка |
Я прочитав таку літературу: |
Матеріал для проекту я брав: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Що особливо запам’яталося? |
Кому б я хотів подякувати за допомогу? |
Примітка вчителя |
|
|
|
|
|
|
Як дорослі оцінили мою роботу? |
Як однокласники оцінили мою роботу? |
Оцінка вчителя |
|
|
|
Хід роботи над проектом:
Узагальнення зібраного матеріалу. Створення слайдової презентації „Бережи здоров’я”.
V. ПРЕЗЕНТАЦІЯ ПРОЕКТУ.
Оголошення :
Етапи спільної та групової роботи учнів у процесі проектування
Проектна діяльність учителя |
Проектна діяльність учня |
1.Вибір теми, об’єкта проектування. 2. Визначення мети проекту. 3. Розроблення сюжету та етапів проектування. 4. Етапи проекту: - підготовка; - планування; - самостійне дослідження. |
1. Індивідуальна проектна діяльність учнів. 2. Аналіз проектних завдань. 3. Збирання матеріалу для розв’язання проектного завдання. 4. Пошук способів і засобів розв’язання поставленої проблеми. |
Структурування змістового та технологічного компоненту проекту |
|
Виконання проекту:
|
|
Визначення спільного завдання та передбачуваних результатів проектування |
|
|
Слайдові презентація у вигляді уроку –конференції з виступом членів груп.
Кінцевий результат :
Представлення учасників проекту
Інспектори ЦО
Пожежники
Рятувальники – водолази
Дільничні інспектори
Інспектори ДАІ
Лікарі – спеціалісти
Лікарі – наркологи
Захист проекту:
І . Пісня „Сонечко”.
ІІ. Повідомлення теми конференції : Бережи здоров’я”.
Вчитель.
В останній час ми багато говоримо про велике значення охорони здоров’я.. Проблема здоров'я належить до глобальних проблем, вирішення яких зумовлює факт подальшого розвитку нашої держави. Особливої уваги потребує молодь, усвідомлення нею цінностей здоров'я, розуміння визначальної ролі здорового способу життя та формування індивідуальної поведінки кожної людини на цих засадах.
Чинники здоров’я
- спадковість – на 20 %;
- рівня медицини – на 10 %;
- екології – на 20 %;
- способу життя – на 50 %.
Вчитель.
Велике значення в сучасній школі приділяється безпеці життєдіяльності людини. Дітям важливо знати, що в житті є не тільки світло, а й тінь, про те, що зло можуть творити не тільки Баба Яга і Сірий Вовк, але й знайомий з сусіднього під’їзду, ровесник і навіть...друг. І, виявляється, вчитися протистояти недобрим намірам і вчинкам треба набагато раніше, ніж отримати паспорт, досягнути повноліття, першої зарплати.
Життя повне несподіванок, а часом небезпеки. Тому треба бути хоробрим, але й обачним. Слід надіятись на дорослих, на міліцію, але й самому вміти постояти за себе. У першу чергу, старатись не потрапляти в небезпечні ситуації, а коли вже потрапив – знати як себе поводити.
Виступ 1 групи.
Інспектори ЦО
Мета ЦО: це захист населення у надзвичайних ситуаціях, наслідки аварій , катастроф, стихійного лиха. Поведінка в ліфті.
28 вересня – Всесвітній день боротьби зі сказом.
Правила поведінки з незнайомими тваринами. ( коти та собаки).
Під час прогулянок в лісі треба пам’ятати , що в ньому живуть хижі тварини. Якщо випадково наткнетесь на лісового звіра, дайте йому можливість утекти. При зустрічі в лісі зі зміями ніколи їх не зачіпайте, не робіть загрозливих рухів в їхній бік.
Аналіз випадків отруєнь грибами свідчить, що більшість отруєнь обумовлені вживанням пластинчастих грибів. Отруєння також можуть спричинити їстівні гриби, які не пройшли належної термічної обробки або виросли на забруднених територіях чи уздовж швидкісних трас.
Пожежники
Вузлики напам’ять: 1. Навесні не треба підпалювати сухої трави, ні тополиного пуху. 2. Не вмикайте електрики, почувши запах газу або пального. 3. Не слід сушити одяг над газовою плитою ( загадки про вогонь і вірш „Не жартуй з вогнем!)
Якщо збирається гроза, а ви на березі річки чи в полі , краще поспішить додому. Ні в якому разі не ховайтесь під деревом, особливо окремо росту чим та високим. Від грози не потрібно тікати, сідати на землю. Краще перечекати грозу стоячи.
Кожна людина повинна пам’ятати у разі виникнення пожежі викликають пожежну команду за телефоном 101. .Вірш „Якщо вогник лиш зайнявся”
Гра „ Рятуємо людину”. Пантоміми. ( людина тоне, витягти її можна лише виконавши завдання на смужках, кожна команда бере собі завдання , на підготовку , якого 30с).
6. Виступ водолазів. Рятувальники – водолази
Будьте дуже обережні під час відпочинку на воді, щоб він був для Вас і Ваших дітей безпечним, весь час суворо дотримуйтеся порад рятувальників!
Фізкультхвилинка.Пісня про гномиків
7. Виступ Інспекторів ДАІ
ВІДЕО про роботу інспекторів ДАІ
8. Гра „Так чи ні”. ( таблички , на яких різні ситуації , треба відповісти : так чи ні. Пояснити чому?) Конкурс капітанів.
запропонували закурити цигарку
запропонували покататися на машині
запропонували сходити до басейну з батьками
запропонували пограти у футбол з друзями
запропонували погратися з сірниками
запропонували залізти в чужу квартиру
запропонували рухливі ігри на перерві
9. Виступ .Дільничні інспектори
10. Відгадати загадки.
Тридцять два білих брати сидять в темній в’язниці, коли ця в’язниця відчиняється – брати не виходять. (зуби)
- Який лікар лікує зуби? ( стоматолог).
Сопе, хропе, часом чхає, на морозі замерзає, бо одежини немає. (ніс)
- Який лікар лікує нежить, гайморит? (ЛОР)
Брат з братом через дорогу живуть, а один одного не бачать. (очі).
- Який лікар лікує очі? (окуліст)
У щуки зовсім їх немає, а білий гриб одну лиш має. А чорний жук їх має шість… Що це таке – хто відповість? (ноги).
- Який лікар лікує травми ніг? ( травматолог).
- Який лікар лікує хвороби серця? (кардіолог).
Двоє близнят по бокам у нас сидять? (вуха)
- Який лікар лікує хвороби вух? (ЛОР)
11. Виступ .Лікарі – спеціалісти
12. Вікторина для батьків.
- Хто і коли почав одержувати чистий спирт? ( араби, 11-12 століття).
- Що означає алкоголь? ( з арабської одурманення, запаморочення)
- Яка релігія забороняє вживання спиртних напоїв? ( іслам)
- Як називають „хворобу алкоголіків”? ( біла гарячка)
- Як називали в римській міфології бога вина та веселості? ( Бахус, Вакх).
- Хто автор байки „Музикант” : „Они немножечко дерут. Зато уж в рот хмельного не берут” (Крилов Іван).
- Продовжити прислів’я „Чоловік п’є – пів хати горить, а жінка п’є – вся ( хата горить).
- Як ставились запорозькі козаки до випивки під час походу? ( пияцтво засуджувалось і тяжко каралось).
- Чому наші предки назвали перший місяць після одруження – медовим? ( молодим заборонялось вживати алкоголь, вони пили самі і пригощали гостей медом, розведеним водою).
13. Виступ. Лікарі- наркологи
Наркоманія
Проблеми наркоманії в місті. На обліку в наркологічному диспансері у 2008 році знаходилось 1897 наркоманів, станом на 1 жовтня 2009 року – 1902 особи, з них підлітки у 2008 році – 23, у 2009 році – 15. За 9 місяців 2009 року зареєстровано 74 нових наркомани.
Алкоголізм.
„Людство могло б досягти неймовірних успіхів, якби воно було більш тверезим” Гете. Статистика пияцтва.
Тютюнопаління
14. Гра „Збери пазли” ( в конвертах розрізані картинки, якщо їх правильно зібрати - написано , що відноситься до здорового способу життя)
Вчитель.
Спосіб життя – це той чинник, який майже цілком залежить від нашої поведінки. Отже, на половину здоров’я залежить від нас.
Здоровий спосіб життя забезпечується:
- гігієною, режимом, загартуванням;
- правильним харчуванням (більше вітамінів, менше смаженого, гострого);
- облаштованим побутом (нормальні умови життя);
- руховою активністю (фізкультурою, спортом, прогулянками на свіжому повітрі);
- належними умовами праці (з вчасним відпочинком);
- відмовою від шкідливих звичок (вживання алкоголю, наркотиків, тютюнопаління, переїдання, надмірне захоплення телебаченням, комп’ютерними іграми).
ЗВЕРНЕННЯ ДО БАТЬКІВ
За статистикою, в нашій країні в мирний час нещасні випадки призводять щодня до загибелі 4 дітей, щотижня - цілого класу школярів і щороку - майже двох тисяч юних громадян!
Легковажне поводження малечі з вогнем, водою, газом, незнання елементарних правил безпечної поведінки - першопричини сумних та трагічних наслідків.
Не залишайте дітей без нагляду!
1